Juhannussuunnitelmat pilalla. Jään kotiin mököttämään.
Stoori menee näin: Meillä on koko suvun käytössä isovanhempieni mökki jossa saa lomiaan viettää vuorotellen. Olen jouluna varannut juhannuksen jälkeisen viikon minulle ja lapsille. Puoli vuotta asiasta on puhuttu ja suunniteltu. Nyt sitten yhtäkkiä ukko päättikin majoittua koko kesäksi mökille ja suunnittelee mulle ja lapsille jotain telttaviritystä. Mökki itsessään on todella pieni. Pappa voi koska vaan ympäri vuoden mökkeillä, mutta ei meille tätä yhtä kituista viikkoa voi suoda. Yhdessä ei voida olla mökillä koska ukolla on täysin uniikki elämänrytminsä, kolistele siinä nyt ruokaa mukuloille kun toinen nukkuu 6 illalla tai itse keittelee kahvia 3 aamulla.
No, ei sitten lähdetä juhannuksenviettoon eikä lomalle viikoksi. Mulla on koko vuonna lomaa vain 2 viikkoa ja tämä mökkeily oli todella odotettu tapahtuma. Muksuille on ostettu pelastusliivit ja vermeet että päästään kalaan jne. Aina se menee niin että kun jotain oikein odottaa ja toivoo niin vituiksihan se menee.
No, niin av-mammat kivittäkää kun olen niin itsekäs ja ilkeä.
Kommentit (45)
juhannuksen viettoon. Eikös se mökkikin pitänyt olla teille varattuna juhannuksen JÄLKEISEKSI viikoksi.
Jos jollain on oma mökki niin varmasti haluaa olla siellä juuri juhannuksen aikoihin. Sillon yleensä ollaan mökillä. Miksi sinun pitää sinne juuri silloin päästä. Mikset aikuinen ihminen vuokraa mökkiä jostain muualta hyvissä ajoin vaan haluat omia pikkuruisen mökin missä tiedät myös papan viihtyvän.
Ihmeellistä tää suomalainen mökkeilyvimma. Kaikkien pitää tunkea johonkin pieneen vanhaan latoon ja yleensä vielä kinastellaan kuka tekee mitäkin ja kuka on jättänyt tekemättä mitäkin.
Etenkin jos tulee kylmät yöt, ukkonen, käärme eksyy telttaan, iltapala tarvii syödä viideltä, jne jne...
(kuka oikeasti yöpyisi viikon teltassa suomen suvessa, kysyn vaan?)
meillä. Mökki kuolinpesän omaisuutta jonka osakas minä itse myös olen.
Ja joka vuosi saan taistella että saisin kesällä yhden kerran olla perheeni kanssa itsekseni mökillä edes muutaman päivän viikosta ei kannata uneksiakkaan.
Ja vaikka kuinka suunnitellaan ja sovitaan etukäteen aikoja, jolloin kukanenkin on mökillä. Aina toisten suunnitelmat muuttuvat viime tipassa ja huomaan että taas mökillä olikin minä ja muut ja minä tietenkin telttamajoituksessa...
Joten välttelen tässä jo kolmatta kesää mökkiä (jota muuten rakastan) ja lomailen muualla. Koska osoittainen oma rauha on sillä mökillä liikaa pyydetty.
Ja kun aloin puolustaan itseäni mökin suhteen pari vuuotta sitten minut leimattiin heti hankalaksi ja oikukkaaksi. Että silleen nämä menee...
Mulle kävi ihan samoin. Luulin että jos puhutaan asioista sisarusten kesken ajoissa ja asiallisesti niin ongelmaa ei ole. Virhe! Viikko ennen lomaa selviää yllätyksellisiä mökkiongelmia ja sielä onkin joku muu.
Jos mökki on pieni ja paljon käyttäjiä, voisiko sinne hommata vierasmajan? Juhannukseksi voi tulla jo kiire, mutta jos mökille ei ole mahdoton kuljettaa, niin äkkiä sellaisen valmiin aitan saa pihalle lykättyä.
Jatkojohdolla sähköä, niin voitte keittää aamukahvit ja puurot. Ahdasta sekin tietysti on, mutta mukavampi kuin teltta. Ja siis tietysti kallista yhtä viikkoa varten, mutta laita lukko oveen ja myy avaimia muille sukulaisilla satasella niin saat sijoituksen takaisin =).