Ärsyttää lihansyöjät
jotka ei voi käsittää etten halua syödä tehotuotettujen eläinten raatoja! Minne ikinä meenkin niin kuulee vaan "mä en vois ikinä jättää lihaa ku se on niin HYVÄÄ!!!". No siinähän vedätte antibioottikyllästettyä broitsua tai kalaa - tai no eimut hei. Jos on kasvissyöjä niin ainahan voi syödä kanaa ja kalaa, tää on hyvä harhaluulo. Itsellänikin kasvaa porkkanoiden vieressä lohipuu ja broilerpensas! Ja katkarapuja voi kans syödä ku ne on niin pieniä. Ärsyttää, anteeks.
Itselläni ei ole lihansyöjiä tapana ruokapöydässä syyllistää, mutta ehkä pitäisi alkaa aina kun vievät jotain lihasuikaletta suuhun päivitellä miten en voisi ikinä syödä mitään missä on henki joskus pihissyt. Kiittimoi.
Kommentit (69)
Kärsikää hipit maailmantuskaanne vaan.
Tänään muuten grillaamme naudan sisäfilepihvit ulkona kaasugrillissä -nami nami!
että pystyy ajattelemaan asioita muistakin näkökulmista kuin omasta, eivät ole sama asia. Mä olen ainakin ylpeä siitä, että pystyn näkemään asiat monelta kantilta. Viestistäsi päätellen en sanoisi samaa susta. Vaikutat myös epäkohteliaalta ihmiseltä.
lihaa, niin erehdyt.
pimein. Sitä ollaan niin kasvissyöjää vaikka suurin osa kasvissyöjistä kyllä kulkee nahkakengissä talvet, kesät ja ostavat toisaalta vaatteita, joita on pienet pikku kätöset tehneet ulkomailla.
Tänään muuten grillaamme naudan sisäfilepihvit ulkona kaasugrillissä -nami nami!
että pystyy ajattelemaan asioita muistakin näkökulmista kuin omasta, eivät ole sama asia. Mä olen ainakin ylpeä siitä, että pystyn näkemään asiat monelta kantilta. Viestistäsi päätellen en sanoisi samaa susta. Vaikutat myös epäkohteliaalta ihmiseltä.Jos sä kuvittelet saavasi sädekehän koska et syö lihaa, niin erehdyt.
En usko henkimaailman asioihin. Mitä sä sitten ajattelit tuolla viestillä saavuttavasi? Osaatko selittää?
pimein. Sitä ollaan niin kasvissyöjää vaikka suurin osa kasvissyöjistä kyllä kulkee nahkakengissä talvet, kesät ja ostavat toisaalta vaatteita, joita on pienet pikku kätöset tehneet ulkomailla.
käyttää nahkaa ja joka omistaa taljoja ilmoittautuu!
Mä en vastusta eläinten tappamista itsessään, musta se on ihan ookoo. Mä vastustan tehotuotantoa ja nykyaikaista lihallamässäilyä. Totta kai mä ostan hyvälaatuiset nahkakenkiä, koska ne kestää vuosia, kun niitä hoitaa hyvin. Se on hieman eri asia noin niin kuin kokonaisuuden kannalla, kuin mussuttaa lihaa joka ikisellä aterialla ja PALJON. (Huom. tämä ei ollut suunnattu sinulle, en kuvittele tietäväni mitään sinun tavoistasi.)
että pystyy ajattelemaan asioita muistakin näkökulmista kuin omasta, eivät ole sama asia. Mä olen ainakin ylpeä siitä, että pystyn näkemään asiat monelta kantilta. Viestistäsi päätellen en sanoisi samaa susta. Vaikutat myös epäkohteliaalta ihmiseltä.Jos sä kuvittelet saavasi sädekehän koska et syö lihaa, niin erehdyt.
En usko henkimaailman asioihin. Mitä sä sitten ajattelit tuolla viestillä saavuttavasi? Osaatko selittää?
ja aivan turhaan
että pystyy ajattelemaan asioita muistakin näkökulmista kuin omasta, eivät ole sama asia. Mä olen ainakin ylpeä siitä, että pystyn näkemään asiat monelta kantilta. Viestistäsi päätellen en sanoisi samaa susta. Vaikutat myös epäkohteliaalta ihmiseltä.Teksistäsi huokuu käsitys omasta paremmuudesta ja ylemmyydestä Jos sä kuvittelet saavasi sädekehän koska et syö lihaa, niin erehdyt.
En usko henkimaailman asioihin. Mitä sä sitten ajattelit tuolla viestillä saavuttavasi? Osaatko selittää?ja aivan turhaan
Miksi sä kirjoitat vittuilevia viestejä tänne, jos et ole valmis ottamaan niistä palautetta vastaan? Vai väitätkö, että tuo "kärsikää hipit maailmantuskaanne" on jotenkin hyväntahtoinen toivotus? Puhutko sä ihmisille noin päin naamaa myös?
että pystyy ajattelemaan asioita muistakin näkökulmista kuin omasta, eivät ole sama asia. Mä olen ainakin ylpeä siitä, että pystyn näkemään asiat monelta kantilta. Viestistäsi päätellen en sanoisi samaa susta. Vaikutat myös epäkohteliaalta ihmiseltä.Teksistäsi huokuu käsitys omasta paremmuudesta ja ylemmyydestä Jos sä kuvittelet saavasi sädekehän koska et syö lihaa, niin erehdyt.
En usko henkimaailman asioihin. Mitä sä sitten ajattelit tuolla viestillä saavuttavasi? Osaatko selittää?ja aivan turhaan
Miksi sä kirjoitat vittuilevia viestejä tänne, jos et ole valmis ottamaan niistä palautetta vastaan? Vai väitätkö, että tuo "kärsikää hipit maailmantuskaanne" on jotenkin hyväntahtoinen toivotus? Puhutko sä ihmisille noin päin naamaa myös?
proteiinin puute tehnyt kärttyiseksi?
Miksi sä kirjoitat vittuilevia viestejä tänne, jos et ole valmis ottamaan niistä palautetta vastaan? Vai väitätkö, että tuo "kärsikää hipit maailmantuskaanne" on jotenkin hyväntahtoinen toivotus? Puhutko sä ihmisille noin päin naamaa myös?Ei ollut mun viesti. Etkä se sinäkään kauhean fiksulta vaikuta. Liekö proteiinin puute tehnyt kärttyiseksi?
saa sanoa rumasti, mutta kun kasvissyöjä selittää, ettei tunne maailmantuskaa, vaan pyrkii ajattelemaan asioita monelta kantilta (ja kai sitä saa omista ominaisuuksistaan olla ylpeä, vai eikö?), niin se ei olekaan ok? Miksi? Enkä mulla sulle ollut mitään asiaa, vaan tuon viestin kirjoittajalle.
Mä ymmärrän, että sellainen henkilö, joka ei ole osaa valmistaa kasvisruokaa voi luulla, että kasvisruoka on proteiiniköyhää, mutta mä oon ollut sen verran kauan kasvissyöjä, että osaan laittaa kunnon ruokaa. En mä millään kasvissosekeitolla elä.
Ps. Ootkö Psykomamma? Kuulostat ihan siltä.
Mieheni harrastaa metsästystä, ja meillä syödään lihana pelkästään riistaa (pääasiassa hirvenlihaa) eri muodoissa. Sehän ilmeisesti on ainakin ap:n kommenttien mukaan eettisesti oikein, ei ole tehotuotantoa, liha on todella luomua ja eläimillä takana onnellinen elämä. En mäkään oo voinu syödä kaupasta ostettua lihaa sen jälkeen kun oon nähny miten se liha sinne kauppaan päätyy, se vaan pistää voimaan niin pahoin.
huolen omista sapuskoistaan. Tuntuu että vegaaneilla on kova pätemisen tarve, kun pitää huudelle toisten syömisistä täällä ja livenäkin. Mulle on ihan sama mitä muut suuhunsa laittavat.
mielestäni luomutuotettujen kananmunien syönti ei ole eläinrääkkäystä, eikä myös maidon tai juuston - sen takia en vegaanisuutta ymmärrä. Lihansyömättömyyden kyllä, sekä jos on liian tiukka ruokavalionsa suhteen. Meinaan jos matkustat vaikkapa Italiaan, puolet matkaelämyksestä koostuu uusista mauista ja ruoista mitä syöt, ja Italian tuntien, ainakin juustoa on lähes joka ruoassa.
ns. vegetaristit eli lakto-ovo-pesco ja mitä näitä nyt onkaan! Vegetaristeja, jotka syö lähes kaikkea muuta paitsi sitä ns. punaista lihaa. Kannattaako käyttää enää nimitystä vegetaristi?
Jos itse en välitä pihveistä, mutta tykkään makkarasta, voinko kutsua itseäni lakto-ovo-kabanossi-vegetaristiksi?
Vegetaristi ei ole oikea sana kuvaamaan ihmistä, joka kuitenkin kiskoo kaikenlaisia elukoita naamaansa posket hytkyen :DD
En jaksaisi itse matkustella kovin pitkään vegaanin kanssa. Eräs kasvissyöjäystäväni rakastaa matkustelemista niin paljon, että ryhtyi syömään silloin tällöin kalaa, jotta aina löytyisi jotain syötävää.
Juustoa suurempi kompastuskivi italialaisessa ruoassa on anjovis, jota voidaan käyttää mausteena vaikka missä, salaattikastikkeista lähtien.
Terkuin: yhteensä 6kg lihaa tilattuna mökille juhannukseksi ja kaikki tuoretta kunnon kamaa, ahh... :P
mielestäni luomutuotettujen kananmunien syönti ei ole eläinrääkkäystä, eikä myös maidon tai juuston - sen takia en vegaanisuutta ymmärrä. Lihansyömättömyyden kyllä, sekä jos on liian tiukka ruokavalionsa suhteen. Meinaan jos matkustat vaikkapa Italiaan, puolet matkaelämyksestä koostuu uusista mauista ja ruoista mitä syöt, ja Italian tuntien, ainakin juustoa on lähes joka ruoassa.
Ei ne kanat siellä luomutilallakaan niin onnellisia ole. Niitä on kuitenkin liikaa yhdessä tilassa, eivätkä ne pysty luomaan nokkimajärjestystä.
Mutta älkää nyt hemmetti ottako tästä itseenne! Ärsyttää, kun jos pikkuisen puhuu jostain tuotantoeläinten oloista, niin heti tulee 20 vihaista lihansyöjää puolustamaan itseään, vaikka tarkoitus ei ole syytellä, vaan KESKUSTELLA.
mutta riistaliha EI ole välttämättä luomulihaa. Itse syömme sitä eettisistä syistä (eläinten tehotuotanto oksettaa), mutta metsässä käyskentelevä hirvi on voinut syödä lannoitettujen ja kasvatettujen puiden taimia, jolloin se ei ole luomulihaa. Samoin esim. jäniksiä, peuroja, kauriita, villisikoja jne. usein talviruokitaan ihan normaalisti lannoitetulta pellolta saadulla viljalla, perunoilla, nauriilla jne.
Mieheni harrastaa metsästystä, ja meillä syödään lihana pelkästään riistaa (pääasiassa hirvenlihaa) eri muodoissa. Sehän ilmeisesti on ainakin ap:n kommenttien mukaan eettisesti oikein, ei ole tehotuotantoa, liha on todella luomua ja eläimillä takana onnellinen elämä. En mäkään oo voinu syödä kaupasta ostettua lihaa sen jälkeen kun oon nähny miten se liha sinne kauppaan päätyy, se vaan pistää voimaan niin pahoin.
mutta riistaliha EI ole välttämättä luomulihaa. Itse syömme sitä eettisistä syistä (eläinten tehotuotanto oksettaa), mutta metsässä käyskentelevä hirvi on voinut syödä lannoitettujen ja kasvatettujen puiden taimia, jolloin se ei ole luomulihaa. Samoin esim. jäniksiä, peuroja, kauriita, villisikoja jne. usein talviruokitaan ihan normaalisti lannoitetulta pellolta saadulla viljalla, perunoilla, nauriilla jne.
Luomu on tiukasti säädelty tuotantoprosessi, mutta nykyäänhän sen merkitys on laajentunut koskemaan kaikkea tisseistä normaalilla tavalla aikaan saatuihin lapsiin.
ja kysyä, että onko tässä lihaa. On tai ei ole, so?
Minusta on epähienoa ronkkia salaattia ja kysyä, että onko tässä lihaa. On tai ei ole, so?
että jos on kasvissyöjä, se ei ole ihan sama.
että pystyy ajattelemaan asioita muistakin näkökulmista kuin omasta, eivät ole sama asia. Mä olen ainakin ylpeä siitä, että pystyn näkemään asiat monelta kantilta. Viestistäsi päätellen en sanoisi samaa susta. Vaikutat myös epäkohteliaalta ihmiseltä.