Ensimmäinen IUI takana, löytyykö muista piinailijoita?
Tehtiin sitten ensimmäinen IUI maanantaina joka tehtiinkin melkoisella tahdilla, että olin aivan pyörryksissä. Nimittäin aloitin clomi kierron 3-7 ja menin seuranta ultraan kp 12 jossa oikealta löytyi yksi follikkeli kokoa 24 mm ja ovis näytti plussaa. Gyne ehdotti inseminaatiota samana päivänä. En ollut osannut odottaa ollenkaan toimenpidettä ja nyt olen aivan ymmälläni toivoen tietenkin että toimenpide toisi toivotun lopputuloksen. Yritän tosin laittaa jäitä hattuun etten putoaisi taas korkealta. Varsinainen yrityshän meillä alkoi 09/03, tosin välissä on taukoa johtuen työpaikan vaihdoksesta ym.
Kommentit (80)
pp9 ja eilen lankesin ostamaan 2kpl testin ,nyt pitäs pitää näppinsä kurissa ja malttaa olla testaamatta ,vielä on liian aikaista.
Ensi lauantaina pitäs menkkojen alkaa (toivottavasti pysyvät poissa) niin et viikko viel pitää kärvistellä. Pahoinvointi jatkuu ja nippailut alavatsalla mut mitään menkkakipuja en oo viel havainnut.
Jotenkin on vaan sellanen olo et pms:sä tässä ravistelee oikein kunnolla ja negaa tulee.
Eikä mitään oireita. Testipäivä vois olla 9.10, jos täti ei ilmottele tulostaan. Tsemppiä kaikille.
Mahtavaa, että etes joku on inssillä onnistunut. Onnea!
Käyn aina välillä kurkkaamassa mikä on muiden tilanne.....
Toivottavasti Cid:n kohdalla ei mitään ikävää! Tsemppiä teille kaikille!!
Mä pidän kaikille peukkuja plussan puolesta ja toivon tämän oman pysyvän matkassa mukana loppuun saakka.
Emina
Mites Eminan raskaus on lähtenyt käyntiin?? Onko paljon oireita pahaa oloa yms..? Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja mä pidän ainakin kaikki peukut ja varpaat pystyssä! Tulehan kertoilemaan välillä kuulumisiasi. Joko olet siirtynyt tuonne plussanneiden lapsettomien puolelle? Aika jännää, vai mitä? :)
Vähän omaa napaa: Tänään on kp 32 ja pp 14. Lauantaina olin hätäinen ja testasin puhtaan negan:( Nyt ei kuitenkaan ole menkoista tietoakaan ja mietinkin, että voisikohan mitenkään olla mahdollista, että tuo pp 12 olisi ollut liian aikaisin ja mitä jos kuitenkin olisin.... No eipä kai auta muuta kuin joko odottaa tai testata uudelleen. Sillähän siitä päästään. Lueskelin väestöliitosta saamaani lappua, jossa oli, että testaus 16 vuorokauden kuluttua inssistä. Mitään raskauteen liittyviä oireita ei kyllä ole, mutta menkkamaista juilimista edelleen aina silloin tällöin. Kun tein testin la, niin viimeisestä vessa käynnistä ei ollut edes puolta tuntia. tein testin sen takia, niin pian, kun miehelläni oli hirveä kiire töihin ja hän halusi välttämättä, että tein sen.. Hoh, hoijaa... Kylläpäs tuli pitkä ja sekava;)
Onko vielä muitä, jotka piinailevat??
Niimpä kun itsekkin tuon uskoisin ,testasin eilen kp29/33-34 negaa ja oletan et ei se muuksi muutu. testin tein sen vuoksi kun tänään oli lääkärissä käynti ja mahdollisesti olisi jotain kipulääkekuuria tullut.
kerroin lääkärilee tästä et testasin negaa ,inssi tehty sillon ja sillon ,kierto se ja se. Hän sanoi et odotetaan ihan rauhassa kierto loppuu ennen kun tehdään mitään päätöksiä. Joillakin kun ei heti menkkojen pois jäätyäkään testi näytä plussaa heti ekalla testaamisella. Toivoa siis pitäisi vielä olla ,omalla kohdallani en kuitenkaan tähän enää usko vaan odottelen menkkojen saapumista.
Emina ,ota yhteys jos löydät sen clomipurkin aikaa ei ole hukattavaksi jos meinataan heti uusi inssi tehdä.
bluebird:
Mites Eminan raskaus on lähtenyt käyntiin?? Onko paljon oireita pahaa oloa yms..? Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja mä pidän ainakin kaikki peukut ja varpaat pystyssä! Tulehan kertoilemaan välillä kuulumisiasi. Joko olet siirtynyt tuonne plussanneiden lapsettomien puolelle? Aika jännää, vai mitä? :)Vähän omaa napaa: Tänään on kp 32 ja pp 14. Lauantaina olin hätäinen ja testasin puhtaan negan:( Nyt ei kuitenkaan ole menkoista tietoakaan ja mietinkin, että voisikohan mitenkään olla mahdollista, että tuo pp 12 olisi ollut liian aikaisin ja mitä jos kuitenkin olisin.... No eipä kai auta muuta kuin joko odottaa tai testata uudelleen. Sillähän siitä päästään. Lueskelin väestöliitosta saamaani lappua, jossa oli, että testaus 16 vuorokauden kuluttua inssistä. Mitään raskauteen liittyviä oireita ei kyllä ole, mutta menkkamaista juilimista edelleen aina silloin tällöin. Kun tein testin la, niin viimeisestä vessa käynnistä ei ollut edes puolta tuntia. tein testin sen takia, niin pian, kun miehelläni oli hirveä kiire töihin ja hän halusi välttämättä, että tein sen.. Hoh, hoijaa... Kylläpäs tuli pitkä ja sekava;)
Onko vielä muitä, jotka piinailevat??
Täällä sitä edelleen pyöritään, vaikka odotuspuolella joku varovaisesti onkin avannut kesäkuisten listan. Jotenkin sitä edelleen jännittää, kun lähipiirissä ollut paljon keskenmenoja joka saa minutkin epäilemään kaikenlaista.
Pahoinvointia ei ole oikeastaan ollut, vihlaisuja alavatsassa (hieman menkkaoireita lievempiä) tuntuu tasaiseen tahtiin, joka ilmeisesti kertoo kohdun kasvusta....rinnat myös vain hivenen arat. Odotan malttamattomana parin viikon päästä olevaa ultraa!!! Kyllähän tää on uskomaton tunne vaikka välillä tosin edelleen epätodellinen.
Mä pidän peukut pystyssä sulle testaukseen, luulen että jokatapauksessa oli liian aikaista testata ja kannattaa vasta testata, kun edellisestä vessa käynnistä useampi tunti.
Tsemppiä!
Emina
Laitoin mijora sulle viestiä, ilmoittelehan yhteystietosi....
Terkuin,
Emina
Vieläkään ei täti ole kylään tullut, mikä sinänsä on tietenkin hyvä juttu! Yritin etsiä tietoa lugeista googlettamalla, mutta en löytänyt. Siispä kyselisin, että voiko kyseinen lääke pitää kuukautisia poissa. Huomenna aamulla meinasin testata ja hermoromahduksen paikka ei ole kaukana:) Hermostuttaa, kun millään ei haluaisi testata sitä negaa!! Nyt mulla pp 15 ja kp 33. Normaali kierto on ollut 26-30..
sehän se juuri on noiden lugejen tarkoitus ,että pitävät vuodon poissa testaamiseen saakka ,jos negaa tulee ja luget lopetetaan saa sit vuoto tulla. Kaikilla tosin nuo lugetkaan eivät estä vuotoa tulemasta.
Millasia testituloksia saatte!
