Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naapurin lapset eivät tajua puhetta?

Vierailija
18.06.2010 |

Jos lapseni sanoo, että tulee ulos kun on katsonut Eemlin loppuun niin silti ovikello soi 5 minuutin välein!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ovikelloa soittaa, että ei saa soittaa kun pienimmäinen on päiväunilla tai että lapsesi tulee kun on katsonut leffan. 7v ymmärtää kyllä kellon, aika avuton on jos ei osaa kelloon katsoa.

eivätkä sen puoleen tiedä, mikä on lounas ja päivällinen. Meillä kysytään vieläkin "onko välipalaa", kun tarkoitetaan jälkiruokaa... (kyse koululaisista, 8v ja 10v). Eli siis ruokien nimet menevät sekaisin, eivät he tiedä oikein mikä lounas ja mikä päivällinen, varsinkin jos kotona syödään vähän milloin sattuu ja mitä sattuu. Ateriat ovat ruokia ja niitä on silloin, tällöin.

Vierailija
2/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä lukisit esim. kirjottajien 10 ja 17 viestit niin tajuaisit miten lapset toimii!!

Ei kaikilla lapsilla ole ajantajua, jos sanot että syötte ja sitten tulette ulos ja tossa kestää enempi kuin 10 minsaa niin osa lapsista ihmettelee että mihin se jäi! Ei kaikilla mene (normaalia) puoltatuntia popsia ruokaa tai lapsi ei tiedä että leffassa menee vielä 1,5 h aikaa ja sen jälkeen syö banaanin, käy kakalla ja on ulkona parin tunnin päästä.. ;)

Meilläkin lapset tuntuu olevan lyhytmuistisia ja minusta tollaselle pienelle ihmiselle voi sanoa että nyt ei ehdi, tullaan myöhemmin ja haetaan sua!

Mistä lapsi tietää milloin joku Eemeli loppuu?

Miksi edes jotain videoo tarttee toljottaa jos joku on kiinnostunut leikkimään kanssasi?

On tämäkin sitten ongelma.

Ei kaikkien lapset osaa/jaksa kuunnella teidän sepostuksia. Toisille riittää pelkkä ei -tuun hakemaan sua myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä sinun lapsesi ongelma on jos ei erota välipalaa jälkiruuasta tai lounasta päivällisestä. Pakko olla jotenkin jälkeenjäänyt. Onko sinusta oikein lähettää tällaisia lapsia naapurin oven taakse?

Vierailija
4/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuna selvittäessä kavereille koska voi tulla kunnes huomasin että olen naapuruston ainoa äiti joka aina syöttää lapsille kaikki viisi ateriaa :)

Meilläpäin monet vanhemmat eivät anna lasten pyytää kavereita sisälle leikkimään lainkaan. Minä olin tottunut ja myös opettanut lapseni siihen että ensin leikitään ja sitten siivotaan yhdessä. Esikoisen kaverit olivat ekaksi innoissaan kun pääsivät sisälle leikkimään ja sitten tyrmistyneitä kun heidän piti itse siivota ennen kotiinlähtöä. Miten teillä?

Vierailija
5/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asettuvat taloksi? APUA.

Opettakaa lapsillenne seuraavat:

Jos naapurissa ei olla kotona, pihaan ei asetuta leikkimään

jos on sanottu että ei sovi, takaovesta ei mennä salaa sisälle

jääkaapille ei kylässä mennä

naapurin aikuisille ei vänkätä vastaan

naapurit ei halua teidän herranterttua kylään 7-8-tunniksi päivässä. 2-3 tuntia on ehdoton maksimi.

itsekin voit joskus ottaa lapsen kaverin teille eikä vain hoidattaa omia lapsiasi naapureissa.

HALOO..AIKUISET IHMISET. KASVATTAKAA NIITÄ LAPSIANNE!!!

Vierailija
6/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kuuntele, näe ja eivät todellakaan ymmärrä aikaa.

Sellasia ne on ja ihan normaalia on.

Vierailija
7/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan konkreettista ohjetta, eikä sekään mene perille, jos se sisältää asioita, mitä he eivät ymmärrä.

He eivät tajua, miten kauan on 5min, mikä on se mitä katsotaan, milloin se loppuu jne. Eivätkä he ole varmoja siitä, tuleeko se lapsi siis itse ulos sen jälkeen, kun se ihme juttu on loppunut, vai pitääkö sitä pyytää uudestaan? Entä jos se unohtaa?

Vierailija
8/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä ainakin mun 7v lapsi tajuaa että ovia ei käydä koko ajan rimputtelemassa!Jos sanotaan että tulee sitten kun tulee niin tajuaa senkin. Ehkä mulla sitten tavallaista fiksumpi lapsi? ap

Vierailija
9/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni aika selkeesti ilmaistu asia 7 -vuotiaille. ap

Vierailija
10/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt samaa asiaa.Kyllä mun lapsi joka kans 7v ymmärtää kun sanon,et menet pihaan ja odotat että joku tulee leikkimään.Eikä toisten ovikelloja soitella.Koko kevät siitä kärsittiin,et ovikello soi koko ajan.Mietin tässä et onko ne niitä perheen pikkupomoja,jotka sitten yrittävät pomottaa muitakin.Mene ja tiedä.Keskity siinä sitten läksyihin kun jatkuvasti saa rampata ovella.Mut onneks me muutamme pois tästä tänä kesänä.Ikävä ei tätä porukkaa tuu.

Vierailija
11/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kenties jo melkein katsottu tai vaikkapa vasta aloitettu. Toisekseen 7v ei siellä ulkona odottaessaan osaa hahmottaa aikaa, vanha sanonta "odottavan aika on pitkä" pitää hyvin paikkansa. Lisäksi se odottava lapsi saattaa ajatella, että jos se leffaa katsova kuitenkin unohti leffan loputtua hakea.

Muutamaa asiaa ihmettelen: vanhemman luulisi olevan iloinen jos oma lapsi on suosittu ja odotettu pihakaveri. Toisekseen kummastelen, miksi vanhempi ei kannusta lastaan ulos kavereiden kanssa - sen leffan kun voi katsoa loppuun kun muut menevät sisälle, sataa, kaverit ovat jossain, illalla jne...

Vierailija
12/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt samaa asiaa.Kyllä mun lapsi joka kans 7v ymmärtää kun sanon,et menet pihaan ja odotat että joku tulee leikkimään.Eikä toisten ovikelloja soitella.Koko kevät siitä kärsittiin,et ovikello soi koko ajan.Mietin tässä et onko ne niitä perheen pikkupomoja,jotka sitten yrittävät pomottaa muitakin.Mene ja tiedä.Keskity siinä sitten läksyihin kun jatkuvasti saa rampata ovella.Mut onneks me muutamme pois tästä tänä kesänä.Ikävä ei tätä porukkaa tuu.

Miksei saa muka mennä pyytämään muita leikkimään? En tajua. Sen ymmärrän että ei jatkuvasti käydä jos jollekin ei juuri silloin sovi, mutta ettei saa ollenkaan käydä, täytyy vaan odottaa josko joku tulisi? Miksi?

Vierailija
13/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovella ei rampata 5 min välein häiritsemässä! Ei munkaan 7v tajua kelloa mutta tietää oikein hyvin että jos toinen sanoo tulevansa myöhemmin niin odottaa sit niin kauan kun se toinen tulee. Missään nimessä ei pimputella jatkuvasti ovikelloa!

Vierailija
14/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä ainakin mun 7v lapsi tajuaa että ovia ei käydä koko ajan rimputtelemassa!Jos sanotaan että tulee sitten kun tulee niin tajuaa senkin. Ehkä mulla sitten tavallaista fiksumpi lapsi? ap

kaikille ei selitetä. Eikä kaikki lapset malta kuunnella eivätkä muista. 7v lapsissa on uskomattomia eroja. Jos se lapsi ei tiedä, mikä se Eemeli on, hänelle se on "joku ihme juttu, jonka loppuun pitää odottaa".

Siis meillä on tavallista seuraava:

"Lapset, heti aamusta käyn kaupassa ja sitten lähdetään x luo vierailulle"

"OK"

"Ai menetsä nyt vai"

"Ei kun huomenna, aamulla"

*Lapsi laittaa kenkiä jalkaan*: "Mä tuun mukaan"

"Ei, kun huomenna sitten"

"Ai jaa"

Seuraava päivä

"Tänään on sitten se päivä, että ensin käyn kaupassa ja sitten me lähdetään x luo"

"Ai mennään vai"

"No niin nyt minä lähden sinne kauppaan"

"Ai minne sä meet? Miks? Sit kun sä tuut, niin voidaaks mennä uimaan?"

"Ei mennä uimaan, kun mennään x luokse, mutta minä lähden nyt kauppaan"

"OK"

"Minne se meni?"

"Emmä tiedä, soita sille"

"Missä sä oot?"

"No kaupassa, tulen kohta ja sitten mennään x:lle"

"Voidaanko mennä uimaan kun tulet kaupasta?"

"Ei, kun mennään x:lle"¨

"Ai niin joo"

"No nyt lapset vaatteet päälle ja lähdetään"

"Ai uimaan vai"

"Ei kun x:lle..."

Vierailija
15/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulevat sitten kun ovat syöneet. Ovikello soi 5min välein kun kysellään että jokos tulette! Entä kun olen just saanut 1veen päikkäreille ja herää siihen jatkuvaan rimputukseen! Kyllä 7veen pitää jo tajuta kun sanotaan että "tulen myöhemmin sitten hakemaan tms".Opettakaa lapsillenne tapoja vaikka aikaa eivät tajuaisikaan! Itse sanon näille lapsille lopulta että nyt ei ovikelloa enää soitella... Ap

Vierailija
16/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin lapsen kun tuppaa aina olee vähä hölmöjä.

Sun kannattaa sanoa, ettei soittele ollenkaan niin voi sitten lapsesi katsoa vähän lisää tellkkaria rauhassa.

Vierailija
17/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tykkäis että ovikello soi, soi soi ja soi...ovikelloterrorismia. Niille pitää kai sit suoraan sanoa että nyt ette tule enää soittelemaan.

Vierailija
18/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni olivat tänään ulkona klo 10-15 välisen ajan ja aivan rauhassa saavat tässä välissä katsella Eemeliä :D ja joo joskus muiden kakarat ovat tyhmempiä kuin omat niin se vaan on! Ap

Vierailija
19/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tulee ulos, kun on katsonut ohjelman loppuun - siis koska? Heti sen jälkeen? Ja koska se ohjelma päättyy? 5 min kuluttua, 60 min kuluttua?

Miten itse tiedät lähteä kaverisi kanssa shoppailemaan, jos hän sanoo lähtevänsä, kun on katsonut Salatut elämät? Voihan olla, että sillä on DVD ja se katsoo sitä tuntitolkulla.

Vierailija
20/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joku ei anna kertaakaan mennä pyytämään kavereita ulos. Jatkuva kärttäminen ja ovikellon rimputtelu on ihan eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi