Mitä ajattelet Madeleine McCannille tapahtuneen?
Kommentit (39)
miten muka joku osaisi seurata juuri sitä perhettä, jotka jättävät lapset yksin hotelliin?Noilla paikkakunnillahan käy satoja ja satoja matkailijoita! Onko siellä kymmeniä pedofiilejä seurailemassa lapsiperheitä, vai? MAdeleinestä on myös luvattu niin iso löytöpalkkio, että kyllä joku olisi jo tekijät käräyttänyt.
Lomakeitaat kuhisevat pedofiileja ja mieleltään sairaita ihmisiä, usko tai älä. Harva turisti sitä vaan uskaltaa jättää lomallaan lapsensa yksin ja vartioimatta nukkumaan, erityisesti kun kyseessä oli vielä alimman kerroksen asunto tien varressa! Helppoahan tuollainen kaappaus olisi toteuttaa pimeässä. Eihän lapsen tarvitsisi välttämättä olla edes valmiiksi huumattu, mutta se varmaan helpotti teon toteuttamista.
Kannattaa siis seurata lasten tekemisiä erityisellä tarkkuudella lomamatkoilla!
miten muka joku osaisi seurata juuri sitä perhettä, jotka jättävät lapset yksin hotelliin?Noilla paikkakunnillahan käy satoja ja satoja matkailijoita! Onko siellä kymmeniä pedofiilejä seurailemassa lapsiperheitä, vai? MAdeleinestä on myös luvattu niin iso löytöpalkkio, että kyllä joku olisi jo tekijät käräyttänyt. Vanhempien tekosia se oli. Outoa sekin, että äiti pesi heti Madeleinen unilelun. Miksi? En minä vaan pesisi kadionneen lapseni unilelua, ainakaan suunnilleen samana iltana. Unilelussa oli jotain todisteita, mitkä piti saada pois, oksennusta, lääkejäämiä, tms.
Ei oleellista olekaan näissä järjestetyissä kaappauksissa se että pedofiili olisi tiennyt etukäteen että lapset jätetään yksin illalla hotelliin. Nääm kaappaajat toimivat niin että valikoivat perheen ja seuraavat heitä kuin hai laivaa. Ennemmin tai myöhemmin käy se muutaman minuutin lapsus vanhemmilla että lapsi jää vartioimatta ja kaappaajan hetki koittaa. Se hetki voi tulla illalla kun vanhemmat jättävät lapsen hotellihuoneeseen yksin. Se hetki voi koittaa kun lapsi haahuilee vanhemmiltaan paikallisessa pikku supermarketissa pois valvovien silmien alta hetkeksi. Se hetki voi koittaa kun vanhemmat kiinnittävät matkalla rannalta autolle huomiota toisiin lapsiinsa. Monilapsiset perheet ovat juuri tästä syystä hyviä kohteita. Vanhemmilla ei ole aina aikaa seurata jokaista lastaan 100%.
Sekään ei haittaa että kaappaus tapahtuu päiväsaikaan ja teolle on näkijöitä. Olen itse ollut todistamassa tällaista tapausta Espanjassa ja kyllä jäi kylmät väreet. Minä näin ko. kaappauksen ja niin näki moni muukin. Tässä tapauksessa lapsi löydettiin mittavien etsintöjen jälkeen (asiaa auttoi että lapsi oli paikallinen kuten tietenkin vanhempansakin jolloin äiti sai huudettua heti apua "oikealla kielellä" lähellä oleville vartijoille jotka ryhtyivät ällistyttävän nopeasti toimeen).
vähintään perheen isä lähtisi henkilökohtaisesti ko. maahan etsimään lastansa. näin ainakin toimisi jokainen normaali, lastansa raastavasti kaipaava vanhempi.
vähintään perheen isä lähtisi henkilökohtaisesti ko. maahan etsimään lastansa. näin ainakin toimisi jokainen normaali, lastansa raastavasti kaipaava vanhempi.
Ja samalla jättäneet kaksoslapsensa isovanhemmille hoitoon (joka sekin on tietenkin aiheuttanut suurta haloota).
miten muka joku osaisi seurata juuri sitä perhettä, jotka jättävät lapset yksin hotelliin?Noilla paikkakunnillahan käy satoja ja satoja matkailijoita! Onko siellä kymmeniä pedofiilejä seurailemassa lapsiperheitä, vai? MAdeleinestä on myös luvattu niin iso löytöpalkkio, että kyllä joku olisi jo tekijät käräyttänyt. Vanhempien tekosia se oli. Outoa sekin, että äiti pesi heti Madeleinen unilelun. Miksi? En minä vaan pesisi kadionneen lapseni unilelua, ainakaan suunnilleen samana iltana. Unilelussa oli jotain todisteita, mitkä piti saada pois, oksennusta, lääkejäämiä, tms.
Ei oleellista olekaan näissä järjestetyissä kaappauksissa se että pedofiili olisi tiennyt etukäteen että lapset jätetään yksin illalla hotelliin. Nääm kaappaajat toimivat niin että valikoivat perheen ja seuraavat heitä kuin hai laivaa. Ennemmin tai myöhemmin käy se muutaman minuutin lapsus vanhemmilla että lapsi jää vartioimatta ja kaappaajan hetki koittaa. Se hetki voi tulla illalla kun vanhemmat jättävät lapsen hotellihuoneeseen yksin. Se hetki voi koittaa kun lapsi haahuilee vanhemmiltaan paikallisessa pikku supermarketissa pois valvovien silmien alta hetkeksi. Se hetki voi koittaa kun vanhemmat kiinnittävät matkalla rannalta autolle huomiota toisiin lapsiinsa. Monilapsiset perheet ovat juuri tästä syystä hyviä kohteita. Vanhemmilla ei ole aina aikaa seurata jokaista lastaan 100%. Sekään ei haittaa että kaappaus tapahtuu päiväsaikaan ja teolle on näkijöitä. Olen itse ollut todistamassa tällaista tapausta Espanjassa ja kyllä jäi kylmät väreet. Minä näin ko. kaappauksen ja niin näki moni muukin. Tässä tapauksessa lapsi löydettiin mittavien etsintöjen jälkeen (asiaa auttoi että lapsi oli paikallinen kuten tietenkin vanhempansakin jolloin äiti sai huudettua heti apua "oikealla kielellä" lähellä oleville vartijoille jotka ryhtyivät ällistyttävän nopeasti toimeen).
Olin ostoksilla paikallisessa supermarketissa (tyyliin Prisma/Citymarket). Äiti ja isä olivat pienen tyttölapsensa kanssa ostoksilla ja lapsi oli rattaissa (sateenvarjoratastyylinen). Isä lähti hieman kauemmas hyllyrivistöä etsimään jotain ja äiti käänsi selkänsä rattaille ottaakseen jotain hyllystä. Sillä sekunnilla kun äiti käänsi selkänsä jostain viuhahti ohi mies joka juosten nappasi lapsen suoraan rattaista ja juoksi päätäpahkaa lapsen isänkin ohi (joka oli siis samalla käytävällä mutta hieman pidemmällä).
Vanhemmat rupesivat huutamaan hysteerisesti ja onneksi lähellä oli vartija joka samantien nähtävästi radiopuhelimellaan soitti ovivartijoille jotka laittoivat samantien kaikki ulko-ovet kiinni eivätkä päästäneet ketään ulos. Pikku hiljaa ihmisiä ruvettiin päästämään ulos. Vanhemmat olivat ovilla vartijoiden kanssa (yksi yhdellä ovella ja toinen toisella) käymässä läpi kaikki ulosmenijät. Itse en päässyt lähtemään tässä vaiheessa koska olin todistaja tapaukselle.
Noin 1,5 tuntia kaappauksen jälkeen kassalle (ja ovelle) tuli nainen jolla oli nukkuva poikalapsi sylissään. Onneksi äiti tunnisti lapsensa. Kyseessä nimittäin tosiaan oli tuo kaapattu lapsi joka oli puettu pojaksi ja (nähtävästi?) jollain tavalla huumattu.
Jos vanhemmat eivät olisi heti saaneet vartijoita sulkemaan ovia niin nämä kaappaajat olisivat saaneet varmasti lapsen ulos kaupasta ajoissa. Kaikki tapahtui (mielestäni) muutamassa sekunnissa. Kaappaus, äidin huuto, vanhempien huuto, vartija paikalla, ovet kiinni (niin ainakin alkeellisella espanjankielentaidollani ymmärsin että vartija näin määräsi). Jos kyseessä olisivat olleet vain englantia puhuvat vanhemmat joilla olisi mennyt aikaa siihen että saavat vartijan ymmärtämään mitä on tapahtunut aikaa olisi mitä luultavimmin kulunut liikaa. Saati jos kyse olisi ollut tapauksesta jossa vanhemmat eivät olisi heti huomanneet lapsen kaappausta (rattaat jätetty esim. johonkin hieman kauemmas vanhemmista).
Tämän jälkeen olen itse:
1. AINA pitänyt lapsen kiinni rattaissa turvavöillä (hidastaa oleellisesti tuollaisen tapahtumista)
2. en ole KOSKAAN jättänyt lasta rattaissa käytävän päähän yksin jos on pitänyt hakea jotain joltain käytävältä jossa on este puolessa välissä niin ettei rattailla ole mahtunut sinne.
mutta meidän perhe ei lähde mihinkään aurinkorannikoille lomailemaan, saati sitten kaukoitään (Thaimaa jne).
Lapset ehtivät siellä käymään sitten täysi-ikäisenäkin.
mutta meidän perhe ei lähde mihinkään aurinkorannikoille lomailemaan, saati sitten kaukoitään (Thaimaa jne).
Vai meinaatko, että täysi-ikäisen lapsen katoaminen olisi jotenkin helpompi kestää kuin alaikäisen lapsen katoaminen?
mutta meidän perhe ei lähde mihinkään aurinkorannikoille lomailemaan, saati sitten kaukoitään (Thaimaa jne). Lapset ehtivät siellä käymään sitten täysi-ikäisenäkin.
Vai meinaatko, että täysi-ikäisen lapsen katoaminen olisi jotenkin helpompi kestää kuin alaikäisen lapsen katoaminen?
Olen ihan varma että jos täysi-ikäinen lapsi katoaa niin suru on murskaava.
Alaikäinen lapsi jos katoaa niin suru on yhä murskaava mutta siihen liittyy myös musertava syyllisyyden tunne siitä että minun olisi pitänyt pitää pienestä lapsestani huolta. Hän oli vastuullani. Pieni ihmisen alku.
Täysi-ikäinen on kuitenkin täysi-ikäinen ja niin pahalta kuin tuollainen tuntuisi niin vastuussa jo omasta itsestään. Tokihan sitä silti äitinä huolehtii lapsestaan vaikka tämä olisi 60v ja itse 80-90-mitätahansa vee mutta järjellä ajateltuna vastuu ei ole niin suuri.
Niin ja tietenkään aaveemammat eivät v****le päin naamaa jo aikuinen lapsi on hävinnyt. Alaikäinen jos häviää niin sitä on polttomerkitty iäksi aaveella maailman suurimmaksi luuseriäidiksi.
Ja täysi-ikäisiähän ei koskaan katoa tai tapeta.
jos voin jotenkin suojella omia lapsiani, suojelen heitä mahdollisimman hyvin. En tietenkään tarkoita tynnyrissä asuttamista, mutta ihminen kasvaa aivan hyvin ilman etelänmatkojakin, jääpähän samalla ilmakehän saastutus vähemmälle ja saa vähemmän haitallista UV-säteilyä.
Nimim. suhteellisen huolettomasti tänään lasten kanssa liikkeellä espanjalaisessa supermarketissa.
onko silloin erityislapsi?
mun siskolla on toinen silmä ollut koko iän lähes sokea, näkee vain valon ja toisessa toisi huonon näkö, eipä meillä puhuttu koskaan että on jotenkin erityinen..?!
tuohon on osa 2/5...5/5 kunhan laittaa sen hakukenttään. Oli aika mielenkiintoinen ja mahdollinenkin skenaario.
kiinnostaa myös.
Jostain syystä olen aina pitänyt esim. Kreikkaa turvallisempana maana lapsille, kuin Espanjaa. ja tämä ainakin vahvistaa tätä käsitystä. :(
kiinnostaa myös. Jostain syystä olen aina pitänyt esim. Kreikkaa turvallisempana maana lapsille, kuin Espanjaa. ja tämä ainakin vahvistaa tätä käsitystä. :(
Eli aivan etelä-Espanjassa. Oma (täysin mutu) ajatukseni on että lapsi oli tarkoitus viedä mahdollisimman nopeasti yli Afrikan puolelle.
Kauhea tuo lukijan Espanja-tapaus, MUTTA muistakaahan, että todennäköisyys, että lapsesi kidnapataan esim. lomamatkalla on niin pieni, että todennäköisyyslaskennalla se merkattaisiin nollaksi!
Esimerkiksi Yhdysvalloissa "vain" 115 lasta kidnapataan vuodessa siten, että tekijä on tuntematon ja lapsi napataan esim. kadulta. Usan väkiluku on kuitenkin yli 300 milj.
Suurin osa kadonneista ovat esim. teinejä, jotka ovat itse, omasta tahdostaan lähteneet omille teilleen ja jotka löydetään parin päivän sisällä. Toinen suuri ryhmä kadonneiden tilastoissa ovat perheen sisäiset huoltajuuskiistat, joissa toinen vanhempi ei esim. palauta lasta sovittuna ajankohtana. Näissäkin tapauksissa lapsi useimmiten löytyy).
Tietenkin lapsen katoaminen olisi maailman kamalin juttu, mutta älkää nyt ihmeessä sen takia jättäkö reissaamatta.
The U.S. Department of Justice reports:
797,500 children (younger than 18) were reported missing in a one-year period of time studied resulting in an average of 2,185 children being reported missing each day.
203,900 children were the victims of family abductions.
58,200 children were the victims of non-family abductions.
115 children were the victims of “stereotypical” kidnapping. (These crimes involve someone the child does not know or someone of slight acquaintance, who holds the child overnight, transports the child 50 miles or more, kills the child, demands ransom, or intends to keep the child permanently.)
mökkihöperöitä olla vielä nykypäivänä?
Paljon siirtolaisia ja matka Afrikan puolelle hyvin lyhyt. Kaapattu lapsi on "helppo" kuljettaa toiselle mantereelle.
Tosin kyllähän Kreikassakin tapahtuu. Lähes 20 vuotta sitten (1991) englantilainen Ben Needham, 21 kuukautta, katosi Kosin saarella eikä häntä ole löydetty tähän päivään mennessä.
Benin äidin vanhemmat asuivat Kreikassa ja katoamispäivänä Ben oli isovanhempiensa hoidossa. Isovanhemmat söivät lounasta ulkona tilallaan ja Ben leikki siinä pihalla syötyään ensin itse. Hän oli poissa vain muutaman minuutin isovanhempiensa silmien alta kun hänet todettiin kadonneeksi.
Häntä ei ole tosiaan sen koommin löytynyt vaikka tietenkin ensin etsittiin joka ikinen niemi ja notko.
kuoli vanhempien lääkkeestä vahingossa, hävittivät ja eivät sitten jääneet kiinni.
Todella vaikea olisi uskoa, että vanhemmat voisivat olla tämän kaiken takana. Siksi kallistun lapsikaappauksen puolelle. Varmaan vaan kaikki sattui osumaan huonolla tavalla kohdalleen. Perhe taisi ehtiä myös olemaan lomakohteessa aika kauan ja olivat varmaan lähdössä kotimaahansa lähipäivinä? Aika paljon on saatu silminnäkijähavaintoja Madeleinen näköisestä tytöstä mm. Marokosta...
http://www.findmadeleine.com/