Läskilihavat äidit (ov)?
Miksi ette noudata terveellisiä elämäntapoja? Mitä sellaista pitäisi tapahtua, että alkaisitte niitä noudattamaan?
Ettekö ajattele edes lastenne tulevaisuutta?
Kommentit (65)
Kuntoilu ja jatkuva ruuan pihistely ei ole nautintoa. Haluan syödä hyvin ja usein. Rakastan ruokaa ja hyvää juomaa.
Elämä on todella lyhyt ja mitä sitten että on 10 kiloa liikaa kunhan ei ole vakavasti ylipainoinen?
Laiheliinit vaikuttavat aina niin kireiltä kuin heillä ei todellakaan koskaan ole hauskaa. Itse olen ollut samanlainen painoa jatkuvasti tarkkaileva tiukkapipo joka ei juhlissakaan saanut syödä kuin pari suupalaa. Nyt elämä on KIVAA ja haluan sen olevan sellaista ilman jatkuvaa stressaamista omasta ja varsinkaan muiden syömisestä.
Mua on alkanut ärsyttää tässä muka niin suvaitsevassa maailmassa tuo jatkuva suvaitsemattomuus. Meitä on erinäköisiä ja -kokoisia, mitä sitten?
mut toi "läskilihava" kertoo vaan aloittajan älykkyyden...peruskoulu=sitten 3 vuoden välein lapset....juu laihoja ollaan vaikka naama on todennäköisesti kamala.
ainakaan ole kireä vaikka olenkin hoikka ja kuntoileva, mutta liikunta tuottaakin nautintoa minulle. Juhlissakin syön ihan kunnolla, kyllä ne herkut silloin maistuvat. Muutenkin voin nauttia ruoasta ja syödä paljon, sillä kulutan sen verran energiaa ettei annoksia tarvitse tarkkailla
Kuntoilu ja jatkuva ruuan pihistely ei ole nautintoa. Haluan syödä hyvin ja usein. Rakastan ruokaa ja hyvää juomaa.
Elämä on todella lyhyt ja mitä sitten että on 10 kiloa liikaa kunhan ei ole vakavasti ylipainoinen?
Laiheliinit vaikuttavat aina niin kireiltä kuin heillä ei todellakaan koskaan ole hauskaa. Itse olen ollut samanlainen painoa jatkuvasti tarkkaileva tiukkapipo joka ei juhlissakaan saanut syödä kuin pari suupalaa. Nyt elämä on KIVAA ja haluan sen olevan sellaista ilman jatkuvaa stressaamista omasta ja varsinkaan muiden syömisestä.
te, jotka tupakoitte, ette halua olla hyviä seimerkkejä lapsillenne ja lopeta?
miksi te, jotka lentomatkustatte, haluatte tuhota luontoa, miksi ette lopeta, ettekö halua lapsillenne mahdollisimman puhdasta luontoa tulevaisuudessa?
miksi te, jotka juotte alkoholia, haluatte olla huonoja esimerkkejä lapsillenne ja pahimmillaan kännnissä heidän edessään, miksi ette lopeta?
miksi te, jotka ette ole kotiäitejä/koti-isiä, ette halua olla lastenne kanssa vaan olette ahneita, koska pitää olla töissä, miksi ette ole kotona?
jne.
omaa aikaa ei ole yhtän, joten ei jaksa innostaa mikään peiliin katsominen.
Teillä, jotka näitä aloituksia tehtailette, ei ole mitään käsitystä siitä, millaiset eri syyt lihavuutta aiheuttavat. Ei tunnu myöskään olevan käsitystä, miten auttaa lihavaa laihtumaan; tällaiset itseinhoon piiskaavat kirjoitukset eivät nimittäin ainakaan siinä auta.
Ymmärrättekö, että monelle ihmiselle lihavuus on henkinen sairaus, samalla tavalla, kuin on henkisiä sairauksia, jotka johtavat sairaalloiseen laihtumiseen. Sanotteko te anorektikoillekin, että noh, kantsis varmaan alkaa syömään. (Okei, tuolla ymmärryksellä varmaan luulettekin, että anoreksia paranee sillä, että vaan syö.)
Olen itse lihavan äidin normaalipainoinen lapsi. Äitini suvussa on monia lihavuutta aiheuttavia seikkoja, sekä fyysisiä että ennen kaikkea psyykkisiä.
Vituttaa, kun joillan ihmisillä ei vaan ole yhtään kykyä nähdä asioita toisten kannalta.
vaikka hieman ylipainoinen olenkin (BMI 27). Olen tällainen siksi, että ei ole mitään tarvetta laihduttaa. Olen hyvässä kunnossa kuntotestien mukaan, ja kolesteroliarvot, verenpaine jne. ovat kohdallaan. Liikun, syön normaalia, monipuolista ruokaa, kuten koko perhe meillä. Lapset ovat hoikkia, miltei laihoja.
Mua on alkanut ärsyttää tässä muka niin suvaitsevassa maailmassa tuo jatkuva suvaitsemattomuus. Meitä on erinäköisiä ja -kokoisia, mitä sitten?
No se kieltämättä kismittää että me erikokoiset maksetaan teidän erikokoisuuden aiheuttamat julkiset menot. Mikä ihme siinä "hyvästä ruuasta nauttimisessa" johtaa siihen että sitä pitää mättää sitä ruokaa kaksin käsin nassuun? Onko se pahaa jos sitä ei syö liikaa?
