Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naapurin lapset eivät tajua puhetta?

Vierailija
18.06.2010 |

Jos lapseni sanoo, että tulee ulos kun on katsonut Eemlin loppuun niin silti ovikello soi 5 minuutin välein!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonosti kasvatettuna. Koska niin teen itsekin :).

t. 38, jonka mielestä äideillä + iseillä on velvollisuus a) katsoa omiensa perään b) myös kasvattaa ne omansa...

Vierailija
42/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nousta viikonloppuna kukonlaulunaikaan avaamaan naapurinlapselle ovea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein pari vuotta kotona töitä ja silloin kuopus oli päiväkodissa. Joka päivä eräs poika kävi pitkin päivää kyselemässä mun poikaa ulos. Mä toistin sille pojalle monta kertaa päivässä sen monelta mun poika on kotona ja missä se nyt on, ei vaan menny jakeluun.

Sama poika oli viikonloppuisin jo ennen yhdeksää soittelemassa meidän ovikelloa, rasittavaa, vaikka muuten olikin ihan kiva poika ja kiva kaveri mun pojalle.

Kai se vaan oli yksinäinen kun muut pihan lapset oli hoidossa tai koulussa, mutta erittäin ärsyttävää kun tuntu että se ei vaan tajua!

Vierailija
44/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan tuota kieltää lastaan soittelemasta jatkuvasti ovikelloa, menemästä naapuriin sisälle, syömästä naapurissa.

Vierailija
45/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt samaa asiaa.Kyllä mun lapsi joka kans 7v ymmärtää kun sanon,et menet pihaan ja odotat että joku tulee leikkimään.Eikä toisten ovikelloja soitella.Koko kevät siitä kärsittiin,et ovikello soi koko ajan.Mietin tässä et onko ne niitä perheen pikkupomoja,jotka sitten yrittävät pomottaa muitakin.Mene ja tiedä.Keskity siinä sitten läksyihin kun jatkuvasti saa rampata ovella.Mut onneks me muutamme pois tästä tänä kesänä.Ikävä ei tätä porukkaa tuu.

Miksei saa muka mennä pyytämään muita leikkimään? En tajua. Sen ymmärrän että ei jatkuvasti käydä jos jollekin ei juuri silloin sovi, mutta ettei saa ollenkaan käydä, täytyy vaan odottaa josko joku tulisi? Miksi?

eikä tajua jos sanotaan, että tulee myöhemmin ja pentu vaan ramppaa ovella pimputtelemassa kelloa.

Vierailija
46/54 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksella en lähetä kotiin. Katsotaan milloin vanhemmat kiinnostuvat missä kullannuppu on.

Vierailija
47/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 min. ei sanoa lapselle paljoakaan.

Kannattaa ennemmin sanoa "ei tule" jos ei halua, että ovikello käy.

Vierailija
48/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän 6-vuotiaasta tytöstä tuli todella suosittu tyttö. Mietin juuri minkälaiset säännöt lasten (6 v, 3 v , 1 v) kavereille pitää laatia. Jotkut kun eivät kuuntele kun heille selvästi selittää koska sopii tulla.

Meillä 3 ja 1-vuotiaat nukkuu päiväunet joten meille ei sovi tulla päikkäriaikaan. Koska kaikki kaverit ei kelloa osaa katsoa olen sanonut että lounaan jälkeen ja ennen päivällistä ei sovi tulla. Osa perheestä nukkuu ja esikoinen nauttii omasta ajasta äidin kanssa. Nyt kesälomalaiset soittavat ovikelloa myös päikkäriaikana koko ajan kun tämäkään sääntö ei mene jakeluun.

Myöskään lapset eivät käsitä miksi meidän pihalla ei saa leikkiä kun me emme ole pihalla tai edes kotona. Miksi "meillä ei saa" tai "nyt ei sovi" pitää perustella kaverille kun tämä väittää vastaan. Minusta ei ole kivaa olla heille töykeä mutta eivät taida muuta puhetta kuunnella.

Vierailija
49/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kenties jo melkein katsottu tai vaikkapa vasta aloitettu. Toisekseen 7v ei siellä ulkona odottaessaan osaa hahmottaa aikaa, vanha sanonta "odottavan aika on pitkä" pitää hyvin paikkansa. Lisäksi se odottava lapsi saattaa ajatella, että jos se leffaa katsova kuitenkin unohti leffan loputtua hakea. Muutamaa asiaa ihmettelen: vanhemman luulisi olevan iloinen jos oma lapsi on suosittu ja odotettu pihakaveri. Toisekseen kummastelen, miksi vanhempi ei kannusta lastaan ulos kavereiden kanssa - sen leffan kun voi katsoa loppuun kun muut menevät sisälle, sataa, kaverit ovat jossain, illalla jne...

komppaan edellistä...

meillä ainakin kaverit vie voiton telkasta.

Vierailija
50/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ovikelloa soittaa, että ei saa soittaa kun pienimmäinen on päiväunilla tai että lapsesi tulee kun on katsonut leffan. 7v ymmärtää kyllä kellon, aika avuton on jos ei osaa kelloon katsoa.

Vierailija
51/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen ohjeistanut lapsia (kylässä oli koko aamupäivän 6- ja 8-vuotiaat tytöt) ettei meille saa mennä sisälle leikkimänä koska siellä oli isä etätöissä. Isä oli etätöissä koska kuopuksen kanssa piti käydä sairaalassa. Lounasaikaan lähetin tytöt kotiin vaikka yrittivät jäädä meille syömään ja lähdin sitten ajamaaan sairaalaan. Naapurin tytöt ilmeisesti vahtivat koska lähdin ja muistivat että terassin puoleinen ovi ei ollut lukittu ja päästivät itsensä sisään. Mies oli puhelinpalaverissa ja ei päässyt heti puuttumaan asiaan. Meillä esikoinen meni ihan ymmälleen ja keskimmäinen väsyneenä vain riehui. Kun puhuin tyttöjen kanssa kävi ilmi että äitinsä oli lähettänyt heidät meille koska oli itse vatsataudissa. Kiva kiva. Pitäisi varmaan käydä sen äidin kanssa puhumassa mutta ei yhtään huvittaisi. Anna armoa ei tämä ole minusta ihan helppoa kun kaikilla näyttäisi olevan eri pelisäännöt.

Vierailija
52/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavatko kotonaankin olla samanlaisia jankkaajia jotka eivät mitään jaksa kiltisti odottaa eivätkä osaa keksiä mitään muuta.

siksi ne onkin alvariinsa naapurin oven takana kun vanhemmat lähettää ne sinne.

Vierailija
53/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te ette halua heidän lapsiaan teille leikkimään..

Kannattaa puhua äidille, ei varmaan tiennyt etätöistä mitään..

Vierailija
54/54 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te ette halua heidän lapsiaan teille leikkimään..

Kannattaa puhua äidille, ei varmaan tiennyt etätöistä mitään..

Tytöt ovatkin viettäneet meillä 3-5 tuntia päivässä viime aikoina MUTTA meidän tyttö ei saa tulla heille leikkimään, säännöistämme ei piitata ja koko ajan väitetään vastaan. En ole edes tavannut äitiä mutta silti hän lähettää tyttöänsä tänne vaikka olin sanonut ettei meille sovi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi