*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** KESÄKUU
Kommentit (119)
Juhannus tosiaan kolkuttaa ovella, huomenna lähdetäänkin heti aamusta sinne miehen vanhempien mökille käymään. Tullaan sitten illalla jo kotiin takaisin, eli yöksi ei jäädä. Itse en ainakaan ole kovin innostunut teltassa nukkumisesta. :D Ja onhan se näiden öisien vessareissujenkin kannalta ihanteellisempaa olla kotona yötä.
Fanni: Toivottavasti verenpaineet tasoittuisi, eikä löytyisi mitään ikäviä vaivoja jne. Olisi mukavaa jos menisi tosiaankin hyvin kaikki loppuun saakka! Jaksamisia sinne!
Britney87: Kyselit synnytyksestä. Itseäni ei ainakaan jännitä kauheasti, pikemminkin odotan sitä! Kipukaan ei sillä tavalla pelota, vaan ennemminkin toivon vain että synnytys sujuisi muuten hyvin ja vauvalla olisi kaikki hyvin. Muakin jännittää ja odotan innolla vauvan näkemistä! :) Itselläni oli paljon tukkaa kun synnyin, niin jännitän onko pikkuneidillä myös. Mulla oli heti synnyttyäni tumman ruskeat silmät, ja ovat vieläkin, joten kaipa se silmien väri voi valmiiksi olla sellainen kuin se tulee aina olemaan. Viime yönä näin "painajaista", että vauva olikin poika ja kaikki pettyivät siitä. Nyt aloin todella miettiä, että miten kaikkien ihanien vaaleanpunaisten vaatteidenkin sitten käy. :D No minulle kelpaa pikkuinen kumpana sukupuolena tahansa. Olisihan se tietty outoa jos on asennoitunut, että tyttö tulee ja sitten tuleekin sellainen pikkuinen prinssi sieltä. :D Pääasia jos olisi pikkuinen edes terve, mitään muuta en toivo enemmän kuin sitä!
HanniS: Todella lupaavalta kuulostaa, toivotaan että on tapahtunut edistystä ja olet päässyt tositoimiin! :)
Jancelin: Jaksamisia teille muuttopuuhiin ja muutenkin tietysti, kun teillä noita vaikeuksia tuntuu olevan vähän liiaksikin. :/ Toivotaan että kaikki järjestyisi mahdollisimman pian.
Täällä ei muuta kuin liitoskivut vaivaa hieman ja vauvan pää painaa ikävästi. Supisteluja silloin tällöin. Kyllä varmaan saa heinäkuulle odotella, mutta toisaalta silloinhan se laskettu aika vasta onkin! :D Vauva tulee sitten kun se on valmis tulemaan. :) Koitan olla kärsivällisempi, niin on itsellänikin helpompi olla. :)
Jaksamisia kaikille ja kovia suppareita niitä toivoville! Hyvää juhannusta myöskin teille kaikille heinämassuille! Ja tulkaahan te pian kertoilemaan vauvauutisia, joilla on nyytti jo sylissä! :)
Vaniliini 37+6 (Huomenna poksuu viikot! 38+0!)
Elikkäs munkin verenpaineet oli noussut ekal mittauksella tuli 146/92 ja sit se mittasi uudestaan niin tuli 141/90 :( mut tosiaan virtsanäyte on 100% puhdas, niin sano et ei nyt vielä huolestuta.. ja et joskus äkillinen verenpaineen nousu täs lopus voi enteillä sitä synnytystä.. et en sit tiiä :) mut et seuraillaan tilannetta. sf-mitta senkun kasvaa, niin sain lähetteen äitiyspolille viel et ku toi vauveli taitaa kasvaa ihan kivaa vauhtia tuolla, eikä meinaa laskeutua kunnolla, niin sieltä ä-polilta ne sitten soittelee aikaa.. toivon mukaan ne soittais pian. Ärsyttää tällänen odottelu! painoa oli tullut +800g/viikossa. nyt se mun oma neuvolatäti jäi 4 viikon kesälomalle niin sanoi et "nähäänkin seuraavan kerran sitten sut ja vauva" sit mä olin vaan et iiks.. niinpä! :)
tuntuu kyl niin uskomattomalta et siis kohta se on oikeesti tossa sylissä :) OI! en millää jaksais odottaa!!
Vaniliini: Mä oon kans pari kertaa nähnyt unta et tuleekin poika :D ja sit mun ystäväkin oli nähnyt sellasen unen missä mä itkin ihan hirveesti ja se oli sit tullut kysyy et mikä on hätänä, niin mä olin vaan huutanut "se on poika" :D heh! siis mullekin on kyl pääasia et se on vaan terve ja et kaikki menee hyvin. Mut meilläkin on tosiaan kaikki tytölle ostettu.. ja mies remontoi sille jo tyttö huoneenkin.. vaikka mä kyl sanoin et eiks olis parempi tehä sellanen neutraali, mut ei kuulemma :D no siinähän sitten tapetoi huoneen uudestaan jos tulee prinssi ;D
Nyt niitä vauva uutisia sais kyl rupee jo tulemaan! :) mutta nyt oikein kivaa ja rauhallista juhannusta kaikille! vaikka mä kyllä käyn täällä varmaan ihmettelemässä uusia viestejä :) koska ei mitään suunnitelmia ole..
Britney 38+4
Join eilen kolmisen litraa vettä ja olihan se jotain tulosta tuottanut! Tänään siis olin uudestaan neuvolassa ja paino oli tippunut eilisestä 500g, mutta verenpaine oli sama 140/94. Pissa oli kuitenkin täysin puhdasta. Äitipolin ohjeiden mukaan sinne lähetetään vasta, kun paino nousee huimasti, verenpaine on yli 150/110 ja pissa näyttää montaa plussaa. Eli sinänsä mulla ei kuulemma ole hätää. Sain kuitenkin uuden ajan taas maanantaille ja ohjeeksi jatkaa yletöntä veden juontia (tulee muuten pian korvista ulos!).
Kyllä mullakin on käynyt pari kertaa mielessä, että mitä jos syntyykin eri sukupuolta oleva vauva mitä ultrassa ennustettiin. Mutta suurin osa ostamistani vaatteista on unisexejä ja huonekin sopii kummalle tulokkaalle vain :) Me ollaan pidetty sukupuoli salaisuutena ja kaikilla tuntuukin olevan oma mielipide siitä kumpi sieltä tulee. Mä sanon aina utelijoille, että kohtahan sen näkee, mitä sitä turhaan arvuuttelemaan.
Mutta hyvää ja aurinkoista juhannusta kaikille! Me vietetään tämä juhannus kotona ja mökillä, kotiin tullaan ainakin yöksi, joten luen kyllä varmasti täällä maha- ja vauvakuulumisia :)
Fanni rv38!!
Jaksoin valvoa yöllä klo 1 asti suppareiden kanssa joita tuli 3-8min välein. Sitten ajattelin että pakko yrittää nukkua hetki ennen lähtöä sillä aamulla tosiaan heräsin jo 4.45 eli vuorokauden valvominen lähestyi. Nukuin pari tuntia ja heräsin pirteänä ja olo oli että nukkuessakin supistuksia on tullut. Selkä oli tosi jumissa mutta kun heräsin ei supistuksia enää tullut. Mies lähti töihin ja esikoinen olikin jo mummolassa joten nukuin aamusta vielä pari tuntia ja kun nousin ylös niin supistuksia ei ole tullut nimeksikään. Selkä on kyllä edelleen kuin tulessa(juuri kuten ennen menkkoja paitsi että paljon kovemmin). Oltiin jo pakattu matot autoon että juhannuksen jälkeen pestäisiin ne mummolassa joten rupesin sitten siivoamaan :D Nyt on petivaatteet tuuletettu, imuroitu, pölyt pyyhitty ja lattiat pesty. Jopa terassin pesin siivouksen lopulla kun tuota siitepölyä vaan riittää ja riittää. Supistuksia tullut vain pari joten tarkoitus on lähteä tänään mummolaan jossa esikoinen jo kovasti ikävöi äitiä. Pakkasin sairaalakassin autoon jos tartteekin juhannuksen aikana kiireellä lähteä. Pakko vuorokauden kipeiden supistuksien jälkeen olla jo jotain tapahtunut, joten kun käynnistyy kunnolla niin voi tulla ryminällä. Meinasin että soittaisin neuvolaan josko terkkari kattois kohdunsuun tilanteen mutta en taida jaksaa kun ei ne yleensä tee sisätutkimuksia. Olkoon, kyllä se tyttönen sieltä tulee kun on valmis. Olin vain niin innoissani kun eilisen kaltaisilla supistuksilla esikoisen avautumisvaihe eteni tosi hyvin mutta tämä antaa vieläkin odottaa.
No mutta mukavat juhannukset kaikille :)
T:HanniS + paputar 38+6
eli siis,tiistaina oli vika neukkulääkäri.. katottiin vauvaa ultralla,ja lekuri teki samalla painoarvion. vauva painoi tiistaina 2350g =) ja LA:n painoarvioksi sain sitten 3,5kg.. eli ihan sopivankokoinen vauveli on tulossa :P arvot kaikki kohillaan ja muutenkaan ei mitään häikkää. kohdunkaula pehmeä ja lyhentynyt mut edelleen kaulaa jäljellä 2cm ja kiinni on visusti..
paino ei oo nyt noussu ollenkaan viimesen 3 viikon aikana,mutta sf-mitta kasvanut 2cm ollen siis 31cm nyt..
voi kunpa tää jo syntyis,en malta enää odottaa. nukkuminen on ihan tuskaa,kun on kuuma ja ei saa hyvää asentoa. joinakin öinä joutuu ravaan vessassa jopa 5 kertaa,ja se on TODELLA puuduttavaa!!
täällähän taitaa pian lähtä muutamat jo synnärille,kovasti onnea ja jaksamista matkaan !!!! :) toivotan vauvantuoksuista juhannusta ;)
täällä poksutaan rv 35+0
sunniee ja turoaurora
Niin, neuvolassa oli mulla jo kesälomasijainen, ja oli kyllä ihan mukava tämäkin terkka. Kaikki vaikuttaisi olevan edelleen ihan kunnossa. Itsellä vain outo olo, kun on edelleen vauva kyydissä. Esikoisella kun oli niin kova kiire aikanaan. No, onneksi vointi ei ole vielä mitenkään huono ja nyt ehtii kerrankin tehdä kaikkia rästihommia. Tässä onkin siivottu oikein urakalla ja pesty ikkunat ja eilen kiersin kaupungin (lähes) kaikki kirppikset läpi etsien kaikkea kivaa ja tarpeellista. Vielä olisi läjä ommeltavaa ajankuluksi lähiviikkoihin.
Synnytys ei minuakaan sinänsä jännitä, mutta jotenkin sitä koko ajan tiedostaa sen läheisyyden ja ihan hyvillä mielin sitä odottaakin. Ja eilenkin kävelylenkillä lantion jomotus tuntui vain kivalta, kun ajatteli, että kaikki, mikä edesauttaa synnytystä tekee hyvää.
Kantamisesta, täällä meinataan kantaa pikkuista paljon. Ekaakin kannoin (ja isi myös), ja nyt ajattelin kantaa vielä enemmän. Aluksi käytän varmaan pitkää trikooliinaa, joka on myös jo sairaalakassissa. Sitten myöhempään käyttöön on kantopussi, Yamo (kantoreppu, kuten Manducakin, tosi käytännöllinen myös isolle miehelle), neliöliina ja lyhyempi kudottu liina. Ja eilen kirpparilta tarttui matkaan toinen pitkä trikooliina, vaikkei sille varsinaista tarvetta olisi ollutkaan. Kantaminen tuntuu mulle sopivalta, ja liinat ovat ihania. Minkäs sille mahtaa, kun hurahtaa... ;)
Ihanaa juhannusta kaikille ja juhannusvauvoja myös, jos niitä on tullakseen!
iinea 37+4
Meille syntyi tiistaina tyttö. Tänään tultiin kotiin ja kaikki meni hyvin. Pikkuinen tuhisee nyt omassa sängyssään.
Oon vielä niin kipeä etten jaksa kirjoitella enempää vaan meen myös lepäämään ennen kuin pikkuinen herää. Kirjoitan lisää kunhan ehdin.
Voimia loppuodotukseen kaikille!
Vimpulalle paljon onnea pikkuisen tytön johdosta! :) Jaksamisia ja vauvantuoksuisia päiviä! Tule kirjoittelemaan lisää kunhan jaksat ja kerkeät! :)
Onnea vimpulalle tytön johdosta :)
Kaikilla tuntuu vaan synnytys lähestyvän ja suppareita tulevan,
itellä ei niitä oo pahemmin näkyny vaikka ois kuinka rehkinytkin.
Tänäänkin siivosin suursiivousta ja jynssäilin paikkoja,
sit käytiin miehen kans uimassa ja niin eespäi.
Nyt vois hiuka levähtää ja ottaa rennosti.
Ihme piristys ruiskeita tullu jostai yhtääkkiä,
innostuin leipomaan ykspäivä sämpylöitä ja pullia litrakaupalla.
Mut on sitä tressiäki pukannu,ja oli ykspäivä joku paniikkikohtausmainen kohtaus,
tärisin vaa ku olin nii paljo tressannu rahaasioita.
Sit huomasin et pikkunen reagoi masussa tosi kiivaasti kaikkiin mun tuntemuuksiin,
eikä se auttanu yhtää ku tuli syyllisyys päälle
ku vauva joutuu mun tunnekuohuista kärsii.
Se on koko raskaudenaja reagoinu tosi kovasti kaikkiin
itkukohtauksii, kamala jylinä alkaa mahassa jos
vähäsenki o paha mieli.
Juhannus taitaa mennä meillä kotona ollessa ja hiuka herkkuja syöde. :P
Mut tulipa taas sopotettua ittestää,
Toivottavasti kuullaan pian vauva-uutisia lisää. :)
Ja pahoittelut, kun oon vähä huono kommentoimaan kenenkään kuulumisia erikseen, oon vähä huono siinä. Mut mukava lukee muiden kirjoituksia ja kuulumisia. Kovasti on kaikilla synnytys lähestymäs hyvää vauhtia.
Itellä' taitaa mennä ylikin, ei merkkiäkään mistää synnytyksestä, mut kyllä se odottae menee ku ei oo viel vauvallaka kaikki valmiina.
RV- 35+6
Vimpulalle prinsessasta! :) Kertoilehan kuulumisia sitten kun jaksat/kerkeät!
Huoh,ei ne eilen soittanut viel sieltä ä-polik. :( eli menee ainakin alkuviikkoon ennen kuin saan ees aikaa sinne. Sit voikin mun puolesta vaikka käynnistää sen heti ;D Eilen mua supisteli koko päivän sillee epäsäännöllisesti.. ja toivoin et ne olis koventunut, mut ei niin ei..:/ mitä lähemmäs mennää laskettua aikaa niin sitä enemmän mä koko ajan tuskastun kun aamulla herääkin viel yhtenä kappaleena! :/
isyyslomasta vielä, et mun mies on saanut sovittua pomonsa kanssa että jää 4 viikon kesälomalle sit siitä hetkestä kun pikkunen syntyy.. :) en tiiä sitten pitääkö joskus syksyl/talvel ne isyyslomat :)
britney 38+5
Onnea Vimpulalle tyttösestä! Mainiota että vaavit alkaavat tulla jo ulkomaailmaan, kauanhan niitä ollaan jo odotettukin!
Itsellä ei vielä taida hätää olla sen asian kanssa, neuvolassa kävin torstaina ja huokaus, paino oli noussut viikossa melkein 2,3kg ja sf +2cm. Nyt sf 35cm, lekurin painoarvio vaavista n.3,5kg laskettuun ja nyt vk 37+2. Että kasvaa ja kasvaa mutta suppareita ei oo harjottelusellasia kummempia (eipä mulla oo kokemusta niin hankala sanoa). Mutta tuo PAINO ahistaa niin hirveesti kun on valmiiksi jo ylipainoinen ja nyt on +20kg jo kasassa. Argh! Eikä se auta yhtään että "kyllä ne sitten lähtee.." Entä jos esim. ei pysty imettämään ja eipä nuo entisetkään oo helpolla vähineet vaikka oon yrittäny. Turvotuksella on varmasti osansa (elefanttijalat) mut silti! Mä rupean nyt vetämään vettä ja ananasta urakalla ja herkkujapa ei nyt kotona olekkaan ja kauppaan +20km matkaa niin tuskin juhannuksena herkuttelen. Neuvolatäti sanoi että kannattaa välttää suolasta ja makeeta ja leivonnaisia..leivinjauheen takia viimesiä. Onko kukaan huomannu yhteyttä leivinjauheella ja turvotuksella? Itellä ei oo käyny mielessäkään!
Verenpaine normaali ja valkuaista ei oo virtsassa mutta kotona vahtaaminen jatkuu ja ens perjantaina neuvolaan ihmettelemään painoa taas..alkaa jo riittää mullekki tämä raskaana olo! Sairaalalaukkua rupesin pakkaamaan että JOS sitä joskus pääsis tositoimiin. Ei synnytys tai kipu sinänsä jännitä, kunhan vaavi tulee kunnossa ulos!
Mies on sairaslomalla heinäkuun loppuun ja sitten sillä on lomat pitämättä ja viel ne isäpäivät..Että eiköhän meillä ala yhteiselämä aika symbioosissa :)
Hyvät Juhannukset kaikille, terkuin Miukkis
Suuret onnittelut Vimpulalle! Tyttöhän oli jo ihan hyvän kokoinenkin, toivottavasti kaikki alkaa sujumaan mallikkaasti kotona! Olisi mukava kuulla synnytyksestä ja sairaalassaolosta enemmän, kun jaksat kirjoitella :)
Täällä ei mitään uutta, jatkan vedenjuontia ja toivottavasti maanantaina olisi verenpaine hieman alhaisempi. Tänään suuntaamme mökille nauttimaan grilliruuasta ja varmaan saunastakin.
Hyvää juhannusta vielä kaikille!
Fanni 38+1
ONNEA Vimpula!!! :)
Eilen jo bongasin nuo vauvauutiset, mutta en ehtinyt silloin kirjoittelemaan. Piti nyt tulla pikaisesti käymään ja tarkistamaan, onko muiltakin tullut jo vauvauutisia :D
Minä en ole kertaakaan nähnyt unta vauvan sukupuolesta, mutta toissayönä näin unta, että meidän vauva kuoli. Heräsin mukamas aamulla ja vauva ei enää liikkunut masussa. Karmea uni! En kyllä ole tuollaisia miettinyt, mutta Enkelinäiti on välillä pyörinyt mielessä, kai tuo uni siitä sitten tuli...
Neuvolassa tuli käytyä, kaikki edelleen ok. Paino oli taas vaihteeksi pudonnut, ei näy pysyvän tasaisena sitten millään. Joka toinen kerta nousee ja laskee... Noh, vauva kuitenkin on yhtä vilkas, kuin ennenkin ja sehän on pääasia :)
Neuvolan jälkeen käytin tenavia sellaisessa leikkipaikassa, missä on monenlaista touhuttavaa sisätiloissa ja ulkona. Kuinka ollakkaan, ”sukkapuikot” iski kimppuun kesken kaiken ihan kauhean kipeinä. En kärsinyt kuin askeleen tai pari ottaa ja sitten piti pysähtyä odottamaan, että menee kipu ohi. Tuskallista yrittää vaappua pitkin pihaa lasten perässä... Onneksi mies pääsi aikaisemmin töistä, en olisi takaisin kotiin kävellen selvinnyt, lähemmäs 3km matkaa.
Ilta vietettiin rannalla. Ihana auringonpaiste (ja ihanat kärventyneet käsivarret tänään...) ja vesikin olisi ollut houkuttelevan lämmintä. Lapsukaiset sai läträtä rantavedessä kyllikseen :)
Toivottavasti tänään jatkuisi nätti ilma, aamupäivä ainakin oli täällä upea. Rentouttavaa juhannusta kaikille ja tsemppiä turvotuksen, verenpaineen, painon jne kanssa tuskaileville. Jospa viikonlopun jälkeen saamme lukea lisää vauvauutisia? :)
shira 38 *poks*
Nyt ollaan oltu kaksi yötä kotona. Pikkuneiti on rauhallinen ja nukkuu paljon. Häntä pitää välillä herätellä syömään ettei tule liian pitkiä taukoja syömisessä (ei saisi olla yli 4 tuntia syömättä). Imetys on onneksi lähtenyt sujumaan hyvin :)
Mulle tehtiin siis vauvan koon vuoksi suunniteltu sektio. Se pelotti tosi paljon. Sitten kun oli puudutus laitettu niin en tuntenut kipua mutta muuten tunsin että jotain tehtiin ja se tuntui kauheelta. Onneksi sain kuunella mp3-coittimella musiikkia toimenpiteen ajan ja mies piti kädestä kiinni. Se oli kuitenkin ihanaa ja ihmeellistä kun kuulin vauvan ekan parkaisun ja sitten vauva tuotiin näytille. Sain hetken pitää vauvaa rinnalla ja sitten vauva vietiin punnittavaksi ja hoidettavaksi muualle.
Sit kun puudutus lakkasi niin kipu oli tosi kova ja sängystä nouseminen oli kamalaa. Onneksi kätilöt olivat ihania. Aika sairaalassa meni nopeesti. Saatiin perhehuone ja mies sai olla koko ajan mun kanssa siellä. Itse jouduin paljo olemaan vaan sängyssä mutta mies hoiti vauvaa ja toi vauvan aina mun viereen syömään. Nyt on ollut ihanaa kun itsekin voin jo hoitaa vauvaa, vaikka en pysty kotoa juuri lähteä mihinkään kun haava on niin kipeä.
Jännityksellä odottelen teidän muiden vauvauutisia :)
Ihanaa kun alkaa tulla vauvoja!!!
Kyllä täälläkin alkaa mietityttää, koska tämä pikkuinen päättää pöllähtää maailmaan..
Mutta toisin kuin Britneyllä mulle tulee välillä sellanen olo etten todellakaan haluu et vielä syntyy.. Ihme pakokauhua ilmassa. Sit välillä saa ihan hyvin skarpattua itsensä ja tuntuu siltä että voishan pieni syntyä jo. Kummallista tämä elo..
Mulla oli muutama yö sitten ihan merkkejä ilmassa, että pian vois syntyäkin ja neuvolatäti oli sitä mieltä että muutaman päivän sisään lähden synnyttelemään.. Saapas nähdä sitten..
Onko muita alkanut pelottaa tai jännittää lähestyvä synnytys vai oottaako kaikki muut ihan rauhallisin mielin, koska pitää lähteä???
chili+ rapunen 39+2
Vimpulalle onnittelut prinsessasta!
Pikaisesti kerron, että meidän pikku-heppumme syntyi 22.6. klo 17.40 rv 38+5. Painoa hänellä oli 4020g ja pituutta 50,5 cm.
Lyhyesti synnytyksestä: Maanantaina käynnisteltiin oksitosiinitipalla ja illalla lopeteltiin kun ei synnytys alkanut käynnistyä. Yön nukuin hyvin ja tiistaina puhkaistiin kalvot ja jatkettiin oksitosiinitiputusta. Koko päivä kärvisteltiin enemmän ja vähemmän kovissa tuskissa ja lopulta huomattiin, ettei vauva pääse laskeutumaan. Edessä siis sektio. Raskas synnytys, joka onneksi nyt takana.
Eilen kotiuduttiin ja olen aika kipeä. Kirjoittelen kunhan hieman toivun lisää ja jaksan.
Tsemppiä kaikille!
t. Sanjuska + poika
pikku prinssistä! :)
Täällä aletaan olla niin kärsimättömiä et ei tästä tuu mitään... oon siivoillut ihan intona jne.
mut ei mitään merkkejä et vauveli tulis pois.. :D tai menkkamaista kipua on kyllä alamasussa ollut, mutta ei sen enempää mitään. :( kovasti odotan että huomenna ne soittais sieltä ä-polilta.. ja sais sen ajan sinne mahdollisimman pian. tietäs vähä et mis mennää ja mikä jätti vauva meille tulee ;D
T:britney 39+0
Paljon paljon onnea Vimpulalle ja Sanjuskalle vauvoista :)!
Täälläkään ei vielä oikein mitään synnytyksen merkkejä ole ilmassa. Olin viime viikolla neuvolassa ja vaikka paino on muuten noussut todella maltillisesti niin aivan kuten Fannilla, paino oli noussut melkein puolitoista kiloa viikossa! Onneksi neuvolan hoitaja suhtautui asiaan hyvin ja kuten itsekin epäilen, kyse on vain turvotuksesta. Olen yrittänyt juoda paljon, mutta ei ole kovasti helpottanut siltikään: crocsit on ainoat kengät mitkä mahtuu jalkaan :/. Lisäksi kävi niin, että kun olin ollut taas koko aamun huolissaan vauvan hiljaiselosta niin purskahdin itkuun neuvolassa! Sydänäänet kuuluivat kuitenkin tosi hyvinä ja sairaanhoitaja sanoi, että voin koska vaan soittaa päivystykseen jos huolettaa liiaksi. Se helpotti kovasti ja nyt vauva onkin ollut koko viime viikon oikein aktiivinen - liekö kyllästynyt äitinsä huolehtimiseen...
Onpa monella aikeita käyttää kantoliinaa tms, kiva! Me saatiin myös tuollainen Manduka-kantosysteemi ja haluaisin koittaa sitä. Pitäisi vaan vissiin yrittää katsella sen käyttöä vähän jo valmiiksi, että saa vauvan siihen oikeinpäin :D. Mutta myös perinteinen liina kiinnostaisi: mun miehen mielestä se on jotenkin viehättävää kun nainen kantaa vauvaa liinassa ;).
Chilille vastauksena, että mulle on tullut myös samanlaisia tuntemuksia. Aikaisemmin synnytys ei ole pelottanut lainkaan, mutta nyt viime päivinä synnytyksen läheisyys on alkanut pelottaa kun jotenkin ymmärtää, että paluuta ei tosiaankaan ole! Mutta kyllä siitä huolimatta odotankin kovasta, että synnytys alkaisia ja että näkisin vauvan :).
Nyt taitaa olla edessä muutenkin vähän rauhallisemmat ajat kun vime viikon kyläreissut on tehty ja nyt ollaan kotosalla ja remontoidaan ja näen varmaan lähempänä asuvia kavereita jos jossain käyn. Mutta niin se taitaa olla, että viime viikon torstaina kun ajeltiin minun vanhempien luota kotiin, oli se viimeinen automatka vähän aikaan ihan kaksistaan, hui :)!!
Tsemppiä muille pallomahoille!
Maija 38+2
Meilläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena, ja ainoa, jolla on menkkamaista kipua alavatsassa olen minä, jolla on menkat -.- Tulisi nyt edes supistuksia tuolle... etenisi asiat hiukkasen eikä saatais synnäriltä mukaamme muodottoman pläskiä palleroa...
Noillakin 4-kiloisilla syntyneillä pituus kuitenkin jotain 50 sentin luokkaa, eli eikö ne sitten pituutta kasva mitä leveyttä? Toisaalta olisi sekin aika karmeaa, jos joku 80-senttinen luikertelisi ulos...
Heh heh mun öiset jutut taas XD Jotain ihan asiaakin taisi olla, varmaan piti anopista valittaa, kun se on nyt niin innoissaan sen muuton kanssa; kolme päivää ollu ny kylässä ja varmaan puolet tavaroista pakannut, pyykkituvalla juossut joka päivä ja VÄHINTÄÄN 3 kertaa päivässä vienyt roskat! (mistä se repii niitä niin paljon, vai viekö aina pari räkäpaperia kerrallaan?)
Muru on ihan stressaantunut, vaikkei sen tarvitsekaan mitään tehdä, anoppi melkein väkipakolla istuttaa sohvannurkassa "kun sulle on niin raskasta tehdä mitään!"
Mä saan sitten juosta senkin edestä...
Eli tommosissa tunnelmissa meidän juhannus :( Kyllä vähän harmittaa, kun kuitenkin ihan virallisia lepopäiviä ollut...
Muttamutta, nyt anoppi kuulemma alkaa juosta Kelassa ja sossuilla ja neuvolaankin tunkee väkisin mukaan, eli ehkä jättää sitten kämpän rauhaan ja saadaan jopa itsekin pakata jotain tavaroitamme?
Ääää väsyttää ja sattuu ja stressaa, jospa sitten nukkumaan ja vauvaisia unia näkemään - ai niin mähän olen monta kertaa nähnyt unta että meille syntyy KISSA XD
Elokuun alusta odottaa kämppä Salossa jotta päästään sossuja karkuun :D Väliaikaisesti siis vain sinne, jatketaan eteenpäin kunhan ne anopin työhommelit järjestyy.
Tajusinpa tosin tuossa jokin aika sitten, että elokuuhun onkin tosiaan vielä kuukausi (ja rapiat) Vaikka sikäli on ihan kartalla pysynyt aikojen kulusta, niin meinasi pakkauspaniikki iskeä kun "enää vajaa 2 viikkoa?!"
No pikkuisen kiire tulee silti, vaikka onneksi suurin osa kamppeista on laatikoissa jo valmiiksi, säilytyssyistä.
Enemmän huolettaa kämpän siivous... kaverit muuttivat yläkerrasta veks joku aika sitten, ja saivat ensin satasen siivouslaskun, ja nyt vielä joku päälle 60€. Että mistä kaikista pölypunkin papanoista ne sitä laskua tekee???
(satanen tuli jääkaappiin unohdetusta maitotölkistä)
Raskausasioihin: Avokillakin tissit vuotaa kuin putoukset, mutta ne onkin tehneet sitä jo ihan alusta asti... E-kuppi, *kröhöm*.
Viimeaikoina sillä on myös tullut "outoa" limaa ja eilen se kertoi tohkeissaan isosta, löysästä kakkaläjästä joka täytti pytyn koko vesialueen... sen pohjan siis. Muistelee juttuja suolen tyhjentymisestä synnytyksen lähellä... tai sitten oli vain maha sekaisin paprikasta XD
Ja pissiä riittää, kuuluu huomautus olkani takaa.
Meillä on muuten sekä kantoliina että rintareppu :3 Ensimmäinen saatiin Vauva-lehden tilauksen kylkiäisenä ja jälkimmäisen avokki löysi kirppikseltä 20€ - BabyBjörniä muuten, *leuhkis leuhk*
Ja mitäs vielä... isyyslomia meillä ei ymmärrettävistä syistä ole, mutta laiskoina löhötään silti kotona XD Eli vauvan kanssa 24/7. (huh helpotusta, olenkin jo vuodessa ehtinyt kyllästyä pelkän avokin seuraan, lopultakin joku uusi naama!)
Eipä kai sitten muuta uutta, mitä nyt anoppi saapuu seuraksemme huomenaamulla ja... no, sitten se on.
Ai niin ja Serranon perhettä ollaan töllätty intensiivisesti muutama päivä! DVD:ltä ekaa tuottista. Kaksi jaksoa tänäänkin, vielä puolet jäljellä.
Saatetaan katsoa vielä yksi jakso ennen nukkumaanmenoa (vaikka oikeastaan pitäisi olla pirteänä huomenna...) tai sitten piirretään ja syödään mansikoita. Prismasta saa parhaat, nää on Cittarin belgialaisia ja pöff... silleen jännästi mätämakeita :/
Hupsista, jaarittelin bobbaa!