Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalon myyjät vievät verhotangot mukanaan..

Vierailija
12.06.2010 |

Kyseessä talopaketti, johon ei ole kuulunut verhotankoja. No ymmärrän, että ovat ostaneet ne itse mutta onko tyypillistäkin että kun talo myydään niin ottavat sitten kaikki irti?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vaikka veikin verhotangot mukanaan? nehän ovat heidän! vai oletitko että he jättävät sohvansakin sinne?

verhotangot ja sohva on aivan eri asia.

Vierailija
2/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteään osaan taloa, mutta jos ovat ikkunan pinnalla sisäpuolella, niin sitten saa viedä.

Verhotangot kuuluvat taloon, nehän asennetaan sinne jo talonrakennusvaiheessa kuten ovenkahvat tai vesihanat. Verhot viet tietenkin nipsuineen mennessäsi.

Ja kaikesta poikkeavasta ja vähänkin epäilyttävästä kannattaa merkata asia kauppakirjaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos on jotain perustankoja.

Meillä on kahdessa huoneessa ihanat wanhat tangot ja mahdollisesti ottaisin ne mukaan muutossa. Ollaan itse rakennettu, joten eivät kuuluneet mihinkään "settiin" :)

Vierailija
4/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei niistä ostaja joudu maksamaan niin voihan ne ottaa! Ihan samoin voi sopia vaikka keittiön koneista: kauppaan ei kuulu liettä, tiskikonetta jne. eikä niistä siten siis tarvitse maksaa.

Vierailija
5/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vaikka veikin verhotangot mukanaan? nehän ovat heidän! vai oletitko että he jättävät sohvansakin sinne?

jätetty ja muutkin seiniin kiinnitettyt koukut ja muut keittiöjutskat.

Kannattaa kyllä kysyä kuka korjaa ja/tai maksaa korjauksen jos on jäänyt rumia jälkiä

Vierailija
6/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itse asiassa useammassa kämpässä. Asunnot ovat olleet vuosilta 1907, 1940 ja 1973, ja missään näistä ei ole ollut kiinteitä verhotankoja.

Tietysti voi kysyä, että haluavatko verhotangot jätettäviksi, mutta tyhmähän se on tankoja jättää, jos uudet asukkaat ne kuitenkin irrottavat...

Vierailija
7/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jätin kyllä viimeksi tangot, mutta ne ostamani irralliset koristepäät vein mukanani.

Vierailija
8/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei meillä ainakaan...

Tottakai omat verhotangot saa viedä mukanaan, ei kuulu talopakettiin..

Vierailija
9/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan henk koht mielipide mielipide on se, että on vähän ouota alkaa irroittelemaan jotain verhotankoja. Nehän ei silleen ole irtainta,kuten huonekalut, mutta ymmärrän toki ettei ne ole niin kiinteät kuin esim keittiön kaapistot.

Ehkä ihan ok, jos ne tangot oli jotenkin erikoisemmat. Itse olisin kylä sitten laittanut tilalle jotkut tavalliset...

Vierailija
10/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoiset niin halpikset tilalle.

Vierailija
11/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

verhotangot ja sohva on aivan eri asia.

Virossa taas saattavat isommat huonekalut kuulua asuntoon. Kyllä mäkin voisin viedä verhotangot, jos olisivat jotenkin erityisen hyvät/hienot/kalliit/sopisivat uuteen kotiin.

Vierailija
12/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaakeliin jäi tosi rumat jäljet.

Ensikerralla osataan sitten kirjata tosi tarkkaan, mitä kuuluu kauppaan.

Vierailija
13/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumisen jälkiä. Ne on korjattavissa pintaremontilla, jonka yleensä jokainen tekee kun asuntoon muuttaa.

Vierailija
14/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pihan monivuotiset kasvit eivät kuulu kauppaan. Ostaja ei tajunnut, että se tarkoitti esim. perennoja.

Eikö ollut varaa ostaa uusia. En kyllä istutuksia rupea irti repimään taloa myydessä. En oikeasti tajua miten köyhiä jotkut on jos pitää taloa myydessä istutuksetkin repiä irti...

Vierailija
15/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on jo saituutta en kyllä päästelisi sen verran halpoja ja joka asunnossahan on tangot mihinhä on tarttenu

Vierailija
16/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaakeliin jäi tosi rumat jäljet. Ensikerralla osataan sitten kirjata tosi tarkkaan, mitä kuuluu kauppaan.

taytta niita reikia. Minka variset kaakelit? Me ostettiin asunto, missa oli tosi rumat koukut ;-) ja otettiin ne pois ja meidan remppamiestuttu vaan "paklasi" ja taytti jollain aineelle (sorry ei hajuakaan milla) ne reiat. Eihan niita kaakeleita ehjiksi saa, mutta vahan siistimmaksi kylla

Ja, osta koukkuja tilalle, missa on se "koristelista" siis se oo lista, mutta sen koukun ymparilla on sellanen levy, eli jaa rumat jaljet sen alle...

Vierailija
17/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole varaa verhotankoihin.. Vois asian noinkin päin kääntää. Kannattaa sopia kaikesta kaupanteossa, pääsee helpommalla. Taloahan ollaan ostamassa eikä verhotankoja tai vessan pyyhekoukkuja.Niitä saa kaupasta.

Vierailija
18/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypit Prisman roskiksilla tyhjentämäsäs citymaasturin takakonttia roskapusseista, mutta nykyään tiedän, että omakotitalon omistajiahan ne. Kun ei rahat riittäneet jätehuoltoon enää...

Vierailija
19/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pihan monivuotiset kasvit eivät kuulu kauppaan. Ostaja ei tajunnut, että se tarkoitti esim. perennoja.

Eikö ollut varaa ostaa uusia. En kyllä istutuksia rupea irti repimään taloa myydessä. En oikeasti tajua miten köyhiä jotkut on jos pitää taloa myydessä istutuksetkin repiä irti...

Mulla on perennoita, jotka ovat jo kolmannessa pihassani. Ja tässä pysyvät, koska en aio enää muuttaa.

Kyse on tunnearvosta. Olen ottanut perennat isomummun ja mummon pihapiiristä, vaalinut niitä kaikki vuodet. Pihani on minun "henkireikäni" ja vaalin sitä rakkaudella.

Kaikkia en tietenkään veisi, mutta nuo "perintöperennat" oven vienyt. Asian olen ostajille selittänyt ja jokainen on asian ymmärtänyt. Jäljelle jääneiden kukkien kanssa piha on silti näyttänyt naapuruston kauneimmalta.

Jolleikkin puutarha on enemmän kuin piha ja kasvit "korvaamattomia".

Vierailija
20/32 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä laittaa pihaansa jotain ihan muuta kuin perusperennoja, vähän kuunliljoja, ruusupuskan ja vuorenkilpiä. Voi olla vaikka kuinka harvinaisia kasveja ja nimenomaan perittyjä perinnekasveja.

Ostaja saattaa repiä joka tapauksessa istutukset pois ja vaikka pistää vaan nurmikkoa tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme