Oletteko miehesi kanssa samoilla linjoilla kotihoidon pituudesta?
Onko miehelle ollut "ihan sama" vai onko hän myös pitänyt tärkeänä, että äitiyslomalta suoraan ei viedä hoitoon?
Kommentit (29)
olen saanut olla kotona niin kauan kuin "jaksan", vakituinen virka töissä oli odottamassa
mitä mun mies on ajatellut, koska mulle on ollut niin itsestäänselvyys jäädä lapsen kanssa kotiin ettei asiasta mitään periaatteellisia keskusteluja ole käyty. Mies on sitä mieltä että lapsi laitetaan hoitoon vasta kun on siihen kypsä mut iästä ei koskaan puhuttu. Toisaalta mä jo ennen lapsen syntymää turvasin meidän taloutta omalta osaltani säästämällä sen verran että rahapulan vuoksi lasta ei pistetä hoitoon. Mies on ollut tyytyväinen kun olen ollut kotona, varsinkin nyt kun kavereiden lapset on menneet hoitoon ja osa on reagoinut todella voimakkaasti.
eli lapset hoidetaan kotona kunnes nuorin menee tokalle --- katsotaan sitten palaanko omiin töihin (luokanopettaja) vai miehen firmaan osa-aikaiseksi - vain ne tunnit kun lapset on koulussa.
Jäädään siis molemmat osittaiselle hoitovapaalle ja hoidetaan kotona.
Mies haluaisi että laitan lapsen hoitoon heti kun voi. No, en laita.
Minä olen sanonut selvästi mielipiteeni, että lapset hoidetaan kotona niin pitkään kuin mahdollista, ja miehen mielestä se on ollut oikein hyvä ratkaisu.
Eli nyt ollaan siinä, että esikoinen menee syksyllä toiselle luokalle, keskimmäinen on 5v ja kuopus täyttää syksyllä 3v.
Minä olen kotona edelleen, tosin ehkä syksyllä alan katsella jotain..Mutta vain sellaista jossa hoitopäiviä lapsille ei tule kuin hyvin vähän, tai ei ollenkaan --> työ kotona.
Emme asu Suomessa ja täällä päivähoito on todella kallista, vaikkakin laadukasta. Siksi lasten on parempi kasvaa kotona noin 2 v asti, ellei palkka ole aivan vähintään 3000 e kuussa netto (kolme lasta, hoito maksaa noin 600 e kuussa per lapsi).
Vuoden päästä aion mennä opiskelemaan, kun kuopus on 2v
Ehkä miehen mielestä jo joutaisin töihin. Oon ollut jo vuosia kotona. Mutta päiväkotiin ei hänkään haluaisi lapsiamme laittaa.
olen saanut olla kotona niin kauan kuin "jaksan", vakituinen virka töissä oli odottamassa