Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhempien pitää saada lomaa omista lapsista?

Vierailija
17.06.2010 |

Tuota toista ketjua lukiessani järkytyin niistä kommenteista, missä lukee, että vanhempienkin pitää saada lomaa eli lapset silloin päivähoitoon vanhemman loman ajaksi. Ihan järkyttävää! Mä ainakin oikein odotan, että loma alkaa ja saadaan olla yhdessä koko perhe. Tehdään kaikkea kivaa yhdessä ja nautitaan toistemme seurasta ja kiireettömyydestä. Kyllä musta tuntuis pahalta, jos joku mulle todella tärkeä ihminen sanois haluvansa lomaa musta ja lykkäis mut jonnekin hoitoon siks aikaa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin siihen riittää esim. yksi iltakin. Mutta välillä on kiva rentoutua ilman lapsia, niin ettei tartte koko ajan olla valmiina hoitamaan ja palvelemaan muita kun jollekin tulee nälkä/väsy/pissahätä/tylsyys/joku muu kriisi.

Mitä isommat ja omatoimisemmat lapset sitä vähemmän kaipaan heistä lomaa.

Tuota toista ketjua lukiessani järkytyin niistä kommenteista, missä lukee, että vanhempienkin pitää saada lomaa eli lapset silloin päivähoitoon vanhemman loman ajaksi. Ihan järkyttävää! Mä ainakin oikein odotan, että loma alkaa ja saadaan olla yhdessä koko perhe. Tehdään kaikkea kivaa yhdessä ja nautitaan toistemme seurasta ja kiireettömyydestä. Kyllä musta tuntuis pahalta, jos joku mulle todella tärkeä ihminen sanois haluvansa lomaa musta ja lykkäis mut jonnekin hoitoon siks aikaa.

Vierailija
2/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä ihmetellään mistä johtuu nykyisin nuorten paha olo ja ihmisten välinpitämättömyys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kyllä tehdään, mutta vähän kuin koristeeksi kotiin, on niin kiva pukea muotivaatteisiin ja ostaa nättejä vaunuja. Lapsi on kulutustavara, joka valitettavasti sitten ryhtyykin ihmiseksi, jolla on ihmisen tarpeet.

Puoliso on nykyisin vaihtotavaraa ja lapset näköjään myös. Aikaisemmin parisuhde oli sivuseikka, perhe meni sen edelle. Nyt minä-minä on pääasia, perhe ja puoliso jotain ikävää ja hankalaa, jota pitää sietää "oikean elämän" rinnalla.

Lapsi, josta vanhemmat tarvitsevat ja haluavat lomaa, tietää kyllä vuoden jokaisena päivänä olevansa inhottu ja vihattu, sanoivat vanhemmat mitä tahansa.

Vierailija
4/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monet haluavat olla välillä yksin, tai ilman rakkaankin ihmisen seuraa. Hyvä tekee välillä ähän tuulettua eri seurassa :)

Vierailija
5/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat vanhemmat. Saavat erilaisia näkökulmia asioihin ja pääsevät erilaisiin paikkoihin, tuntevat eri ikäisiä ihmisiä ja oppivat arvostamaan heitä.

Itsellä 10-vuotias, joka jo vuosia ollut välillä tuttujen kanssa reissuissa esim.

Vierailija
6/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se että joskus haluaa hengähtää hoitovelvollisuudesta tarkoittaa että vihaa lastaan? Ja että jos joskus haluaa tehdä jotain ilman puolisoa niin on hankala minä-minä-tyyppi?

Ja en nyt tarkoita mitään kahden viikon ulkomaanreissuja, vaan esim. leffaa ja ravintolaillallista puolison kanssa ilman lasta tai jotain tyttöjen iltaa ilman puolisoa.

Monille se loma lapsista/puolisosta on nimittäin hyvinkin lyhyt, mutta silti tarpeellinen.

Niitä kyllä tehdään, mutta vähän kuin koristeeksi kotiin, on niin kiva pukea muotivaatteisiin ja ostaa nättejä vaunuja. Lapsi on kulutustavara, joka valitettavasti sitten ryhtyykin ihmiseksi, jolla on ihmisen tarpeet.

Puoliso on nykyisin vaihtotavaraa ja lapset näköjään myös. Aikaisemmin parisuhde oli sivuseikka, perhe meni sen edelle. Nyt minä-minä on pääasia, perhe ja puoliso jotain ikävää ja hankalaa, jota pitää sietää "oikean elämän" rinnalla.

Lapsi, josta vanhemmat tarvitsevat ja haluavat lomaa, tietää kyllä vuoden jokaisena päivänä olevansa inhottu ja vihattu, sanoivat vanhemmat mitä tahansa.

Vierailija
7/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se että joskus haluaa hengähtää hoitovelvollisuudesta tarkoittaa että vihaa lastaan? Ja että jos joskus haluaa tehdä jotain ilman puolisoa niin on hankala minä-minä-tyyppi? Ja en nyt tarkoita mitään kahden viikon ulkomaanreissuja, vaan esim. leffaa ja ravintolaillallista puolison kanssa ilman lasta tai jotain tyttöjen iltaa ilman puolisoa. Monille se loma lapsista/puolisosta on nimittäin hyvinkin lyhyt, mutta silti tarpeellinen.

Niitä kyllä tehdään, mutta vähän kuin koristeeksi kotiin, on niin kiva pukea muotivaatteisiin ja ostaa nättejä vaunuja. Lapsi on kulutustavara, joka valitettavasti sitten ryhtyykin ihmiseksi, jolla on ihmisen tarpeet. Puoliso on nykyisin vaihtotavaraa ja lapset näköjään myös. Aikaisemmin parisuhde oli sivuseikka, perhe meni sen edelle. Nyt minä-minä on pääasia, perhe ja puoliso jotain ikävää ja hankalaa, jota pitää sietää "oikean elämän" rinnalla. Lapsi, josta vanhemmat tarvitsevat ja haluavat lomaa, tietää kyllä vuoden jokaisena päivänä olevansa inhottu ja vihattu, sanoivat vanhemmat mitä tahansa.

Hän ihmetteli, miksi vanhemmat haluavat lomaa lapsista. Hoitovelvollisuudesta hengähtämistä on sekin, että puoliso katsoo lasten perään kun itse käy vaikka lenkillä, ei siihen mitään lomaa tarvita!

Monille se loma lapsista on elämän kohokohta, aivan kuin ei tajuttaisi, mistä ja miksi se lapsi on perheeseen tupsahtanut!

Vierailija
8/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus tahtoo omaa aikaa esim muutaman tunnin, miksi se aiheuttaisi lapselle jotain peruuttamattoman pahaa? Tai tunteen että häntä inhotaan? Lapsella on paljon pahempi olla jos huoltaja voi pahoin.

Lomahan ei välttämättä tarkoita että lapsi laitetaan hoitoon aina, vaan esim. kerran kahdessa kuukaudessa yksi ylimääräinen hoitopäivä. Ja lapsen ei ole välttämätöntä edes tietää että äiti on kotona sen päivän, mikäli se on lapsen kehitykselle haitallista, mitä en kylläkään usko.

On tietysti olemassa noitakin vanhempia jotka eivät lapsistaan välitä, mutta tuollainen väitös loukkaa myös niitä jatka välittävät, vaikka tarvitsevat joskus myös omaa aikaa.

Jos lapselleen tahtoo parasta, on pidettävä huolta myös itsestä, muista sinäkin se. Kaikilla lapsilla ei ole kahta osallistuvaa vanhempaa jotka jakavat vastuun.

Miksi kaikki pitää aina nähdä niin musta-valkoisena, yrittäkää nähdä myös kaikki ne harmaan sävyt välissä.

Vierailija
9/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisiin Ruotsiin. Minulla ja miehellä ei ollut mahdollisuutta pitää lomaa juuri silloin, mutta lapselle reissu silti suotiin.

Ja vaikka ikävä vaivasikin, niin kyllä mekin nautimme ajasta (4 päivää) kahden! Aamut olivat paljon rauhallisempia ilman tarharumbaa, ja illalla ehti hyvin kaikkien kotitöiden lisäksi jutella, lukea, katsoa elokuvia, harrastaa seksiä... Tietty noita tulee harrastettua silloinkin kun lapsi on kotona, mutta PALJON vähemmän tietysti kun lapsenkin kanssa haluaa viettää aikaa ja touhuta.

Vierailija
10/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla elämässä rikkautena on perhe, jonka kanssa saa reissata. Eikö ole kummallista, jotkut lapset haluavat olla vanhempiensa kanssa vaikka kesällä, ja vanhemmat sen sallivat. Ei se ole keneltäkään pois.

Vierailija
11/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kaipaan lomaa ihan miehestänikin. Turhaa jeesustelua tällainen ja varmaan kaipaat nyt vaan sädekehää pääs päälle :D

Vierailija
12/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua koskaan esim. jutella puolison kanssa varmasti rauhassa? Syödä yhdessä ilman että jomman kumman täytyy välillä keskeyttää? Harrastaa seksiä niin ettei periaattessa tarvitse olla valmis keskeyttämään koska vaan jos joku näkee painajaista tms?

Hän ihmetteli, miksi vanhemmat haluavat lomaa lapsista. Hoitovelvollisuudesta hengähtämistä on sekin, että puoliso katsoo lasten perään kun itse käy vaikka lenkillä, ei siihen mitään lomaa tarvita!

Monille se loma lapsista on elämän kohokohta, aivan kuin ei tajuttaisi, mistä ja miksi se lapsi on perheeseen tupsahtanut!

Vierailija
13/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä ainakin kaipaan, mutta en tarvitse siihen mitään lomaa, ihan yksi ilta tai pari tuntia riittää.

Vierailija
14/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso remontti tänä kesänä ja vaikka meillä on miehen kanssa kesälomaa 4 viikkoa, ei reissata missään, vaan koko aika remonttia ja lapset hoidossa 4 pv/vko. Myös sen loman ajan. Eli lapsilla lomaa on vain kerran viikossa perjantaina kuukauden ajan, muuten ovat hoidossa. Repikää siitä... Ei siitä remontista tule mitään, jos kakarat pyörii jaloissa.

Vierailija
15/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheistä jotka vievät kesälomallaan lapsen tarhaan ja lomailee yksin. Ei välttämättä koko lomaksi mutta osan lomasta.

Minäkin tiedän ainakin yhden perheen joka näin tekee ja kyllä tuntuu pahalta lapsen puolesta.

Ja en siis usko että AP tarkoitti nyt mitään illan poissaoloja tms.

Vierailija
16/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidossa kun iskä ja äiti nauttivat kahdenkeskisestä ajasta.

Vierailija
17/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että monille se loma lapsista tarkoittaa nimenomaan paria tuntia, ei jotain kahdin viikon ulkomaanmatkaa.

kyllä minä ainakin kaipaan, mutta en tarvitse siihen mitään lomaa, ihan yksi ilta tai pari tuntia riittää.

Vierailija
18/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummulass yön yli kylässä. Tänä aikana kävimme miehen kanssa kahdestaa hyvässä ravintolassa syömässä "pitkällä kaavalla", jonka jälkeen jatkoimme iltaa kotona villin seksin merkeissä yöhön asti. Asumme okt:ssa, ja kun lapset eivät olleet kotona, meno oli kuin seurusteluaikana konsanaan. Ei tarvinnut pelätä että lapset kuulevat tai joku tassuttelee kesken kaiken ovelle. Oli kyllä ihanaa, suosittelen. Teki todella hyvää parisuhteellemme, joka on viime vuodet pyörinyt täysin lasten ympärillä (mikä onkin ok ollut kun lapset olivat ihan pieniä).

Vierailija
19/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nythän ap puhui lasten päiväkotiin viemisestä ei muusta hoidosta(mummut, kummit jne..) oottekos koskaan ajatelleet te vanhemmat jotka viette lapsenne päiväkotiin ja itse olette lomalla miltä se mahtaa lapsesta tuntua? eikö teidän mielestänne lapsenne tarvi lomaa hoidosta ihan samallalailla kuin itsekin kaipaatte lomaa työstänne..

Vierailija
20/41 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kysmys kuuluu, että ei ymmärretä miksi joku haluaa lomaa lapsista? Oleellista onkin siis sen ajan pituus + missä lapset ovat sen ajan.