Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läskilihavat äidit (ov)?

Vierailija
21.06.2010 |

Miksi ette noudata terveellisiä elämäntapoja? Mitä sellaista pitäisi tapahtua, että alkaisitte niitä noudattamaan?

Ettekö ajattele edes lastenne tulevaisuutta?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan ole mikään sairaalloisen lihava. Nautin elämästäni ja hyvästä ruoasta, ei siinä sen kummempaa...

Vierailija
2/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

75kg/160 cm. Syön muuhun kuin nälkään. Syön väsymykseen ja masennukseen. Liian vähäinen liikunta lisää syömishaluja. Kotoa olen oppinut syömään liikaa rasvaa. Tiedostan tämän ja yritän muuttaa, pari päivää voi mennä hyvin ja sitten kolmantena repsahdan. Aina. Koitan taas jatkaa jumppaa, käyn kaksi kertaa viikossa. Mutta taas on mies tämän viikon illat työmenoissa ja en jaksa järjestää lastenhoitajaa (isovanhemmat ovat poissa laskuista). Yritin jumpata tänään kotona mutta pienin halusi syliin, aina jos yritän jumpata kotona niin ei siitä mitään tule.

Mutta siis syön, koska en ole tyytyväinen elämääni enkä itseeni ja sitten lihon josta tuleekin lisää tyytymättömyyttä.

Siis tunnesyöppö olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä ap, että huomautit, en ollutkaan koskaan kuullut, että tarttis elää terveellisesti. Vitsi hei kiitti!

Meistä läskilihavista osa kyllä elää terveellisesti, harvalla ihmisellä ei mitään pienintäkään pahetta ole.

Itse olen aina liikkunut, nuorempana kilpaurheillutkin. Samoin mieheni liikkuu ja nyt lapsetkin ovat tulleet mukaan liikuntaharrastuksiin, ja omiakin isommilla kiinnostuksen mukaan on. Lisäksi kävely- tai pyöräilymatkan päässä oleviin menoihin mennään kävellen tai pyörällä, ulkona touhutaan leikkien tai pihatöiden parissa porukalla ja uimahallit, liikuntatapahtumat sekä pururadat ovat meille tuttuja, joten koko perheellä on liikunnallinen elämäntapa. Arkiruoka on meillä terveellistä, paljon proteiineja, kuitua, hitaita hiilareita ja hyvälaatuista rasvaa. Tupakkaa emme me aikuiset polta, ja alkoholia juomme muutaman kerran vuodessa, yleensä juhlissa.

Tästä voi vetää johtopäätöksen, että mieheni ja neljä lastamme ovat hoikkia, hyväkuntoisia ja liikunnallisia. Minä läskilihava äiti sensijaan olen vain hyväkuntoinen ja liikunnallinen, mutten hoikka.

Oho, mitenkäs tämä on mahdollista? No minä olen riesakseni saanut ennemminkin atleettisen ja lihaksikkaan (hieman miehisen) vartalon, eli edes ollessani normaalipainon alarajoilla, en ollut erityisen hoikan näköinen. Painoindeksin mukaan olen ollut normaalipainoinen aina ennen lasten syntymää. Sitten tulin raskaaksi ja jouduin jättämään rajuimmat urheilulajit pois, ja kisaamisen loputtua myös treenaaminen väheni. Liikuntaa en silti ole jättänyt missään vaiheessa täysin. Raskauden ja imetyksen myötä olen myös sallinut itselleni ylimääräisiä herkutteluja, olen aina ollut hulluna suklaaseen ja salmiakkiin. Ensimmäisen vauvan aikana vielä luulin, että imetys laihduttaa, mutta minulle ei ole käynyt niin kertaakaan. Joka raskauden myötä on tullut muutama kilo lisää ja ne ovat jääneet, koska olen tietoisesti hellinyt itseäni kiireisen pikkulapsielämän keskellä makeilla herkuilla. Aika tyypillistä, enkä yritä mitenkään puolustautua, mutta kerronpahan tarinan.

Lapset ovat syntyneet lyhyin ikäeroin, ja olenkin käytännössä ollut raskaana ja/tai imettänyt putkeen viimeiset seitsemän vuotta. Nyt on neljännen lapsemme imetys loppusuoralla, joten tämän jälkeen pikkuhiljaa on aika minunkin ottaa itseäni niskasta kiinni. Saapa nähdä, kuinka nopeasti laihdutus sitten onnistuu, helppoa se ei varmaankaan tule olemaan. Olen läheltä seurannut useita laihdutus- ja tupakanlopetustarinoita, ja luulen tietäväni, että ihmisluonto on sellainen, että tällaisten asioiden kanssa saattaa joskus olla aika tekeminen.

Tarinani on tarkoitus selventää, että kaikki me läskilihavat emme ole elämäntavoiltamme täysin retuperällä ja jotkut meistä ovat saattaneet joskus jopa nähdä lenkkitossut, tai peräti käyttääkin niitä. Osa meistä myös on jo ehtinyt ottaa itseään niskasta kiinni, mutta työn tulos pn pysyvämpi jos se tehdään oikein ja ajan kanssa, eli ei se niin mene, että "oho, mä oon läskilihava, nyt päätänkin ottaa käyttöön terveelliset elämäntavat ja simsalabim, olen laiha". Kaiken lisäksi jotkut meistä eivät edes halua olla varsinaisesti laihoja, vaikka terveyden takia osan kiloista haluaisivatkin karistaa. Itsekin tiedän omaa vartalonmalliani sen verran, että saatan olla jopa parhaillani painoindeksin mukaan vielä lievästi ylipainoisena, osaan korostaa kroppaani oikein, ihmissuhteeni eivät perustu ulkoisiin asioihin ja mikä parasta nautin elämästä täysillä, enkä jälkimmäisellä todellakaan tarkoita pelkkää syömistä. Tämä kaikki saa aikaan sisäisen hehkun, josta monella laihalla hapannaamalla ei ole tietoakaan.

Vierailija
4/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut kolahtaa...

Kilojen karisemisia odotellen, ap

Vierailija
5/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut kolahtaa...

Kilojen karisemisia odotellen, ap

ja keksi jotain muuta.

Terv. normaalipainoinen, jota sylettää lihavien vainoaminen

(Perkele kun on pakko laittaa aina, ettei ole lihava, koska muuten 4 eri henkilöä katsoo velvollisuudekseen kertoa, että joku kalikka on kalahtanut johonkin.)

Vierailija
6/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut kolahtaa... Kilojen karisemisia odotellen, ap

ja keksi jotain muuta. Terv. normaalipainoinen, jota sylettää lihavien vainoaminen (Perkele kun on pakko laittaa aina, ettei ole lihava, koska muuten 4 eri henkilöä katsoo velvollisuudekseen kertoa, että joku kalikka on kalahtanut johonkin.)

hyvin tienaavan diplomi-insinööritj:n kotirouvalta ;)!

Vierailija
7/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keksi jotain muuta. Terv. normaalipainoinen, jota sylettää lihavien vainoaminen (Perkele kun on pakko laittaa aina, ettei ole lihava, koska muuten 4 eri henkilöä katsoo velvollisuudekseen kertoa, että joku kalikka on kalahtanut johonkin.)

Tässä vastaus korkeasti koulutetulta, akateemiselta hyvin tienaavan diplomi-insinööritj:n kotirouvalta ;)!

Olen miltei valmis FM. Alani on kielitiede, kuten miehellänikin. Emme tienaa kovinkaan hyvin, mutta olemme tyytyväisiä.

Vierailija
8/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vastaus korkeasti koulutetulta, akateemiselta hyvin tienaavan diplomi-insinööritj:n kotirouvalta ;)!

Olen miltei valmis FM. Alani on kielitiede, kuten miehellänikin. Emme tienaa kovinkaan hyvin, mutta olemme tyytyväisiä.

No nyt se löyty se ainainen kielivirheitten huomauttelijakin :) Kalikka kalisee aina kun pilkkuvirhe vilahtaa. Vai ukkosko täällä käy motkomattasa yhdys sanoista?

Vierailija
9/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syon nalkaani, ruoka-aikana vaikkei olisi nalkakaan, ilooni, suruuni, syomisen huvista. Saan siita niin suurta tyydytysta etta syon usein.

Kotoa jo opin etta lautanen on oltava tyhja, mitaan ei saanut jattaa. Isani oli alkoholisti, aika rankkaa oli lapsena... Molemmat vanhemmat lihavia, kuten suurin osa sukulaisistakin. Psykoloogista tama mulla kai on, koska tiedan mita terveelliset elamantavat ovat, tiedan mita PITAISI syoda, mutten pysty siihen. Herkkuja on aina myos pakko saada.

Olen akateemisesti koulutettu. Lapsia on 4, nuorimmaisen kanssa olen nyt aitiyslomalla. Olen ollut nyt 4 paivaa "terveelliseilla elamantavoilla" saa nahda kauanko kestaa... Mulla ei vaan ole itsekuria! Tiedan kuinka vaarallista tama on, alkaa jo kroppa krempata paikoittain.

Vierailija
10/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D:D:D

Vierailija
11/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

runsaansta ateriasta ja iloita kuin olla laiha tiukkapipo.

tuntemani läski on myös tiukkapipo... On ihan läskien omaa kuvittelua, että laihat olisi tiukkiksia. Kropan ja mielen tiukkuus kun ovat kaksi eri asiaa :)

Vierailija
12/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se löyty se ainainen kielivirheitten huomauttelijakin :) Kalikka kalisee aina kun pilkkuvirhe vilahtaa. Vai ukkosko täällä käy motkomattasa yhdys sanoista?

Mä en todellakaan harrasta toisten kielivirheiden bongailua. Mä ymmärrän, että ihmisillä on eri lähtökohdat kielen osaamiseen. Musta ehkä väsyneintä on huomautella toisille jostain oikeakielisyysvirheistä tai muusta sellaisesta paskasta. Varsinkin, jos sillä yritetään paikata sitä, että mitään argumentteja ei ollut.

Vierailija
13/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on lihava. Vielä huonompi juttu, jos olisi narkkari, alkoholisti tai polttaisi tupakkaa.

Vierailija
14/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

runsaansta ateriasta ja iloita kuin olla laiha tiukkapipo.

Vierailija
15/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on lihava. Vielä huonompi juttu, jos olisi narkkari, alkoholisti tai polttaisi tupakkaa.

Todellisuudessa lihavilla ja liikkumattomilla on enemmän kroonisia sairauksia kuin alkoholisteilla ja tupakoivilla. Että tähän teidän lihavien äitien ei todellakaan kannata tuudittautua :(!

Mites olis niskasta kiinni jne.? Aina, kun äiti laihtuu, niin lapsikin laihtuu!

Vierailija
16/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tuottaa pitkän ja polveilevan keskustelun, jonka päätteeksi kaikki läskilihavat =) äidit alkavat laihduttamaan.

Voi ristus, taas.

Vierailija
17/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa lihavilla ja liikkumattomilla on enemmän kroonisia sairauksia kuin alkoholisteilla ja tupakoivilla. Että tähän teidän lihavien äitien ei todellakaan kannata tuudittautua :(!

Mites olis niskasta kiinni jne.? Aina, kun äiti laihtuu, niin lapsikin laihtuu!

en ala sitten missään tapauksessa laihduttamaan. Jos tuo 9v tyttö laihtuu tuosta vielä, niin mahtaa kuolla pois.

Vierailija
18/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tuottaa pitkän ja polveilevan keskustelun, jonka päätteeksi kaikki läskilihavat =) äidit alkavat laihduttamaan. Voi ristus, taas.

mikä tähän ongelmaan auttaa?!

ap

Vierailija
19/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku voisi sanoa että tivaaminen ja syyllistäminen. Vai oletko muka niin tuore av-mamma ettet ole huomannut että tästä asiasta on vaahdottu ainakin vuodesa 2001? Ja täysin tuloksetta. Ei olisi olemassa läskilihavia (ristus mikä sana) av-mammoja jos tämä lässytys auttaisi. Ainut mitä saat aikaan on paha mieli monelle ihmiselle.

Ja sanotaan nyt: en ole läskilihava (:P) äiti. Bmi:ni on 24,7

Vierailija
20/65 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.

16 Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.

17 Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

18 Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.

19 En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

20 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

21 Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta.

22 Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain,

23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.

24 Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.

Luku 8

1 Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.

2 Hengen laki, joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä, on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

3 Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin,

4 jotta meissä, jotka elämme Hengen emmekä lihamme mukaista elämää, toteutuisi lain vaatima vanhurskaus.

....

tässä on osaltani vastaus kysymyksiisi.