APUA, auttakaa kamalassa ikkunanpesuongelmassa!
Rakas insinöörimieheni vuorasi kesällä helteiden aikaan ikkunat foliolla. Hän laittoi suihkupullolla vettä ikkunalasiin ja länttäsi foliot siihen. Ahkerina ihmisinä revimme foliot vasta nyt irti, kun helteet ovat varmasti loppuneet :-)
Ikkunoissa on kuitenkin TÖRKEÄT jäljet, kun vesi on kuivunut ikkunan ja folion välissä. Olen kokeillut putsata ikkunaa ikkuna-Tolulla, Fairylla ja tärpätillä, eikä lähde irti juuri mitään...
Mikä olisi kaikkein parasta ainetta ikkunanpesuun? Ei kai ikkunat ole lopullisesti pilalla...?
Kommentit (25)
Sillä olen saanut joskus ihmeitä aikaan!
Sillä sain meidän ikkunat tosi kirkkaiksi. Veteen hiukan fairya ja loraus tuulilasinpesunestettä.
Vanha ketju mutta jos jollain on vielä sama ongelma, kuin itselläni juuri nyt oli, niin haluan auttaa. Testasin lähes kaikki sitruunahaposta fairyyn ja ainoa mikä tehosi ja vielä pienellä hinkkaamisella oli viemärin avaus rae. Eli jotain hyvin emäksistä tai hapojasta pitää olla niin saa ni hiton foliosta ja vedestä tulleet jäljet veks.
Ensi kerralla kärsin kuumuudesta kirjoitti:
Vanha ketju mutta jos jollain on vielä sama ongelma, kuin itselläni juuri nyt oli, niin haluan auttaa. Testasin lähes kaikki sitruunahaposta fairyyn ja ainoa mikä tehosi ja vielä pienellä hinkkaamisella oli viemärin avaus rae. Eli jotain hyvin emäksistä tai hapojasta pitää olla niin saa ni hiton foliosta ja vedestä tulleet jäljet veks.
natriumhydoksidi reagoi folion kanssa! ei niitä saa sekoittaa.
Vierailija:
Kyllä mies niitä jynssääkin, mutta mä kyselen neuvoja ja määräilen sitten miestä :-)
Siivousfirmaan en taida raaskia sijoittaa - opiskelijoita ollaan.
ap