Karmein lempivaatteesi?
Kun vain kymmenen vuotta kestänyt kylpytakkini hajosi, sain anopin vanhan, kylkiäislahjana saadun itämaistyyppisen kylpytakin. Sen pitäisi periaatteessa olla thaisilkistä tehty mut käytännössä se taitaa olla polyesteriä. Se on järkyttävän pinkki ja siinä on suttuisia, tökeröjä kuvapainatuksia. Mä pidän siitä tosi paljon, se on kevyt ja lämmin. Näytän se päällä jättimäiseltä säilykekirsikalta, tosi hottista.:) Ja mikä parasta, polyesteri on käytännössä ikuista joten toi kestää varmasti pitkääkin käyttöä!
Onko sulla vastaavia, ihania mut vähemmän edustavia lempparivaatteita?
Kommentit (42)
mutta käytin kotihousuina vuosien ajan kulahtaneita, reikäisiä, riemunkirjavia kukkakuvioisia pitkiä kalsareita. Ne vaan olivat niin mukavat (ja jaksoivat aina riemastuttaa miestä :D).
Nykyisin mulla on kotihousuina kulahtaneet, reikäiset, harmaat college-housut, mutta ei ne ole läheskään yhtä komeat, kuin nuo haikeudella muistelemani kukkakalsarit!
mut joustofroteena (tms) ja neonvihreänä. Tai sai siis pari vuotta sitten vielä.
Mulla oli teininä noita 5 kappaletta ja noi oli ihanan lämpimiä (viileä vanha omakotitalo!) vetää saunan jälkeen päälle.
Myös aikuisena rakastan noita ja jouduin heittämään 2 roskiin, kun niissä oli jo pari reikää saumoissa ja loput olivat jo liian isoja :( Nuo olivat siis nuo teiniaikaiset haalarit.
Mutta en mä noita nyt päivällä pitänyt herttinen. Ainoastaan öisin!
Ja ostaisin varmasti vielä uudet, jos joskus näkisin noita kaupassa.. Jo lapsena (alakouluikäisenä) tykästyin noihin ja harmitus oli suuri, kun nuo jäivät liian pieneksi tai niihin tuli reikiä ja sen takia jouduttiin heittämään pois :(
Sellainen pusakkamallinen, ohutta topattua kangasta. Susiruma ja mies inhoaa, mutta se on niin ihanan lämmin, kevyt ja mukava päällä. Mies on ostanut mulle varmaan 5-6 erilaista pusakkaa, jotta mä laittaisin sen McLarenin rötkyn roskiin, mutta ei iki kuuna päivänä. Mä rakastan sitä :)
Thaimaasta ostettu McLarenin takki. Sellainen pusakkamallinen, ohutta topattua kangasta. Susiruma ja mies inhoaa, mutta se on niin ihanan lämmin, kevyt ja mukava päällä. Mies on ostanut mulle varmaan 5-6 erilaista pusakkaa, jotta mä laittaisin sen McLarenin rötkyn roskiin, mutta ei iki kuuna päivänä. Mä rakastan sitä :)
Mulla on kyllä kotivaatteet mallia pyjamanhousut/legginsit ja esim. huppari. Ehkä karsein on talvella käyttämäni keinokuituinen, poolokauluksinen jussipaita. Mulla näyttää poolokaulus nimittäin TODELLA rumalta. Siihen yhdistettynä legginsit - siis kalsarit - nam! Myös pierunhajuiset, kuluneet ja reikäiset fleecehousut arveluttavat.
mitään ihan järkynhirveää mulla ei ole, jotenkin mua haittaa pukeutua kotonakin vaatteisiin, josta en tykkää. Tuo jussipaita ei minusta sinällään ole aivan kaamea, se on vaan mulla ruma.
Tästä ketjusta tulee kyllä hyvä mieli! :)
Mulla lempiasun housut ei ole kuin muutaman vuoden vanhat, anopilta (!) saadusta flanellipyjamasta maailman mukavimmat pökät, joissa vyötärö on just sopivan löysä, ettei purista missään tilanteessa, mutta sen verran kiree, että just pysyy päällä. Kuosi on maailman kamalin, jotain nukkumatteja ja lampaita.. Postilaatikolla kyllä noilla käyn, ja oven avaan, jos joku soittelee ovikelloa! :D
Yläosa sitten on oikeasti vanha, lukioaikana (1990-93) ykköspaitanani ollut Vero Modan ribbi-paita, joka on arvatenkin jo vuosikausia palvellut vain ja ainoastaan kotipaitana, ja on niin pehmoinen ja kulahtanut, että on kuin toinen iho!
Lisäbonuksena tässä lempiasussani tietty ylä- ja alaosan värit riitelevät pahasti keskenään. ;)
Tästä ketjusta tulee kyllä hyvä mieli! :)
Mulla lempiasun housut ei ole kuin muutaman vuoden vanhat, anopilta (!) saadusta flanellipyjamasta maailman mukavimmat pökät, joissa vyötärö on just sopivan löysä, ettei purista missään tilanteessa, mutta sen verran kiree, että just pysyy päällä. Kuosi on maailman kamalin, jotain nukkumatteja ja lampaita.. Postilaatikolla kyllä noilla käyn, ja oven avaan, jos joku soittelee ovikelloa! :D
Yläosa sitten on oikeasti vanha, lukioaikana (1990-93) ykköspaitanani ollut Vero Modan ribbi-paita, joka on arvatenkin jo vuosikausia palvellut vain ja ainoastaan kotipaitana, ja on niin pehmoinen ja kulahtanut, että on kuin toinen iho!
Lisäbonuksena tässä lempiasussani tietty ylä- ja alaosan värit riitelevät pahasti keskenään. ;)
Oletko varma, ettet haluaisi ilahduttaa meitä kuvalla...?
Mun miehen pappavainaan vanhat lököhousut, oli käytössä monta monta vuotta, ne vaan oli ihanan tuntoiset päällä. Sellaiset ihanat myrkynvihreät, kaikkia mahdolisia tahroja täynn'ä olleet pökät. Lopulta ne hajosi, vuosi sitten eikä ole tullut yhtä mukavia tilalle, vaikka kaikenlaisia olen ostellut ja siis todellakin vaan kotikäytössä nuo housut oli! :D
Kerran vaihdoin mansetit, mutta nyt se on räjähtämäpisteessä niskasta. Kangasta ei enää saa. Paita on ihanan lämmin ja pehemä!
Tottakai haluaisin, jos olisi toimiva kamera! :D Vanhoista kuvista ei sattuneesta syystä löydy kuvaa minusta tuossa upeassa kokonaisuudessa.
Voin kyllä paljastaa tämän hittiväriyhdistelmän: alaosa on hailakan sinertävä lila ja yläosa kellertävän oranssi, tosin yläosa on niin kulunut, että värikin on kulunut jostain kohtaa ajan saatossa sellaiseksi kirjavan rusehtavaksi.
Tottakai haluaisin, jos olisi toimiva kamera! :D Vanhoista kuvista ei sattuneesta syystä löydy kuvaa minusta tuossa upeassa kokonaisuudessa.
Voin kyllä paljastaa tämän hittiväriyhdistelmän: alaosa on hailakan sinertävä lila ja yläosa kellertävän oranssi, tosin yläosa on niin kulunut, että värikin on kulunut jostain kohtaa ajan saatossa sellaiseksi kirjavan rusehtavaksi.
Kuulostaa kyllä aivan täydelliseltä kotiasulta.
vaaleanpunaiset flanellipyjaman housut, joissa on tummanpunaisia sydämiä, aivan liian isot, mutta ah, niin ihanan pehmoiset ja lämpöiset. Siihen yhdistettynä omenanvihreä Pierre Cavallon n. 15 v vanha ribbineuletakki ja "maija mehiläinen" -villasukat. Monet hilpeät katseet oon saanu taloyhtiön asukkailta kun oon postia hakenu tossa yhdistelmässä.
semmoinen puoliksi punainen ja puoliksi sininen yöpaita. Siis värien raja menee pystysuunnassa keskeltä. Siinä on lisäksi joitain egyptihenkisiä kuvia. Sain sen joskus joululahjaksi, ei kuulemma ollut kellekään muulle kelvannut. Se on aivan hirvittävän ruma, mutta niiiiin mukava päällä! :)
"karvainen" H&M:n tummanruskea villatakki puolireiteen. Pari reikääkin jo löytyy. Ihanan lämmin ja kotoisa ryysy paleluhetkiin.
.. olen kotona nätit vaatteet päällä.. tosin nätit vaatteet, jotka on mukavat..
ja siivoan ja teen kotityöt korkokengät jalassa..
Tämä varmaan siksi, että olen päivät työvaatteet päällä
ikivanhat lököverkkarit reikineen (roikkuivat perseestä polvitaipeisiin) "hävisivät" salaperäisesti pari vuotta sitten. :( Yhä niitä haikailen.
Mies oli hiilenä aina kun mulla oli ne jalassa.
mutta mieheni!!!
Mieheni lempikotivaate on jotain... ainutlaatuista!
Ylaosassa sellainen 20 vuotta vanha neulepaita ((keinokuitua, patenttineuletta) ja alaosassa yhtavanhat collage-shortsit.
Molemmat ovat variltaan vihreita, mutta eri vihrean savya, eivatka siis sovi ollenkaan yhteen. Kutsunkin miestani joskus "parsakaalimieheksi" :-D!
Sitten kun siihen lisataan karvaiset saaret ja sukat kokonaisuus on taydellinen.
Olen montakertaa uhannut heittaa naa parsakaalivaatteet pois, mutta en ole raaskinut.
varmaan kymmenen vuotta sitten sellaisen flanellisen vaaleanpunaisen pyjaman. Se oli ihan tautisen ruma, mutta niin mukava ja pehmeä päällä. Pari vuotta sitten alkoi saumat ratkeilla, ja kun nyt keväällä kangaskin antoi periksi, päätin armahtaa kanssaeläjiä ja heitin pyjaman pois. Vieläkin muistelen sitä kaiholla ja toivon jostain löytäväni uuden yhtä ihanan :)