Kreeta, Agia Marina vai Platanias?
Kommentit (35)
Enemmän tosiaan hotellista kiinni. Me aikanaan tykättiin tuon ylemmän linkin Alexiasta, oli enemmän kuin **+-tähtien tasoinen.
Ei kai nää peruspaikat juuri toisistaan eroa, jos ei mitään katastrofia, remonttia, ikäviä ihmisiä tms. satu.
Tosiaan, Agia Marina: vähän rauhallisempi, kuitenkin kaikki perusjutut lähellä. Platanias: vilkkaampi, vähän kauempana Haniasta.
Täytyy miettiä asiaa ja tosiaan vertailla hotelleja!
kaksi viikkoa. Aivan plataniaksen ja Agia Marinan välissä. Tykättiin tosi paljon. Allasalue oli tosi hyvä ja väliovellinen huoneisto täydellinen meidän perheelle. Voin suositella lämpimästi ;)
sekä kansoitetut :(
Ja jos lähdette hakemaan aitoa Kreikkaa, niin sitä ette tuolta löydä.
Ja niille jotka ihmettelevät, saako tämän kesän matkoja vielä:
Aina sinne pääsee :)
mikä on aito Kreikka? Tai aito Suomi?
kiva hotelli,lyhyt kävelymatka Plataniakseen.
mikä on aito Kreikka? Tai aito Suomi?
Aidompaa Kreikkaa voit tavata vaikkapa Amorgokselta tai Tinoksesta.
Kreetallahan kohtaa näitä suomea puhuvia kreikkalaisia...moni asuu turistikauden ulkopuolella ihan muualla..
epäaidompaa Kreikkaa saa hakea, kuin mitä Kreetalla tapaa.
Mutta jos on tottunut Kanarian saariin ja pitää siellä matkailua kivana, on Kreetallakin varmasti ihan mukavaa :)
Mutta kiitos, lasten kanssa menen mielelläni valmismatkalle :) Oli sitten aitoa tai ei, kukin tavallaan.
Ja hei, eikö ole kiva, että me muut menemme perinteisesti Kreetalle että teille muille jää nämä Amorgokset ja muut ;)
Onko kellään kokemusta Finnmatkojen Caldera Villagesta?
Mikä tekee Kanariasta tai Kreetasta huonomman matkakohteen kuin muut?
Mikä tekee Kanariasta tai Kreetasta huonomman matkakohteen kuin muut?
Kreikka ole. Saattaapa jopa olla, että mennään tänä kesänä sinne.
Kreetan on alunperin rakentanut "äiti maa" :D, mutta kyllä pohjois-osa on Nykyisin tuotettu lähinnä turisteja ajatellen. Mä vaan ajattelin varoittaa, sillä meidän eka matkamme sinne alkoi järkytyksellä.
Mua itketti altaalla pidetyt jumppakerhot, iltaisin raikuva karaoke ja lasten Bamse-kerhot.
Kun rannat olivat lisäksi hirveät, tuntui että loma on aivan pilalla.
Mutta: vuokrasimme auton ja näin ollen pääsimme helvetistä ulos!
Kreetalla on todella upeita paikkoja!
Mä siis olisin toivonut, että joku olisi varoittanut meitä ennen tuota ekaa matkaamme. Siksi tässä kirjoittelen...
Ennen lapsia tuli kierrettyä mitä kummallisimpia paikkoja, kuten Intiaa ja Vietnamis bussilla ja junalla, ympäri Alppeja vaellellen, pyöräillen ja talvisin lasketellen, Euroopan kaupunkimatkoja yms. Olivat todella mahtavia matkoja.
Nyt on alle kouluikäiset lapset, joten matkakohteet ovat Rhodos, Kreeta, Turkki, Kanarian saaret, Thaimaa, ihan mikä vaan, missä on lämmintä ja hyvä uima-allas sekä ranta. Lapset pulikoi suurimman osan ajasta, joten ei siinä itselläkään juuri muuta tekemistä ole kuin uida ja tehdä kaverina hiekkakakkuja. Pari pidempää reissua tulee yleensä porukalla tehtyä viikon loman aikana. Mukavia reissuja nämäkin, ihanan rentouttavia. Ehkäpä jonakin päivänä lapset innostuvat meidän alkutaipaleen kaltaisista matkoista ja mennään aluksi yhdessä ja myöhemmin kumpikin sukupolvi erikseen.
Aurinko on aitoa, rannan pikkukivet myös. Ruoka maistui hyvältä, en tiedä aidosta, mutta nautin. Ihmiset hymyilivät, tulkitsin aidoksi. Vuoristomaisemat, aitoa. Kukat, kaktukset, lasten riemu altaalla ja meressä, ehdottomasti aitoa.
Rentoutuminen ja lomatunnelma, aitoa.
Kunhan lapset saan isommiksi ja matkabudjetin kuntoon, siirryn sitten aidompiin matkakohteisiin. Lupaan, etten enää loukkaa enkä naurata ketään valmismatkalla Kreetaan.
Mä tuossa aiemmin laitoin, että olisin ihan tosi paljon toivonut, että joku olisi varoittanut mua, ennen kuin menimme sinne.
Ja mä ainakin juusi kehuin Kreetaa. Ei varmaan kuitenkaan kannata jättäytyä koko lomaksi Plataniakseen, Haniaan tai Ag. Marinaan
Silloin kun viimeksi siellä olimme, sängyt olivat pirun kovat kun piti suoraan joustinpatjan päällä nukkua. Siinä alkoi selkää särkeä ei-selkävaivaisellakin.