Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herättelisitkö vauvaa 3tunnin välein, jos niin olisi käsketty tekemään ja vauva

Vierailija
16.06.2010 |

nukkuisi pidempiä pätkiä? Meillä on 1,5kk ikäinen vauva ja ensimmäisen kuukauden herättelin häntä 3tunnin välein syömään. Aina herättäessä vauva oli kiukkuinen eikä meinannut nukahtaa sitten uusiks kun hänet oli herätetty.

Neuvolasta kuitenkin suositeltiin yhä jatkamaan tuota herättelyä. Olen vaan itse aika väsynyt kun unet jäänyt vähiin kun vauvaa sai aina herätysten välillä nukuttaa tunnin, välillä kaksikin ja sit taas oli herätettävä tunnin päästä ja sama rumba uusiks. Olen nyt antanut vauvan viikon ajan yöllä nukkua ja herätä itse syömään ja on syönyt yössä 1-3kertaa, yksi yö meni jopa ilman heräilyjä.

Voiko siitä olla jotain vaaraa, jos en enää herättele vauvaa öisin tietyin väliajoin? Kyse on siis ihan täysiaikaisesta vauvasta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen söi muutenkin 1,5 tunnin välein mutta kakkonen ei suostunut syömään tiheästi. Ekan yön jälkeen luovutin ja kätilötkin antoi luvan koska maitoa tuli niin runsaasti.

Vierailija
22/24 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia, vaikka moni pitikin ihan hullun hommana. Eli vastaus kysymykseesi: kyllä herättelisin, jos on näin kehotettu. Annoin lisäksi myös korviketta, vaikka näin ei kehotettukaan tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin neuvolaan ja kysyin, että onko pakko herätellä kun vauva on aina herättämisen jälkeen kiukkuinen ja nukahtaminen uusiks kestää parikin tuntia. Lisäksi kerroin, että itse punnittuna vauvan paino oli nyt 3,4kg. Neuvolan terkka oli yhä sitä mieltä, että kannattaa herätellä.

Olen itse huomenna menossa lääkäriin ja kysyn hänen mielipidettään. Kyseessä on lääkäri joka tuli tutuksi kaksostemme vauva-aikana ja tiedän, että hän on pätevä, neuvolan terkka on vähän omalaatuinen.

Tämä ihmetyttää sen takia kun meidän kaksoset oli sairaalasta kotiin päästessään 2,5kg ja 2,9kg eikä kumpaakaan käsketty sillon syöttää 3tunnin välein vaan vauvantahtisesti ja yöllä sai antaa nukkua, jos nukkuivat putkeen useamman tunnin ja yleensä toinen nukkui alkuyöstä pitkän (4-6tuntia) ja toinen loppuyöstä pitkän (myös 4-6tuntia) unipätkän.

Tuon ohjeen sain kuitenkin sairaalasta lääkäriltä ja reilun kuukauden sitä noudatinkin ja nyt olen viikon antanut vauvan nukkua kun nukkuu ja syödä kun syö.

ap

Vierailija
24/24 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kohdalla erehdyin th:n käskystä siihen ja kyllähän se lapsi sitten oppi itsekin heräilemään. prkl.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän