Pitääkö teidän mielestä perheellisen kysyä "lupa"
mieheltä/vaimolta tai ts. sopiiko, että lähtee reissuun (esim. laivamatkalle) yksin ja pitäisikö sen olla toiselle osapuolelle OK, jos ei sovi?
Minun mielestä perheellisen ei pitäisi sooloilla ja vain ilmoittaa "lähden ensi viikonloppuna laivamatkalla"
Kommentit (58)
Mutta samalla minusta toinen ei voi kieltää ilman hyvää syytä, jos noita matkoja ei ole kohtuuttoman paljon tai epäreilun paljon vain toisella.
Mutta täytyy kyllä olla hyvä syy, jos toinen on sitä mieltä ettei käy.
Työmatkoissa ei paljon neuvottelunvaraa ole, mutta niissäkin pyritään löytämään jokin ratkaisu, jos jostain syystä sellainen osuisi erittäin pahaan ajankohtaan.
menoa, jos ei, niin lähden. totta kai täytyy varmistaa, ettei tuu tuplabuukkausta. toisen on aina pakko olla kotona.
ollaan aina kotona kimpassa
osataan toimia ihan hyvin ilman puolisoa
yksin laivamatkoille/matkoille. Toisaalta enmpä minäkään haluais, että mies kävis. Enkä edes ole varma olisko minulla tarve/halua yksin mennä. ap
ja pelkän ilmoituksen välissä on se normaali alue, jossa keskustellaan ja sovitaan asioista. Mun mielestä perheelliselläkin on oikeus omaan reviiriin, yksinäisyyteen, omiin harrastuksiin ja matkoihin (siis ei vain työ-).
mies ilmoittaa että olisi lähdössä jos mulle käy niin menkööt. Mutta on perunut myös menojaan kun olen kieltänyt lähtemästä. Sama toimii myös minun reissuillaan.
Valitettavasti en kyllä ole ollut paria yön reissua pitempää pois kotoa viim 5v . Joo oma on valintani mielummin reissaan mieheni ja lasteni kanssa. Itselle riittä pari kolme kertaa vuodessa hyvä tyttöjen ilta . Ainut missä en voi vaikuttaa on työ matkat.
Siis yön yli. Tunnin-muutaman tunnin menot onnistuu, kun järjestellään. Aika harvoin näitäkään on, meillä lapset menee nukkumaan klo 20, joten iltaisin jää yhteistä aikaa (jos siis toinen ei ole matkoilla/töissä). Joskus käymme arkipäivisin yhdessä lounaalla, kun työpaikat ovat lähekkäin.
jota ei voi päästää yksin matkalle tai joka ei päästä toista?
on normaali perhe, niin asioista on tapana keskustella eikä mitään ilmoituksia tyyliin; minä teen nyt näin. Varsinkin jos se on aina sama, joka tekee oman mielensä mukaan. Ei siihen mitään lupaa pitäisi joutua pyytämään, mutta keskustelua ja sopiva kompromissi.
Jos rahaa ei ole matkustella edes yhdessä/perheenä niin miksi menisi sitten yksin?
Jos ei kertakaikkiaan ole halua mennä. Juttelin kerran miehen kanssa tuosta asiasta ja hän ihmetteli ylipäätään, että miksi haluaisin mennä.
Eihän minun mieskään halua minnekään matkoille lähetä, hän haluaa olla perheensä kanssa. ap
työmatkat ovat asia erikseen.
ennen vanhaan naiset eivät päässeet yksin esim. kapakkaaankaan ja nyt pitäs olla ihan OK, jos nainen jättää pienet lapsensa ja lähtee yksin risteilylle. tai vaikka viikon matkalle. Mitä tästä on seuranut: moraalin höltymistä ja avioeroja.
Eri asia, kun lapset esim. murkkuikäisiä.
ap
että eihän pienten lasten äidin sovi tehdä yhtään mitään.
ja ihmetellään, että joku haluaa matkustella?
pitää olla perheen kanssa 24/7?
tota vauhtia ero tulee pian
Meillä nuo on enemmän sellaisia ilmoitusasioita, toki puolisoa kuunnellen. Eipä ole ollut tarvetta estää menoa paitsi kerran estin erään reissun sillä, kun siskon häät oli samana viikonloppuna. Itseasiassa mies sai siirrettyä sitä juttua sitten viikolla.
Ei meillä kyllä kauheasti ole mitään omia reissuja, mutta oikeus niihin on.
että jos on rahasta tiukkaa, niin eletään suu säkkiä myöten! Silloin omista tai yhteisistä matkoista yms. ei edes keskustella.
Jos joku ei halua matkustaa, niin hän ei matkusta. Siitä EI seuraa, että puoliso ei voisi matkustaa jos niin haluaa ja olosuhteet sallivat.
Jos miehelläni ei olisi mitään perheen ulkopuolisia kiinnostuksen kohteita, haluja ja pyrkimyksiä, niin olisi aika tylsä mies :)
13
Jos rahaa ei ole matkustella edes yhdessä/perheenä niin miksi menisi sitten yksin? Jos ei kertakaikkiaan ole halua mennä. Juttelin kerran miehen kanssa tuosta asiasta ja hän ihmetteli ylipäätään, että miksi haluaisin mennä. Eihän minun mieskään halua minnekään matkoille lähetä, hän haluaa olla perheensä kanssa. ap työmatkat ovat asia erikseen.
parisuhde on kompromisseja. Jos toinen tahtoo mennä ja toisella ei ole samaan aikaan omaa menoa tms, voi mennä, jos rahaa on.
että jos on rahasta tiukkaa, niin eletään suu säkkiä myöten! Silloin omista tai yhteisistä matkoista yms. ei edes keskustella. Jos joku ei halua matkustaa, niin hän ei matkusta. Siitä EI seuraa, että puoliso ei voisi matkustaa jos niin haluaa ja olosuhteet sallivat. Jos miehelläni ei olisi mitään perheen ulkopuolisia kiinnostuksen kohteita, haluja ja pyrkimyksiä, niin olisi aika tylsä mies :) 13
Jos rahaa ei ole matkustella edes yhdessä/perheenä niin miksi menisi sitten yksin? Jos ei kertakaikkiaan ole halua mennä. Juttelin kerran miehen kanssa tuosta asiasta ja hän ihmetteli ylipäätään, että miksi haluaisin mennä. Eihän minun mieskään halua minnekään matkoille lähetä, hän haluaa olla perheensä kanssa. ap työmatkat ovat asia erikseen.
Lupia ei tarvitse kysellä puolin tai toisin mutta aikatauluista pitää neuvotella.
Mulla on vaativa työ ja paljon työmatkoja. Omilla reissuilla en juurikaan käy. Mies käy joskus, ei edes kerran vuodessa.
että lastenhoito on järjestettävä ennen lähtöä eli ei voi olettaa että toinen hoitaa automaattisesti. siksi on keskusteltava