Miksi naapurin lapset eivät tajua puhetta?
Jos lapseni sanoo, että tulee ulos kun on katsonut Eemlin loppuun niin silti ovikello soi 5 minuutin välein!
Kommentit (54)
eli ei ole mun hommani lähteä ovelle kertomaan koska tulee ulos :D eikö teillä tosiaan lapset tajua sanaa "en tule nyt tulen sit myöhemmin"? Mun lapsi tajuaa että toinen tulee sitten kun ehtii ei todellakaan käy ovella 5 min välein. Jos 7v lapsi ei tajua että toinen tulee kun tulee niin tuskin tajuaa odottaa sitä 60 minuuttiakaan :D ihan sama mitä sanoo se on kuitenkin hetken päästä taas ovella. ap
mulla ei ole tapana juosta naapurin ovelle kyselemään toisten kakaroiden perään että siitä voit olla ihan huoleti :D. ap
eli ei ole mun hommani lähteä ovelle kertomaan koska tulee ulos :D eikö teillä tosiaan lapset tajua sanaa "en tule nyt tulen sit myöhemmin"? Mun lapsi tajuaa että toinen tulee sitten kun ehtii ei todellakaan käy ovella 5 min välein. Jos 7v lapsi ei tajua että toinen tulee kun tulee niin tuskin tajuaa odottaa sitä 60 minuuttiakaan :D ihan sama mitä sanoo se on kuitenkin hetken päästä taas ovella. ap
ja hän on kohta 10v poika. Ei hän malta keskittyä niin paljon, että kuuntelisi ja muistaisi. Ja sitäpaitsi jos hän haluaa kamua NYT niin se kamun tarve vaan hakkaa päässä, ei sinne mitään muuta saa.
ei ole sopivaa ovikelloa pimputtamassa koko ajan vaikka eivät aikaa tajuakaan! Sen verran kyllä 7veekin oppii kun opetetaan. Kyllä tuollainen jatkuva rimputus on rasittavaa kun ei anneta edes rauhassa syödä...ohis
jos mun lapset olivat syömässä niin ovikello soi muutaman minuutin välein "joko oot syönyt?"...joskus kurkkivat jopa ruokailutilan ikkunasta sisälle. Hermot meni!
jos mun lapset olivat syömässä niin ovikello soi muutaman minuutin välein "joko oot syönyt?"...joskus kurkkivat jopa ruokailutilan ikkunasta sisälle. Hermot meni!
kuin hermojen menetys...
Sitähän sinä oikeastaan tarkoitat.
piisaa :D ap nytkin ovat taas ulkona! :D:D:D
äsken loppujen lopuksi sanoin kun itse ehdin ovelle...pakko silti kummastella miten heikosti se sana tuntuu menevän perille. ap
ei ole koskaan oppinut odottamaan vaan kaikki annettu hänelle heti. Ei myöskään ole hänelle opetettu tiettyjä tapoja.
Mahtavatko kotonaankin olla samanlaisia jankkaajia jotka eivät mitään jaksa kiltisti odottaa eivätkä osaa keksiä mitään muuta.
kävi 5 kertaa vähän ajan sisälllä kysymässä. Poika ei ollut edes13 meillä sanottiin ei ole nyt, taas tuli vähän ajan perästä. Sitten uskoi, kun mies ärähti , älä soittele sitä ovikelloa olin jus nukkumassa.
että joku istuu mielummin kotona tv:n ääressä sen sijaan, että olisi kavereiden kanssa.
Varsinkin sosiaalisesti taitavien lapsien on välillä vaikea ymmärtää, että joku oikeasti "tuijottaa töllöä" sohvalla jos voisi olla kavereiden kanssa.
jos joskus haluavat katsella telkkariakin. Tänään ovat olleet kavereiden kanssa ulkona klo 10 lähtien ja ovat siellä edelleen kavereidensa kanssa mutta eivät ole myöskään näistä niin riippuvaisia etteivät osaisi myös kotonakin välillä olla. Meillä touhutaan paljon muutakin kuin katsotaan telkkaria. Naapurin lasten kanssa ei koskaan omat vanhemmat tee mitään saati että söisivät oman perheen kesken. Lapset syövät miten sattuu joten ei kai ole niin väliäkään sillä ruokarauhalla. Ap
Alle kouluikäinen lapsi saa olla vaikka päivän meillä ja kukaan ei kysele. Joskus olen tahallaan antanut olla kymmenestä ilta kaheksaan. Ei kukaan ei tosiaankaan kysele perään. Pitäskä joskus laittaa peti ja antaa jäädä yöksi. Hakiskohan joku kotiin. Toisinaan tympäsee kun ovat ruokaakin vailla
ap:n lapset ovat sosiaalisia, fiksuja, ap:n perhe osallistuva ja kaikin puolin unelma. Ne naapurin kakarat ovat riippuvaisia, tyhmiä idiootteja, joiden vanhemmat eivät tee mitään lasten kanssa.
Pieni särö tässä unelmassa vain on: unelmaperheen äiti (eli ap) on sivistymätön moukka, jolla ei ole mitään hajua lapsen psykologisesta kehityksestä. Lisäksi ap:n pinna on äärimmäisen lyhyt. Lapsiparat :(
Räjähdystä odotellessa....
On vasta vajaa 6 vee, eli ei välttämättä itse osaa säädellä tällaista - mutta kyllä vanhempiensa pitäisi sen verran katsoa perään.
Samaa kuviota kuin teillä: hakee meidän 6 veetä ulos, kerrotaan että "X tulee kun olemme syöneet". Nousen sitten ruokapöydästä N kertaa (noin 5 minsan välein) ulko-ovelle ovikellon pimputukseen.
Hilpein oli tässä yksi kerta, kun selitin klo 19.30 illasta, että nyt ei X tule, koska X alkaa mennä nukkumaan. Meni noin 10 minsaa ja sitten täpäkkä naapurin poika seisoi oven takana ja kertoi, että "jollei X nyt tule, niin kerron mun äidille ja sitten se laittaa tulemaan" :-D.
Ja kyllä: on mielestäni erittäin huonosti kasvatettu lapsi. Omiani on 5, nuorin tuo 6-vuotias, ja heille on kyllä kerrottu ettei noin toimita siinä vaiheessa kun ovat saaneet olla yksin pihalla.
palaa kotiin ja ilmoittaa, että Niko ei nyt päässyt ja sitten menevät muiden kavereiden kanssa tai keskenään. Hetken kuluttua naapurin muija seisoo kuin myrskyn merkki pihalla ja ihmettelee, että missä on kaikki kaverit. No tietty siellä, missä ei katsota telkkaria juuri nyt. Ihan oma ongelma, ei meidän lapset luvanneet odottaa, ne kävi kysymässä, pääseekö Niko ulos ja jos ei pääse, niin mennään Leeville ja Veetille.