Sanotaan että raiskauksista 9+% jää ilmoittamatta. Millainen on sinun tarinasi?
Miten tapahtui? Miksi jäi ilmoittamatta? Mitä ajattelet nykyään?
Mun tarina: pieni kaupunki, olin kännissä tulossa baarista, 17-v. opiskelijatyttönen, kun kolme paskapäätä lähti seuraamaan minua. Yks oli ulkomaalainen. Kaks piti kiinni kun toinen suomalainen raiskasi nurkan takana. Ei auttanut rimpuilla vastaan. Kävelin ásuntolalle ja itkin. En ilmoittanut kenellekään, ajattelin että poliisit sanoo vaan et oma syy. Ja vanhemmat olisivat suuttuneet. Jälkeenpäin ajatellen ei pahempia traumoja, olen vaan yrittänyt unohtaa koko jutun. Toki se välillä mieleen tulee.
Kommentit (61)
asuin ammattikoulun asuntolassa joten minua ei tunnettu yleisesti 17-vuotiaana. Kotipaikkani oli muualla. Kaikki luokkalaiseni alaikäiset kävivät baarissa jos vain pääsivät.
Ja otsikossa piti olla, että 90% ei 9+
Kolmonen, viheliäinen tarina. Tällaisia on.
Yksi syy miksi en ilmoittanut oli se, ettei minua olisi haluttanut kantaa uhrin stigmaa siellä koko ajan. Vaikka tapahtuma oli kammottava, ei se minua ja seksuaalisuuttani määritä loppuelämäkseni, kuten yleensä ajatellaan.
humala, ei muistikuvia paljon, pari aikuista miestä. pari vuotta jälkeenpäin selvisi kuka toinen ollu niistä.
miltä tuntui nähdä itsensä katonrajasta? oliko se siis ruumiistapoistumiskokemus, vähän kuin kuoleman rajalla käyneillä?
etelässä kännissä ja pilvessä joka espanjoolo rannalla. kuristi kaulasta ja painoi päätä veden alle ..luulin et kuolen. vaikuttaa mun elä´mään vieläkin. en jäänyt etelään viemään asiaa oikeuteen. kaikki ne äijät näytti siltä raiskaajalta. syy oli minun siksi että nuoren naisen ei kuuluisi koskaan joutua tuohon tilaan...
mutta kännissä menin tyhmänä baarista työkaverin kämpille seksi mielessä, ruvettiinkin yhreisymmärryksessä touhuun mutta sitten mies kysyi että saanko panna sua peppuun. Mä sanoin ei, oon kipeä sieltä enkä koskaan ole edes yrittänyt, mutta mies vain survaisi vehkeensä sinne. Sattui ihan hirveästi, mulla on sellainen anaalifissuura eli krooninen haavauma peräaukolla ja lisäksi kipeät pukamat :( Sen jälkeen vaivat on olleet entistä pahemmat.
Ikinä en ole peppuseksiä edes kuvitellut harrastavani. Mies purki itsensä minuun ja lähdin kotiin. Suihkutin pahimmat veret pois ja seuraavat pari viikkoa itkin jokaisella vessaistunnolla kivusta :(
Helvetin törkeä teko vielä.
Miettikääpä sitä, miten paljo Suomessa ja muutenkin maailmalla kävelee muina miehinä raiskaajia vapaana? Minua ei ole raiskattu, mutta kuitenkaan ei oikein luota kehenkään mieheen. Kaikki kun ovat potentiaalisia raiskaajia. Mistä sitä muka voi tietää, kuka mitäkin on tehnyt...
useesti 13 ja 14 veenä, ennen ku järki alko leikkaamaan. ei tullut mieleenkään ilmottaa kun syytin itteeni ja "kaikki" olisi saaneet tietää. kuvio aina samanlainen, eli olin niin kännissä että en pystynyt estelemään. eka kerta oli pahin, olin just täyttänyt 13v ja tissit ei ollut vielä kasvanu. olin saanu äitiltä lahjaksi sellasen topin jossa oli vähän pitsiä paidan alle, en siis vielä edes käyttänyt rintsikoita. illalla menin yksiin kotibileisiin jossa sitten join ekat kännit. yli kaksikymppinen mies saatto mut yöllä kotiin ja matkalla teki kaikkea. pilluun sattu päiviä sen jälkeen, mutta jotenkin pahimmalta tuntu kuitenkin se rikkimennyt äitin ostama pitsitoppi.
ton jälkeen join kuitenkin joka viikonloppu enkä ees laittanut hanttiin kun aikuiset miehet hyväksikäytti kännistä pentua. vasta 15 veenä aloin tajuumaan ettei näin kuulu tehä ja aloin valitsemaan ite omat seksipartnerit.
hänet kun hän asui toisella paikkakunnalla. No äijästä ei kuulunut mitään koko iltana joten ajattelin ettei olekaan tulossa. Joskus kahden jälkeen yöllä hän kuitenkin soitti ja sanoi olevansa tulossa. Olin siis jo nukkumassa ja ajattelin vain avata hänelle oven ja jatkaa unia ja hän menisi sohvalle mutta hän halusikin seksiä ja vaikka sanoin moneen kertaan ei ja yritin vastustella niin ei auttanut. Hän raiskasi minut ja lähti, minä syytin itseäni että olin päästänyt hänet sisään vaikka en tietenkään voinut tajuta mitä tulisi tapahtumaan:(
Jälkikäteen ihmetyttää miten en taistellut kunnolla vastaan mutta kai olin unenpöpperössä ja se tuli jotenkin niin yllätyksenä etten vaan ehtinyt suunnilleen edes tajuta kunnolla mitä oli tapahtumassa kun olikin jo liian myöhäistä.
Olin n. 10v ja pidin todella paljon eläimistä. Itselläni ei ollut mitään eläimiä kotona vanhempieni allergian johdosta. Naapurissa asui eräs vanha mies jolla oli pieni koira jota tykkäsin ulkoiluttaa ja hoitaa. Kävin hänen kotonaan useasti ja vasta jälkeen päin olen tajunnut kunnolla mitä hän on minusta halunnut. Tykkäsi katsella minua vähissä vaatteissa ja kosketella. Jotenkin sitä ei vaan tajunnut ottaa tosissaan, enemmin otti sen "leikillä".
Onneksi tajusin lakata käymästä siellä. Hirvittää ajatella jos hän olisi esim. raskannut minut. Hyi saaatana, ei voi muuta sanoa kuin voimia kaikille hyväksikäytön tai raiskatuksi joutuneille. meitä on paljon, vaikka juuri kukaan ei siitä puhu.
Ja kun sanoin olevani nälkäinen, mies kertoi asuvansa ihan lähellä ja hänellä olevan ruokaa. Todella tyhmänä lähdin sitten miehen mukaan ja hänen kotonaan hän pakotti seksiin, yritin vastustella, ja sanoa ei useita kymmeniä kertoja, mutta mies vain väkisin painoi minut sänkyyn ja raiskasi.
No, itseasiassa ystäväni rohkaisemana tein asiasta rikosilmoituksen. Poliisikuulustelujen jälkeen minulle tuli kirje kotiin, jossa todettiin että rikosta ei voida näyttää tapahtuneeksi. Joten se siitä, en yhtään ihmettele että ilmoituksia ei tehdä kun ei siitä mitään hyötyä ole. Jää vain valtava häpeä... ja olo että keksin koko jutun :-(
Siinä diskon lähellä oli pusikko jossa käytiin hörppimässä kiellettyjä juomia ja pissalla + osa kävi tupakalla. Olin menossa pissalle, housut jo alhaalla kun tuttu poika tuli ja raiskasi... Noihin aikoihin valitettavasti moraalini seksiasioissa oli aika löyhä ja tuli harrastettua irtoseksiä yhden sun toisen pojan/miehen kanssa ja tuosta ei jäänyt suurempia henkisiä arpia. Lähinnä ärsytti ja suututtu.
En tehnyt ilmoitusta mutta isoveli kavereineen kävi kyllä tuota poikaa "jututtamassa" aika rajuin ottein, josta myöskään ei tehty rikosilmoitusta.
