Ärsyttää lihansyöjät
jotka ei voi käsittää etten halua syödä tehotuotettujen eläinten raatoja! Minne ikinä meenkin niin kuulee vaan "mä en vois ikinä jättää lihaa ku se on niin HYVÄÄ!!!". No siinähän vedätte antibioottikyllästettyä broitsua tai kalaa - tai no eimut hei. Jos on kasvissyöjä niin ainahan voi syödä kanaa ja kalaa, tää on hyvä harhaluulo. Itsellänikin kasvaa porkkanoiden vieressä lohipuu ja broilerpensas! Ja katkarapuja voi kans syödä ku ne on niin pieniä. Ärsyttää, anteeks.
Itselläni ei ole lihansyöjiä tapana ruokapöydässä syyllistää, mutta ehkä pitäisi alkaa aina kun vievät jotain lihasuikaletta suuhun päivitellä miten en voisi ikinä syödä mitään missä on henki joskus pihissyt. Kiittimoi.
Kommentit (69)
mua ärsyttäis kans, jos en ois yks niistä.
ilman antibiotteja :P
Vai käykö joku iskemässä antibiotteja riistan persheeseen? Eikä kyllä taida käydä iskemäs noihin ite kasvatettuihin kanoihin tai kaneihinkaan..
Yleinen harhaluulo taitaa olla, että kaikki ihmiset ostaa lihan kaupasta tai käytää turkistarhoilla tuotettuja turkkeja :P
T: lihansyöjä kera villiminkki turkin:)
tosin en ehkä ihan noin kärkevästi. Mutta ärsyttää ihan suunnattomasti kun ihmiset kysyy aina, että "syöthän sä kuitenkin kalaa ja kanaa???" Yleensä vastaan siihen, että "mistä lähtien kala/kana on ollut kasvis?"
Mukava ois jos lihansyövät (suurin osa on toki asiallisia) antaisivat toisten olla kasvissyöjiä ihan rauhassa sitä enempää päivittelemättä..
Mukava ois jos lihansyövät (suurin osa on toki asiallisia) antaisivat toisten olla kasvissyöjiä ihan rauhassa sitä enempää päivittelemättä..
siis lihansyöjät
Olen lihansyöjä, mutta tehotuotettuja lihoja en syö. Luomua ja riistaa, nam, nam. Kasvisruokaakin meillä on pari kertaa viikossa.
että suomessa eläimiä kasvatettaisi antibiooteilla. Meillä reilu 200 lihaksi kasvatettavaa sonnia, ja yhtään antibioottia et meidän navetassa näe, paitsi jos eläin sairastuu ja on pakko eläinlääkäri kutsua se hoitamaan (tämä tapahtuu tällä eläinmäärällä ehkä noin pari kertaa vuodessa). Antibioottikuurin jälkeen eläintä on pidettävä varoaika, jotta kuluttajalle ei mene antibioottilihaa. Jos eläin menee huonoon kuntoon varoaikana, eikä ole järkeä sitä enää toisella kuurilla hoitaaa, se pitää lopettaa. Lopetettu eläin pitää toimittaa raadonkeräilyyn, joka toimittaa sen tuhottavaksi, näin ollen ap tulee tuskin koskaan syömään antibiootilla kasvatettua eläimen raatoa.
Kiitti moi.
Mutta se liha on hyvää. Mun mielestäni ja saan toki sanoa mielipiteeni siitä. Itse en ikinä jättäisi lihaa.
Jos et tätä kestä se on sun ongelmas. Ja aika pienestä asiasta ongelmasi revit ja tahallasi teet elämästäsi hankalaa. Mutta, se on sitten vissiin se sun valintas. =)
Lihan syönti ei ärsytä mutta se kun ihmiset syö jotain saarioisten eineslihapihvejä tms. jotka on täyttä skeidaa, tai eikä syö salaatteja/kasviksia 'koska ne maistuu pahalla' tai 'eivät täytä' - eli ei osata kokata tai käyttää kasviksia oikein.
Itse syön lihaa/kalaa/kanaa noin 2-3 kertaa viikossa, loput kasvista. Kokeilin olla myös vegaani mutta totesin sen olevan todella typerää, ja merkki jonkin sorttisesta syömishäiriöistä.
Kokeilin olla myös vegaani mutta totesin sen olevan todella typerää, ja merkki jonkin sorttisesta syömishäiriöistä.
mutta mun mielestä toi on tosi typerää. Mitä tekemistä sillä ettei halua tukea eläinrääkkäystä on syömishäiriöiden kanssa? Itse olen ollut vegaani nyt 5 vuotta enkä pystyisi enää elämään itseni kanssa jos söisin eläintuotteita, niin suuria epäkohtia siihen liittyy. En vaan voi käsittää että elävät, tuntevat olennot nähdään ruokana.
asiasta (toisten syömistavoista) itselleen tuollaisen stressin ja vitutuksen.
Niinkuin muutkin eläimet. Siksi syön myös lihaa, vaikka ehkä enemmän syön kasvisruokaa. Mielummin sösin riistaa ja luonnonkalaa, valitettvasti etenkin lihan suhteen on syötävä myös teuraseläinten lihaa. En tunne siitä mitään kummempia tunteita, en halua asettaa eläimiä kasvien yläpuolelle.
Ainakin bakteereita, eläviä nekin on. Miksei saman tien voi syödä vaikka kaikkia selkärangattomia?
ns. vegetaristit eli lakto-ovo-pesco ja mitä näitä nyt onkaan! Vegetaristeja, jotka syö lähes kaikkea muuta paitsi sitä ns. punaista lihaa. Kannattaako käyttää enää nimitystä vegetaristi?
Jos itse en välitä pihveistä, mutta tykkään makkarasta, voinko kutsua itseäni lakto-ovo-kabanossi-vegetaristiksi?
Johonkinhan sinäkin vedät rajasi minkä kokoisia eläimiä syöt. Ainakin bakteereita, eläviä nekin on. Miksei saman tien voi syödä vaikka kaikkia selkärangattomia?
jättääkö syömättä vai ei. Ja bakteereja ei voi tehotuottaa.
Sille, joka kertoi syövänsä riistaa: mun mielestä riista on paras tapa syödä lihaa. Kuitenkin se on aika pienen piirin juttu: mun tuttavapiirissä on ehkä yksi perhe, joka syö riistaa.
Kyllä se ottaa aivoon, kun yleisessä ruokapöydässä ruvetaan suureen ääneen kauhistelemaan: "Siis hyi! Miten sä voit syödä kuollutta eläintä?" No kun vaan voin, ja se ei kuulu sinulle.
Ruokarauha ja toisen kunnioitus kuuluu kaikille. En häiriköi kasvissyöjiä ja odotan samaa käytöstä myös heiltä. Olen täysin tietoinen siitä, mitä etuja kasvissyönnissä on, mutten ole vielä itse sitä askelta valmis ottamaan. Eivät kaikki lihaa syövät myöskään mätä makkaraa päivittäin ja dissaa kasviksia.
Tuohon "syötkö kalaa/kanaa"-kysymykseen on vielä mainittava, että kun kasvissyöjiä on niin monenlaisia, niin ainakin emäntänä ollessani haluan siksi tarkistaa. Kyse ei ole siitä, että ihmisen "pitäisi" syödä jotakin näistä aineksista.
En vaan voi käsittää että elävät, tuntevat olennot nähdään ruokana.
Aika kauas olet sinäkin ajautunut luonnosta. En nyt väitä että tehotuotanto olisi luonnonmukaista mutta kyllä lihansyönti kuuluu monien eläinten elämään. Se nyt vaan menee niin että ravintoketjun huipulla olevat eläimet käyttävät ravinnokseen niitä ketjussa alempina olevia eläimiä. Ja ihminen on sekasyöjä, syö siis sekä kasviksia että lihaa.
En voi ymmärtää että ihmiset näkevät vaivaa toisten syömisistä tai tuovat omaa ruokavaliotaan ja aatettaan voimakkaasti esille.
Meillä syödään liha/kalapuolelta vain ja ainoastaan riistalihaa, luomulihaa ja kalaa sekä äyriäisiä.
Kala on aina pohjoiseurooppalaista tai itsepyydettyä, kalan rahtaaminen toiselta puolelta maapalloa on järjettömyyden huipentumia.
Oksettaakin ajatus valmiiksi marinoiduista broilerin suikaleista tai oranssissa mönjässä lilluvista possunpihveistä.
Toki kasvisruokaa syödään myös muutaman kerran viikossa.
Kärsikää hipit maailmantuskaanne vaan.
Tänään muuten grillaamme naudan sisäfilepihvit ulkona kaasugrillissä -nami nami!
Tuohon "syötkö kalaa/kanaa"-kysymykseen on vielä mainittava, että kun kasvissyöjiä on niin monenlaisia, niin ainakin emäntänä ollessani haluan siksi tarkistaa. Kyse ei ole siitä, että ihmisen "pitäisi" syödä jotakin näistä aineksista.
vaan se, että joskus jotkut yrittävät suostutella syömään "edes vähän" esim. kalaa, kanaa, verta, etanoita... Mä en halua olla epäkohtelias, ja on inhottavaa sitten sanoa, että en mä nyt kyllä syö sitä.
Vege since 1992.