Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** KESÄKUU

14.06.2010 |

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin siellä sossutanttojen tapaamisessa, enkä kyllä tajua miksi ne meitä sinne yleensä tarvitsi, kun kaikki päätökset on jo "ylemmillä tahoilla" tehty! Eli ensikoti kutsuu... avokki ja vauva viedään suoraan sairaalasta. Synnärikassin lisäksi pitää pakata myös matkalaukku.

Voin kuvitella että jokseenkin tämmöinen tunne (toki paljon pahempana) on niilläkin, jotka on raskaana esim. vesipäälle ja tietää, että pari päivää saavat sitä pitää ja sitten menee. Mulla vaan menee samalla avokki :(

Toki mä pääsen ensikodissa käymään, kunhan aina etukäteen sovitaan niiden tanttojen kanssa, mutta muuta ne eivät sitten sanoneetkaan. Että kuinka usein, kuinka kauan kerrallaan? Voisin kyllä uskoa että niin v-mäisessä paikassa olisi joku 2h kerran viikossa- systeemi...

Hirveetä kyttäystä se tulee avokillekin olemaan :( Omat kännykät on kai kiellettyjä, puheluista pitää maksaa ja puhua saa vaan 5 min kerrallaan (tästäkään ei tiedä että kerran vaiko useamman päivässä?) Sama juttu tietokoneella, sillä saa hoitaa "asioita" (eli ilmeisesti laskujen maksamista etc) Oli myös puhetta valvontakameroista! En saanut selville, onko ympärivuorokautista vaiko satunnaista, mutta ensikotijakson jälkeen saadaan filmit itsellemme, eli jotain kuvaamista jokatapauksessa.

Suututtaa, kun tekivät avokin mielentilastakin niin suuren haloon! Haki YLI VUOSI SITTEN 2 viikkoa sairaslomaa - passitettiin suoraan psykiatrin puheille - kyselivät asioita vain LAPSUUDESTA, nykytilanteella ei mitään merkitystä. Tämä sitten yhdessä alaikäisyyden kanssa on jotain niin vaarallista ja turvatonta meidän vauvalle...

Joo, tokihan se lapsi on paljon turvallisemmassa ja ehjemmässä ympäristössä siellä vieraassa paikassa, vieraiden ihmisten keskellä... viis tutkimuksista, jotka puhuvat aivan toista...

Niin, ja ollaan myös kuulemma itsekkäitä ja lapsellisia, kun ei ymmärretä asettaa lapsen tarpeita omien halujemme edelle! ME VAIN HALUTTAISIIN PITÄÄ PERHEEMME KASASSA! Mutta ei kai se sitten ole lapsen tarve se...

Avokki on itkenyt koko päivän. Tosi kiva loppuodotus tämä viimeinen kuukausi :( Tai vähempi, jos myös meillä joudutaan käynnistelemään vähän etuajassa... (josta sossutantta ylen riemastui, nojautui pöytänsä yli lähemmäs silmät kiiluen kun sai kuulla että vauva voi syntyä aiemminkin. Näki naamasta että harmitti, kun ei ollut mitään tarkkaa aikataulua antaa, "käynnistetään jos kasvaa liikaa, ei vältämättä.")

Ja kivaa mullakin sitten yksin kotona, kaikkien vauvakamppeiden keskellä joita avokki ei vie mukanaan (vie kaikki mahdolliset omat kamat, saapa siitä pienestä haisevasta kopperosta edes vähän kotoisamman...)

Vierailija
22/119 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lisäilinkin sut jo tonne listaan.. Kerrotko vielä sun oman iän, missä synnytät ja jos kysyit rakenneultras sukupuolta niin se myös.. :)

Äh, älä Stressaa siitä painosta.. toisilla nousee paino paljon enemmän kuin muilla.. siis mulla on noussut kans nyt jo päälle 20kg ja rv 37 on siis nyt menossa. mulla on kyllä niin paljon nestettä varmaan kehossa et osa johtuu siitä.. ja oon mä nyt loppuraskaudessa kyl syönytkin enemmän jäätelöä yms. :D mutta mä oon päättänyt et mä kyl sit saan mun kiloni pois mitä jääkin.. ja tosiaan painoin kans 60 kg ennen raskautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
16.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tää älytön syöminen! En vaan hallitte sitä vaan syön kaiken mitä nään! Päivän saldo on hampurilaisateria, 2xmunkkia, pala kääretorttua, jäätelö, grillissä hornetteja, puoli pussia marianne rakeita, 250g tomaatteja..unohdinkohan jotain? Tunnen itteni ihan syöttöpossuks! Mut oma vikahan toi :/ Pari viikkoo muutenki vedetty kakkua päivästä toiseen. Ensin hääkakkua, sitte 5v synttärikakkua, sit "baby shower"kakkua ja nyt viikonloppuna ristiäiskakkua.. Paino on nyt noussu tollaset 14 kg. Sen rupee näkeen jo naamasta, yäk!

Tänään oli ultra. Vauvan paino arvio 2900g. Toivottavasti ei mee yliaikaseks ettei tuu mitää jättiläistä. Alakertaan ei kurkittu eli siitä tilanteesta ei oo tietoa. Mut eipä kyllä supistele eli tuskin mitään mainittavaa sielä oliskaan. Sellasta menkkamaista oloo alavatsalla ajoittain on? Mistä se nyt sitte kertoo?? Jos en olis täältä lukenu olevan normaalia olisin varmaan kuvitellu olevan pissatulehduksen.Huomenna olis tutustuminen synnärille. Kai sitä kohta tarttis synnärikassiakin alkaa pakata.

Onko hyviä linkkivinkkejä netin nimipalstoille? Muutama on mielessä mut tiä vaik olis joku nimi jääny noteeraamatta..

-raksu- & raimoeetwartti 35+3

Vierailija
24/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 19 vuotias oon ja tampereella asun, mut haluisin vammalaan synnyttää :) vaavin sukupuoleks on arvioitu poikaa 95% mahdollisuudella. :P

Tietääkö kukaan vinkkejä närästykse ehkäisyy kotikeinoilla?

Siskokin sai vauvan tuossa 10 päivää sitten, kamala vauvakuume eikä jaksais odottaa pienen syntymää, vaikkei kaikki ookkaa vielä valmiina. Mistäköhän sais halvalla hoitopöydän? :)

Vierailija
25/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsinpä sitten taas viideltä! Ei tullut enää uni sen jälkeen.. Mua on viime päivinä alkanut närästää oikeen kunnolla. Haen varmaan tänään Rennietä. Makuulla ja esim. kyykkyyn mennessä (rikkaruohoja peratessa) tuntuu kuin nousis koko ajan ylös kurkussa. Eikä helpota se, että vauva potkii aina vaan ylemmäs kylkiin :D

Mulla on tullut painoa 19kiloa! Toisaalta viisi kiloa tosta tuli jo sillon, kun lopetin e-pillerit ja siis ennen kuin tulin raskaaksi. Mutta tarkotuksena mullakin kyllä on, että kaikki mitä tulee niin lähtee pois (ja hieman enemmänkin).

Fanni rv37!!! :)

Vierailija
26/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun saadaan lisää keskusteluseuraa. :) Ja tietysti lisää jännitettävää, että milloin kenenkin aika koittaa! ;)

Närästyksestä kyseltiin: En tiedä sillä tavalla mitään ennaltaehkäisykeinoa, paitsi tietty niiden ruokien välttäminen mitkä aiheuttavat närästystä. Itselläni närästykseen auttaa, jos juon lasin kylmää maitoa, tai vaikka pari lasia. Joskus ihan kylmä vesikin auttaa. Kannattaa kokeilla, maito ainakin kai jotenkin lievittää tuota polttelun tunnetta.

Painostakin kyseltiin: Mulla on tosiaan nyt tullut se 7-8kg raskauden aikana painoa. Ei tunnu olevan paljon, kun kuuntelee mitä voisi tulla. Sehän riippuu tosiaan ihan ihmisestä ja monesti varmaan jos painoa tulee runsaasti, niin nesteitä on siitä kuitenkin osa. Ehkä painoa ei kannattaisi stressata, pitäisi odotella jälkitarkastukseen asti vaa'alle menemistä synnytyksen jälkeen, niin saisi varmasti taas todellisemman kuvan mitä on jäänyt kiloja. Sitäpaitsi nyt kuuluu nauttia raskaudesta, eikä murehtia kiloista! Kiloista kerkeää murehtia sitten kun on vauva sylissä! Vaikka tietysti helppohan minun on sanoa, kun ei sitä tosiaan paljon ole tullut.

Milloinkohan saadaan kuulla vauvauutisia? :)

Vaniliini 36+6, huomenna tasan 37+0! Niin se aika taas rientää! (Voisi jo sanoa, että tervetuloa pikkuneiti!)

Vierailija
27/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että on muitakin, joille painoa on tullut reippaasti. Itsellä meni tänään 70 kilon raja yli, tullut yhteensä 14kg. Edellisen raskauden jälkeen meni puolisen vuotta ja olin lähtopainossa, ilman mitään sen kummempia temppuja. Silloin kiloja tuli muistaakseni 17. Miehen äidillä tullut kaikista kolmesta lapsesta 35kg, mutta ylimääräisiä kiloja ei ole jäänyt. Tosin tää on kovin yksilöllistä.

Neuvolassa kaikki melko kivasti. Vauva nukkui, joten syke oli melko paljon normaalia alhaisempi. Terkasta se oli ok, mutta mä seurailen nyt vähän enempi kotidopplerilla. Elokuuhun asti onkin sitten harjottelijoita terkaa tuuraamassa.

Eilen kudoin bambulangasta muutamat lisäimut kestoihin, joku kehu bambulangan imutehoa ja kun sitä oli kaapissa, niin päätin kokeilla. Nyt sitten pitäisi alkaa ompeleen kestoja.

Kaikki vauvapyykki pesty (paitsi villaset), siihen meni kolme päivää. Mä en tajua mistä tuota tavaraa on tullut! Kayttämättömäksi jää paljon.

Oon tykännnyt hirveesti nimestä Victoria, mutta nyt se nimi on jo liian yleinen ja kun on noi häätkin, niin jää väliin (siis JOS meille tulisi tyttö). Mulla yks suurin kriteeri on se, että nimi ei saa olla yleinen, toisekseen sen on oltava kansainvälinen ja nimen pitää merkitä jotain. Jonkun muun mielestä nää kriteerit on ihan naurettavia, mutta kaikilla on omat hassut kriteerinsä. :)

Jaksaaako muut kotona yksin olevat tehdä itselleen terveellistä ruokaa? Mä oon ollut viikon kotona ja ehkä kahtena päivänä syönyt terveellisesti.

Enkelinäiti rv 36

Vierailija
28/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut illan/yön ja tän aamun ajan inhottavia supistuksia. Yön aikana havahduin aina supistuksen tullessa mutta jatkoin samantien unia kuitenki. Nyt aamun aikanakin niitä on tullu ehkä 2-3 tunnissa eli ei siis ollenkaan tiheästi eikä ne kestä kovin kauaa mutta ovatpa tosi kipeitä :/ alavatsalla tuntuu kamala polte. Toisaalta toivon, että nämä tihenis ja voimistuis ja toisaalta toivon, että rahoittuisivat ja alkaisivat vasta vaikka viikon päästä uudelleen. Mutta on nämä sen verran kipeitä, että jos tällaisia tulis 5min välein niin vaatisin puudutusta ja nopeasti!

Saapa nähdä kuinka etenee.. :)

Mulla on raskausaikoina tullu 10-15kg, nytki jossain vaihees pelkäsin kuinka ylös paino nousee mutta nyt tullu yhteensä 10-12kg (kotivaaka näyttäny koko ajan vähempi) joten enpä stressaa siitä. Ja ainaki mulla imetys on vieny kilot pian mennessään.

Ihailen teitä, jotka aiotte kestoja käyttää. Itse en vain viitsi yksinkertaisesti ruveta siihen hommaan. Mutta toisaalta opetan lapset aina aikaisin potalle, joten siten yritän vähentää omalta osaltani tätä vaippajätettä.

Vierailija
29/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kertoja olenkin tänne kirjoitellu, lähinnä apuja kysellyt. Lähes päivittäin olen käynyt juttujanne lukemassa ja mulle tunnutte kaikki jo niin tutuilta!!! On ihan uskomatonta kuinka aika on mennyt näin nopeaan. Useilla jo täisiaikaisuuden raja täynnä rv37 siis. Jännittää ihan hirveesti jo kaikkien puolesta,kun kohta päästään lukemaan synnytys tarinoita :)

Mulla siis la 27.7 eli taitaa olla nyt rv 34+2??? NKL synnytyspaikkana vauvan rakenteellisen poikkeavuuden takia. Pieni saattaa tarvita leikkauksen synnyttyään. Kyseessä duedenal atresia ja on melko harvinainen, mutta korjattavissa. Ongelma on vatsalaukussa/suolistossa... Tuo ongelma on ollut meillä tiedossa jo puolivälistä raskautta ja jotenkin on tottunut ajatukseen ja tällähetkellä jännittää enemmän synnytys!!! Olen jo 3 kertaa ollut estotipassa ym. muilla lääkkeillä 3viikonaikana. 2 kertaa lähetetty 130 km päähän naistenklinikalle jossa olen nyt ollut 2 kertaa tässä viikonaikana. Viimeviikon alussa niinkin dramaattisesti kun ambulanssilla mentiin iltaa vasten. Oli hurja kokemus maata paikallaan 130km supistusten kourissa! Tuohon omaan sairaalaan ollaan aina menty kun olen supistellut n2 tuntia 2min välein ja kipeesti. Suihkulla ja levolla olen yrittänyt saada supistuksia loppumaan, mutta ei ole ollut apua. Sairaalassa annettu käyrien jälkeen aina piikkiä käsivarteen,kankkuun, suunkautta lääkettä sekä kaksikertaa vuorokauden tippana estolääkettä jotta tilanne rauhoittunut. Kohdunsuulla ei ole onneksi mitään hälyyttävää tapahtunut ja ihan tarkkoja mittoja en edes tiedä, mutta viimeksi oli sen verran tapahtunut että matkan aikana omasta sairaalasta NKL:lle oli kohdunkaula lyhentynyt 2cm ja hieman auennut. Siis ihan ilm. vaan sormelle. Tää on todella rankkaa ja tuntuu että pää ei enää jaksa menossa mukana. Ikävää olla noin kaukana kotoa, kun täällä 3 lasta odottamassa äitiä. Viimeksi puhuttiin, että ei enää estellä ja se olisikin mule tosi iso helpotus sillä en jaksa enää tätä rumpaa tyyliin 2xviikossa lanssilla hesaan ja päälle ikävät kivut 5 tunnin 2min välein kestävistä supisteluista.

Että sellaista omaa napaa täältä. Neuvolassa olen käynyt about 3x kun ollaan jouduttu tuolla sikiötutkimusyksikössä juoksemaan. Kaikki on jo NEITIÄ varten valmiina ja todella innolla odotan hänen näkemistään. Se juuri syntyneen vauvan tuoksu on huumaava :) Pienet sormet ja varpaat. Voi sitä suurta onnea. En malta odottaa!!!!

Tulipa sepustusta, mutta tuntuu ihan hyvältä vuodattaa jonnekin kun meillä ei ole samassa tilanteessa ketään tuttuja jolle voisi oikeasti raskaudesta ja vauvan syntymästä iloita ja höpöttää. Vähän ovat jo lapset isompia ja ihan tuon vauva iän ylittäneitä.

Maijuemilia ja pikku-neiti söpöläinen

Vierailija
30/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös täällä herätään siinä neljän, viiden maissa vessareissulle.

Tänään heräsin viideltä ja nukahdin vasta puoli seitsemän uudestaan, näin se luonto kaiketi meitä äitejä valmistaa tulevaan.

Painoa on mullekin tullut sellaiset 12 kiloa, mikä tuntuu jo olossa.

Sain maanantaina tietää vauvelin syntymäpäivän :)) Aika jännää... Mulle tehdään siis elektiivinen sectio keskiaukeaman ahtauden takia. Nyt sitten täällä vain laskeskelen päiviä ;) Kerroin päivän yhdelle kaverilleni, joka oli sitten mennyt sen levittelemään eteenpäin. Tästä tulikin sitten melkoinen sotku :( Ikävää, että kaikkiin ei voi luottaa...

Mutta toivottavasti kaikki menee hyvin, ainahan se sectiokin jännittää.

Tsemppiä kaikille viimeisille viikoille!

T:Toukokuu 36+5

Vierailija
31/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans noita kestoja osaa varmaankaan käyttää, et jos joku niitä käyttää ja tarvii ni voin lähettää postissa äitiyspakkauksessa tulleet sinne, niin et vastaanottaja maksaa postimaksun.

Ei toi paino sinäänsä mua huoleta, lähinnä se et paljonko siitä sit raskauden jälkeen jää. Mut eiköhän ne lenkkeilyllä häviä.

Ei meinaa millää malttaa odottaa et vauva tulee maailmaa vaikka hirveesti on vielä tekemistä ja tressiä pukkaa monelta suuntaa, pitää vaa koittaa ottaa rennosti ja antaa asioide mennä omalla painollaa. Mulla on kans jäänyt vähä kotityöt vähäiseks, vaikka oon kovasti yrittäny niitä tehdä, meinaa vaa alkaa heikottaa aina ku niitä ois tarjolla :D Onneks mies on ahkera ja jaksaa tehdä munki puolesta sen mitä ite en jaksa :) Terveellisesti syöminen on kans jäänyt siinä suhteessa takaalalle, et ku ei oo rahaa pahemmi syödä muutenkaa ni pitää syödä vaa sitä mihin rahat riittää.

Huomenna 34 täynnä ja alkaa uus viikko :P

Vierailija
32/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans noita kestoja osaa varmaankaan käyttää, et jos joku niitä käyttää ja tarvii ni voin lähettää postissa äitiyspakkauksessa tulleet sinne, niin et vastaanottaja maksaa postimaksun.

Meille kelpaisi, jos teillä muuten jäisivät ihan käyttämättä! :) Saakohan täällä lähetettyä yksityisviestejä vai mitenkäs...?

Vierailija
33/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maijuemilia ja Jancelin, on teillä kummallakin ollut tahoillanne aikamoista menoa ja jännitettävää riittää vielä synnytyksen jälkeenkin. :O Toivotaan että elämä asettuu uomiinsa mahdollisimman nopeasti!

Meillä päivän ainoa jännitysmomentti on se, että montako koneellista pyykkiä ehtii pestä päivän aikana. On niin hyvät ulkokuivatuskelit, että tuota kertynyttä lakanapyykkiä tulee pestyä ihan antaumuksella. Plus noita viimeisiä vauvakamoja pesen, kuivattelen ja lajittelen, eli kangaspöly vaan lentää.

Urakoinnin välissä pitää tietysti syödä vähän jäätelöä, koska siitä tulee parempi mieli ja se auttaa myös närästykseen. *köh* Tänne ei oikeasti saisi ostaa mitään karkkeja tai muita herkkuja, koska tämä rantavalas imaisee ne kitusiinsa heti. Hellan ääressä ei oikein jaksa eikä pysty heilua, joten ruokailuvälit venyvät helposti liian pitkiksi ja sitten alkaa sokeripalapakettikin näyttää houkuttelevalta. Pitäisi vain jaksaa jatkaa sitä tasaista 3-4 h välein syömistä. Joudun kuntoni turvautumaan eineksiin ja puolivalmiisin sapuskoihin, mutta koitan aina tehdä salaattia tms. terveellistä kaveriksi. Paino on noussut tasaiseen tahtiin tuon Vauvan raskauslaskurin mukaan: http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus_ja_synnytys/110/raskauskiekko

Tällä hetkellä tuo paino on pienin murheista, joten aion nauttia kesästä ja juhannuksesta ihan rauhassa. Kyllä me ehditään sitten syksyllä räjäytellä puntareita ja kiukutella, kun ei vaatteet mahdu päälle. :)

Vierailija
34/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on näin paljon kirjoteltu tänne nyt.. :) taitaa suurinosa olla jo äippälomalla..

No kävin neuvolassa tänää.. kaikki oli ihan ok, sf-mitta oli 36 ja meni siis yli käyrän, mutta vauva on jotenkin nyt tosi ylhäällä tuolla et sen takia. Ja se mun th on vanha kätilö, ja se sit koitti tunnustella miten päin pikkuinen siellä on, no sil kesti ihan sairaan kauan et onko raivotarjonnassa vai ei.. yleensä se on heti tuntenut et on raivotarjonnassa.. mut kyl se silti kirjotti siihen neuvolakorttiin et olis rt.

Mä sit samalla kysäsin jonkinlaista koko arvioo pikkuiselle.. niin sano et se on kyl nyt jo keskiverto vauvaa isompi et joku n. 3200g! siis nyt jo noin iso! ja sit et ensviikolla katotaan vielä et jos ei taaskaan oikee saa selkoo et miten päin kaveri siel on ja jos musta tuntuu et se on joku jätti vauva (niinku kyl tuntuukin) niin se laittaa mulle lähetteen äippäpolille ultraan.. ni siel selvii sit vähä paremmin ku käsituntumalla.sit se vaan sano et jos se oikeesti on iso kokonen jo nyt niin ei sen anneta ainakaan lasketun ajan yli mennä, et sitten sitä ruvetaan käynnistelemään! hui kun rupes jännittämään.. no mä oon itekin ollut aika iso vauva, tai siis oon painanut 3850g ja ollut 49cm.. pieni ja pullea! ;D ei kyllä jaksais odottaa ensviikkoon et tietää sit taas vähä lisää! :)

T: Britney ja iso rinsessa 37+4

Vierailija
35/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhalaisen kestot oli jo varattu, mutta jos jollain jää uuden pakkauksen kestot käyttämättä, niin voisin ostaa ne postikuluja vastaan (ja vaikka pari euroa postiin kuskaamisesta). Mulla ei oo AIO-vaippoja ja olis kiva testata sellanenkin. Muutenkin mulla on lähinnä vain pieniä kokoja.

Meiliä voi laittaa osoitteeseen kristiinamarianne (at) hotmail.com

Vierailija
36/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pistät sähköpostiin osoitteen niin pistän vaipat tulemaan kun tässä ehtii.

Sähköposti on KanervaKuha@gmail.com

Vierailija
37/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Voisinpa minäkin liittyä keskusteluun. Täällä esikoista odottelen ja la olis 28.7.

Sellaista kyselisin et onko teillä muilla ollut missä vaiheessa lääkärikäyntejä? Mulla on ollu vaan yks viikolla 25. Nyt kun neuvolasta kyselin niin ei th suostunu sitä vielä varaamaan kun ei ole ollut mitään erikoista. Näin siis Jyväskylässä. Neuvola olis taas ens viikolla, th:na kesäsijainen...Mites muualla?

-Poksu 34+1

Vierailija
38/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa uusille ! :P

lääkärikäynneistä: mulla on ollut yks lääkärineuvola ja toinen on ens tiistaina,jossa katotaan synnytystapa ja vauvan kokoarvio. muuten oon joutunut käymään "ylimääräsillä" neuvolalääkärikäynneillä ennenaikaisten supistusten takia.

täällä aletaan olemaan jo aika kypsiä tähän raskaana olemiseen :( kauheesti vaivoja ja liikkuminen tekee kipeetä. yöt menee närästyksen kourissa,kun ei lääkkeet edes auta siihen. vauva liikkuu hyvin,ja onkin jo niin iso että tuntuu että koko maha on pelkkää vauvaa.. todella sattuukin välillä kun pikkunen venyttää tai muljasee oikein kunnolla kylkiin. Raivotarjonnassa meillä ollaan jo oltu muutama viikko ja enää ei kuulemma käänny,kun on jo niin alhaalla =) synnytystä odotan jo kovin,olis ihana päästä heti synnyttään kun vauva on täysiaikainen !

onko muille iskenyt epätoivoa että vauva ei tule ulos ollenkaan?? oon ihan itkuherkässä välillä kun tuntuu että jo ikuisuuden ollut raskaana ja nää vikat viikot tuntuu kauheen pitkiltä !!

mutta oikein ihanaa odotusta kaikille tasapuolisesti,kohtahan meistäkin alkaa varmaan jakautumaan jo useampi :P

sunniee ja turoaurora POKS 34+0 !

Vierailija
39/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ok. Paino tosin sahaa edestakaisin, nyt oli taas noussut. Pääsin uusille kymmenluvuille, 70kg mittarissa (ja 170cm olen pitkä). Vauvan painoa ei sen kummemmin katsottu. Lääkäri sanoi vain, että aika iso saisi olla, että jumiin jäisi, kun esikoinen oli yli 4500g. Ja hyvin tuo kuopuskin tuli, toinen käsi pään kanssa yhtä aikaa... Vauveli on laskeutunut lähtöasemiin, ja ne vihlomiset on kuin onkin tehneet tehtävänsä. Kohdunkaulaa oli enää 1,5cm ja kohdunsuu oli lähtenyt avautumaan! Harmittaa vain, kun en saa selvää tuosta merkinnästä, että paljonko se on auki. Enemmän kuin sormelle, kuitenkin. Edellisissä synnytyksissä mulla on ollut sairaalaan mennessä kohdunkaulaa jäljellä ja olen ollut vain sormelle auki. Viime synnytyksessä meni siitä, kun kohdunsuu oli avautunut 4cm, vauvan syntymään vain 1,5 tuntia. Vähän jännitän sairaalaan ehtimistä, kun tästä menee n. tunti ajaessa. Sitä ennen täytyy saada lapsukaiset jonnekin, mun vanhemmille, jos vaan ovat kotona. Toivottavasti mies on kotosalla, eikä 80km:n päässä töissä, kun lähtö tulee.

Lääkärin kehoituksesta laukut on nyt varmuuden vuoksi pakattuna ja viikonloppuna ajattelin silittää ja pystyttää katoksen pinnasänkyyn. Pakastin pitäisi myös sulatella...

Jaksamisia Jancelinin ja Maijuemilian perheille!

Toukokuu: minä jännittäisin sectiota paljon enemmän kuin alatiesynnytystä :D Onnea matkaan sinulle ja kaikille muillekin sectioon menijöille :)

Vieläköhän Sanjuska75 on yhtenä kappaleena...?

Joka päivä pitää vilkaista pariin kertaan tänne, onko jollain jo vauvauutisia :D

Tervetuloa kaikki uudet :)

Ja hyviä vointeja kaikille odottajille!

shira 36+6

Vierailija
40/119 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Olen seurannut tätä keskustelua jo pidemmän aikaa, mutta nyt vasta rohkaistuin kirjoittamaan ensimmäisen kerran :)! Kuten joku jo totesi aiemmin, tuntuu, että olette ihan tuttuja jo, vaikka kohtaamiset ovatkin virtuaalisia...

Oma laskettu aikani on myös 9.7., tämä on meidän esikoinen ja ultran mukaan vauva on tyttö. Olen 24-vuotias ja sairaala on Ks-ks, eli Jyväskylässä.

Raskauteni on noudatellut tosi perinteistä linjaa, tosin närästys on kulkenut mukana jo pidemmän aikaa. Vinkkinä niille, joille kotikonstit (maito, viili, kuorettomat mantelit) ei enää auta niin Rennien lisäksi olen käyttänyt närästyksen torjuntaan iltaisin Caviscon-nimistä lääkettä. Se muodostaa kalvon mahalaukkuun, jolloin mitään ei pääse nousemaan ylös. Tosin lääkkeen ottamisen jälkeen ei saa enää syödä/juoda mitään kun kalvo puhkeaa. Mutta helpottaa, jos makuuasennossa närästää. Mulle tosin lääkäri määräsi tiistaina reseptillä saatavaa mahahappoja vähentävää lääkettä (yskään?? Epäili että närästys ärsyttää kurkkua ja siitä kova yskä...) ja nyt olen pystynyt nukkumaan taas omassa sängyssä makuuhuoneeseen raahattavan badenbadenin sijaan ;).

Jyväskylässä ei tosiaan enään säästöjen vuoksi ole kuin yksi lääkärineuvola-käynti. Tiukkasin asiaa edellisviikolla neuvolassa ja täti selitti vaan jotain, että olihan se tuolloin 14-viikolla ja näytti neuvolakortista millaisia tietoja silloin on haettu. Mutta toivon kovasti, että kohdunkaulani olisi muuttunut edes vähän noista ajoista, että ei se toinen käyntikään pahitteeksi olisi ollut...

Meillä alkaa olla vauva-tavarat paikallaan. Vielä pitäisi kyllä maalata isän vanha pinnasänky uudelle tulokkaalle sopivaksi (jos ehtii) ja laittaa isän perintönä tulleet hauskat 60-luvun alkupuolelta olevat parveke-vaunut valmiiksi. Tuntuu, että vauva saisi jo tulla mahan tälle puolen kun suurena ongelmana on, että kun vahingossa syö liikaa, ei tästä täydestä ahdistuksen olosta mienaa tulla mitään, burb!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Maija + "Bo" 36+6