Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työteko ei kannata

Vierailija
17.06.2010 |

Varsinkaan jos on pieni palkka, 1200e/kk tai alle.

Heti kun menin töihin, alettiin karhuta asumistukea takaisin. Vituttaa. Olin 3v työttömänä kunnes löysin mieheni. MUutin mieheni asuntoon jossa vastike on alle 200e/kk ja vain se jää maksettavakseni.

En menisi edes töihin jos joutuisin maksamaan hirveää vuokraa.

Kaverini on kotona kahden lapsensa kanssa. Jos hän menisi töihin, kulujen jälkeen hänelle jäisi 150e enemmän käteen kuin kotona olemalla....huhhuh. Kummankohan valitsee :D

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta tama elama ei olekaan mikaan kenraaliharjoitus, etta se on nyt sitten tassa. Ei sossun rahoilla saatukaan sita unelmakotia ja vuodet ovat valuneet hukkaan kadehtiessa tyossakayvien elintasoa.

Muistan minakin ne opiskeluvuodet kun ketsupista ja kuumasta vedesta sai tomaattikeittoa mutta olivat sen karsimyksen arvoiset.

Vierailija
22/61 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä töissä käymälläkään saisi sitä unelmakotia. Jos havahdunkin että ei saatana, olen kuluttanut elämäni jossain paskafirmassa paskalla palkalla ja eläke on noin pieni...Mieluummin köyhä ja työtön kuin köyhä ja töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomessa kannata töitä tehdä. Pitää periä jotain, elellä pääomatuloilla jne. Niitä paapotaan matalalla verotuksella ja veronkierroilla.

Siksihän koulutetut palkansaajat häipyy Suomesta; eläminen, autot ja kaikki muukin on halvempaa.

Vierailija
24/61 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
25/61 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yheiskunta kusee omaan pesäänsä kun työnteko ei kannata. Siitä pitää verotus huolen ettei mitään jää käteen menojen jälkeen,

Vierailija
26/61 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yheiskunta kusee omaan pesäänsä kun työnteko ei kannata. Siitä pitää verotus huolen ettei mitään jää käteen menojen jälkeen,

Vierailija
27/61 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tuollaiset loiset!

Varsinkaan jos on pieni palkka, 1200e/kk tai alle. Heti kun menin töihin, alettiin karhuta asumistukea takaisin. Vituttaa. Olin 3v työttömänä kunnes löysin mieheni. MUutin mieheni asuntoon jossa vastike on alle 200e/kk ja vain se jää maksettavakseni. En menisi edes töihin jos joutuisin maksamaan hirveää vuokraa. Kaverini on kotona kahden lapsensa kanssa. Jos hän menisi töihin, kulujen jälkeen hänelle jäisi 150e enemmän käteen kuin kotona olemalla....huhhuh. Kummankohan valitsee :D

Vierailija
28/61 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt töissä, voit maksaa omaa asuntoa ja siinä on mukava sitten vanhana asustella tai sen voi vaikka myydä nauttiakseen vanhuudesta. Sosiaalituilla roikut vuokralla. Työssä kertyy eläkettä ja lasten kasvettua sitä rahaa on kuitenkin enemmän. Kaiken kaikkiaan työ kannattaa ehdottomasti myös taloudellisesti, vaikka hetkillisesti ei siltä tunnukaan!

Vierailija
29/61 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

* ei ole tilivelvollinen kellekään, vähiten työnantajalle.

* kukaan ei tiedä mitä eläkkeet ovat 30 vuoden päästä. Päivisin on mukavasti aikaa harrastaa, saa uusia tuttavia, jopa hyviä ystäviä. Kaikki keskustelut mm. päivn uutisista jne.

* on aikaa päiviin, voi puuhastella oman aikataulun mukana ja mieleisä asioita, ei tylsisty mieli.

* voi heittää keikkaa ja kohottaa elintasoa

*liittoon voi kuulua vaikka ei olisi töissä ja saa samat edut.

Vierailija
30/61 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällähetkellä yksi työntekijä, joka aina valittaa siitä ettei kannattaisi näin ja näin paljon tehdä töitä kun hän saisi näin ja näin paljon rahaa muuten liitosta soviteltuna päivärahana.

No hänen määräaikainen työsopparinsa loppuu ihan pian ja arvaatte varmaan tuleeko jatkoja;)

Vierailija
31/61 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieluummin olen köyhä ja työtön kuin köyhä työssäkäyvä. Kaikkien pienipalkkaisten pitäisi mennä lakkoon. SItten kun palkkoja nostetaan, katsotaan uudestaan kannattaako nostaa perse penkistä.

Vierailija
32/61 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet pitäisi minimoida ja tehdä määräaikaisiksi Esim. asumistukea saisi vuoden, sitten olisi pakko tulla toimeen omillaan ja muutta halvempaan.

tämä toimii sen kanssa jos joku on kotona alle 3-vuotiaan lapsen kanssa? Että töihin on väkisin mentävä kun lapsi on noin vuoden paikkeilla?

Itse saan kotona ollessa (lapsen kanssa) kaikenlaisia tukia ja muita yhteensä noin 1200€/kk miinus verot.

Töihin olen menossa ja tilanne on suunnilleen niin, että pari sataa jää enemmän käteen. Todennäköisesti saan alkuun asumistukeakin, ennen kuin alan tekemään pitempää päivää.

Vierailija
33/61 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä palkkaansa, 2500e/kk, ja koettaa minua naimisissaolevaa syyllistää siitä, että miehen kanssa käymme molemmat töissä. On kuulemma niin paljon isommat kulut kun on sinkku. Meillä on 2 lasta. Että joillekin ei vain rahat ikinä riitä.

ja vielä lapsikin. Ja mielestäni tulen varsin hyvin toimeen. Asun tosin vähäeleisesti..

Vierailija
34/61 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim sellainen 500e/kk, jolla on pärjättävä, eikä mitään muuta tukea tippuisi, ja sen päälle sitten työstä saatu palkka.

Vierailija
35/61 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up-

Taas on ollut iltalehdessä juttua siitä miten edes työssäkäyvillä ei jää tarpeeksi rahaa.

Mä en menisi töihin jos saisin vain perustoimeentulon, se on sossun tehtävä.

Jos jaksaa mennä töihin, ansaitsee extraa.

Tukijärjestelmä pitäisi uusia kokonaan. MUn puolesta toimeentulotukea voitaisiin laskea 300e/kk. Työmarkkinatukea voitaisiin taas nostaa 700e:n, jos siis suostuu ilmaistöihin ja siitä ei menisi veroa.

Vierailija
36/61 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) opiskella, se on kaikille mahdollista

b) hankkia hyvä työpaikka

silloin työnteko kannattaa

Vierailija
37/61 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin, jos se ei ole taloudellisesti kannattavaa. Ja varsinkin jos se työ ei ole mielekästä ja sinne meneminen vaatii kaiken tahdon voiman. Sitten vaan ootat vapaa päiviä ja lomia. Kyllä siinä jo elämä valuu täysin hukkaan.

Olenko mä syntyny tänne vaan työn tekemisen takia? Kaikkensa antaneena sitten hautaan.

No mulla on onneks valinnan mahdollisuus, kun on useampi ammatti hankittuna. Mut en kyllä lähtis töihin alle 2500 euron palkalla. Toi on ehdoton minimi (mulle). Olen tehny siivoustöitäkin. Eikä siin mittään muuten, mut tuli perseen alla sai painaa duunia ja tehdä ne poissaolijoittenkin alueet, mut ei se palkassa näkyny. Ruhtinaallinen 8 euroa tunti. Ja taukoja ei kerenny kiire päivinä pitää...

Mut kiitos niille, jotka tekee siivoustyöt! Jonkun ne on kuitenkin tehtävä.

Vierailija
38/61 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain onneksi osa-aikatyötä, teen noin 70-80h/kk myyjänä ja siitä saatava palkka on juuri niin alhaalla, että saan täydet asumistuet. Käteen jäävä palkka + asumistuki 1400e/kk, vastaa täyspäivätyöstä saatavaa lähes parintonnin bruttopalkkaa. Erona siis vain se, että olen kolme päivää viikossa töissä ja neljä vapaalla ;-)

Vierailija
39/61 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee aika jolloin tuet laskevat eikä se ole kaukana; huoltosuhde on nyt jo 2,2.

Mitäs sitten teette?Me hyvätuloiset (jotka sivumennen sanoen elätämme teidät nyt)rakennamme kotimme ympärille aidan ja palkkaamme vartijat, jotta teikäkäiset pysyvät ulkopuolella.

Vierailija
40/61 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin eläke alkaa kertymään?