Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä sain taas kärttyisen katseen kaveriltani kun komensin hänen lastaan

Vierailija
15.06.2010 |

Oltiin ulkona syömässä, leikkipaikan vieressä. Lapsi sitten juoksi pöydän ja leikkipaikan välillä kokoajan, otti haarukallisen ruokaa ja taas vähäksi aikaa leikkimään suu täynnä ruokaa. Totesin sitten että nyt istut alas, syöt ja sitten menet leikkimään johon lapsi topakasti totesi: Ei istu.

Kaveri katsoi minua kummissaan. Ja lapsi jatkoi samaa pomppimista ja ravaamista

Ulos kun päästiin niin piti hypellä vesilätäköissä. Äitinsä sanoi moneen kertaan älä viitsi pomppia kun vaatteet menee likaisiksi (oli jo tässä vaiheessa ihan kurassa ja lenkkarit märkänä), mutta äitinsä ei asian eteen mitään tehnyt, ennenkuin minä huudahdin että nyt loppu ja nostin määkivän lapsen autoon.

MÄ EN JAKSA YMMÄRTÄÄ MIKSI EI VOI MITÄÄN KURIA PITÄÄ, EN EN EN!!! Teinkö tuossakin nyt jotain väärin? Kun, anteeksi vaan, minulla ei ole omia lapsia. Ja tämä kys. lapsi on pian kolme.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ojennan kavereidenkin lapsia jos vanhemmat eivät tajua sitä tehdä...

Vierailija
2/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetäisin sua samantien pataan. hittoaku muitten kasvatukseen puutut urpo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jopa komentaa, etenkin jos se häiritsee huomattavasti itseä ja muita, eikä äiti tee mitään/saa otetta. Mutta tuo autoon nostaminen meni ehkä vähän yli...

Vierailija
4/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiksi ei myöskää käydä, jos ei ole ihan hengenhätä. Toki saa ohjata ja estää jne, mutta tuollainen vihaisesti pois nostaminen ei käy.

Vierailija
5/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moinen urpo ei mun lapsiin koskis! Ihme kaveri sulla että moista natsia kattelee, eikä puolusta lapsiaan. Sä ymmärrät sit ku sulla on omia, sitä ennen älä häpeääs näytä.

Vierailija
6/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti on niin urpo, ettei itse komenna lasta. Vapaa kasvatus on syvältä, rajat pitää olla.

Vierailija
7/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lasten käyttäytyessä vastaavasti, siihen saa kyllä puuttua. Olen pistänyt merkille, että kasvatustavat lähtevät omasta lapsuudesta ja lapsetonkin osaa varmasti kasvattaa. Mua ärsyttää tollaset laiskiaisäidit, jotka toteaa, että tajuat sitten kun on omia lapsia. Mun ystävä hoki aikanaan tota mulle koko ajan. Myöhemmin (nyt kolmen lapsen äitinä) tajusin, että kyllä se vika oli siinä mun kaverissa, siis kasvattajana. Toisista vaan kun ei ole.

Vierailija
8/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sua häiritsee jos lapsi pomppii lätäköissä? Miksi menet nostamaan toisten lapsia autoon. Sulla ei myöskään ole oikeutta huutaa toisten lapsille.

Vierailija
9/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei lapsi kokenut tuota huutamista ja autoon raahaamista pelottavana ja vihamielisenä käytöksenä aikuisen taholta.

Ap:n kaveri on ehkä löysä kasvattaja, mutta noissa esimerkeissä 3-v ei tehnyt mitään sellaista, mistä olisi ollut ap:lle tai muille ihmisille haittaa. Mitä se ap:n peffa kaivaa, jos kaverin lapsella on kuraiset lenkkarit? Kaverihan ne lenkkarit kai pesee eikä ap?

Vierailija
10/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sua häiritsee jos lapsi pomppii lätäköissä? Miksi menet nostamaan toisten lapsia autoon. Sulla ei myöskään ole oikeutta huutaa toisten lapsille.

