Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa riita miehen kanssa.. sanat jäi vaivaamaan

Vierailija
16.06.2010 |

Lapsi riehui ja uhmaili, mies ehti kaksi kertaa tokaista hänelle vihaisesti lopulta että "nyt riitti kiljunen! lopeta heti tai vien sinut pimeään koppiin rauhoittumaan." Suutuin miehelle jo ekasta tuollaisesta sanomisesta, vielä kun toisen kerran tuollaista koppiin viemistä sanoi niin hermostuin tosissani. Mies ei ole koskaan tippaakaan väkivaltainen enkä pelkää sellaista, mutta suutuin ettei lasta saa uhkailla tuollaisella mitä ei toteuta kuitenkaan ja mitä ei saakaan toteuttaa, tuo on jo väkivaltaisuuteen liittyvää. Mies suuttui mulle noista sanoista ja siitä että huudan ja valitan hänelle, tokaisi lopulta mulle että "nyt turpa kiinni vitun ämmä".

Sen jälkeen lähdin lapsen kanssa ulos ja jätin ukon rauhoittumaan. Myöhemmin mies oli selvästi katuvaisen oloinen ja kysyi multa että miksi mä nalkutan hänelle, miksen tajua lopettaa. Selitin, että tuollaisia ei lapselle eikä minulle puhuta! Taas mies sitten suuttui, että lopeta sinä ajoissa nalkuttaminen niin ei tarvitse hermostua eikä mun tarvi liioitella tuota lapselle sanomisasiaa.

Mitä ootte näistä mieltä? Tulipa todella inha olo tuosta riidasta ja noista puheista jne. Niin alatyylistä kaikki.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuitenkin yritti komentaa lasta / pitää häntä kurissa?! Eikö tämä kuitenkin ole hyvä juttu? Nyt sä mitätöit miehen kurin pitämisen lapsen edessä, kun menit arvostelemaan.. Vaikka olisit eri mieltä miehen sanavalinnasta ,niin koskaan ei saisi lapsen edessä riidella tollaisesta! Pitäisi olla sama linja.. Mieti miltä itsestäsi tuntuisi, jos yrittäisit komentaa lasta ja mies mitätöisi sanasi täysin lapsen edessä!!

Ja sillähän ei toki ole mitään vaikutusta lapseen, jos kuulee isän nimittävän äitiä vitun ämmäksi ja käskevän pitää turpansa kiinni, eihän? Sillä kyseessähän on Mies, tuo Pyhä Olento, joka jokaisen vaimon pitää nostaa jalustalle.

Ainakin minä myönnän, että joskus on lipsahtanut melkoisia sammakoita suusta kun olen lapsille hermostunut. Anteeksi olen sitten jälkikäteen pyytänyt kyllä ja asia on sovittu. Sanoisin, että eniten lasta hämmentää se, että vanhemmat alkavat riitelemään lapsen nähden ja kuullen kurinpitotoimista. En sano, että miehen uhakaus lapselle olisi ollut mitenkään oikein, mutta asian olisi voinut hoitaa muutenkin kun nalkuttamalla ja jäkättämällä tilanteen jälkeen. Siitä olisi voinut keskustella aikuismaisesti ja syyllistämättä. Ja ei, en ole sitä mieltä, että omaa vaimoa on asiallista kutsua vitun ämmäksi tms. mutta ylipäätään kannattaa miettiä riitelytapoja. Asiat kun yleensä selviävät aikuismaisesti keskustelemalla, ei nalkuttamalla tai syyllistämällä. Kaikille sattuu joskus virheitä ja mokia eikä oikeasti kannata kääntää veistä haavassa vaan todeta, että "ok, nyt kävi näin, miten sen voisi estää ensi kerralla".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän