Minulla on ystävä, joka ei syö mitään kasviksia eikä hedelmiä
Minussa herättää ihmetystä tavata ihminen, joka ei koskaan syö hedelmiä tai kasviksia. Kuinka yleistä se on? Ja kyse ei ole mistään allergioista vaan pelkästään makumaailman mieltymyksistä.
Kommentit (11)
Ihmisen luontainen ruokavalio on liha ja eläinrasva. Kasvikunnan tuotteita ihminen ei tarvitse elääkseen.
Minusta tuntuu, että se on aika yleistä, etteivät kasvikset ja hedelmät maistu. Minä tiedän useita sellaisia henkilöitä, jotka eivät tykkää syödä hedelmiä, mutta juovat smoothieita. Ja saattaahan olla, että smoothiena hedelmät tulevat nautittua terveellisemmässä muodossaan, koska kuidut eivät siten turvota vatsaa.
Vierailija kirjoitti:
Elin iän otote ei pitempi. Kihkeä elämän tyyli.
Menepä takaisin ala-asteelle opettelemaan kirjoituksen alkeita.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että se on aika yleistä, etteivät kasvikset ja hedelmät maistu. Minä tiedän useita sellaisia henkilöitä, jotka eivät tykkää syödä hedelmiä, mutta juovat smoothieita. Ja saattaahan olla, että smoothiena hedelmät tulevat nautittua terveellisemmässä muodossaan, koska kuidut eivät siten turvota vatsaa.
Mehut ja smoothiet ovat vielä hedelmiäkin epäterveellisempiä sillä ne aiheuttavat suuremman sokeri- ja insuliinipiikin. Hedelmät kannattaa syödä hedelminä jolloin ainakin hiilihydraatit imeytyy hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elin iän otote ei pitempi. Kihkeä elämän tyyli.
Menepä takaisin ala-asteelle opettelemaan kirjoituksen alkeita.
Onk siälä tiuka pepusia opetajia ?
Vaikkei tässä vegaaniudesta puhuttukkaan (mutta kasvisten ja hedelmien syönnistä ylipäätään), niin voisin vaikka heti ruveta vegaaniksi, jos vaan ois rahaa. Koska oikeasti ne maksaa paljon. Ja vähävaraisena mulla ainakaan ei ole todellakaan varaa syödä "terveellisesti", ja valikoida että syönkö nyt kasviksia ja hedelmiä, vai makaronilaatikkoa.
Ei nyt siis millään pahalla, mutta oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vaikkei tässä vegaaniudesta puhuttukkaan (mutta kasvisten ja hedelmien syönnistä ylipäätään), niin voisin vaikka heti ruveta vegaaniksi, jos vaan ois rahaa. Koska oikeasti ne maksaa paljon. Ja vähävaraisena mulla ainakaan ei ole todellakaan varaa syödä "terveellisesti", ja valikoida että syönkö nyt kasviksia ja hedelmiä, vai makaronilaatikkoa.
Toi on kyllä totta. Kasvikset ja hedelmät ovat Suomessa tosi kalliita. Miten sitten muualla maailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä totta. Kasvikset ja hedelmät ovat Suomessa tosi kalliita. Miten sitten muualla maailmassa?
Eivät ole kun ostaa järkevästi sesongin mukaan.
Ai jaa,kerropa omat makumieltymyksesi niin me täällä dissataan sinut...