Ärsyttää lihansyöjät
jotka ei voi käsittää etten halua syödä tehotuotettujen eläinten raatoja! Minne ikinä meenkin niin kuulee vaan "mä en vois ikinä jättää lihaa ku se on niin HYVÄÄ!!!". No siinähän vedätte antibioottikyllästettyä broitsua tai kalaa - tai no eimut hei. Jos on kasvissyöjä niin ainahan voi syödä kanaa ja kalaa, tää on hyvä harhaluulo. Itsellänikin kasvaa porkkanoiden vieressä lohipuu ja broilerpensas! Ja katkarapuja voi kans syödä ku ne on niin pieniä. Ärsyttää, anteeks.
Itselläni ei ole lihansyöjiä tapana ruokapöydässä syyllistää, mutta ehkä pitäisi alkaa aina kun vievät jotain lihasuikaletta suuhun päivitellä miten en voisi ikinä syödä mitään missä on henki joskus pihissyt. Kiittimoi.
Kommentit (69)
elämästä ja ruuantuotannosta vieraantuneet kaupungin kermaperseet jotka pienessä päässään kuvittelee että maailmassa pärjättäisiin ilman lehmiä, sikoja,kanoja ja lampaita. Katsos kun ne viljat ja härkäpavut ei kasvakaan ihan jokapaikassa. Nurmi eli naudan rehu sen sijaan kasvaa myös lapissa asti ja jo +5 asteessa.
elämästä ja ruuantuotannosta vieraantuneet kaupungin kermaperseet jotka pienessä päässään kuvittelee että maailmassa pärjättäisiin ilman lehmiä, sikoja,kanoja ja lampaita. Katsos kun ne viljat ja härkäpavut ei kasvakaan ihan jokapaikassa. Nurmi eli naudan rehu sen sijaan kasvaa myös lapissa asti ja jo +5 asteessa.
että naudat syötetään pelkällä nurmella? Kukahan tässä on kaupungin kermaperse...
Luomukanaloissa on nimenomaan panostettu siihen, että kanat saavat toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistä.
39, tutki ennen kuin hutkit. Luomukanaloissa on nimenomaan panostettu siihen, että kanat saavat toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistä.
Näin sanoi ystäväni, joka on luomuviljelijä ja vieraillut monessa luomukanalassa.
että soijan kasvatus tuhoaa sademetsiä siinä missä karjan kasvatuskin.
eikä mua kiinnosta pätkääkään muiden mielipiteet. Pyri säkin samaan jos olet sinut asioidesi kanssa.
Ei pidä unohtaa, että soijan kasvatus tuhoaa sademetsiä siinä missä karjan kasvatuskin.
Ei voi olla totta, että joku OIKEASTI käyttää tätä argumenttia! Mihin sä luulet, että soijaa pääsääntöisesti käytetään? Luuletko todellakin, että ihmisten ruuaksi? Kuule, vajaa 10 % maailmassa viljellystä soijasta käytetään ihmisravinnoksi, loput eläimille. Ja vielä pieni tietoisku sinulle: kasvissyöjä syö soijan ohella aika paljon muutakin...
eikä mua kiinnosta pätkääkään muiden mielipiteet. Pyri säkin samaan jos olet sinut asioidesi kanssa.
Terv. Kasvissyöjä, jota ei kiinnosta muiden mielipiteet omasta elämäntyylistään
Sama täällä, paitsi uudet reseptit ym vinkit kiinnostavat aina.
Ja viinisuositukset myös... nami nami.
Itse niputan suurimman osan kasvissyöjistä, kadunvaltaajista ym luuseriporukasta samaan sakkiin ja pilkkaan heitä estoitta. Saan siitä suurta hupia oikeastaan provoilematta. Olen siis se ekana maailmantuskasta ym. kirjoittanut.
Bon appetit!
Ja viinisuositukset myös... nami nami.Itse niputan suurimman osan kasvissyöjistä, kadunvaltaajista ym luuseriporukasta samaan sakkiin ja pilkkaan heitä estoitta. Saan siitä suurta hupia oikeastaan provoilematta. Olen siis se ekana maailmantuskasta ym. kirjoittanut.
Bon appetit!
Kertoo aika paljon ihmisen luonteesta - eikä hyvää - jos täytyy pilkata toisia, jotta itsellä olisi hauskaa. Opetatko lapsesikin koulukiusaajiksi?
pelkällä nurmellakin jos tiukka paikka tulee. Tuottaisivat vaan silloin vähemmän lihaa ja maitoa. Toki niille syötetään esim. viljaa ja rypsiäkin. Kerropa mitä esim. sellaisille alueille maailmassa pitäisi tehdä josta tuuli ja rankkasateet vievät heti viljan siemenet pois kun sinne yrittää niitä kylvää tai pitäisikö sellaiset alueet maailmasta poistaa ruuantuotannosta jotka eivät sovellu muuhun käyttöön kuin eläinten laitumeksi eli pohjoisen pellot tai sellaiset alueet maailmassa jotka ovat niin jyrkkärinteisiä etteivät siellä voi muuta kuin tuotantoeläimet laiduntaa?
Ja viinisuositukset myös... nami nami.Itse niputan suurimman osan kasvissyöjistä, kadunvaltaajista ym luuseriporukasta samaan sakkiin ja pilkkaan heitä estoitta. Saan siitä suurta hupia oikeastaan provoilematta. Olen siis se ekana maailmantuskasta ym. kirjoittanut.
Bon appetit!
Sinut itsesi kanssa, kun pitää toisia ihmisiä pilkata. Sori.
pelkällä nurmellakin jos tiukka paikka tulee. Tuottaisivat vaan silloin vähemmän lihaa ja maitoa. Toki niille syötetään esim. viljaa ja rypsiäkin. Kerropa mitä esim. sellaisille alueille maailmassa pitäisi tehdä josta tuuli ja rankkasateet vievät heti viljan siemenet pois kun sinne yrittää niitä kylvää tai pitäisikö sellaiset alueet maailmasta poistaa ruuantuotannosta jotka eivät sovellu muuhun käyttöön kuin eläinten laitumeksi eli pohjoisen pellot tai sellaiset alueet maailmassa jotka ovat niin jyrkkärinteisiä etteivät siellä voi muuta kuin tuotantoeläimet laiduntaa?
liha- ja maitotuotteet tuotetaan tehomaataloudella, ei nykytilanteeseen voi verrata mitään "jos tiukka paikka tulee" -aikaa. Nykylajit on jalostettu sellaisiksi, että eivät tod. tule toimeen millään nurmella! Nämä omavaraistalouden lehmälajit (esim. just lapinlehmä) on kaikki jo kuolleet sukupuuttoon. Puhdasverisiä lapinlehmiä ei ole enää olemassa. Ne menevät umpeen, jos eivät saa tarpeeksi rikasta ravintoa.
Millä sä luulet, että Lapin ravinnonsaanti hoidetaan tällä hetkellä? Rekkaliikenteellä. Me puhutaan nyt kahdesta eri tilanteesta: sä puhut mahdollisista skenaarioista, mä puhun siitä, mitä tapahtuu tällä hetkellä. Eihän pohjoisessa nytsilläänkään viljelleä juuri mitään, rekallahan sinne tavara rahdataan.
Mulla ei ole mitään eläinten tappamista ja syömistä vastaan. Sen sijaan vastustan tehomaataloutta ja vastuutonta lihansyöntikulttuuria.
Mä en ymmärrä, miten sä kutsut "kaupunkilaishippejä" luonnosta ja ruuantuotannosta vieraantuneeksi, kun et itsekään näytä tuntevan edes perusasioita.
tehotuotantoa? Onko meidän 43 lehmää tehotuotantoa? Minustakin olisi ihanaa että 10-15 lehmällä saisi saman toimeentulon kuin reilulla neljälläkymmenellä ja lihalla olisi kunnon hinta. Kaikki kun haluaa asua kaupungissa ja se ruoka pitää sitten saada mahdollisimman halvalla ja helpolla ja sitä pitää olla yllin kyllin. Juuri kaupunkilaisuus on aiheuttanut ruuan tehotuotannon. Pointtini ylempänä(näille lihansyönnistä ärsyyntyneille) oli se että pelkkä KASVISRAVINTO ei ole mikään ratkaisu maailman ruuantuotannossa. Brassit voisi syödä itse sen soijansa ja lopettaa pihvinautojen kasvatuksen mutta minä ainakin syön kotimaista oman lehmän lihaa.
tehotuotantoa? Onko meidän 43 lehmää tehotuotantoa? Minustakin olisi ihanaa että 10-15 lehmällä saisi saman toimeentulon kuin reilulla neljälläkymmenellä ja lihalla olisi kunnon hinta. Kaikki kun haluaa asua kaupungissa ja se ruoka pitää sitten saada mahdollisimman halvalla ja helpolla ja sitä pitää olla yllin kyllin. Juuri kaupunkilaisuus on aiheuttanut ruuan tehotuotannon. Pointtini ylempänä(näille lihansyönnistä ärsyyntyneille) oli se että pelkkä KASVISRAVINTO ei ole mikään ratkaisu maailman ruuantuotannossa. Brassit voisi syödä itse sen soijansa ja lopettaa pihvinautojen kasvatuksen mutta minä ainakin syön kotimaista oman lehmän lihaa.
söisivät enemmän kasvisruokaa ja vähemmän lihaa todellakin on ratkaisu maailman ruuantuotannossa. Liha on kahteen kertaan tuotettua ruokaa, siis sen vaikutus ympäristöön on myös kaksinkertainen. Naudat piereskelee pallon lämpimäksi. Ei tää ole mitään mutua, tää on faktaa.
Ihmiset eivät tietenkään ole valmiita maksamaan lihasta kovaa hintaa, jos sitä pitää saada joka ikisellä aterialla. Se taas tarkoittaa sitä, että kuluja pitää vähentää tuotannossa. Eläimet pienempiin tiloihin, rehukustannukset minimiin ja ennen kaikkea se, että eläimet nähdään vain hyödykkeinä, ei ajattelevina ja tuntevina olentoina.
Ookoo, mä ymmärrän, jos ei välitä ollenkaan siitä, miten eläimet voivat tai miten maapallolle käy (en nyt siis tarkoita juuri sinua). Miksi sitten pitää provosoitua, jos joku toinen välittää? Mä en käsitä.
voisi aloittaa kieltämällä ihan oikasti tarpeettomia asioita kuten formula ym. autokilpailut, hupiveneet jne.
Ei pidä unohtaa, että soijan kasvatus tuhoaa sademetsiä siinä missä karjan kasvatuskin.
Ei voi olla totta, että joku OIKEASTI käyttää tätä argumenttia! Mihin sä luulet, että soijaa pääsääntöisesti käytetään? Luuletko todellakin, että ihmisten ruuaksi? Kuule, vajaa 10 % maailmassa viljellystä soijasta käytetään ihmisravinnoksi, loput eläimille. Ja vielä pieni tietoisku sinulle: kasvissyöjä syö soijan ohella aika paljon muutakin...
Eläimille menee 85%. Kyllähän tuosta 15% jää ihmisille. Että ei pidä vääristellä totuutta.
Ei voi olla totta, että joku OIKEASTI käyttää tätä argumenttia! Mihin sä luulet, että soijaa pääsääntöisesti käytetään? Luuletko todellakin, että ihmisten ruuaksi? Kuule, vajaa 10 % maailmassa viljellystä soijasta käytetään ihmisravinnoksi, loput eläimille. Ja vielä pieni tietoisku sinulle: kasvissyöjä syö soijan ohella aika paljon muutakin...Eläimille menee 85%. Kyllähän tuosta 15% jää ihmisille. Että ei pidä vääristellä totuutta.
Ehkä oli sitten vanhaa tietoa. Joka tapauksessa lihansyöjät kuluttavat suurimman osan maailman soijasta, ja ruuasta muutenkin, välillisesti.
voisi aloittaa kieltämällä ihan oikasti tarpeettomia asioita kuten formula ym. autokilpailut, hupiveneet jne.
Vaikeampaa on sitten pakottaa muita tekemään jotain. Valitettavasti se on näin.
vähätellä toisten vakaumusta.