Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työteko ei kannata

Vierailija
17.06.2010 |

Varsinkaan jos on pieni palkka, 1200e/kk tai alle.

Heti kun menin töihin, alettiin karhuta asumistukea takaisin. Vituttaa. Olin 3v työttömänä kunnes löysin mieheni. MUutin mieheni asuntoon jossa vastike on alle 200e/kk ja vain se jää maksettavakseni.

En menisi edes töihin jos joutuisin maksamaan hirveää vuokraa.

Kaverini on kotona kahden lapsensa kanssa. Jos hän menisi töihin, kulujen jälkeen hänelle jäisi 150e enemmän käteen kuin kotona olemalla....huhhuh. Kummankohan valitsee :D

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä Suomessa työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Mutta onhan tuo nyt noloa, kun pitää hakea miestä elättäjäkseen.

Vierailija
2/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asumistukea karhutaan takaisi, tarkoittaa se sitä että olet saanut kelalta asumistukea vaikket ole ollut oikeutettu siihen. Sinun olisi pitänyt katkaista etuus, johon et ole oikeutettu.

Itse kyllä mieluummin valitsisin työnteon kuin yhteiskunnan tuilla elämisen.

Yhteiskunnan tuella elämisessä on aina tilivelvollinen kaikista tuloistaan ja menoistaan jollekin instanssille. Paperien ja tositteiden täyttämistä, hakemusta ja oikasemista, odottelua että milloin rahat tulee (tulevat pitkin kuukautta kaikki edut eri aikaan, eikä kuten palkka, joka tulee kerralla), ja jatkuvaa budjetointia että rahaa on sen verran että vuokran saa maksettua.

Vaikka nettohyöty olisi vain vaivaiset 150e/kk, senhän voi laittaa vaikka sukanvarteen säästöön ja tehdä lomamatkan lasten kanssa.

Vaikka palkka olisikin pieni, rahat on kuitenkin itse ansaittu rehellisesti työtä tekemällä ja se antaa lapsillekin mallin siitä, mikä on ns. oikein ja ns. normaalia yhteiskunnassa.

Lisäksi se tuo mielekkyyttä omaan elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siivojilla, sanomalehde jakajilla, lastentarhan tädeillä..

Olin kait tyhmä ja idiootti kun luulin että koko palkka miinus toi vastike jää pelkkiin huvituksiin.

Vierailija
4/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tuoda mielekkyyttä elämään?

Tekisin mielelläni siivoojan työtä jos palkka olisi isompi.

JA 150e taloudellinen hyöty on vain näennäinen. PAlkkatyössä ollessa joutuu maksamaan kaiken itse, kuten lääkkeet, sossun asiakkaat saaat maksusitoumuksen. Jos pitää ostaa paljon lääkkeitä voi jäädä jopa miinukselle.

Vierailija
5/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tee töitä, ei saa edes eläkettä kunnolla. Sekin aika tulee, kun olet kateellinen siitä, että toiset saavat 3000 e/kk tekemättä mitään ja sinä saat siitä samasta 600 e/kk - kun et ollut töissä.

Vierailija
6/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain faktatietoa paljon saa eläkettä 30v siivoojana toiminut? LUulen ettei paljoa enempää kuin mitä kansaneläke on :D

Vierailija
7/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hakenut miestä elättäjäkseni. Käyn töissä, maksan asumisesta, missä vaiheessa sanoin että mies elättää? Ymmärryksessä vikaa?

Vierailija
8/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse eläkeikää odotella, kun tulot pienenee. Kohta sulla on nurkissa pari täysikäistä lasta, jotka eivät halua mennä töihin, kun ovat äidiltään se asenteen omaksuneet. Siinäpä sittne tönit niitä kotoa pois ja etsit ittellesi pienempää asuntoa, kun asumistuki pienenee. Toki silloin ehkä sua huvittaisikin jo mennä itsekin töihin, mutta jos olet 50 v. eikä mitään kokemusta, niin tuskin hyväpalkkaista hommaa saat.

Vierailija
9/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse saan erilaisina tukina lähemmäs 2500 euroa kk, joten tottakai olen mieluummin tekemättä mitään kuin käyn töissä

Vierailija
10/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole lapsia eikä tule ellen lotossa voita jos sittenkään. Ihan turha tehdä lapsia jos ei ole varaa mihinkään.

Vierailija
11/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan tienata omat rahani ja enpä ole tilivelvollinen kellekkään. Jopa oman mielenterveyden kannalta teen töitä...Mitä elämää on elää yhteiskunnan varoilla ja sylkee kattoon?? ehkä muutaman viikon joo mutta vuosia...no away! Nyt ollu 7kk mammalomalla ja tehny keikkaa välillä...ja töihin heti kun mammaloma loppuu. Mutta jokainen tyylillään

Vierailija
12/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN mä tiedä mitä hienoa on tienata omat rahat, siivota perse hiessä 8hpäivässä ja käteen jää joku 1100e. KUn tekemättä MITÄÄN saisi saman verran...

Vierailija
13/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää säästöönkin 2000 €/kk

Vierailija
14/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kannattaa jos palkka on iso!

Mutta alle 1200e...ei kannata, varsinkaan jos asuu yksin.

Vierailija
15/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan tienata omat rahani ja enpä ole tilivelvollinen kellekkään. Jopa oman mielenterveyden kannalta teen töitä...Mitä elämää on elää yhteiskunnan varoilla ja sylkee kattoon?? ehkä muutaman viikon joo mutta vuosia...no away! Nyt ollu 7kk mammalomalla ja tehny keikkaa välillä...ja töihin heti kun mammaloma loppuu. Mutta jokainen tyylillään

Niitä voi käyttää siinä missä palkkatulojakin. Itse olen harrastanut niillä ja pistänyt säästöön mm. ulkomaanmatkoja varten. Sittenhan ihminen vasta vapaa onkin, kun ei tarvitse uhrata aikaansa työntekoon, vaan voi senkin ajan olla lastensa kanssa, retkeillä, harrastaa mitä haluaa jne.

Vierailija
16/61 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työNteko

Vierailija
17/61 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työ poikii työtä. Kun on ensin osoittautunut hyväksi ja luotettavaksi siivoojaksi, saa hyvän työtodistuksen ja usein myös suhteita ja sitten on helppo päästä parempaan paikkaan.

Vierailija
18/61 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipalkkainen työ. Saat ystäviä ja älyllistä tai ruumiillista haastetta töistä ja normaalin palkan. Illoin, viikonloppuisin ja lomilla voit sitten harrastaa ja matkustaa. Paljon mukavampaa elämää kuiin istua kotona töitä tekemättä, koska töihin menee vaan tyhmät???

Tyhmä Suomessa työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. .

Vierailija
19/61 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi sekin paiva tulla etta ne harvat tyossakayvat eivat enaa elatakaan "kattoon syljeksijoita", miten sitten suu pannaan? Jospa vaha vahalta aletaan karsia tukia niin paljon etta niista ei enaa jaakaan rahaa harrastuksiin ja ulkomaanmatkoihin.

USA:ssa on tama suomalainen mentaliteetti jotain aivan kasittamatonta.

Vierailija
20/61 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykypäivänä on hyvinkin yleistä elää vain juuri siinä hetkessä miettimättä lainkaan tulevisuutta yhtään eteenpäin.

Suomessa on se hyvä puoli, että jokaiselle meille on jaettu yhtä hyvät kortit kouluttautumisen suhteen ja väittäisin että suurin osa suomalaisista on kitkutellut ja kitkuttelee pienillä rahoilla opiskeluajan ja/tai tekemällä töitä paskalla palkalla jossain vaiheessa elämää (en puhu rikkaista) saadakseen jossain vaiheessa elämää riittävän hyvän elintason. Mutta kyse on vain muutamasta vuodesta, kun taas elämää on kymmeniä vuosia edessä.

Toki jokainen tekee itse omat valintansa ja jos tyytyy elämään Kelan ja sossun rahoilla seuraavat 50-60v niin ei kait siinä mitään, kun voi valita elääkö niillä tuilla ja huonolla palkalla, mahdollisesti ei koulutustasi vastaavassa työssä muutaman vuoden.

Jokainen meistä voi vapaasti hukkua omaan velliperseilyynsä. Sääli on halpaa, itsekunnioitus pitää ansaita