naapurissa asunut eno hyväksikäytti kun olin n. 9-11v, en kertonut äidille koska olin varma ettei hän usko minua. Edelleenkin mietin välillä tätä ja sitä että kysyisin äidiltäni ja tädiltäni tiesivätkö he asiasta, tätini nimittäin kerran tullessani enon luota sanoi jotain tyyliin että pitää olla tarkkana ettei anna ihmisten koskea paikkoihin jotka on vain minun tai jotain vastaavaa, mietin siis että arvelikohan hän jotain
Tämä naapurin kiltti setä on erään ystävän ystävän pappa. Olen tietenkin joskus miettinyt onkohan hän pervoillut myös omien sukulaislasten edessä.En ole koskaan voinut puhua tästä asiasta keneenkään kanssa. Välillä on kauhea itseinho kun ei tiedä mitä kaikkea paskaa se setä on mun lisäksi (ja jälkeen)tehnyt. Ja jos olisin tehnyt ilmoituksen tai yleensä kertonut vaikka vanhemmilleni, olisiko se kenties estänyt jotain. Nykyään en tiedä onko hän edes elossa. Onneksi vanhemmat muuttaneet paikkakunnalta pois jo useita vuosia takaperin.Olen heikko. Valitettavasti:(
Toisen mieheni makasi väkisin vaikka en halunnut,
Teini-ikäisenä eräs keski-ikäinen mies. Sana sanaa vastaan, kuka minua "hupsua likkaa" olisi uskonut.
useesti 13 ja 14 veenä, ennen ku järki alko leikkaamaan. ei tullut mieleenkään ilmottaa kun syytin itteeni ja "kaikki" olisi saaneet tietää. kuvio aina samanlainen, eli olin niin kännissä että en pystynyt estelemään. eka kerta oli pahin, olin just täyttänyt 13v ja tissit ei ollut vielä kasvanu. olin saanu äitiltä lahjaksi sellasen topin jossa oli vähän pitsiä paidan alle, en siis vielä edes käyttänyt rintsikoita. illalla menin yksiin kotibileisiin jossa sitten join ekat kännit. yli kaksikymppinen mies saatto mut yöllä kotiin ja matkalla teki kaikkea. pilluun sattu päiviä sen jälkeen, mutta jotenkin pahimmalta tuntu kuitenkin se rikkimennyt äitin ostama pitsitoppi.
ton jälkeen join kuitenkin joka viikonloppu enkä ees laittanut hanttiin kun aikuiset miehet hyväksikäytti kännistä pentua. vasta 15 veenä aloin tajuumaan ettei näin kuulu tehä ja aloin valitsemaan ite omat seksipartnerit.
Mutta ei 13v:n myöskään kuulu vetää kännejä.
Raiskaus on aina rikos, teko joka tehdään vasten toisen tahtoa. Vaikka pukisi mitä, olisi kuinka provosoiva hyvänsä, pitäisi riittää "ei":n sanominen. Monet nuoret tytöt esimerkiksi pukeutuvat yliseksuaalisesti, eikä heitä silti saa raiskata, vaikka mitä olisi päällä.
Useimmat raiskatuista tosiaan tuntevat raiskaajansa, ja taas puskista hyökkäävä yllätysraiskaaja ei useinkaan edes muista miltä uhri näytti tai mitä tällä oli päällä. Hesarin kuukausiliitteessä oli aikoinaan juttu, jossa haastateltiinv ankilassa oelvia raiskaajia. Yksi heistä kertoi luulleensa raiskanneensa nuoren naisen, ja nainen olikin sitten ollut 70-vuotias. Niin vähän raiskaaja ehti uhriaan katselemaan, täytti vain jotain omaa fantiasiaansa.
MUTTA varovainen kannattaa silti olla. Ei kannata kulkea yksin yöllä, varsinkaan humalassa. Ei kannata lähteä vieraiden miesten matkaan tai päästää heitä kotiinsa, kulkea pimeitä puistoteitä tai kujia. Mutta vaikka niin tekisi, ei raiskatuksi joutuminen ole oma vika. Ihmisellä pitäisi olla oikeus kulkea turvassa ja säilyttää koskemattomuutensa jokaisessa tilanteessa.
Parisuhteessa, eksä anaaliraiskasi minut yöllä kun olin nukkumassa. Perseeseen tuli pari pientä repeämää, verta runsaahkosti tiputellen mutta tyrehtyi vartissa-parissakymmenessä minuutissa. En uskaltanut mennä sairaalaan paikkauttamaan - bussit ei kulkeneet yöllä, taksiin ei tarpeeksi rahaa (Olin köyhä 19-20v opiskelija) ja olin muutenkin liian shokissa tehdäkseni yhtään mitään. Pelkäsin että sairaalassa on jotain tuttuja töissä, esim kavereiden vanhempia ja perhe ja tuttavat saa tietää jotain kautta ja esim äitille tulee tosi paha mieli jos saa tietää. Niinpä olin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja kuvittelin että vamma paranee itsestään ja menee ohi. Ilmeisesti ruoansulatuskanavan limakalvon vammat ei niin vaan itsestään parane. Tästä on jo monta vuotta, useimmiten edelleen kakalla käydessä sattuu aivan törkeästi ja silloiset pienet repeämät on vaan kasvaneet/levinneet ja syvenneet. Ny peittää ehkä kuudesosan - neljäsosan peräaukosta, entiset muutaman millimetrin vekit ovat sentin-parin sentin vekkejä tätä nykyä. Uskalsin kertoa tuosta edes kenellekään ammattilaiselle vasta vuosi sitten. Olin niin shokissa käynnillä kun hän tutki alueen että en muistanut/tajunnut yhtään mitä sanoi ja jatkohoidosta jne. Nyt vasta oon toipunut sen verran henkisesti että tajusin etsiä netistä tietoa korjaavista leikkauksista tai mahdollisesta lääkevoidehoidosta kroonistuneeseen juttuun. Ajattelin että voisi oikeasti uskaltaa korjauttaa ja hoitaa asian eteen päin. Elämänlaatu sen verran heikkoa nyt, kakkaamisen jälkeen törkeät kivut usein monta tuntia jälkeenpäin. Nyt alan olla sen verran sinut tapahtuneen kanssa että uskon että pystyn hoidattamaan ilman että meen uudestaan niin shokkiin edes lääkärikäynnillä että en pystyisi hoitamaan asiaa loppuun. Oon ymmärtänyt että jostain raiskauskriisikeskuksesta olisi mahdollista saada tukihenkilöä erinäisiin prosesseihin. Luulen että siitä olisi suuri apu. Syytin pitkään itseäni että olen ollut sellaisen täysääliön kanssa joka menee tekemään mitään tollaista, mutta nyttemmin olen tajunnut että olin aika nuori, eikä ihmisistä muutenkaan voi aina tietää etukäteen. Oltiin seukattu ehkä vuosi jo siinä vaiheessa kun tuo tapahtui. Tapahtuman aikaan yksi minulle hyvin tärkeä ihminen sairasti syöpää ja toinen oli juuri kuollut syöpään ja oli muitakin tragedioita perhe- ja kaveripiirissä mitkä otin melko raskaasti, joten siksikään ei varmaan toimintakyky ollut parhaimmillaan asian jälkihoidossa. Nyt ollaan selvillä vesillä näiden suhteen niin kaipa tämä tästä vielä. Luottamus toiseen on kyllä vähän hankalaa, nyt luulen että vaikka menisin naimisiin ikinä jonkun muun kanssa niin nukkuisin ehkä joku siveyshaarniska päällä siltä varalta että puoliso saisi jonkun mielenvikaisuuskohtauksen keskellä yötä X / Niille joilla samaa tapahtunut, niin on ainakin raiskauskriisikeskus Tukinainen, tai sit jotain auttavia puhelimia ja jos on peräpään limakalvossa repeämä niin sen nimi on anaalifissuura. Englanniksi löytyy enemmän esim yliopistotason tietoa haulla anal fissure. Suomessa terveyskirjaston sivuilla ei oikein houkuta hoitomuodoista peräaukon sulkijalihasten katkominen.... englanniks onneks löytyy ainakin tietoa leikkauksista missä vaurioalue poistetaan ja terveestä limakalvosta tehdään läppä vaurioituneen alueen päälle ja se paranee sitten hyvillä prosenteilla. Hakusanana ainakin rotation flap. On myös voiteita jotka edesauttaa paranemista, vaikka niistä sanovat että vaiva usein sitten uusiutuu mutta sitten voi taas käyttää voidetta ja se auttaa. Olis kyllä kiva saada asia kuntoon! En siis tehnyt ilmoitusta silloin koska oli kaiken maailman kauheuksia muutenkin elämässä ja perheellä suruaika enkä halunnut niille lisää murehdittavaa koska olisivat kuitenkin saaneet tietää jos olisin nostanut tuosta jutun. Nyt jos tuollainen tapahtuisi niin vanhempana ja viisaampana luulen että toimisin hyvinkin tomerasti, ja vaikka soittaisin poliisin hakemaan sairaalaan ja toisen osapuolen minne parhaaksi katsoisivat.
päälle parikymppiset miehet. Useasti. Mä olin jotenkin "psykoosissa". En kyennyt vastustelemaan.