Onko muita, joilla erittäin tunteellisia/herkkiä lapsia?
Meillä on keskimmäinen tyttö 6v. erittäin tunteellinen. Esim. helposti itkee erilaisissa tilaisuuksissa. Itse en ole kyseistä tapaa "opttanut" kun en niin kovin tunteellinen ole. Esim. eskarin joululaulutilaisuudessa tuli neidille tippa linssiin kun tykkää joulusta yli kaiken ja minä olin mukana... äidin mukana olo usein provosoi tilanteen. Ja kerran katsoimme eskarin yhteiskuvaa, jossa on opettaja joka ei enää ole ja josta tyttö tykkäsi niin taas kyyneleet valui silmistä kun kertoi minulle, että hän tykkäsi "Maijasta". Välillä pelottaa onko liian tunteellinen, mutta opet eskarissa olivat sitä mieltä, että tunteellisuus on vaan hyvä asia.
Kommentit (3)
4-v poika on aika tunteellinen. Esim. jotain ohjelmia katsoessa saattaa tulla tippa linssiin. Vähän aika sitten jäi telkkari päälle lastenohjelmien jälkeen, ja siellä tuli satuhäät. No, huomasin yhtäkkiä, että poika niiskutti, ja menin kysymään mikä hätänä. Hän katsoi vihkimiskohtausta ja sanoi, että kun tämä ohjelma on ihan niin kuin totta. En edes tiedä, minkä verran vihkimisestä ymmärsi, mutta jokin siinä liikutti kyyneliin.
En itse ole huolissani, lähinnä koen haastavana jutella näistä tunne-asioista, kun toinen on vielä niin pieni, ajatukset on tosi konkreettisia. Mutta ihanaa, kun ihmiset ovat niin erilaisia jo pienestä pitäen!
liikuttuu myös asioista, esim. yhtenä iltana alkoi itkeä että entäs kun äiti ja isä tulee vanhoiksi ja kuolee, niin hän jää sitten ihan yksin. Vaikka meillä ei ole kuolemasta puhuttu eikä se ole ollut mitenkään ajankohtainen aihe lähipiirissä.
Kuulostaa ihanalle tytölle. Turhaan huolehdit.
Tunteelliset ovat usein luovempia ja fiksumpia kuin muut.