Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvan jättää hetkeksi yksin kotiin?

Vierailija
18.06.2010 |

Ihmettelin kaverini kertomaa, että hän käy heittämässä roskat kerrostalon roskakatokseen tai tupakalla pihassa piipahtavien kavereiden kanssa vauvan ollessa sisällä (nukkumassa?). Heillä on kyllä myös leikkikehä, josta lapsi ei pääse itseään telomaan, mutta onko tämä ihan normaali käytäntö?

Itselläni ei vielä lapsia ole, mutta aloin miettiä, että mitä jos jäisikin avaimet kotiin, jumittuisi hissiin tai sisällä syttyisi tulipalo?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vienyt roskia kun vauva nukkuu

olen hakenut postin(asumme kerrostalossa ja posti tulee alakertaan)

olen käynyt viereisessä rapussa pesutuvassa pesemässä pyykkiä ja laittamassa sitä kuivaushuoneeseen kuivumaan!

Vierailija
62/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postit mä haen 20 sekunnissa, pihatöihin voi mennä tuntejä!

Miten ihmeessä te päivystätte niiden vauvojenne vieressä niin ettei pinnasängyssä eri huoneessa (vai nukkuvatko ne kaikki keskellä olohuonetta?) olevalle vauvallenne 20 sekunnissa tapahdu jotain yllättävää?

omakotitalossa voisin ehkä jättää nukkumaan postit hakiessa/pihatöitä tehdessä, mutten todellakaan itsekseen olemaan valvomatta. Ja en siis todellakaan ole liian pikkutarkka, mutta antaisiko itsellesi anteeksi, jos jotain käy silä aikaa, kun et näe etkä kuule oman toimintasi vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia asiaa ihmettelin, sillä edestakaisin hissin odotuksineen matkaan kuluu jo noin 10 minuuttia. Tupakalla käynti kestää tietysti kauemmin, kun on juttuseuraa tullut vartavasten.

Olen hakenut netistä tietoa ja sain käsityksen, että vastasyntyneen hätään pitäisi vastata 20 sekunnin kuluessa. Jos lapsi havahtuu ulko-oven sulkemiseen, voi äidin takaisintulo kestää jopa n.20 minuuttia. Minusta se on pitkä aika odottaa kaksiviikkoiselle.

Siksi kysyin, en tyhmyyttäni.

ap

Kaverini asuu seitsemännessä kerroksessa ja roskakatokseen on matkaa ulko-ovelta n. 70-100 metriä.

Vaikka on 7 kerroksinen talo ja roskakatos 70m-100m kaukana(mitä suuresti kyl ihmetten et ois noin kaukana kerrostalosta)

niin et sä siltikään voi kävellä niin hitaasti et tohon matkalle meni kaikkineensa 10min,saatikka 20min.Tarvii olla kyl ekstrahidas kävelijä :)

Vierailija
64/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka äiti jättää vauvan päivittäin parvekkeelle nukkumaan (kerrostalo) ja lähtee viemään/hakemaan esikoista eskariin tai pois. yhteensä noin 20min reissu. vauvaa ei voi ottaa mukaan koska esikoinen muutenkin mustis ja tarvitsee kahdenkeskeisen hetken äidin kanssa päivittäin. vauva on huono nukkumaan ja monesti on ollut huuto vastassa kun äiti tullut kotiin.

Vierailija
65/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia asiaa ihmettelin, sillä edestakaisin hissin odotuksineen matkaan kuluu jo noin 10 minuuttia. Tupakalla käynti kestää tietysti kauemmin, kun on juttuseuraa tullut vartavasten.

Olen hakenut netistä tietoa ja sain käsityksen, että vastasyntyneen hätään pitäisi vastata 20 sekunnin kuluessa. Jos lapsi havahtuu ulko-oven sulkemiseen, voi äidin takaisintulo kestää jopa n.20 minuuttia. Minusta se on pitkä aika odottaa kaksiviikkoiselle.

Siksi kysyin, en tyhmyyttäni.

ap

Sano sille kaverillesi että soittaa huoltoyhtiöön.

Vierailija
66/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

25:

Ei niillä olekaan mitään yhteistä!!!! urpo...

Pitääkö vääntää rautalangasta: kerrostalossa en jättäisi missään tilanteessa ja lähtisi itse ulos. Omakotitalossa voisin jättää sekä hakiessani postit ja tekemässä pihatöitä, jos lapsi nukkuu ja itkuhälyytin on mukana.

Vierailija
67/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin pieni, mentiin äidin kanssa pikkuveljen päikkäreitten ajaksi uimahalliin!!!

Vierailija
68/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä, kuka puhui mitään päivystämisestä?? Jos on itkuhälyytin, niin miten mielestäsi silloin päivystän??

Vierailija
69/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa: kestää max. 5 min. Kuka saa roskien viemiseen kulumaan 20 min?!

plen hyvinkin ollut pihalla 20-30min lapsen nukkuessa,eikä kuule ole mitään haitta, jos ei ensimmäiseen parahdukseen ole reagoinut. meillä ei itkuhälytintä ole ollut, eikä tule olemaan.

aion edelleen käydä saunassa ja tehdä kotityöt ilman turhaa vouhotusta. lapsi ei siitä rikki mene, jos parahtaa pari minuuttia.

Vierailija
70/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä eroa tässä on kerrostalolla ja omakotitalolla? Samalla tavalla se vauva jää yksin itkemään, jos herää ja avaimet unohtuu.

Vierailija
71/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mies vaikka työmatkalla jossain tms. niin mä käytän koiran iltapissillä vasta kun ipanat on menneet nukkumaan. Siihen viimeiseen pissatukseen menee ehkä se 2min kun ei tosiaan tarvi enää mitään lenkille lähteä. Koiralle kivampi, kun ei tarvii kintut ristissä vartoa 12h + jotain... (Tenavat siis nukkuvat vähintään 11h yössä)

Vierailija
72/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omakotitalossa poistut ovesta ja roskis on siinä tyyliin nokkasi edessä niin ehdit takaisin vauvan luokse minuutissa kun taas jos asut kerrostalon vaikka ylimmässä kerroksessa niin hieman kauempaan kestää..

Siis mitä eroa tässä on kerrostalolla ja omakotitalolla? Samalla tavalla se vauva jää yksin itkemään, jos herää ja avaimet unohtuu.

Vierailija
73/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 min on pitkä aika itkeä. Jos vauva herää oven kolahdukseen, kun lähdet ulos, niin hän ehtii itkeä 30 min, kun teet pihatöitä. Siinäpä turvallisuuden tunnetta lapselle. Eipä ihmekään, että nykyajan nuoret ovat häiriintyneitä - valitettavasti. Kaiken näköisille vanhemmille sitä lapset suodaan...

Vierailija
74/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauva jää hetkeksi yksin sisätiloihin niin se on kamalaa, mutta...

mites se sitten on kun laitetaankin vauva ihan yksin pihalle vaunuihin nukkumaan ja aikuinen onkin sisätiloissa?

Vierailija
75/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eestiläinen äiti jätti parivuotiaan viikoittain yksin kotiin nukkumaan päikkäreitä, kun kävi jumpassa. SIIS JUMPASSA.

Parin minsan lehdenhaut etc. on kuulkaas pikkujuttua tuohon verratuna.

Pikkusen kauhistelin sitä meininkiä.

"Juu ei se herää.."

Vierailija
76/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi viedä vaikka vauva kainalossa. Tai voi pyytää miestä viemään.

Vierailija
77/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just viemässä roskat pihalle,ja aion seuraavaksi viel mennä suihkuunki....ja eihän sinne suihkuun kyl kuule iha pientä itkua...

Vierailija
78/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jättäkää lapsenne ihan mihin haluatte ja milloin tahansa, mutta kasvattakaa niistä terveempiä ja tasapainoisempia, kuin tämän päivän nuoret, jotka ovat menossa todellakin epätasapainoisempaan suuntaan.

Vierailija
79/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi viedä vaikka vauva kainalossa. Tai voi pyytää miestä viemään.

Vierailija
80/114 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jättäkää lapsenne ihan mihin haluatte ja milloin tahansa, mutta kasvattakaa niistä terveempiä ja tasapainoisempia, kuin tämän päivän nuoret, jotka ovat menossa todellakin epätasapainoisempaan suuntaan.

Lapsihan tajuaa nukkuesssaa jotain.

Vai onko Kelttikangas-Järvinen (tms.) tähänkin jotain sanonut..?