Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme, ettei täällä puhuta Sofin "potkuista"!

Vierailija
16.06.2010 |

Loistavaa, että kerrankin joku Suomessa uskaltaa purra ruokkivaa kättä - kun siihen on aihetta. Mallia siitä vaan kaikki lammasmaiset naiset (ja miehet)! Kyllä Sofi pärjää ilman WSOYtä vallan hyvin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtenyt ja pantu pois muitakin kirjailijoita. Taitaa olla aikamoinen mylläkkä menossa, kun panivat tämän hetken suosituimman ja puhutuimman kirjailijan pois, kuten ed. kirjoittaja jo sanoikin.

Vierailija
22/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oleta S O:n osaavan Viroa, voi hämmästyä siitä kuinka sujuvasti hän kieltä puhuu.

Jos taas luulee että hän puhuu Viroa äidinkielenään kiinnittää huomiota siihen ettei puhukaan täydellistä kieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oleta S O:n osaavan Viroa, voi hämmästyä siitä kuinka sujuvasti hän kieltä puhuu.

Jos taas luulee että hän puhuu Viroa äidinkielenään kiinnittää huomiota siihen ettei puhukaan täydellistä kieltä.

Siis en olettanut, että puhuu viroa kuin äidinkielinen, mutta jostain syystä oletin, että puhuisi paremmin, koska kuitenkin on oppinut kieltä jo lapsena ja käyttänyt sitä paljon.

Vierailija
24/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ottaa tuosta itseensä, niin... mitähän se kertookaan?

Vierailija
25/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansana sekä suomalaisten väkivaltaisuudesta. Vaikka olenkin suomalainen. Tosiasioita on turha kiistää. Miksi aiheesta pitäisi hyssytellä? Minulla, ja varmaan monella muullakin, on joka kansallisuudesta ja maasta omat käsityksensä ja tiedossa negatiivisia, niin tosiasioihin kuin mielikuviin perustuvia mielipiteitä.

Vierailija
26/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Sofi Oksanen nyt ainoa suomalainen - kirjailija tai muu - joka arvostelee suomalaisia? I think not. Ja tosiaan, Sofi Oksanen kirjoittaa suomeksi ja on suomalainen, miksi siis asua jossain muualla?

Kuulostaa vähän hassulta nyt.

Onko jossain sanottu sen olevan ainoa, joka arvostelee suomalaisia? Mutta kuinka moni sitä tekee toisen maan televisiossa?

Jos joku mun tuttuni - oli sitten kuinka suomalainen ja puhui suomea miten hyvin tahansa - arvostelee ja haukkuu Suomea, kehotan tätä muuttamaan muualle (esim. maahan jota ylistää). Kun kerran Oksanen on puoliksi virolainen ja Suomea niin vihaa, niin eikös hänellä olisi ihan hyvä syy muuttaa muualle, vaikka toiseen kotimaahansa? Mä ainakin muuttaisin.

Vierailija
27/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun jotkut tuntuvat pitävän häntä ulkomaalaisena vaikka hän on koko ikänsä asunut Suomessa.

kansana sekä suomalaisten väkivaltaisuudesta. Vaikka olenkin suomalainen.

Vierailija
28/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nämä, jotka niin loukkaantuu Oksasen arvostelusta, loukkaantuvat siksi, että hänen molemmat vanhempansa eivät ole suomalaisia. Se, mitä hän sanoo, ei ole mitenkään uutta asiaa, sitähän nyt muutkin toitottavat. Jostain syystä ihmiset kuitenkin loukkaantuvat Oksasen puheista enemmän.

Mä olen joistain jutuista hänen kanssaan samaa mieltä, toisissa aivan eri linjalla. Mun mielestä tavallaan tässä kritiikissään Oksanen on aika yksioikoinen...

kehottaisin vain teitä suuttukia miettimään, MIKÄ siinä on niin valtavan kauheaa, jos etnisesti vain (apuah!!!) puoliksi suomalainen arvostelee suomalaisia.

Vierailija
29/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Sofi Oksanen nyt ainoa suomalainen - kirjailija tai muu - joka arvostelee suomalaisia? I think not. Ja tosiaan, Sofi Oksanen kirjoittaa suomeksi ja on suomalainen, miksi siis asua jossain muualla?

Kuulostaa vähän hassulta nyt.

Onko jossain sanottu sen olevan ainoa, joka arvostelee suomalaisia? Mutta kuinka moni sitä tekee toisen maan televisiossa?

Jos joku mun tuttuni - oli sitten kuinka suomalainen ja puhui suomea miten hyvin tahansa - arvostelee ja haukkuu Suomea, kehotan tätä muuttamaan muualle (esim. maahan jota ylistää). Kun kerran Oksanen on puoliksi virolainen ja Suomea niin vihaa, niin eikös hänellä olisi ihan hyvä syy muuttaa muualle, vaikka toiseen kotimaahansa? Mä ainakin muuttaisin.

Minusta ei. Sallisitko sinä Suomessa elävän vain sellaisia ihmisiä, jotka eivät koskaan arvostele Suomea? Etkö todellakaan koskaan itse arvostele kotimaatasi? Jos et, niin kannattaisi miettiä miksi...

Vierailija
30/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen kansaa myös negatiivisesti. Ohjelma kesti yli tunnin, ja jos siinä MYÖS sivuttiin vähän negatiivisia asioita niin voivoi, olihan siinä myös paljon Sofin positiivisia mielipiteitä Suomesta.

Miksi pitäisi hehkuttaa vain positiivisia asioita ja puhua poroista, joulupukista ja sen sellaisesta?

Vierailija
31/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen kansaa myös negatiivisesti. Ohjelma kesti yli tunnin, ja jos siinä MYÖS sivuttiin vähän negatiivisia asioita niin voivoi, olihan siinä myös paljon Sofin positiivisia mielipiteitä Suomesta.

Miksi pitäisi hehkuttaa vain positiivisia asioita ja puhua poroista, joulupukista ja sen sellaisesta?

Jos yhtään katsoit haastattelijan naamaa ohjelman aikana, niin kyllä hänkin hieman vaivautuneelta ja yllättyneeltä vaikutti, kun Oksanen ei osannut sanoa mitään positiivista omasta kotimaastaan. Odotan sarjan muita osia, koska on vaikea uskoa, että esim. tanskalaiset puhuisivat koko haastattelun samaan sävyyn. Koko ohjelman sävy oli erittäin negatiivinen.

On eri asia kritisoida oman maansa epäkohtia, kuin sanoa ettei maasta löydy mitään hyvää. Suomessa 30 vuotta asuneena kyllä uskallan väittää, että meillä on muitakin puolia kuin väkivaltaisuus!

Mä luulen, että nämä Sofi Oksasen palvojat palvovat häntä nimenomaan siksi, ettei hän ole 100% juntti suomalainen. Sitä on tietysti vaikea myöntää ja onkin pakko projisoida se sitten ihan toisinpäin.

Vierailija
32/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että nämä Sofi Oksasen palvojat palvovat häntä nimenomaan siksi, ettei hän ole 100% juntti suomalainen. Sitä on tietysti vaikea myöntää ja onkin pakko projisoida se sitten ihan toisinpäin.

mutta mua ärsyttää, että hänen sanomisistaan ärsyynnytään usein siitä, että hän on muka ulkomaalainen. Mitä hän ei ole. Kiitos nam.

Vierailija
33/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisuudessaan, ennenkuin alkaa tämmöistä hölynpölyä kirjoitella.

Siinä haastattelussa Sofi antoi erittäin fiksun ja asiallisen kuvan itsestään,oli hyvin selvillä tavissuomalaisista, vaikkei itse heitä edustakaan. Myös Suomeen, suomalaisiin yleensä ja suomalaisiin miehiin hän suhtautui asiallisesti ja kunnioituksella. Eihän tässä maassa mikään muutu jos aina pitää kaikkea hyssytellä ja yrittää antaa itsestään siloiteltu kuva kuin jossain Kiinassa tai entisessä Neuvostoliitossa.

Vierailija
34/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

thank you!

Vierailija
35/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wsoy pisti Sofin pois ...eivät kai enää jaksaneet sen egoilua.

Sofi tietty pärjää - mikä tahansa kustantamo ottaa myyntimenestyksen talliinsa. Vaikka sitten vaan sen yhden kirjan.

Ja tosiaan, kirjailija + kustantamo tekevät kustannussopimuksen aina yhdestä kirjasta. Yhdestä kerrallaan. Eli kuka tahansa kirjailija voi tarjota sitä seuraavaansa jollekin toiselle kustantajalle.

Vierailija
36/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet huiput/ nerot/ erityislahjakkaat ovat hankalia- ups- haastavia asiakkaita

Vierailija
37/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Sofi kirjoittaisi suomalaisista samaan tapaan kuin virolaisista kirjassaan Puhdistus, varmaan hänet olisi jo karkoitettu täältä maanpetturina...

Vierailija
38/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä teoksistahan WSOY edelleen tahkoaa rahaa.

Vierailija
39/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut yleisesti ihmetyttää, että Suomessa pidetään joinain "älykköinä" naisia, jotka ovat ihan äärettömä negatiivisia. Se on olevinaan joku fiksuuden ja "kultturellin" merkki kun päästää suustaan "Suomi on paska maa, elämä on paskaa, kaikki on paskaa, kyllä ennen oli kaikki paremmin mutta silloinkin paskaa".

Musta tollainen kritiikki on kuitenkin hirveän helppoa, siis tollaiseen "fiksuuteen" kykenee lähes kuka vaan.Itselle ainakin tulee näistä vaan niin mieleen joku 15-vuotias teiniagnsti.

Vierailija
40/42 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

WSOY pärjää koulukirjamyynnillään, ei se enää välitä kirjailijoista.

Siis sehän oli WSOY joka puri ruokkivaa kättä. Eikös?

Wsoy pisti Sofin pois ...eivät kai enää jaksaneet sen egoilua.

Sofi tietty pärjää - mikä tahansa kustantamo ottaa myyntimenestyksen talliinsa. Vaikka sitten vaan sen yhden kirjan.

Ja tosiaan, kirjailija + kustantamo tekevät kustannussopimuksen aina yhdestä kirjasta. Yhdestä kerrallaan. Eli kuka tahansa kirjailija voi tarjota sitä seuraavaansa jollekin toiselle kustantajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan