*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** KESÄKUU
Kommentit (119)
Onnittelut Vimpula ja Sanjuska75!
Täällä vielä kärvistellään yhtenä kappaleena. Tänään olis neuvola ja jännittää tuo paino kun jussina tuli mätettyä ruokaa napaan ihan tosissaan.
Muutamana päivänä on tullut kevyitä suppareita, mutta ovat loppuneet aika pian. Edellisissä raskauksissa ei näitä ennakoivia oo tullu ollenkaan. Nyt sit hämää tosi paljon tollaset feikki jutut.
Sais kyllä jo tulla. Mut mun tuurilla menee ihan reilusti yli et jos vaik heinäkuun lopulla olis vaavi täällä.
Ihanaa ilmaa luvattu täksi viikoksi. Ei vaan hirveesti innosta olla kuumassa kun muutenkin niin tukalaa. Täällä kans crocksit on tän kesän kengät, muut ei mahdu jalkaan.
Onko muilla muuten kengän nro kasvanut raskauksien myötä? Mulla on! Et nyt sit odotelaan kasvaako vielä, sit ei kyl enää naisten osastolta saa kenkiä kun nro 42.arghhhh
Toisia jännittää synnytys, mulla ei niinkään se vaan ne jälki supparit. Ekasta en ees muista niitä, tokasta muistan hyvinkin. Ja oon antanut itseni ymmärtää et ne voimistuu mitä useampi synnytys. Huoh- kaikkea sitä miettiikin.
Nyt juomaan vettä ettei tää turvokki ihan mee överiksi.
Tani 39+2
Huoh, olipa taas masentava neuvolakäynti. Painoa oli tullut sitten viime torstain toista kiloa ja verenpaine edelleen korkea (134/99). Pissa kuitenkin puhdas. Terveydenhoitaja ois jo laittanut mut äitipolille käymään, mutta kun soitti sinne niin sieltä neuvottiin vielä tarkkailemaan verenpainetta kotona. Sain siis mittarin kotiin ja tarvis kolme kertaa mitata paine ja juoda 3litraa vettä päivässä. Ja huomenna taas neuvolaan :/ Kotiin päästyä tuli ihan itku, kun nyt kyllä masentaa tää koko raskaus niin paljon! Ei voi muuta toivoa kuin, että vauva päättäisi pian jo tulla eikä tarvis murehtia painonnoususta ja verenpaineesta enää. Sf-mitta oli muuten 35cm, eli nyt mennään normaali- ja yläkäyrän välillä.
Nyt tarvis jotenkin saada iloisempi mieli ja jaksaa nämä loppuhetket.
Onnittelut Sanjuskalle!!
Fanni 38+4
37+1 täälä siis kasassa. Painoa oli nyt sitte tullu se 1,5kg/vko :/ Masentavaa. Mä kun oon oikeesti koittanu syödä kohtuullisesti. Eilenki ku mies veti pussillisen sipsiä iltapalaks meikä rouskutti mansikoita. Muutenkin himoruuat on kirsikkatomaatit & mansikat. Niistäkö noi kilot on tullu vai mistä?? Vai tulikohan kumminki syötyä juhannuksena jotai ylimäärästä.. 400g vajaa ettei menny taas seuraava kilokymmenys rikki. No toivotaan et ens vkolla olis paino laskenu. Jos tää vaikka olis turvotusta. Vaik eipä kyl kovin näkyvää oo. Enää ei pysty sillai liikkuunkaan kun tulee toisen jalan pohje ihan sikakipeeks. Oon silti koittanu joka päivä edes vähän käpsytellä. Pyöräily ny vie jotenki luonnaa mut persehän siinä puutuu jos yrittää pitkää lenkkiä.Ja mä kun en sitte millään niitä raskausarpia haluis kun ei niitä kerta viel oo tullu, mutta tällä painon nousulla varmasti tulee. (pienet on siis mulla murheet :) )
Hb oli onneks noussu 124 eli ei enää tartte rautaa syödä! Sf oli pompannu 2 vkossa 4cm, mut keskikäyrillä mennään edelleen :)Verenpaineet on oikeenki hyvät. Vauva liikkuu vielä kovin, eli ei mitään enteitä että olis lähimainkaan syntymässä. Masu on pystyssä eikä yhtää laskeutunu. No ei kai siihen tarvita kun yks kaunis päivä kun se laskeutuu. Sais kyllä tulla viimestään ens viikolla. Aluks viikot meni tosi hitaasti. Sitte jossain vaiheessa hirmusta vauhtia, mutta nyt tuntuu että aika on pysähtyny!!
Mä olin luullu et isyysloma alkaa aina sillon ku lapsi syntyy, mut ilmeisesti täälä on muillakin etukäteen suunniteltuja isyyslomia? Sillainhan se työvuorosuunnittelun kannalta helpointa on. Mutta entä jos lapsi syntyyki ihan muulloin kun on laskettu..?
Synnytyksen jälkimainingeista tuli mieleen etten ollu kuullukkaan että siinä touhussa tulee häntäluu kipeeks ja voi olla kipee kuulemma 1/2 vuotta? Tai sehän on mulla ainaki nyt jo kipee. Mitähän muuta on mitä en tiedä? Mutta ajattelisin muutenkin jotenkin niin että olis helpompi ponnistaa jokseenkin kyljittäisessä asennossa koska sillonhan häntäluulla olisi tilaa painua taaksepäin jota se ei voi tehä jos sen päällä makaa, ja näin vauvalla olis paremmin tilaa syntyä?? Oonko ihan hakoteillä?
Juhannus meni mukavasti mökillä saaressa. Keskiviikkona olisi tarkoitus lähteä merelle retkelle majakkasaareen. Toivottavasti sää suosii.
Kävin tänään Reiman tehtaanmyymälässä säästämässä! Mitä enemmän ostaa sitä enemmän säästää ;) Mä säästin 50e. Kaikki vaatteet oli 40-50% alessa. Nyt kelpaa pikkuisen tulla kotiin kun ei tarvii alasti kulkea.
Onnea kaikille pikkuisensa jo syliin saaneille!
Mä näin viimeviikolla unta että raipe olikin tyttö. Sillä oli pisamia jo syntyessään ja paljon tukkaa. Me ei siis tiedetä kumpi tulee mutta lähes kaikki on poikaa povannu. Se on jopa tarot korteista tarkistettu ;)
-raksu- & raimoeetwartti
Tänne ei kuulu mitään muuta ku erittäin tuskasta oloa! mä sain sen ajankin sinne ä-polille, Ensviikonmaanantaille.. eli sillon on jo 40+1 viikot! mä luulin et pääsisin sinne ennen laskettua aikaa. mut ei, aika outoo.. ku sen takia mulle se lähete laitettiin et jos se on niin iso et pitää kattoa et mahtuuko se ees syntyy alakautta, tai näin mä ainakin ymmärsin.:( mut ei sit vissii. roivon mukaan mä oon ensviikolla jo vauva kainalossa.. :)
Ärsyttääkö muita se että "nauti nyt vielä kun voit" huomautukset..? mua ainakin, tekis mieli vaan sanoa et "niin mistä mun pitää nauttia, siitä et ravaan vessassa puolen tunnin välein, ei saa nukuttua missää asennossa, jalat on ku elefantilla, maha painaa" jne. ei oo helppoo ei. :D noo, kyllä kai se tästä.
britney 39+1
Miettikää silti kuinka "helppoa" meillä on kun saadaan kuitenkin liikkua melko vähissä vaatteissa näin kesäaikaan. Ja on ne crocsit ihan mukavat kengät. Jos vaihtoehtona olisi sulloa ittensä miehen ylisuuriin toppavaatteisiin kun muut ei mahdu päälle ja tarvis kokoajan ulkona varoa ettei liukastu ym :)
Totta mitä britney sanoi. Nauti vielä.. no mutta kun mä en nauti kotona lorvailusta vailla tekemistä! En mä osaa keskittyä mihinkään kirjan lukemiseen tai muuhun "ei tekemiseen". Tylsää sanon minä! Jotku rutiinit tarttis olla mutta kun ei itteensä varten viitti. Tarvis olla se pikkunen et sais taas rutiinit luotua.
Kattelin, et kirjoitin viimeks 17.6 ja kerroin uusista supistustuntemuksista. sitähän ne sit tarkoittivat et synnyttämään lähtö tuli seuraavana päivänä. Tulivat tosiaan yhden päivän ajan silleen, et 1-2 supistusta tunnin aikana, sellasta polttelua alamahalla ja -selällä. Seuraavan yön tulivat 15min välein. Aamulla hieman jo laantuivatkin/harvenivat kunnes taas iltapäivää kohti tulivat vähän tiheämmin ja todella kipeinä, auts.
Ja illalla tyttö syntyi. Melko pitkään olin kotona, aiemminki ois voinu lähteä mutta toisaalta parempi näin, kuitenki haluamani kivunlievitykset ehdin saada jne..
Ja kaikki meni juuri niin hienosti ku olin toivonut (paremminki ku olin uskaltanut toivoa).
Ja todella reipas tyttö on ollu vaikka ei ollu ku vähä päälle 37 viikkoa syntyessään.
Tuntuu hassulta, et kaikki meni sit niin nopeasti kun sitä synnytystä on odottanut pitkään ja luulin, että menis pitempään supistusten kans seilatessa, niin kuin aiemmassa odotuksessa aina tulivat lupaavina mutta loppuivat yhtäkkiä ku seinään.
Jaksamisia kaikille vielä odottaville ja onnea tulevaan koitokseen!!!
ApsiDeisi: Onnea siihenkin suuntaan! Sullapa olikin loppujen lopuksi melko lyhyt odotusaika, kun ei tarvinnut tuon enempää odotella! :) Kiva että synnytys ja kaikki muukin sujui hyvin. Paljon vauvantuoksuisia päiviä sinne! :)
Täällä oleskellaan supistustuntemusten kanssa ja odotellaan josko voimistuisi. Eläinlääkäriin täytyisi kyllä vielä keretä tänään koira rokottamaan, mutta sen jälkeen voisi kyllä näkyä jo enemmän edistystä. Taitaa kuitenkin käydä niinkuin aina, eli supistukset eivät etene ja lopulta loppuvat kokonaan... Nooh, odotellessa. Ensi viikon perjantainahan se laskettu päivä vasta koittaa, onhan tässä vielä aikaa.
Vaniliini 38+4
Neuvolassa kävin tuossa hetki sitten. Kaikki oli kunnossa paino jopa tippunut -1,2kg viime kerrasta. Vauva oli todella todella alhaalla, sydänäänet sai kuuluviin pikkuisen häpyluun päältä.
Ollaan vietetty kohta viikko mummolassa(130km synnytyssairaalasta) ja tarkoitus olisi mennä sinne takaisin odottelemaan lähtöä. Terkkari sanoi että jos synnytys alkaa lapsivesien menolla eli jos vedet menee 130km päässä sairaalasta niin täytyy tilata ambulanssi ja olla vaakatasossa matka, koska tyttönen voi tulla hyvinkin rivakasti(vauvan pää on tosi syvällä mutta päällä on myös reilusti tilaa koska pari päivää sitten vaihtoi vielä kylkeä ja pystyy hyvinkin pyörimään päänsä ympäri vielä). Toivottavasti onkin pienempi päinen kaveri kun isoveljensä jonka ponnistaminen maailmaan kesti 2h15min :D
Että semmosta, seuraava neuvola-aika maanantaille ja sitten torstaille. Toivottavasti ei tarttis mennä enää maanantain käynnille :)
Itselläni on lauantaina synttärit ja siihen olisi hyvä tehdä tyttönen :)(ihan kun voisin sen päättää).
Enkä malta olla kehumatta että viime viikon supistelujen jälkeen olo on parantunut kummasti ja juhannusaatto aamuna kävin pesemässä matot :) Nyt on mukava kun voi levittää puhtaat matot lattioille eikä tarte murehtia maton pesua enää synnytyksen jälkeen.
Säätiedotus on luvannut ihanan helteistä viikkoa joten nauttikaamme nyt siitä vielä isoine masuinemme(22v sitten kun synnyin niin hellettä oli 36*c sinä päivänä, joten jos meinaa turvottaa ja ahdistaa kuumuus tällä viikolla niin miettikään millasta se VOIS olla :D)
T:HanniS + paputar 39+4
*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** KESÄKUU
29.6. Han, 1
30.6 Elma *85*,1,K-HKS(Hml)
1.7. emmizle, 2, Turku
1.7. Tyttå89, 1
1.7 Tassu 1, Jorvi
2.7. HanniS, 2, 21, KYS, tyttö (uä)
2.7. Zajka, 1, Porvoo
2.7. Chili-80, 3, Kättäri
3.7. ek, 2, 20, Jorvi
3.7. Ihme, 1
3.7. pikkunelonen, 4,
3.7. Tani, 3, Kättäri
4.7. Britney87, 1, 22, tyttö (uä)
4.7. Nupsu, 4, TAYS
5.7. Nestor, 2
5.7. vauvva, 1,24, KYS
6.7. Vanukas, 1
6.7. Hilla78, 4
6.7 ApsiDeisi
6.7 Tuikku, 2
7.7. Insku83, 2
7.7. NM-90
7.7. Salsa9, 2
8.7. Fanni, 1, 22, Satks
9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto
9.7. shira, 3, 25, MKS
9.7 vaniliini, 1, TYKS, tyttö (uä)
9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS
9.7 MaijaB, 1, 24,ks-ks, tyttö (uä)
10.7 Tridian, 1, 25
10.7. miruliini, 2, tays tai phks
10.7 -Tuikku-, 2
10.7. toukokuu, 4, Kys
11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala
11.7. Petruska, 1
11.7. Heldels, 2, 34, kättäri
12.7. irma
12.7. iinea, 2
12.7. Jancelin, 1
12.7. Cicu, 3
12.7. kettu, 1
13.7. onnenkantamoinen
13.7. Bonnie 83, 2
14.7. Karkki, 1, 23, OYS
14.7 Miukkis, 1
15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala
17.7. Tuuli, 1
17.7. Hexuli, 5
18.7 -raksu-, 1, 26, Satks
19.7 tur-koo-si, 1
19.7. Whitecat, 3
19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi
19.7. Elisabet, 3, tyttö (uä)
20.7. tuittu82, 3
20.7. Tähti, 2 ,
20.7 ariella, 3
22.7. Banfigo, 1, KYS
22.7 Basin, 2
23.7 Illuvatar, Lohja
23.7 Kivi 3
25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri
25.7. HK, 1, 28, Kättäri
26.7. pikkuvarpaat,1
26.7. Keräkurmitsa, 2
27.7. nasuste, 2, koks
27.7 Maijuemilia, 4, Nkl, tyttö
28.7 Poksu, 1
29.7 mama87, 2
29.7 mertza, 2
30.7 Sunniee, 1, 21, Kätilöopisto
30.7 äityli-76, 3, EKKS
30.7 Kuhalainen, 1,19, vammala,poika (uä)
31.07 Suvi83, 1, Kättäri
pikkanen09, 30
Geminimama, 3, PHKS
Kajo, 1
SYNTYNEET:
2.5.2010 (28+5) Asteri: poika, 960g, 36,5 cm
11.5.2010 (28+5) Olivia (Memm!): tyttö, 875g, 34cm
22.6.2010 (?) Vimpula: tyttö, 3860g,52cm
22.6.2010 (38+5) Sanjuska75: poika, 4020g,50,5cm
Heippa!
Täällä odotellaan esikoistamme.Tänään käyty viel neuvolassa ja kaikki kunnossa.Saa nähä meneekö kovasti yli lasketun,tosin kipeitä supistuksia on jo päivittäin.Ihanaa että ollaan jo näin loppusuoralla ja kohta saadaan pikkuinen nyytti.
Vois kyllä tulla jo kun kaik on valmiina.
äippä 39+6
Tänään taas kävin neuvolassa ja kaikki edelleen samalla tavalla. Paino ei ollut noussut eilisestä ja pissa puhdasta, vauvan syke hyvä 150. Paineet on nyt pysynyt sallittujen rajojen alapuolella, just kun mittasin kotona niin oli 130/93. Mutta eilen illalla olikin alapaine korkeimmillaan 104 ja soitin sitten synnärille, sieltä neuvottiin lepäämään kunnolla puol tuntia ja mittaamaan uudestaan. Levon jälkeen paine oli 97. Ei sitten tarvinnut lähteä tarkistukseen, mutta sanoi, että jos nousee yli 100 niin täytyy tulla ja voi varautua siihen, että joutuu jäämään sinne. Mielummin mä lepään kotona kuin sairaalassa, joten taitaa tulla loppuodotuksesta aikalailla tylsää kotona makaamista! Tuntuu meinaan siltä, että heti, jos teen jotain (esim. pyykkien laittoa) niin paineet nousee.
Huomenna mittailen paineita kotona ja torstaina menen taas neuvolaan. Näyttää siltä, että saan ravata siellä joka toinen päivä loppuodotuksen ajan! Yritän ajatella positiivisesti, että pian tämä odotusaika loppuu ja saan vauvan syliin, mutta vaikea on pysyä positiivisena tämän kaiken keskellä. Voih, kunpa meidän vauva haluaisi jo syntyä! (mitään tuntemuksia siihen suuntaan ei kyllä ole, öisin saattaa supistaa kerran kaks, mutta se on siinä)
Fanni 38+5
ONNEA Sanjuska75 ja ApsiDeisi!!!
Ja Sanjuskalle voimia toivutteluun. Kiva kuulla, että ApsiDeisillä meni kaikki hyvin :)
Raksu kyselit isyyslomista, meillä mies on aloittanut loman joka kerta vasta sitten, kun kotiudun vauvan kanssa sairaalasta. Aina on löytynyt työpaikalta sen verran joustoa :) Ja yli lasketun ajan on tosiaan aikaisemmat raskaudet menneet.
Häntäluusta kyselit myös, mulla ei ole kyllä vaivannut. Kuopuksen syntymän jälkeen pystyin istumaan heti samana päivänä. Esikoisen jälkeen meni useampi viikko, ennen kuin kunnolla kärsi istua. Tuli aikamoiset repeytymät (kun oli yli 4500g). Mutta häntäluu ei ollut silloinkaan kipeä.
Täällä kyllä nautitaan masusta vielä kun voidaan :)
Ikävä tulee sitä tunnetta, kun vauva liikkuu masussa... Kun ei ole varma, onko meillä lapsiluku täynnä, vai vieläkö joskus neljättä...
Mikäs tässä on nauttiessa, kun ei mitään ihmeempää ole, nyt on tullut vähemmän niitä vihlomisiakin. Ihania kesäpäiviä, tänään taas viihdyttiin rannalla lasten kanssa. Vesi olisi ollut tosi lämmintä, mutta muistelen, ettei sitten saa enää uida, kun on kohdunsuu lähtenyt avautumaan...!? Täytyypä vielä tarkistaa.
Jaksuja Fannille, britneylle ja kaikille muillekin.
Kohta on oma kuu, jipii! Voikaa hyvin, heinämasut :)
shira 38+4
Tänään oli sit se kaipailemani neuvolalääkäri. Painoa olin keränny viikossa jopa 1,6kg, hui..Toisaalta paino on pysytellyt aika maltillisissa lukemissa ja välillä jopa laskenut aikaisemmin, joten ei vielä huolta.Kunhan ei samaa tahtia jatku!Vauvelin syke tosin teki temput, huiteli hetken 188.Vaikka tasoittuikin niin kävin äitiyspolilla sydänkäyrässä ja ultrassa.Kaikki oli kuitenkin ihan normaalia,mut olihan se kiva nähdä pikkuinen ja kuulla et ainakin sydän oli ihan kunnossa. Että sellaista tänne... Pikku hiljaa alkaa hieman jännittää tuleva koitos ja haluaisin jo kovasti tutustua henkilöön... :D
Poksu 35+6
Täälläkin jo odotellaan innokkaasti milloin päästään näkemään uusi tulokas. Olenkin puuhaillut siihen malliin mm. puutarhan kimpussa, että se voisi synnytystä edistää, mutta ei. Oikeastaan mitään ei ole ollut. Ehkä yksi harjoitussupistus tuli juhannuksena mökillä, mutta muuten ei mitään.
Olo on välillä ihan normaali ja taas välillä vauvan painaa virtsarakkoa niin että meinaa tulla pissat housuun kävellessä. Nyt on ihan kaikki valmiina vauvan tuloon, kävin tänään ostamassa sairaalakassiinkin vähän evästä synnytystä varten ja imetysliivit. Sais jo vauva tulla!
Karkki 37+6
Tänä aamuna oli neuvolakäynti. Vauvalla kaikki hyvin ja on nyt sitten lähtökuopissa, eli ihan lantioon on jo painunut pää. Neuvolatäti sanoi että voi syntyä vaikka tänään tai vasta kolmen viikon päästä. Ei voi tietää! :D Verenpaine oli mulla hyvä ja pissa puhdas. Painoa oli tullut 1kg viime kerrasta. Eli nyt siis yhteensä 8kg tullut raskauden aikana painoa. Sf-mitta oli 33cm, käyrillä siis mennään. Tekipä täti vielä painoarvion pikkuisesta, joka on siis hänen mielestään laskettuna päivänä 3,5-3,8kg! Hui! :D No tuopa on ihan normaalikokoinen vauva vielä, mutta tuntui silti hurjan paljolta! :D Toivotaan että oli muuten sitten viimeinen neuvolakäynti tällä kertaa! Ensi kerta voisi sitten vaikka olla pikkuisen kanssa. :)
Eipä siinä sitten kai kummempia, vauva kovasti kaivaa itseään ulos. Saa nähdä milloin meinaa tosissaan tulla. :D Tulispa jo!
Vaniliini 38+5
Tää on ihan järkyttävää, heräilen pitkin yötä siihen että on tukka märkänä. Räppänät ovat auki, peittoa ei ole päällä lainkaan ja silti hiki valuu. Onhan tällä viikolla lämmintä, mutta ei öisin nyt mikään helle ole ja tosiaan tuulenvirettä pukkaa koko ajan, silti hiki vaan valuu ja letti on aamulla sen näköinen, kuin ei olisi suihkua nähnyt kahteen viikkoon. Tältäkö se menopaussikin sitten tuntuu? Oi naiseuden riemuja. Pah.
Ensiksi PALJON ONNEA kaikille vauvan saaneille :) Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!!
Olen käynyt joka päivä lukemassa kuulumisia, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään! Ehkä osasyynä myös jalkapallon MM-kisat.. Tytön nukkumaan mentyä on illat mennyt niitä katsoessa!
Täällä vaan odotellaan.. Samat perusoireet jatkuu, eli ei tämä enää mitään herkkua ole! Onneksi on tosiaan kesä, että ei sentään tartte pukea itseään ja lasta kauheisiin toppavermeisiin!
Viime pe oli jännät paikat, kun yhtäkkiä aloin vuotamaan verta. Soitin synnärille ja jos vuoto olisi jatkunut tuntia pidempään, niin olisi pitänyt lähteä. Onneksi loppui aika pian, niin tod.näk. kyseessä vuotoa kohdunsuulta.. Eli alkaa olla sielläkin paikat valmiina ulostautumiselle :) Mutta muita merkkejä ei nyt sitten ole ollut.. Eli ootellaan! Sinänsä ei edelleenkään haittaa, vaikka pari viikkoa olisi vielä mahassa, kun tietää, että ei tämä elämä helpotu.. Ei vaan enää jaksa tätä mahaa. Onneksi maha pysynyt kohtuu kokoisena.. Viimeksi sf 28 ja mittasin ympärysmitan mikä oli 93cm. Mutta omaan kokooni nähden ihan hyvän kokoinen pakki edessä on!
B-streptokokki oli taas alkanut kasvamaan virtsassa, vaikka viime antibioottikuurista ei montaa vkoa ole! Enää ei tarvii syödä uutta kuuria, eli täytyy toivoa, että sairaalaan pääsen hyvissäajoin, jos vedet menee! Että näin meillä!
Nyt vaan ootellaan seuraavia vauvoja ja hei, meillä kaikilla on lasketutajat ihan lähellä..heinäkuu alkaa huomenna!!
Mysweetie rv37+3
Huomenta kaikille!
Sanjuska75: Paljon onnitteluja prinssistä! :) Tule kertomaan enemmän sitten kun jaksat. Olisi kiva kuulla lisää synnytyksestä kun mulla on kaikki kuitenkin vielä edessä! :) Pikaisia toipumisia sinne!
Täällä tullaan hulluksi vessassa juoksemisen kanssa. Viime yönä olen juossut vessassa enemmän kuin koskaan ennen, liekö vauva sitten tullut vielä alemmas tai jotain. Kaikki vauvan liikkeet saavat älyttömän pissahädän aikaan. Tulee todella kiire vessaan, jos ei halua että kaikki tulee housuun, eikä sitä pissaa kuitenkaan mielinmäärin tule kerralla, eli paine on vain kova rakossa kun vauva painaa kamalasti. Onko muilla tällaista? :/
Tänä aamuna supisteli lupaavasti ja toivoin että kovenisivat, mutta eivät ole toistaiseksi koventuneet. Täällä odotellaan malttamattomana jo että tulisi lähtö, mutta rauhallisin mielin kuitenkin ollaan. Muakin on pikkasen enemmän alkanut jännittää kun tajuaa että synnytys on oikeasti jo todella lähellä ja se voi alkaa hetkenä minä hyvänsä. Mutta odotan sen alkamista silti enemmän kuin mitään muuta. Alkaa olokin jo olemaan todella epämukava, varsinkin jos tämä paha pissarumba jatkuu. :/
Juhannus oltiin tosiaan mökkeilyn merkeissä ja nyt taas kotona. Miehellä alkaa ensi viikolla loma, joka kestää kolme viikkoa. Vähän jännittää mahtaako olla vauva sylissä ennen miehen loman alkua! ;) Keskiviikkona on neuvola, joten silloin taas vähän enemmän kuulumisia. Toivotaan että supistukset vahvistuisivat päivää kohden, sillä koko ajan niitä pikkaisen tulee. ;)
Kärsivällisyyttä kaikille roimasti! Sitä tarvitaan! Hyvää viikon alkua kaikille heinämassuille ja jo poksahtaneille! ;) Saa nähdä poksahtaako tällä viikolla meitä lisää! ;)
Vaniliini 38+3