Se yksikin läski joka joskus oli laiha: Hei, sä teet sen väärin jos et esim. juhlilla voi maistaa kaikkea pöydästä.
[
No se kieltämättä kismittää että me erikokoiset maksetaan teidän erikokoisuuden aiheuttamat julkiset menot.
Kismittääkö sua myös anorektikoiden aiheuttamat? Entä tupakoitsijoiden? Entä sellaisten, jotka ei harrasta liikuntaa, ja aiheuttaa itselleen sen takia vaivoja? Entä sellaisten, jotka ehdoin tahdoin harrastavat jotain sellaista - ehkä extreme-lajia, ehkä kilpaurheilua - joka aiheuttaa helposti vammoja? Mites alkoholistit? Alkoholin suurkuluttajat? Työnarkomaanit? Lista on aika pitkä, jos alkaa miettimään, ketkä kaikki aiheuttavat "tahallaan" itselleen terveyshaittoja.
[No se kieltämättä kismittää että me erikokoiset maksetaan teidän erikokoisuuden aiheuttamat julkiset menot.
Niin kyllä meistä lihavistakin maksumiehiä löytyy.... Me töissä jatkuvasti olevat maksamme veroistamme kaikkien kotona olevien elättämisen (olipa syynä sitten kotiäitiys, sairaus, työttömyys, laiskuus, eläke jne). Eli tämän yksinkertaistavan logiikan mukaan saako synninpäästön vaikka on lihava mutta jos on opiskellut tutkinnon pikavauhtia (eli säästänyt opintotukikustannuksissa), ollut kokopäivätöissä 22-vuotiaasta eikä ole koskaan tarvinnut mitään yhteiskunnan tukia tuon opintotuen lisäksi???
Aika moni hoikkakin sairastuu pitkäaikaiseen sairaukseen, joka voi aiheuttaa jopa työkyvyttömyyseläkkeelle joutumisen. Tehdäänkö siis niin, että hoikat saavat sairastua esim. vakavaan nivelreumaan mutta lihavat eivät? Entäpä pitkäaikaisinen ja kallis syöpä hoitoineen? Masennus samoin sallitaan vain normaalipainoisille?
[
No se kieltämättä kismittää että me erikokoiset maksetaan teidän erikokoisuuden aiheuttamat julkiset menot.
Kismittääkö sua myös anorektikoiden aiheuttamat? Entä tupakoitsijoiden? Entä sellaisten, jotka ei harrasta liikuntaa, ja aiheuttaa itselleen sen takia vaivoja? Entä sellaisten, jotka ehdoin tahdoin harrastavat jotain sellaista - ehkä extreme-lajia, ehkä kilpaurheilua - joka aiheuttaa helposti vammoja? Mites alkoholistit? Alkoholin suurkuluttajat? Työnarkomaanit? Lista on aika pitkä, jos alkaa miettimään, ketkä kaikki aiheuttavat "tahallaan" itselleen terveyshaittoja.
anorektikoiden hoitajana näen heidän aiheuttamat kulunsa hyvinkin selvästi. hoito saattaa kestää vuosia, ja erikoissairaanhoidossa. ja jos potilas joudutaan lähettämään johonkin erikoisyksikköön, silloin vasta kulut nousevatkin.
aikanaan myös keuhkolla olleena tupakoitsijoiden kulut nähnyt (oli siellä myös tupakoimattomia, ettei joku nyt luule muuta).
aika monta lihavaa voidaan noillakin rahoilla hoitaa... ei siis sillä, etteikö parempiolisi, jos kaikki olisivat sutjakoita ja terveitä, mutta lihavuus ei ole ainoa, mikä kustannuksia aiheuttaa!
laihduttamiselle, mutta aikaa ruoan mättämiselle kyllä löytyy
Mä käyn reumani takia lääkärissä. En läskieni. En edes päässyt kelan ylipainoisten-nivelongelmaisten kuntoutukseen, vaan olisi pitänyt mennä reumakuntoutukseen.
Reuma myös aiheuttaa sen, että liikkuessani kipeydyn enemmän kuin terveenä, eikä lihakseni ilmeisesti myöskään kehity samaan tahtiin kuin terveillä (reuma voi tehdä ihmiselle myös sellaista).
Reuma ei kuitenkaan ole minun läskieni syy, mutta vaikeuttaa kuntoilua.
Heh, jännää kun lihavilla ei ole aikaa laihduttamiselle, mutta aikaa ruoan mättämiselle kyllä löytyy
vaikka kaiket päivät pyörit työttämyyskorvauksella kotona.
Ja ennen kuin alat puhua kalikankalhduksesta tjsp, niin todettakoon, etten ole lihava, mutta näköjään ainakin sinua paremmin varustettu, mitä toisten ihmisten ymmärtämiseen tulee.
Koko viime talven käytin runsaasti aikaa kuntoiluun, vähintään 4 kertaa viikossa, kivuttomina viikkoina enemmänkin, mutta siitä ei ollut laihtumiselle juurikaan mitään hyötyä. Hyvän mielen vain sain. ;o)
Olen läskilihava, mutta mulla on paksut reidet ja kapea vyötärösuhde.
Heh, jännää kun lihavilla ei ole aikaa laihduttamiselle, mutta aikaa ruoan mättämiselle kyllä löytyy
lasten kanssa 24/7, kotityöt rempallaan + kaikki muut ylimääräset hommat. Ei vaan jaksa.