PCO-plikkojen lokakuun kuulumisia
Hei kaikille!
Tuolla luin, että Fiona päivittelee tietoja kun uusi pino laitetaan. Nyt saapi sitten kohdalleni lisätä la 22.5.06=) Totta se on!!! Tulin juuri ultrasta ja siellä pompotteli pienen pieni sydän ja mitta 10,5mm vastasi täysin viikkoja=:)
Onnea matkaan teille kaikille hoitoihinne ja toivotaan että saan pian lukea teidän hyviä uutisia=)
H-R +nupukka 7+2=)
Kommentit (42)
(.) tänään oli sit follikkeliultra, kp11. se meni ihan penkin alle koko käynti. siellä oli just se hapannaama lääkärinä, jota en voi sietää..
kaksi 12mm follikkelia siellä ultrassa möllötti. lääkäri kyseli, että onko mulla vielä menogonia kotona, ja sitte se käski pistää ne loputkin, eli kolme ampullaa vielä.
mielenkiintoisin vaihe oli se, kun lääkäri rupesi suunnittelemaan ensviikolle uutta follikkeliultraa, että selviäisi ajoitus pregnylille ja inssille, niin hoitaja kiirehtii sanomaan että lapsettomuuspoli on ensviikolla kiinni, kun on syysloma... VOI V...
no, lekuri muuttikin mieltään, joo, pistät ne menogonit nahkaasi, ja rupeet vaan sitte tikuttaa lh-testillä, ei mitään pregnyliä tarvita, ja sitten yhdyntää joka toinen päivä, kiitos käynnistä, ja heippa..
meinas itku tulla autossa. tän kuun hormonit clomit ja menogonit, on 250e arvoiset. (lisäksi olen vielä hankkinut pregnylin ja luget) ja aika varmasti hukkaan menee.
miksi hoitaja, jolle selitin tähän kiertoon tehtävän inssin, ja jolta kp1 varasin ajan follikkeliultraan, ei viitsinyt mainita, että syyslomalla on lapsettomuuspoli kiinni, älä aloita clomeilla tähän kiertoon..
en saanut puhelimella miestäni kiinni, joten soitin sitten äidille, ja purin pahaa mieltä. no, hänpä ehdotti, että mee yksityiselle.
soitin in-tiimin klinikalle, ja pääsin kuin pääsinkin maanantaiksi uuteen follikkeliultraan sinne.
inssikin sitten tehdään ilmeisesti ensviikolla siellä.
joo, on kallista. ei olis muuten ollut mitenkään mahdollista, olen työtön, mieheni töissä, mutta isäni ja hänen vaimonsa ovat aiemmin sanoneet, että jos tarvitsemme apua rahallisesti hoitojen suhteen, asioista voidaan neuvotella.
mutta silti on jotenkin pa..an maku suussa tosta polikäynnistä..
-ennis- kp11, ja piikit jatkuu..
[color=red]Enni-Maija[/color] [color=purple]minä 27v. mies 40v. pco todettu 2002, clomifen+lugesteron hoitona, 3 keskenmenoa, poika syntyi 08/04. toista yritetty 10/04 saakka, clomi+luge ei tuottanut edes ovista 6 kierrossa,3kk tauko kesällä, ja nyt clomit+menogon+pregnyl+luget, inssillä kai eteenpäin..[/color]
eipä tuo paljoa muuttunut, mutta kuitenkin..
kiitos
-ennis-
[color=deeppink] [size=4]**PCO-plikat**[/color] [/size]
[color=red]Aarrearkku[/color] [color=orchid]vm. 80, mies vm. 74. Pikkukakkosen yritystä 01/05, clomit. Esikoinen on syntynyt 06/03, silloin kanssa clomit, yritystä oli noin 1,5 v. PCO todettiin 05/02.[/color]
[color=red]Alexiana[/color] [color=purple]vm 77, mies vm 78. Yritystä 5/04 alkaen (pillerit pois 3/04), 11/04 todettu PCO, 4/05 lapsettomuuspolille, terot/clomit käytössä [/color]
[color=red]Auris[/color] [color=orchid]PCO-diagnosoitu 03/01. Clomifen (2tbl) käyttöön 04/01, eka kierrosta plussa, esikoinen syntyi 01/02. Kakkosta yritetty 09/04, Clomit taas käytössä. Tuloksena vaan yksi kohdunulkoinen raskaus 01/05. Oikea munatorvi jouduttiin poistaa. Nyt Clomeja takana 2kiertoa, yhden munatorven voimalla yritettään eteenpäin... [/color]
[color=red]bisous [/color] [color=purple]vm 78, aviomies 76. Haave elänyt iät, yritys aloitettu 10/03, pco todettu 11/04. Hoitona nyt lähinnä metformin.[/color]
[color=red]-fiona-[/color] [color=orchid]157/48 vm 80, mies vm 75. Esikoisen yritys aloitettu 8/04, PCO todettu 3/05, hoitona clomit [/color]
[color=red](H-R)[/color] [color=purple]183/86 vm71, mies -74 Pco todettu -97, esikoinen -03 Terolut-Clomifen-2xinssi tulos, uudelleen hoidot alkoivat 08/04, kaksi epäonnistunutta inssiä ja yksi luomuinssi, viimeinen yritys elokuussa05bd[/color]
[color=red]katjuska12[/color] [color=orchid]173/63 Vm -83 ja mies vm-76. Pillerit jätetty pois 10/04, pco todettu 4/05. Nyt käytössä clomit....hoidossa yksityisellä puolella.[/color]
[color=red]kurnau[/color] [color=purple]169/60 vm 72, mies vm 71. Yritys aloitettu 10/01. PCO todettu 11/04. Hoitona gonal + pregnyl +luomuinssi.[/color]
[color=red]mörötin-81 [/color] [color=orchid]160/59 minä ja mieheni vm. -81 esikoisen yritys aloitettu 9/2004, pco todettu 4/2005. Clomit kokeiltu, joilla ei saatu ovulaatiota aikaan. Tutkimukset jatkuvat ja edessä mahdollisesti IUI.[/color]
[color=red]Piippuli [/color] [color=purple]vm -74, mies -69. Pillerit pois 12/02. Aktiivista yritysta 05/03-> (eli 2v. nyt) Hoidot julkisella: clomit 4x50mg,2x100mg +metformin(yksi ovis ekassa clomikierrossa-muuten ei vastetta) Hoidot yksityisellä: 4*iui on tehty + yksi keskeytynyt iui. IVF tehty-tulos nega. PAS 11/05 (toivottavasti).[/color]
[color=red]Ronjoo[/color] [color=orchid]vm-76, aviomies vm-69, pco -02, ensimmäiset lapset 2x vm-02 toisella inssillä clomeilla ja menogonilla - yritys kesti 1v5kk, kolmatta odotetaan, onnistui kolmannella inssillä clomeilla ja puregonilla - yritys kesti 1v3kk[/color]
[color=red]Kristiin@82[/color] [color=purple]vm 82 ja mies 78. Pillerit jätettiin pois 10/04. Pco todettu 8/05, hoitona clomit ja terot.[/color]
[color=red]:)Katala[/color] [color=orchid]minä vm.-80, mies -76, PCO todettu jo poikkeuksellisesti vuonna -96 (jolloin ei siis vielä ollut mieskään kiikarissa yrityksestä puhumattakaan... ;) Esikoista yritettiin n.3vuotta pelkillä teroilla+lugeilla, sitten rankempia hoitoja 1,5v ja esikoinen syntyi kevättalvella -04. Nyt hoitojen taival aloitettu uudelleen, metut ja clomit menossa, elokuulle julkiselle aika, jolloin sitten aloitetaan taas varmaan IUIlla.[/color]
[color=red]MaggyOo[/color] [color=purple]172/64 vm.-84, mies vm.-83. Esikoisen yritys aloitettu 03/04, PCO todettu 04/05 ja nyt clomi+terot. IUI on suunnitelmissa syksyksi. Vikaa myös miehen simpoissa.[/color]
[color=red]tuusannuuska [/color][color=orchid] minä vm.-82, mies vm-77, PCO todettu esikoisen syntymän jälkeen -01. Lapset poika-01(luomuna), tyttö-02(terolut). Yksi keskenmeno clomi+terolut-avusteisesta kierrosta. Kolmosen yritystä takana 1v2kk, clomifen+terolut/lugesteron-avusteisia kiertoja 13 ja yksi IUI. Yksi keskenmeno clomi+terolut-avusteisesta kierrosta. Miehen osalta kaikki ok.[/color]
[color=red]Samojedi_79[/color] [color=purple] minä -79, mies-77, pco todettu 2002. Yritystä 10/2003 alkaen teroilla, clomeilla, homeopatialla ja luomuna. Alkuraskauden km 9/2004. Kaikkiaan 8. clomikierto toi plussan.[/color]
[color=red]Trust [/color][color=orchid] Me molemmat vm. 81 Esikoisen vänkäystä since 01/03, PCO todettiin 09/04 (epäilyjä oli jo aikasemmin) clomit käyttöön 02/05 ja ihka eka IUI kolmen clomin kiertoon 05/05 loistosimpoilla ladattiin =) .[/color]
[color=red]seruska[/color] [color=purple]vm -81, samoin mies. Esikoista toivottu 05/03, pco todettu 06/04. Clomit ollu käytössä 01/05 ja nyt tukena myös terot. Miehen simpoissa myös häikkää. [/color]
[color=red]sallura [/color][color=orchid]minä-79 ja mies-80. Yritystä 1/2004, pco todettu 2004 syksyllä, hoitona ollut terolutit ja metut. Ensimmäistä lasta yritetään. Plussausta ei toistaiseksi ole vielä tapahtunut.. toive kova. [/color]
[color=red]Enni-Maija[/color] [color=purple]minä 27v. mies 40v. pco todettu 2002, clomifen+lugesteron hoitona, 3 keskenmenoa, poika syntyi 08/04. toista yritetty 10/04 saakka, clomi+luge ei tuottanut edes ovista 6 kierrossa,3kk tauko kesällä, ja nyt clomit+menogon+pregnyl+luget, inssillä kai eteenpäin..[/color]
[color=red]nantsu22 [/color][color=orchid]minä 22 v. ja mies 24 v. Terot tällä hetkellä. [/color]
[color=red]Eloveena77[/color] [color=purple]minä 28v. mies 28v. poju 10,5 kk.PCO todettu 12/03 ja pian diagnoosin jälkeen totesin olevani raskaana.[/color]
[color=red]lillamy-02 [/color][color=orchid]lapsettomuus pco-plikoissa vuoden verran. Enestään 1 lapsi luomusti, tuulimuna syksyllä -04,nyt + Puregon, Pregnyl+Lugesteron-kokkelista ja laskettu aika 29.10.05. [/color]
[color=red]sweet77[/color] [color=purple]Minä-77, mies -76. Lasta yritetty tammikuusta -04 lähtien. Pco diagnoosi kesäkuussa -04 ja miehellä myös simpoissa vähän häikkää. Hoidot julkisella: Aluksi kokeiltiin ½ vuoden ajan Terolut+Clomifenia tuloksetta. NKL vaihdettiin Terolut+Puregon pistokset (ja Pregnyl), yritetään päästä tekemään onnistunut IUI seuraavaan kiertoon. [/color]
[color=red]Veera24[/color][color=orchid]Minä ja mies vm. -79. Esikoisen yrittely aloitettu 7/04 ja PCO todettu 2/05. Kokeiltu kerran Clomeja...sitten laihdutettu 10 kg, ja nyt metformin käytössä.[/color]
[color=red]Susanna1979[/color] [color=purple]Mulla todettu pco 3/05 ja esikoinen 11/02 esikoista tehty 2vuotta ja toista nyt 1,5vuotta. Toistaiseksi ei lääkitystä, mutta ensi kierrossa alkaa kierronkartoitus.[/color]
[color=red]Liinakko[/color] [color=orchid]PCO todettu 07/2005, ikää kolmekymppiä ja ensimmäinen plussa ensimmäisestä ivf:stä saatu verikokeella 19.9.2005 (takana 3 inssiä ennen tietoa pco:sta, inssit negoja). Apuna Metformin ja hoito Synarela+Gonal-F+Pregnyl+Luget.[/color]
[color=red]Karoliina82[/color] [color=purple]Pco " löydettiin" kesäkussa 2005 gyne määräsi metforemit ja clomit. Kierto on tasaantunut, mutta ovista en ole aconeilla bongannut. Missään ultrassa en käy, kun asun sen verran syrjä kylällä![/color]
[color=red]baby_81[/color] [color=orchid]Minulla on pco. Muuten reilu vuoden verran yritystä takana.[/color]
[color=red]Astrid74[/color] [color=purple]PCO todettu tammikuussa ja sen jälkeen yritetty clomeilla aloittaa raskautta. Tuloksia ei ole tullut ja nyt on tarkoituksena siirtyä laajempiin tutkimuksiin.[/color]
[color=red]Satu1980[/color] [color=orchid]Molemmat ollaan 25v. Pilllerit lopetin tammikuussa -05, menkkoja ei tullut ja PCO todettiin nyt kesällä. Yhden satsin söin vielä E-pillereitä sen jälkeen, nyt siis kuitenkin toivotaan raskautta... Tällä hetkellä " hoitona" menkkojen odottelu (!!!) ja 3 kk:n kuluttua katsotaan tilanne uudelleen.[/color]
[color=purple] [size=3] Plussanneet PCO-plikat [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] lillamy-02 la 29.10.2005 [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Ronjoo la 7.12.2005 [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Samojedi_79 la 2.12.2005 [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Alexiana la 20.2.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] tuusannuuska la 9.2.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] :)Katala la 12.3.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Trust la 15.2.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Liinakko la[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] katjuska12 la 4.5.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] (H-R) la 22.5.06[/color] [/size]
Nörde on täällä taas ;) Hei [color=red]Piippuli[/color], itse asiassa olen tosi huono kaikissa tietokoneisiin liittyvissä jutuissa. Olen siis oikein ylpeä tuosta nörde-nimityksestä :) En ole valitettavasti viime aikoina tänne ehtinyt, joten valitan päivitysten hitautta. Olen retkahtanut tekemään omia kotisivuja (ovat niin hienot kuin näillä kyvyillä on mahdollista :)
Tännepä ei oikein mitään ihmeellistä. Kp on jo 33, mutta niin plussaa kuin kuukautisiakaan ei ole kuulunut.. Tekiköhän clomit mulle eka kertaa tenät..
[color=deeppink] [size=4]**PCO-plikat**[/color] [/size]
[color=red]Aarrearkku[/color] [color=orchid]vm. 80, mies vm. 74. Pikkukakkosen yritystä 01/05, clomit. Esikoinen on syntynyt 06/03, silloin kanssa clomit, yritystä oli noin 1,5 v. PCO todettiin 05/02.[/color]
[color=red]Alexiana[/color] [color=purple]vm 77, mies vm 78. Yritystä 5/04 alkaen (pillerit pois 3/04), 11/04 todettu PCO, 4/05 lapsettomuuspolille, terot/clomit käytössä [/color]
[color=red]Auris[/color] [color=orchid]PCO-diagnosoitu 03/01. Clomifen (2tbl) käyttöön 04/01, eka kierrosta plussa, esikoinen syntyi 01/02. Kakkosta yritetty 09/04, Clomit taas käytössä. Tuloksena vaan yksi kohdunulkoinen raskaus 01/05. Oikea munatorvi jouduttiin poistaa. Nyt Clomeja takana 2kiertoa, yhden munatorven voimalla yritettään eteenpäin... [/color]
[color=red]bisous [/color] [color=purple]vm 78, aviomies 76. Haave elänyt iät, yritys aloitettu 10/03, pco todettu 11/04. Hoitona nyt lähinnä metformin.[/color]
[color=red]-fiona-[/color] [color=orchid]157/48 vm 80, mies vm 75. Esikoisen yritys aloitettu 8/04, PCO todettu 3/05, hoitona clomit [/color]
[color=red](H-R)[/color] [color=purple]183/86 vm71, mies -74 Pco todettu -97, esikoinen -03 Terolut-Clomifen-2xinssi tulos, uudelleen hoidot alkoivat 08/04, kaksi epäonnistunutta inssiä ja yksi luomuinssi, viimeinen yritys elokuussa05bd[/color]
[color=red]katjuska12[/color] [color=orchid]173/63 Vm -83 ja mies vm-76. Pillerit jätetty pois 10/04, pco todettu 4/05. Nyt käytössä clomit....hoidossa yksityisellä puolella.[/color]
[color=red]kurnau[/color] [color=purple]169/59 vm 72, mies vm 71. Yritys aloitettu 10/01. PCO todettu 11/04. Hoitona ollut clomit, sitten gonbal+pregnyl (+luget), inssejä ja nyt IVF viim. ensi vuoden alusta. Miehen simpat priimaa.[/color]
[color=red]mörötin-81 [/color] [color=orchid]160/59 minä ja mieheni vm. -81 esikoisen yritys aloitettu 9/2004, pco todettu 4/2005. Clomit kokeiltu, joilla ei saatu ovulaatiota aikaan. Tutkimukset jatkuvat ja edessä mahdollisesti IUI.[/color]
[color=red]Piippuli [/color] [color=purple]vm -74, mies -69. Pillerit pois 12/02. Aktiivista yritysta 05/03-> (eli 2v. nyt) Hoidot julkisella: clomit 4x50mg,2x100mg +metformin(yksi ovis ekassa clomikierrossa-muuten ei vastetta) Hoidot yksityisellä: 4*iui on tehty + yksi keskeytynyt iui. IVF tehty-tulos nega. PAS 11/05 (toivottavasti).[/color]
[color=red]Ronjoo[/color] [color=orchid]vm-76, aviomies vm-69, pco -02, ensimmäiset lapset 2x vm-02 toisella inssillä clomeilla ja menogonilla - yritys kesti 1v5kk, kolmatta odotetaan, onnistui kolmannella inssillä clomeilla ja puregonilla - yritys kesti 1v3kk[/color]
[color=red]Kristiin@82[/color] [color=purple]vm 82 ja mies 78. Pillerit jätettiin pois 10/04. Pco todettu 8/05, hoitona clomit ja terot.[/color]
[color=red]:)Katala[/color] [color=orchid]minä vm.-80, mies -76, PCO todettu jo poikkeuksellisesti vuonna -96 (jolloin ei siis vielä ollut mieskään kiikarissa yrityksestä puhumattakaan... ;) Esikoista yritettiin n.3vuotta pelkillä teroilla+lugeilla, sitten rankempia hoitoja 1,5v ja esikoinen syntyi kevättalvella -04. Nyt hoitojen taival aloitettu uudelleen, metut ja clomit menossa, elokuulle julkiselle aika, jolloin sitten aloitetaan taas varmaan IUIlla.[/color]
[color=red]MaggyOo[/color] [color=purple]172/64 vm.-84, mies vm.-83. Esikoisen yritys aloitettu 03/04, PCO todettu 04/05 ja nyt clomi+terot. IUI on suunnitelmissa syksyksi. Vikaa myös miehen simpoissa.[/color]
[color=red]tuusannuuska [/color][color=orchid] minä vm.-82, mies vm-77, PCO todettu esikoisen syntymän jälkeen -01. Lapset poika-01(luomuna), tyttö-02(terolut). Yksi keskenmeno clomi+terolut-avusteisesta kierrosta. Kolmosen yritystä takana 1v2kk, clomifen+terolut/lugesteron-avusteisia kiertoja 13 ja yksi IUI. Yksi keskenmeno clomi+terolut-avusteisesta kierrosta. Miehen osalta kaikki ok.[/color]
[color=red]Samojedi_79[/color] [color=purple] minä -79, mies-77, pco todettu 2002. Yritystä 10/2003 alkaen teroilla, clomeilla, homeopatialla ja luomuna. Alkuraskauden km 9/2004. Kaikkiaan 8. clomikierto toi plussan.[/color]
[color=red]Trust [/color][color=orchid] Me molemmat vm. 81 Esikoisen vänkäystä since 01/03, PCO todettiin 09/04 (epäilyjä oli jo aikasemmin) clomit käyttöön 02/05 ja ihka eka IUI kolmen clomin kiertoon 05/05 loistosimpoilla ladattiin =) .[/color]
[color=red]seruska[/color] [color=purple]vm -81, samoin mies. Esikoista toivottu 05/03, pco todettu 06/04. Clomit ollu käytössä 01/05 ja nyt tukena myös terot. Miehen simpoissa myös häikkää. [/color]
[color=red]sallura [/color][color=orchid]minä-79 ja mies-80. Yritystä 1/2004, pco todettu 2004 syksyllä, hoitona ollut terolutit ja metut. Ensimmäistä lasta yritetään. Plussausta ei toistaiseksi ole vielä tapahtunut.. toive kova. [/color]
[color=red]nantsu22 [/color][color=orchid]minä 22 v. ja mies 24 v. Terot tällä hetkellä. [/color]
[color=red]Eloveena77[/color] [color=purple]minä 28v. mies 28v. poju 10,5 kk.PCO todettu 12/03 ja pian diagnoosin jälkeen totesin olevani raskaana.[/color]
[color=red]lillamy-02 [/color][color=orchid]lapsettomuus pco-plikoissa vuoden verran. Enestään 1 lapsi luomusti, tuulimuna syksyllä -04,nyt + Puregon, Pregnyl+Lugesteron-kokkelista ja laskettu aika 29.10.05. [/color]
[color=red]sweet77[/color] [color=purple]Minä-77, mies -76. Lasta yritetty tammikuusta -04 lähtien. Pco diagnoosi kesäkuussa -04 ja miehellä myös simpoissa vähän häikkää. Hoidot julkisella: Aluksi kokeiltiin ½ vuoden ajan Terolut+Clomifenia tuloksetta. NKL vaihdettiin Terolut+Puregon pistokset (ja Pregnyl), yritetään päästä tekemään onnistunut IUI seuraavaan kiertoon. [/color]
[color=red]Veera24[/color][color=orchid]Minä ja mies vm. -79. Esikoisen yrittely aloitettu 7/04 ja PCO todettu 2/05. Kokeiltu kerran Clomeja...sitten laihdutettu 10 kg, ja nyt metformin käytössä.[/color]
[color=red]Susanna1979[/color] [color=purple]Mulla todettu pco 3/05 ja esikoinen 11/02 esikoista tehty 2vuotta ja toista nyt 1,5vuotta. Toistaiseksi ei lääkitystä, mutta ensi kierrossa alkaa kierronkartoitus.[/color]
[color=red]Liinakko[/color] [color=orchid]PCO todettu 07/2005, ikää kolmekymppiä ja ensimmäinen plussa ensimmäisestä ivf:stä saatu verikokeella 19.9.2005 (takana 3 inssiä ennen tietoa pco:sta, inssit negoja). Apuna Metformin ja hoito Synarela+Gonal-F+Pregnyl+Luget.[/color]
[color=red]Karoliina82[/color] [color=purple]Pco " löydettiin" kesäkussa 2005 gyne määräsi metforemit ja clomit. Kierto on tasaantunut, mutta ovista en ole aconeilla bongannut. Missään ultrassa en käy, kun asun sen verran syrjä kylällä![/color]
[color=red]baby_81[/color] [color=orchid]Minulla on pco. Muuten reilu vuoden verran yritystä takana.[/color]
[color=red]Astrid74[/color] [color=purple]PCO todettu tammikuussa ja sen jälkeen yritetty clomeilla aloittaa raskautta. Tuloksia ei ole tullut ja nyt on tarkoituksena siirtyä laajempiin tutkimuksiin.[/color]
[color=red]Satu1980[/color] [color=orchid]Molemmat ollaan 25v. Pilllerit lopetin tammikuussa -05, menkkoja ei tullut ja PCO todettiin nyt kesällä. Yhden satsin söin vielä E-pillereitä sen jälkeen, nyt siis kuitenkin toivotaan raskautta... Tällä hetkellä " hoitona" menkkojen odottelu (!!!) ja 3 kk:n kuluttua katsotaan tilanne uudelleen.[/color]
[color=purple] [size=3] Plussanneet PCO-plikat [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] lillamy-02 la 29.10.2005 [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Ronjoo la 7.12.2005 [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Samojedi_79 la 2.12.2005 [/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Alexiana la 20.2.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] tuusannuuska la 9.2.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] :)Katala la 12.3.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] Liinakko la[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] katjuska12 la 4.5.2006[/color] [/size]
[color=deeppink] [size=2] (H-R) la 22.5.06[/color] [/size]
Päivitin, kun kerran sen joskus opettelin ;)
Päivitin omia tietojani. Meidän piti tehdä kotihommia tai inssejä koko tämä vuosi loppuun ja nyt yhtäkkiä lääkäri päätti, että hoitotauko. En tiedä johtuiko siitä, että viime kierrolla luget sai pääni niin sekaisin, että oli pakko lopettaa kesken kaiken. Oli vähän niinkuin isku vasten kasvoja saada tietää puhelimitse, autoa ajaessa, että nyt tehdäänkin näin. Jotenkin olin toivonut, ettei IVF saakka tarvitse mennä ja olin laskenut, että minulla on vielä aikaa raskautua. Pyydettiin kuitenkin, että josko ensi kiertoon voisi jo aloittaa, kun maksukatto on täynnä ja tällä hetkellä taas pääkin kestää. ***on muuten ärsyttävää, kun hormonit vaikuttavat minuun niin herkästi***
Sitten toisenkin päivityksen tein ja asianomaisen pyytämättä. Kaiken sen jälkeen mitä Trust on käynyt läpi, niin katsoin kaukaa viisaaksi poistaa hänet (toivottavasti hetkellisesti!) alemmalta listalta. Toivottavasti et pahastunut päivityksestä Trust, jos tätä luet. En pystynyt kommentoinut mitenkään kertomukseesi, koska en todellakaan tiennyt mitä sanoa. Ja otan osaa yms tuntuivat liian kevyiltä. Ajattelin keventää taakkaasi sillä, ettei sinun tarvitse itse pyytää poistamaan listalta. Olen avoin, mutta näytän paljon tunteitani myös teon kautta, ja näin netin kautta on vaikeaa tehdä jotain konkreettista. Listapäivitys oli ainoa, jonka ajattelin vähän helpottavan sinua. Toivottavasti et pahastunut.
T. Kurnau, joka ei myöskään ole nörtti, päinvastoin!!!
ps. kerron kuulumisia, jos jotakin kerrottavaa tulee, muuten käyn täällä ehkä noin kerran viikossa. Muistakaa, niin pahalta kun välillä tuntuu, niin PCO on hidaste, ei este raskautumiselle. Tämä pitää valitettavasti paikkansa toisinpäinkin, raskaudutaan, mutta menee " helposti" kesken. Tämän opin edellisellä kierrolla, valitettavasti.
Moikka ensi kertaan!
Oli pakko tulla teille kertomaan, kun olen täällä uudessa kotimaassa törmännyt hauskoihin ovis- ja raskaustesteihin. Ei todellakaan mitään viivojen paksuuden tuijottelua enää! Ovistesteihin tulee :) eli happy face kun ovis on käsillä. Ja raskaustestissä lukee raskaana / ei raskaana. Mulla oli tosi hauskaa kun kaupassa tutkailin eri vaihtoehtoja. Erityisesti toi happy face oli tosi hilpeä. Että jee, hymyä naamaan ja vällyjen väliin ;)
Trust, en osaa sanoa muuta, kuin että olen todella, todella pahoillani teidän puolesta. Voimia sinulle ja miehellesi.
Tässä hiukan omaa taustaa: Minä olen alle 30v ja mies yli 30v. Lasta toivottu heinäkuusta 2004 ja pco todettiin kesäkuussa 2005. lääkityksenä metforem ja clomifen. Näillä mennään vuoden loppuun asti sen jälkeen käännetään sivua ja aloitetaan " rankemmat " hoidot.
Plussa säteitä kaikille!
tänään follikkeliultra, jossa oli yksi ok follikkeli. limis kuulemma muhkea, mitä sitten tarkoittaneekaan, ja pregnyl pistettiin aamupäivällä.
huomenna olis sitten elämäni eka inssi.
-ennis-kp14
Täällä tänään kp2 ja olo oikein hyvä, kun vihdoin saatiin ne menkat aikaiseksi. Tähän kiertoon on suunnitteilla ensimmäinen inssi, joten muutaman kuukauden tauon jälkeen aloitan jälleen clomien syönnin. Tuonne minun tietoihin voisikin laittaa, että hoidot aloitettu inssillä 10/2005. Odotukset onnistumisen suhteen eivät ole mitenkään hirvittävän suuret, kun mulla nuo clomit eivät ole toimineet parhaalla mahdollisella tavalla. Niillä nyt kuitenkin aloitetaan kun paino on pudonnut ja siinä yhdessä kierrossa tapahtui se luomuovis. Katsotaan miten käy... Mutta muniksen kasvattelusäteitä otetaan kiitollisena vastaan ;)
Enni-Maijalle tsemppiä inssiin! Harmi, että eivät ottaneet huomioon tuota syyslomaa hoidon suunnittelussa. Toivotaan kuitenkin että tämä nyt jäisi sitten viimeiseksi hoidoksi bd
Terkkuja muillekin uusille ja vanhoille!
ON: Meillä menossa eka kierto Clomeilla kesän 3kk hoitotauon jälkeen. Huomenna, kp14 on follikkeliultra... Jännittäää jo vähän... Ajatuksena on ollut, että ellei tärppiä 1-2kierron aikana, niin sit kokeillaan inseminaatiota.
Mä luulen, että jos huomenna ovis on oikeessa munasarjassa (siellä missä ei enää extran myötä ole munatorvea), niin mä luulen, että inssiä suunnitellaan jo seuraavaan kiertoon. Mutta jos nyt ovis on vasemmalla (missä kaikki pitäis oleman kunnossa) niin inssi sit seuraavaan vasemmanpuoleiseen ovikseen.
Mielenkiinnolla odotan, miten Clomit tepsivät. Olen kesän aikana saanut 7kg painoa pois (nyt 160cm/60kg), että toivoisin vaikutusten olevan suotuisia...
Plussasäteitä ja aurinkoisia syyspäiviä kaikille!
T: Auris
(.) tänään oli inssi, ja ultrassa näkyi sittenkin kaksi kunnollisen kokoista follikkelia, lääkärin mukaan ovis tapahtuisi piakkoin..
no, olen koko illan kuullostellut kroppaa, josko olisi oviskipuja, mutta mitään varmaa ei ole selvinnyt..
sain metu-reseptin, aloitin tänään, ja lugesteronin määrä nostettiin 200mg->400mg, eli nyt ei voi ottaa enää suun kautta lugeja, kun muuten tulee kuulemma liian mojovat sivuoireet, kuten huimaus ja väsymys.
(hemoglobiini on 106, että huimausta ja väsymystähän tässä kaipaisinkin..)
joten nyt sitten laitan ne luget ... sinne. mahtaa olla sotkuista.. yäk
nyt piinistellään..
-ennis- kp15pp0
:(... Ei siis mitään eloa kummassakaan munasarjassa. Kovasti polykystiset olivat, vaan ei mitään ovikseen viittaavaa. Clomien annos 2tbl/vrk.
Seuraavaan kiertoon samat hoidot, eli Clomit + Terot. . Ja sitten kokeillaan ekaa inssiä, mikäli ovis saadaan aikaan.
Vähän on mieli maassa...
-Auris-
mulla oli ihan sama juttu, että clomifen ei toimi enää.. kolmellakaan tabletilla.
nyt ollaan saatu jo kaksi ovista coctaililla clomit 100mg/vrk kp3-7+ menogon 75iu kp8-10(tassa kierrossa tarvittiin kp8-13) + pregnyl 5000
ja lisäksi keltarauhashormonit lugesteron 4oomg kp 15->
kuullostaa hurjalta, mutta saatiinpa ovis kuitenkin.
turhaan pelkäsin pistämistä, minun ei tarvitse sitä tehdä, minä vain sekoittelen hormonit, ja mieheni pistää ne mulle..
eka inssi tehtiin tähän kiertoon, eilen.
kyllä niitä konsteja on clomien lisäksi sen oviksen houkuttelemiseen. älä masennu!
-ennis-kp16pp1
Kyllä tämä tästä taas... joka kerta vaan menee hieman pidemmän ajan toipua pettymyksestä.
Toinen lapsi olisi kovasti toivottu. Onneksi on esikoistyttö (pian 4v) tuossa hääräämässä, että elämää on ympärillä. Ja tosi kiitollinen olen, että on yksi lapsi.
Itselle vaan tulee sellainen riittämättömyyden ja epäonnistumisen tunne, kun ei kykene saamaan siskoa tai veljeä tyttärelle. Kurjimmalta tuntuu aina silloin, kun tyttö kysyy, miksei hänellä ole siskoa tai veljeä... Silloin olen sanonut hänelle, että aina vauvoja ei tule silloin kun niitä halutaan...
Mutta, kyllä tämä tästä taas. Töihin on mentävä iltavuoroon. Siellä ajatukset ovat taas muualla...
-Auris-
Hei!
Mun on ihan pakko kysyä teiltä kohtalotovereilta, jotka käytätte/olette käyttänyt clomeja.. Onko teillä ollu siis joka clomikierrossa ultra mahd. ovulaation aikoihin vai vaan ekalla kerralla? Rupesin tässä vaan miettimään kun nyt 2. clomikierto menossa ja raskaustesti näytti negaa ja kiertopäivä on jo 31, joten raskaana en ole, mutta menkat ei ala ja en nyt tarkkaan oo varma ovuloinko edes..
Lääkäri siis käski 3 kierron ajan kokeilla kotona ja sit inssi mahd. Nyt ku tätiä ei kuulu niin varmaan sit terot käytöön ja taas clomit 3.-7. pvä.. Tällein se lääkäri mulle määräs.. Onko teillä muilla siis samalla tavalla?
:o)Hämmentynyt ja hakusessa juttujen kanssa Sallura
Aloitamme IVF-hoidot vielä tämän vuoden puolella. Nyt tauko ja mitä ilmeisemmin minulla on ovulaatio menossa ;)
Jo toisen kerran tänä vuonna mulla on luomuovulaatio, ai kun kivaa!!!!
t. kiireinen kurnau
Tulin vähän kuikuilemaan kuulumisianne, onnea kovasti (H-R)! Olipa hieno uutinen!
Muillekin kovasti peukkuja ja vauvasäteitä lähettelen!
Meillä täällä masu kasvaa ja komistuu, joskin olen kuullut aikamoisiakin kommentteja, kuten esmes anopin päivittelyn siitä, että miten selviän jättimahastani lopussa, kun se on jo nyt niin KAAAMAAALAN iso... ;)
Kaikenlaisia ongelmia ja vääriä hälytyksiäkin on matkan varrelle osunut, tuulimunaepäilyä, sydänvikaa ja kadonneita sydänääniä... Mutta onneksi kaikki on kuitenkin hyvin, ja rakenneultrassa näkyin pieni terve TYTTÖ! :)
Toivon teille kaikille sydämeni pohjasta plussasäteitä, voimia ja henkistä jaksamista tähän talven kynnykselle ja hoitojen taipaleelle!
:)Katala
....viime viikonlopun Ilkka-lehden artikkeli hedelmöityshoidoista sai mut heräämään todellisuuteen, jollain tavalla... Siis siltä kannalta, että tajusin, että mahdollisesti IVF tai vastaava hoito voisi olla sittenkin meille paikallaan - julkisella puolella.
Siispä otin puhelun omalle gynelle yksityiselle, ja kysyin mahdollisuutta saada lähete omaan sairaanhoitopiiriin. Ja hän lupasi laittaa lähetteen!!!
Nyt siis ollaan siinä vaiheessa, että uutta kiertoa odotellaan. Clomeilla jatketaan hoitoa vielä yksityisellä gynellä. Takana yksi hoitokierto Clomeilla (100mg) kesän hoitotauon (3kk) jälkeen, tuloksena ei mitään. Siis ovulaatiota ei tapahtunut. Seuraavaan kiertoon, mikäli saadaa ovis aikaan, kokeillaan inseminaatiota.
Itseäni lohduttavaa on tällä hetkellä se, että jotain mahdollisuuksia on odottamassa, inseminaation tuloksesta riippumatta. Jono julkisen puolen hoitoihin on tällä hetkellä täällä n½ vuotta.
Mutta, tässäpä tämänhetken ajatukset. Hyvää viikonloppua kaikille!
-Auris-
Tervetuloa kaikki uudet tähän klubiimme. Fiona on listavastaava (kun on näköjään aika nörtti ;) ja osaa päivitellä tuota värikästä listaamme).
Muuten tajusin juuri että siitä puuttuu meidän vika iui-joka testiin kesällä eli 4*iui on tehty + yksi keskeytynyt iui (ei siitä sen enempää mutta en laske sitä iui:ksi siis) Niin ja IVF:n perään voi päivittää (-) eli nega. PAS 11/05 (toivottavasti).
Terkuin:palstan kantis (=kanta-asiakas) eli Piippuli