Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset, jotka ette hyväksy homojen kirkkovihkimistä:

Vierailija
14.06.2010 |

Miksi homoja ei saa vihkiä kirkossa, koska Jumalannehan on heidätkin luonut sellaiseksi kuin he ovat?

Vai onko erehtymätön ja kaikkitietävä Jumala tehnyt virheen homoja luodessaan?

Turha vedota siihenkään, että homous olisi kenenkään oma valinta tyyliin "päätänpä alkaa homoksi".

Vai olisiko raamattu sittenkin ihmisten kirjoittama kirja, joka on kirjoitettu yli 2000 vuotta sitten, jolloin yhteiskunta oli hieman erilainen (mm. noitavainot sallittiin)...

Jos tuomitsee homouden vedoten raamattuun, pitää myös itse elää 100% raamatun oppien mukaisesti.

Muuten on tekopyhä.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä töitä, muuta kuin ihan pakolliset. En voisi kuvitellakaan että meillä olisi sunnuntaina siivouspäivä, tai kitkettäisiin porkkanamaita tms.

Omassa elämässäni ainakin joudun monesti toimimaan vastoin omaa tahtoani kun haluan elää Jumalan tahdon mukaisesti.

Silti, olen yhtä syntinen ihminen kuin muutkin. Uskovainen kuitenkin pyrkii välttämään syntiä, taistelemaan sitä vastaan, ja syntiin langettuaan haluaa tehdä siitä parannuksen. Uskovainen ihminen ei halua elää tieten tahtoen synnissä.

Vierailija
62/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiajalle ja kuinka kävikään? Siitä tuli lapsiapaneva hirviöorganisaatio, joka yrittää pitää kynsin ja hampain kiinni siitä ettei ehkäistä saa jne., mistä taas puolestaan seuraa aivan mittaamatonta kärsimystä maailmassa joka jo muutenkin pullistelee ihmisiä. Ja kammottavimpina lieveilmiöinä yritykset estää ehkäisemistä väittämällä ettei kondomit estä hiviä leviämästä! Näillä tempauksilla Vatikaani tullaan merkitsemään TAAS kerran historiankirjoihin yhtenä kammottavimmista laitoksista, joitten aiheuttaman kärsimyksen määrää on vaikea tajuta. Ikvisition ajoista ei ole opittu mitään. Kirkon on pakko uudistua yhteiskunnan myötä, muuten ei hyvää seuraa.

keskiajalle ja kuinka kävikään? Siitä tuli lapsiapaneva hirviöorganisaatio, joka yrittää pitää kynsin ja hampain kiinni siitä ettei ehkäistä saa jne., mistä taas puolestaan seuraa aivan mittaamatonta kärsimystä maailmassa joka jo muutenkin pullistelee ihmisiä. Ja kammottavimpina lieveilmiöinä yritykset estää ehkäisemistä väittämällä ettei kondomit estä hiviä leviämästä! Näillä tempauksilla Vatikaani tullaan merkitsemään TAAS kerran historiankirjoihin yhtenä kammottavimmista laitoksista, joitten aiheuttaman kärsimyksen määrää on vaikea tajuta. Ikvisition ajoista ei ole opittu mitään. Kirkon on pakko uudistua yhteiskunnan myötä, muuten ei hyvää seuraa.

He pääsevät maailmankartalle pedofiilia skandaaleilla.

Siellä jos missä on paljon lasten ja naisten kärsimystä. Asiaa hyssytellään hirmuteot pidetään yhteisön sisällä suljettujen ovien takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä töitä, muuta kuin ihan pakolliset. En voisi kuvitellakaan että meillä olisi sunnuntaina siivouspäivä, tai kitkettäisiin porkkanamaita tms. Omassa elämässäni ainakin joudun monesti toimimaan vastoin omaa tahtoani kun haluan elää Jumalan tahdon mukaisesti.

homoutta uhrauksen tasolla siihen ettei sunnuntaina ole siivouspäivä. Mahtaapa olla hirvittävää kärsimystä estää itseään siivoamasta sunnuntaina, huh huh! Miten sen oikein kestää! Toisin kuin homot, joilta varmaan käy ihan ongelmitta se ettei koskaan saa vaikkapa seksiä, ei kertaakaan elämässään. Ei parisuhdetta, ei lapsia... Mutta kun uhraudunhan minäkin! En kitke porkkanoita sunnuntaina! Ja kaiken huippu, en ryöstä enkä murhaa. Joopa joo. Ihan kuin homoutta voisi verrata rikollisuuteen. Rikollinen on onnellisempi lopetettuaan rikolliset puuhat. Homoille ja lesboille ei kyllä seuraa mitään hyvää siitä että typistävät elämäänsä uskisten oikkujen mukaan ja estävät itseään saamasta juuri niitä asioita, jotka tekevät ihmiselämästä elämisen arvoista. Rakkautta!!!!!!

Vierailija
64/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sellainen juttu vielä, että kun joku mietti sitä, että yrittää elää oikein. Tottakai yritetään. Ei kai kukaan järkevä väitä, että minä en ole koskaan syntiä tehnyt ja elän aina oikein.

Vierailija
65/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisitteko valmiit antamaan pois perheenne, rakkauden ja seksin 2000 vuotta vanhojen epäselvien kääröjen takia, joita ei muutenkaan enää noudateta kuin osittain? Ja onko kohtuullista vaatia tätä uhrausta muilta? Eikö tämän asian sitä paitsi pitäisi olla homon/lesbon ja jumalan välinen asia?

Vierailija
66/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laura Schlesiger on yhdysvaltalainen radioesiintyjä, joka jakaa ohjeita ihmisille, jotka soittavat hänen ohjelmaansa. Taannoin hän sanoi, että homoseksuaalisuus on iljetys viitaten 3. Mooseksen kirjaan

(3.Moos. 18:22) eikä sitä voi missään tapauksessa hyväksyä.

Seuraavassa avoin kirje, jonka Tri Laura sai eräältä kuulijaltaan:

Hyvä tohtori Laura,

Kiitos siitä, että teet niin paljon opettaaksesi ihmisille Jumalan lakia. Olen oppinut paljon ohjelmastasi, ja pyrkinyt myös jakamaan tietoni niin monelle ihmiselle kuin mahdollista. Aina kun joku yrittää puolustella homoseksuaalien elämäntapaa, yksinkertaisesti viittaan 3. Mooseksen kirjaan (3. Moos. 18.22), jossa selkeästi tuomitaan se iljetyksenä. Keskustelu loppuu siihen.

Tarvitsisin kuitenkin neuvoasi muutaman muun lain suhteen, miten niitä pitäisi noudattaa.

a) Kun poltan alttarilla polttouhria, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri. (3. Moos. 1:9). Ongelmana ovat naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota heidät?

b) Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa hyväksytään. (2. Moos. 21:7). Nykypäivänä, mikä mielestäsi olisi sopiva hinta hänestä?

c) 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) todellakin sanotaan, että voin omistaa orjia, sekä mies- että naispuoleisia, sillä ehdolla, että he ovat naapurikansojen edustajia. Eräs ystäväni on sitä mieltä, että tämä pätee meksikolaisiin, mutta ei kanadalaisiin. Voitko selventää? Miksi en saisi omistaa kanadalaisia?

d) Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen kirja (2 Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava. Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?

e) Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys (3. Moos. 11:10), se on kuitenkin vähemmän iljettävää kuin homoseksuaalisuus. Olen eri mieltä. Voisitko selventää tämän asian?

f) 3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan en saa lähestyä Jumalan alttaria, jos minulla on näössä vikaa. Myönnän, että käytän lukulaseja. Pitääkö näköni olla virheetön, vai voiko tätä jotenkin kiertää?

g) Useimmat miespuoleiset ystäväni antavat leikata hiuksensa, mukaan lukien myös ohimolta, vaikka tämä on ehdottomasti kielletty 3.

Mooseksen kirjassa (3. Moos. 19:27). Kuinka heidän tulisi kuolla?

h) Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:6-8) että kuolleen sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Voinko kuitenkin pelata amerikkalaista jalkapalloa, jos käytän käsineitä?

i) Sedälläni on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3. Moos.

19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen vaimonsa rikkoo käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester -sekoitetta).

Hän myös kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista nähdä vaiva kutsua koko kaupungin väki kivittämään heitä? (3. Moos. 24:10-16). Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa?

(3. Moos. 20:14)

Tiedän, että olet tutkinut näitä asioita laajasti, joten olen varma, että voit auttaa. Kiitos taas kerran, että muistutit meitä siitä, että Jumalan sana on ikuinen ja muuttumaton. Uskollinen kuulijasi ja palvova ihailijasi."

Vierailija
67/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laura Schlesiger on yhdysvaltalainen radioesiintyjä, joka jakaa ohjeita ihmisille, jotka soittavat hänen ohjelmaansa. Taannoin hän sanoi, että homoseksuaalisuus on iljetys viitaten 3. Mooseksen kirjaan (3.Moos. 18:22) eikä sitä voi missään tapauksessa hyväksyä. Seuraavassa avoin kirje, jonka Tri Laura sai eräältä kuulijaltaan: Hyvä tohtori Laura, Kiitos siitä, että teet niin paljon opettaaksesi ihmisille Jumalan lakia. Olen oppinut paljon ohjelmastasi, ja pyrkinyt myös jakamaan tietoni niin monelle ihmiselle kuin mahdollista. Aina kun joku yrittää puolustella homoseksuaalien elämäntapaa, yksinkertaisesti viittaan 3. Mooseksen kirjaan (3. Moos. 18.22), jossa selkeästi tuomitaan se iljetyksenä. Keskustelu loppuu siihen. Tarvitsisin kuitenkin neuvoasi muutaman muun lain suhteen, miten niitä pitäisi noudattaa. a) Kun poltan alttarilla polttouhria, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri. (3. Moos. 1:9). Ongelmana ovat naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota heidät? b) Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa hyväksytään. (2. Moos. 21:7). Nykypäivänä, mikä mielestäsi olisi sopiva hinta hänestä? c) 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) todellakin sanotaan, että voin omistaa orjia, sekä mies- että naispuoleisia, sillä ehdolla, että he ovat naapurikansojen edustajia. Eräs ystäväni on sitä mieltä, että tämä pätee meksikolaisiin, mutta ei kanadalaisiin. Voitko selventää? Miksi en saisi omistaa kanadalaisia? d) Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen kirja (2 Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava. Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse? e) Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys (3. Moos. 11:10), se on kuitenkin vähemmän iljettävää kuin homoseksuaalisuus. Olen eri mieltä. Voisitko selventää tämän asian? f) 3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan en saa lähestyä Jumalan alttaria, jos minulla on näössä vikaa. Myönnän, että käytän lukulaseja. Pitääkö näköni olla virheetön, vai voiko tätä jotenkin kiertää? g) Useimmat miespuoleiset ystäväni antavat leikata hiuksensa, mukaan lukien myös ohimolta, vaikka tämä on ehdottomasti kielletty 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 19:27). Kuinka heidän tulisi kuolla? h) Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:6-8) että kuolleen sian koskettaminen tekee minusta saastaisen. Voinko kuitenkin pelata amerikkalaista jalkapalloa, jos käytän käsineitä? i) Sedälläni on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3. Moos. 19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen vaimonsa rikkoo käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester -sekoitetta). Hän myös kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista nähdä vaiva kutsua koko kaupungin väki kivittämään heitä? (3. Moos. 24:10-16). Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa? (3. Moos. 20:14) Tiedän, että olet tutkinut näitä asioita laajasti, joten olen varma, että voit auttaa. Kiitos taas kerran, että muistutit meitä siitä, että Jumalan sana on ikuinen ja muuttumaton. Uskollinen kuulijasi ja palvova ihailijasi."

Vierailija
68/69 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo kansainvälisesti arvostettu suomalainen Raamatun tutkija Martti Nissinen

http://freepathways.wordpress.com/2010/10/28/nissinen/

Vierailija
69/69 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin sitten syntiä ovat: - esiaviollinen seksi (ei kun immenkalvon tilanne tarkastamaan ennen kirkollista vihkimistä) - eroaminen (ei kirkkohäitä eronneille ja uudelleen naimisiin meneville) Olkaa siis uskovaiset tasapuolisia!

Tämä seuraava perustuu enemmänkin omiin ajatuksiini yhteiskunnasta, kuin uskonnolliseen vakaamukseen.

Avioliitto on instituutio, jonka tulee säilyä miehen ja naisen välisenä, tarkoituksena perheen perustaminen. Avioliitto on siis pohja heterosuhteelle, jossa on tarkoitus hankkia lapsia loppuelämän kestävässä suhteessa.

Minulla ei ole yhtään mitään homoseksuaaleja vastaan. En ota kantaa siihen, onko Jumala heidät selaaiseksi luonut. Mielestäni he saavat elää parisuhteessaan täysin avoimesti. Mielestäni on hyvä, että he saavat rekisteröidä suhteensa ja pyytää sille Jumalan siunausta yhdessä papin kanssa. Se miten Jumala tähän "syntiin" suhtautuu on sitten ihan Jumalan oma asia.

Homosuhde ei kuitenkaan koskaan voi olla sellainen suhde, jollaiseksi avioliitto on tarkoitettu. Ja kyllä olen myös sitä mieltä, että aivan hyvin voisi kirkkohäät kieltää jo kertaalleen eronneilta pareilta. Tuohon immekalvon tarkastamiseen en kuitenkaan lähde mukaan :).

Yleisestikin avioliitto on menettämässä merkitystään. Tämä on mielestäni suuri sääli. Jotta avioliitto säilyttäisi alkuperäisen merkityksensä muuttuvassa yhteiskunnassa, voitaisiin se erottaa kokonaan muidentyyppisistä parisuhteen rekisteröinneistä. Eroaminen avioliitosta voisi olla vaikeampaa, kuin rekisteröidystä parisuhteesta. Samaa tai eri sukupuolta keskenään olevat parit voisivat solmia "modernin rekisteröidyn parisuhteen", jos eivät avioliiton perusperiaatteisiin (mies, vaimo, lapset, perhe loppuelämäksi) halua sitoutua. Tällöin meille "vanhaan" avioliittoon uskoville jäisi oikeus elää omaa elämäämme instituutiossa, jollaiseksi avioliitto on alunperin tarkoitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä