Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhannussuunnitelmat pilalla. Jään kotiin mököttämään.

Vierailija
17.06.2010 |

Stoori menee näin: Meillä on koko suvun käytössä isovanhempieni mökki jossa saa lomiaan viettää vuorotellen. Olen jouluna varannut juhannuksen jälkeisen viikon minulle ja lapsille. Puoli vuotta asiasta on puhuttu ja suunniteltu. Nyt sitten yhtäkkiä ukko päättikin majoittua koko kesäksi mökille ja suunnittelee mulle ja lapsille jotain telttaviritystä. Mökki itsessään on todella pieni. Pappa voi koska vaan ympäri vuoden mökkeillä, mutta ei meille tätä yhtä kituista viikkoa voi suoda. Yhdessä ei voida olla mökillä koska ukolla on täysin uniikki elämänrytminsä, kolistele siinä nyt ruokaa mukuloille kun toinen nukkuu 6 illalla tai itse keittelee kahvia 3 aamulla.

No, ei sitten lähdetä juhannuksenviettoon eikä lomalle viikoksi. Mulla on koko vuonna lomaa vain 2 viikkoa ja tämä mökkeily oli todella odotettu tapahtuma. Muksuille on ostettu pelastusliivit ja vermeet että päästään kalaan jne. Aina se menee niin että kun jotain oikein odottaa ja toivoo niin vituiksihan se menee.

No, niin av-mammat kivittäkää kun olen niin itsekäs ja ilkeä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tykkää telttailla ja varmasti tarvittaessa pääsee mökissäkin käymään.

Onnistuu veneilyt ja muut...

Vierailija
22/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puolin ja toisin niin herkkäunisia, ettei iltaisin tai aamuvarhain sovi olla hereillä.

niin sen kun telttailette sitten. Saattaa olla isoisäsi viimeinen kesä mökillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla isoisäsi viimeinen kesä mökillään.

Vierailija
24/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kenen mökki on, mutta jos sen käytöstä on yhteisesti sovittu puoli vuotta etukäteen, on törkeää perua se viikkoa ennen loman alkua. Ei siinä ajassa kerkeä saada toista mökkiä tilalle.

Vierailija
25/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä. Mökki kuolinpesän omaisuutta jonka osakas minä itse myös olen.

Ja joka vuosi saan taistella että saisin kesällä yhden kerran olla perheeni kanssa itsekseni mökillä edes muutaman päivän viikosta ei kannata uneksiakkaan.

Ja vaikka kuinka suunnitellaan ja sovitaan etukäteen aikoja, jolloin kukanenkin on mökillä. Aina toisten suunnitelmat muuttuvat viime tipassa ja huomaan että taas mökillä olikin minä ja muut ja minä tietenkin telttamajoituksessa...

Joten välttelen tässä jo kolmatta kesää mökkiä (jota muuten rakastan) ja lomailen muualla. Koska osoittainen oma rauha on sillä mökillä liikaa pyydetty.

Ja kun aloin puolustaan itseäni mökin suhteen pari vuuotta sitten minut leimattiin heti hankalaksi ja oikukkaaksi. Että silleen nämä menee...

Vierailija
26/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ooksä joku ennustaja?

Vierailija
27/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä saa suoraa palautetta. Piheydestä ja varattomuudesta ei ole kyse sen voin vakuuttaa. Kyse onkin paikasta jossa koko suku on viettänyt lapsuudenkesiä. Olisin mökin vuokrannutkin jos sitä ei olisi luvattu. Enää on turha mökistä haaveilla juhannukseksi.

Eikö muita todellakaan kismittäisi jos pitkään ja hartaasti odottama loma, rakkaassa paikassa menee mönkään vain viikkoa ennen H-hetkeä?

Ap

Vierailija
28/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua harmittaisi tuollainen, vaikka taustoja tuntematta on vaikea sanoa, voitko harmisi kertoa myös mökin omistajalle. Mutta joka tapauksessa harmittaisi!

Vierailija
29/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ooksä joku ennustaja?

Vierailija
30/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muita todellakaan kismittäisi jos pitkään ja hartaasti odottama loma, rakkaassa paikassa menee mönkään vain viikkoa ennen H-hetkeä?

Ap

palstalaiset nyt vaan on niiin laupiaita että ei heidän tekemisillään ja annetuilla lupauksilla ole mitään väliä, kyllä he nyt teltassa asuvat mielellään... just niin säälittäviä marttyyreita ettei mitään rajaa.

Vierailija
31/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan haluaa vain itsekin olla mökillään. ymmärrän oikein hyvin, että telttamajoitus ei houkuttele tenkään jos mökkiin ei voi mennä laittamaan ruokaa tai sadetta pitämään edes päiväsaikaan milloin vain kun vanhus nukkuu. Mutta voisiko olla, että pappa ei tajua miten mahdotonta se teille on? Vanhat miehet on usein tosi avuttomia tällaisissa käytännön asioissa :-) Voisiko tästä vielä puhua ja yrittää selittää ja etsiä kompromissia? Yhteismökit on kyllä yleensä tuhoontuomitt ajatus. Nimim. kokemusta on...

Vierailija
32/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä on ukko kun riistää sulta ja lapsilta yhden ainoan haluamanne viikon! Meillä myös sukulaismökki ja iso on suku. Kaikki omistaa mökistä oman osansa jaa saa tulla viettämään aikaa milloin haluaa. Joten ymmärrän kyllä, jos kerran on olemassa mökki, jossa pitäisi saada viikko viettää, niin miksi mennä varaamaan jotai vierasta ja kallista mökkiä. Meillä tosin se hyvä puoli, että mökki on iso ja mahtuu enemmänkin porukkaa kerralla.

Sulla on ap hankala tilanne, tottakai olisi ihanaa viettää juhannusta omalla mökillä, mutta suosittelen, että yrität jostkain saada vielä onnistuneen loman aikaiseksi ja parempi vissin lopettaa teidän omalta mökiltä viikkojen varaaminen ettei tule lapsille pettymyksiä. Sääli vaikka onkin. Kyllä te saatte lasten kanssa vielä mukavan loman aikaiseksi, mielikuvitusta kehiin ;)

Vierailija
33/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos tulee kylmät yöt, ukkonen, käärme eksyy telttaan, iltapala tarvii syödä viideltä, jne jne...

Vierailija
34/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos tulee kylmät yöt, ukkonen, käärme eksyy telttaan, iltapala tarvii syödä viideltä, jne jne...

(kuka oikeasti yöpyisi viikon teltassa suomen suvessa, kysyn vaan?)

Vierailija
35/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa mielta etta tosi tylsa kun siirsivat teidat telttailemaan. Mutta yrita niella pettymys ja jousta, menette juhannuksena sinne telttaan ja yritatte tehda tilanteesta para s mahdollinen. Parin paivan jalkeen menkaa jonnekin hotelliin tai kylpylan, jos alueelta ei loydy vuokramokkia.

Valitettavasti tilanne on mika on ja se ei ole sinun oma mokki.

Vierailija
36/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voisitteko vuokrata asuntovaunun? Kyllä se telttamajoituksen voittaisi..

Vierailija
37/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika on av-mamma?

Vierailija
38/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe Vapaa-osiolla kärkevästi, piikitellen ja suorasanaisesti kirjoittelevä äiti-ihminen.

Vierailija
39/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ketä se mökötys hyödyttää kun tämä ukkopappa ei ole edes näkemässä mökötystä.

Onneksi meidän mökillä ei kukaan ole koskaan yötä jokainen kömpii omiin koteihinsa, minä olen ilmoittanut että olen mökillä juhannuksena, tulee ketä tulee, olen sitten vaikka yksin tai sitten 50 muun kanssa, se on hauskaa kun ei tiedä millainen juhannus on tulossa.

Voipi tulla ryyppyjuhlat tai sitten uintikilpailut tai suviseurat, kaikki käy.

Vierailija
40/45 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta samaa mieltä sun kanssa ap:n oon. Kyllä harmittaisi, että homma noin peruuntuu -vaikka pappa olisikin vain vahingossa ajattelematon.