Vierailija
11/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en tajua, mitä se sinulle kuului. Jos äidin mielestä ok, että lapsi juoksee edestakaisin, niin en kyllä olisi siihen muuten puuttunut kuin enintään kysymällä äidiltä, miksi ei laita syömään ensin ja vasta sitten leikkimään. Vastaus varmaan olisi jotain sitä luokkaa kuin että siitä tulisi kauhea itkupotkuraivari ja että lapsi on nyt uhmaiässä eikä hän halua tapella. Olisi käynyt selväksi, että äiti joko väsynyt tai täysi curling-vanhempi.

Tuo vesilätäkköjuttu oli mielestäni varsin uhkarohkea teko. Mitätöit äidin osoittamalla, että sinä ryhdyt tekoihin, vaikka äiti ei ryhtyisikään. Jos koit, että äiti ei kykene pitämään kuria ja kaipaa apua, olisit kysynyt suoraan, tarvitsetko apua. Omaa lastani saa komentaa muutkin, jos tekee typerää/epäkohteliasta/vaarallista, mutta ei ole viisasta ohittaa äitiä näissä kasvatuskysymyksissä. Varmaan taitaa olla entinen kaveri sullakin.

Vierailija
12/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tuo käytös SINUA niin paljon risoo? Mitä sillä on sinulle väliä, jos lapsi leikkii ruoka suussa? Äidistä luulisi sen olevan pidemmän päälle epäkäytännöllistä (paikat sotkeutuu kotona).

Ja lätköissä hyppiminenhän on just hauskinta lapsista. Törkeää, että menet parhaan hauskuuden kieltämään, kun se äidistä selvästi oli OK.

Samanlainen avuas oli pari pvä sitten. Selvästi parempi, ettet pidä yhteyttä tähän (kummilapseesi?) vähään aikaan. Aiheutat vain pahaa mieltä äidille ja lapselle. Senkin ihme niuho.

Vierailija
13/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen tytön erittäinen läheinen aikuinen, nähdään joka päivä ja ollaan tekemisissä, monesti tätä tyttöä olen hoitanut kun äitinsä tekee keikkaduunia tai hoitelee asioitaan. Aina silloin mulla on todella selvät sävelet, kärryissä ISTUTAAN, ei seistä, jos pöydästä noustaan kesken jäätelön, jäätelö menee roskikseen, lätäköissä ei pompita varsinkaan jos noustaan seuraavaksi autoon.

Autoon nostin lapsen koska oltiin juuri lähdössä parkkipaikalta, olen ennenkin lapsen nostanut autoon ja autosta pois vaikka lapsi huutaa äitiä. Äidillensä tää on ihan ok, kerran totesi että hyvä kun joku muukin korottaa ääntä lapselleen (en siis todellakaan huuda lapselle, sanon jämäkästi kun ei sellainen pyyntö voi lapsella toimia jos pompitaan innoissaan lätäköissä eikä korvaansa loksauteta pyynnöille) Mutta välille tulee juuri tuollainen tunne että hän katsoo minua kuin: Voi voi sitten kun sinä saat lapsia niin... (on joskus tämän ääneenkin sanonut)

Joskus vitsillä heitän että en malta odottaa että saan omia lapsia ja natsileiri voi alkaa ;) En malta odottaa että päästään lapseni kanssa näyttämään kuinka esim. pöydässä käyttäydytään. ;) Ja kaverini lapsi on ihana lapsi mutta rajat vähän hatarat.

Kaverini on paras äiti lapsellensa ja ymmärrän että aina ei voi jaksaa (on kaverini itsekin siitä sanonut kuinka voimille ottaa ainaa vaan sanoa samoista asioista) kieltää ja kieltää. Itse pyrin tämän tytön kanssa kiittelemään aina kun ollaan kahdestaan ja se tekee jotain nätisti. Esim. syö kiltisti jäätelön ja sitten menee leikkimään.

Minua ei huutava lapsi haittaa yhtään yleisellä paikalla, mielummin itkevä lapsi nätisti kärryissä kuink sikin sokin pomppiva lapsi jota saa kokoajan varottaa ohiajavista autoista.

ap siis

Vierailija
14/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti on noin tampio, pitää tehdä ls-ilmoitus

heh, ls-ilmo jos lapsi hyppii lätäkössä? Tulkaa pidättämään meidän koko puiston äidit seuraavana sadepäivänä =) Yleensä toki varustaudutaan kuravaattein, mutta viimeksi annoin taaperon kastella lenkkaritkin, kun oli niin hauskaa ja kumpparit kotona.

Vierailija
15/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lätköissä hyppiminenhän on just hauskinta lapsista. Törkeää, että menet parhaan hauskuuden kieltämään, kun se äidistä selvästi oli OK.

jos äiti sanoo älä viitsi pomppia siinä, kun menee vettä kenkiin, niin miten niin se on ok? kyse on vain siitä että äiti ei VIITSI tehdä sille asialle mitään että se hyppiminen loppuisi. Miten lapsi ikinä tulee ymmärtämään että älä pompi, tarkoittaa että älä pompi, kun asialle ei mitään tehdä?

Lätäköissä pomppimiset on ok kun on asianmukaiset varusteet, esimerkiksi nyt vaikka kumpparit.

ap

Vierailija
16/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todellakin muistan esikoisen hiekkis-iältä yhden tällaisen naisen. Joka pyröti siinä lapsettomana mukana ja kielsi kaikkia tuskastuneena koko ajan. Sai sitten oman lapsen ja kamalaa katsottavaa: "Ei, ei , ei, ei...". natsileiri jatkui ainakin siihen saakka kun muutimme pois. Kauhea lapsuus tällä lapsiressukalla. Toivoin, että tilanne oli tämä vain meidän äitien seurassa, joille piti näyttää, että kyllä tää yks mukula pidetään kurissa ja nuhteessa, mihin te hellämieliset lapsilähtöiset äidit ette pysty.

Vierailija
17/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöydässä syödään, ja jos lähdetään pois, niin se on sitten "kiitos" ja ruokailu loppuu siihen. Tuossahan pitäisi joka välissä pestä kädetkin, jos käy leikkimässä välissä. Lisäksi koko ruokailusta tulee levotonta. Kyllä 3-vuotiaan jo tulee osata käyttäytyä ravintolassa. Vaihtoehtoja voi antaa eli joko syö tai leikkii, mutta ei molempia koko ajan.

Vierailija
18/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä taas komennat ja pelottelet lasta! Epäilen, että lasten äiti ei pidä sua kovin läheisenä.

Lasten pitää saada kokea ja kokeilla! Ei ole ihmi, että suomalaisista tulee ujoja, juroja ja selkäänpuukottavia kyräilijöitä, kun eivät saa lapsena toteuttaa itseään, vaan koko ajan pitää miettiä mitä saa tehdä ja mitä ei!

Vierailija
19/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikein, jos vielä olitte lähdössä samalla autolla ja matkaan on jouduttava.

Vierailija
20/65 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä taas komennat ja pelottelet lasta! Epäilen, että lasten äiti ei pidä sua kovin läheisenä.

Lasten pitää saada kokea ja kokeilla! Ei ole ihmi, että suomalaisista tulee ujoja, juroja ja selkäänpuukottavia kyräilijöitä, kun eivät saa lapsena toteuttaa itseään, vaan koko ajan pitää miettiä mitä saa tehdä ja mitä ei!

Tatahan se nykyaan on. Vapaata kasvatusta ja lasten pitaa saada tehda mitaa vaan etta kokevat kaikkea mahdollista, ei heita saa rajoittaa...

Ja sitten kymmenen vuoden paasta itketaan ja ihmetellaan kun he riehuvat koulussa "toteuttaen luovuuttaan ja kokeillen ja kokien elamaa". Ja jos kukaan uskaltaa edes mainita jotain rajoista niin akkia puhelimeen ja tekeen lastensuojeluilmoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi