Omakotitalon myyjät vievät verhotangot mukanaan..
Kyseessä talopaketti, johon ei ole kuulunut verhotankoja. No ymmärrän, että ovat ostaneet ne itse mutta onko tyypillistäkin että kun talo myydään niin ottavat sitten kaikki irti?
Kommentit (32)
ovat todellakin irtainta ja näin ollen ne voidaan viedä mukana,
sälekaihtimet taas lasketaan kiinteäksi.
Laatoissa kannattaa nyt HUOMIOIDA ETTÄ SIELLÄ ON KOSETUSERISTE RIKKI!!!!
Se voidaan tietty täyttää silikonilla, mutta ehjäksi se ei sitä tee.
tarjosi niitä meille myyntiin aika kalliilla, mitä emme halunneet maksaa, sillä emme tykänneet niistä.
tuuletusttelineen ja pyykinkuivautelineen ostimme 50 eurolla edellisiltä omistajilta.
Asunnon osto oli aika mutkikas juttu kaikkine käänteineen, joten emme jaksasneet riidellä. Verhotankojen kohdalla mietin, että jos 180 kämpän verhotangot haluavta oikeasti ottaa mukaan 70 neliön kolmioonsa, niin siitä vaan. en olisi itse ottanut. toisaalta olisivat saaneet viedä myös kuivatus- ja tuuletustelinneesä sinne parvekkeelle, jos hinta olisi ollut kovempi.
Ehkä näissä on järjen käyttö sallittu. Eli jos tangoille ja nupeille ei ole uudessa kodissa käyttöä, jätän ne mieluusti seuraavalle ilman erillistä hintaa. jos taas ottaa ne mukaan pelkästään siksi, että seuraava ei suostu niistä erillistä hintaa maksamaan, sillekin on oma termi, nimittäin ahneus.
Jättivät verhonsakin ikkunaan, ja niitä pölyisiä rättejä sieltä sai sitten repiä alas... :)
Mutta mä ainakin miellän verhotangot osaksi sisustusta.
ellei kauppakirjassa ole mainintaa että ne kuuluvat kauppaan.
Olen kuullut tapauksesta jossa pihan istutuksetkin vietiin mukana.
Keski-Euroopassa ne pannahiset ottaa mukaansa keittiön kaapit ja kaikki :D
Samoin kun repivät kaikki kaakeleissa olevat hökötyksensä irti, eikö heidän pitäisi sitten korjata ne ettei jälkiä jää esim. keittiön kaakeliseinään??
ostajalle hinnanalennusta pihan tuhoamisesta. Kyllä istutukset ovat pysyviä ja kuuluvat kauppaan, ellei kauppakirjassa toisin sovita.
Olen kuullut tapauksesta jossa pihan istutuksetkin vietiin mukana.
että pihan monivuotiset kasvit eivät kuulu kauppaan. Ostaja ei tajunnut, että se tarkoitti esim. perennoja.
että myydään omakotitalo näillä hinnoilla mitä nykyään on ja sitten aletaan repiä istutuksia irti! En kyllä ole moista koskaan kuullut..onko ihmisistä tullut tosiaan NIIN ahneita??
sitten vaikka veikin verhotangot mukanaan? nehän ovat heidän! vai oletitko että he jättävät sohvansakin sinne?
siinä missä seinähyllykin (sellaset, jotka on ruuveilla seinässä). Ihan yhtälailla ovat jälkikäteen laitettavissa. Ei meillä ainakaan ole rakennusvaiheessa laitettu kuin sälekaihtimet ulko- ja sisälasin väliin, ja ne tulevat taloon jäämään, jos joskus muutetaan.
Kaakelista en lähtisi irrottamaan mitään, ellen sitten huolestisi reikien peittämisestä. Kyse on kuitenkin myös vesieristyksen pysymisestä yhtenäisenä.
Edellisessä talossa entiset asukkaat olivan jättäneet kylppärin seinään jonkun laitteen takaosan. Ihan hyvä näin. Muoviklipare on kaakeleiden värinen ja parempi se, kuin rikkonainen kaakeli.
Meillä kauppaa kuului astianpesukone ja pesutorni. Tästä oli maininta kauppakirjassa. Kaverin ostamaan taloon nämä eivät kuuluneet ja heilläkin oli asiasta maininta kauppakirjassa.