Jotakin ihmeen adhd talitiaisia pihassamne
Lentää ylösalas ja tekee pientä ympyrää. 3 kpl. Tehneet tuota jo aamusta lähtien. Mistä on kysymys?
Kommentit (16)
Tiaiset etsivät rakennuksista nyt koloja ja yöpymispaikkoja.
Kännissä kun ovat nokkineet pihlajanmarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Soidin?
Syyskuussa? Älä viitsi.
Meillä oli partsilla aggressiivinen talitiainen. Hakkasi nokallaan joka paikkaa. Mikähän noihin on mennyt?
Nyt on talvipaikkojen etsimisen aika. Meilläkin pyöri 5 tinttiä tuossa aamulla, palasivat takaisin. Niillä oli poikaspesäkin tässä pihalla keväällä mutta kesän luuhasivat muualla.
Pikkuhönössä pihlajanmarjoista tanssivat like nowbody's watching!
Kännissä kun syöneet käyneitä marjoja.
Syksy tuli ja niitä vtuttaa, ovat ryhmäjumpalla koska liikunta auttaa tunnetusti vtutukseen.
Tontit tulee aina reuhkaamaan pihaan lokakuussa viimeistään. Itse nauran, että tulevat sanomaan milloin pitää talviruokinta aloittaa. Koputtelevat ikkunalautaa ja kurkkivat ikkunasta sisään. Tulevat pihapiiriin talvehtimaan.
Kännirähiseviä tinttejä 🤣 Huono juttu sinänsä, koska yksi meinasi lentää suoraan mun kissan saaliiksi. Kissa makoili partsilla ja jostain lensi ohjuksena tiainen päin näköä.
Vierailija kirjoitti:
Tontit tulee aina reuhkaamaan pihaan lokakuussa viimeistään. Itse nauran, että tulevat sanomaan milloin pitää talviruokinta aloittaa. Koputtelevat ikkunalautaa ja kurkkivat ikkunasta sisään. Tulevat pihapiiriin talvehtimaan.
Aa ne haluaa ruokaa! No sen takia se yksi koputteli ovea ja ikkunaa. Ruokin niitä ennen kuin se kiellettiin.
Meillä myös tintit tulevat huomauttamaan, jos talviruokinnan aloitus myöhästyy. Pikkusen pakkasia, niin johan on tintit ikkunan takana.
Pyydystävät ehkä kesän viimeisiä hyönteisiä. Noinhan hyönteissyöjälinnutki pyörivät kesällä kärpäsiä ym. öttiäisiä pyydystäessään. Kokeilepa tehdä sama perässä...
En ole aiemmin vastaavaa nähnyt.