Mä täällä teen jo uusia ovistestejä, tosin inssi jää nyt tässä kierrossa meiltä pois koskapa se sattuu viikonlopulle. Mutta sitten taas seuraavassa kierrossa.. Ehkä tää on henkisesti helpompaa pitää tällanen " välikierto" tai sitten ei.. en oo nim mitään kovin kärsivällistä tyyppiä.. :)
Kiitoksia vastauksestasi mijora! Joo en kyllä tiennyt tuota, mutta niin arvelin, että voipi olla kuukautiset sen takia myöhässä. Nyt sitten vaan positiivinen asenne päälle ja seuraavaa kiertoa odottamaan ja toiseen inssiin toiveikkaampana:) Toivottavasti täti nyt tulis pian ja saataisiin uusi kierto käyntiin...
Ja paljon onnea raskautumisen johdosta!!=)
Olen täällä takapiruillut ja käynyt tätäkin ketjua kurkkimassa, koska meillä alkuvuodesta myöskin aloitellaan inseminaatiolla.
Sitä läksin kysymään, että mikä teillä on lapsettomuuden syynä? Meillä on jo yksi lapsi ja toista yritetty 2,5 vuotta...syytä ei löydy ja inseminaatiota nyt sitten kokeillaan ekana. Oli vaan niin kiva kuulla, että jollain inseminaatio on tuonut toivotun tuloksen ja itselläkin toivo herää. Että jospa vielä meillekkin.=D
Mä testasin ekassa inssikierrossa plussan vasta pp 17. Pp 15 oli nega.
killimilli:
Ja paljon onnea raskautumisen johdosta!!=)
Olen täällä takapiruillut ja käynyt tätäkin ketjua kurkkimassa, koska meillä alkuvuodesta myöskin aloitellaan inseminaatiolla.
Sitä läksin kysymään, että mikä teillä on lapsettomuuden syynä? Meillä on jo yksi lapsi ja toista yritetty 2,5 vuotta...syytä ei löydy ja inseminaatiota nyt sitten kokeillaan ekana. Oli vaan niin kiva kuulla, että jollain inseminaatio on tuonut toivotun tuloksen ja itselläkin toivo herää. Että jospa vielä meillekkin.=D
Kiitos killimilli !! Vieläkin on vähän epätodellinen olotila,mutta onnellinen. Malttamattomana odottelen ekaa ultraa, jotta saisin varmistuksen onko siellä kaikki hyvin.....
Meillä ei ollut mitään täysin todettua syytä lapsettomuuteen kuin epäilys vasemman munatorven tukkoisuudesta, sekä mahdollisesti etten ovuloi joka kierrosta ja munikset ei kasva kunnolla ilman clomeja (no johan siinä olikin jo listaa =) .....tarkoitus oli mennä laparoskopiaan pian tän ekan inssin jälkeen. Varmaan luitkin mun sepustuksen inssistä, kun satuin juuri gynelle kun oli ovis ja siinä sitten päätettiin toimenpiteestä. Uskomatonta! Toivottavasti sulla käy yhtä onnellisesti!
Emina
bluebird:
Kiitoksia vastauksestasi mijora! Joo en kyllä tiennyt tuota, mutta niin arvelin, että voipi olla kuukautiset sen takia myöhässä. Nyt sitten vaan positiivinen asenne päälle ja seuraavaa kiertoa odottamaan ja toiseen inssiin toiveikkaampana:) Toivottavasti täti nyt tulis pian ja saataisiin uusi kierto käyntiin...
Voi kurja bluebird, mutta ihana huomata että sulla löytyy tuota positiivista asennetta tulevaan, siitä ei ainakaan ole haittaa! Varmaan olet itsekin lukenut tämän, että toisella inssillä on paljon suuremmat onnistumismahdollisuudet kuin ekalla!! Näin mä ainakin toivon sulle tapahtuvan!
Emina
Kiitos Emina kirjoituksestasi. Mulle tuli tosi hyvä mieli siitä:) Joo toivottavasti ensi kerta onnistuu. Mulla on maanantaina ultra ja tiistaina alkaa jo gonal-f:än piikittäminen. Kyllä mä uskon itse siihen, että joskus vielä sen toisen lapsen saan, mutta koska niin sitä en pysty ikävä kyllä sanomaan;) Toivottavasti sulla on mennyt kaikki hyvin ja tietenkin menee myös loppuun asti!!!!
Eikä tästä kierrosta voida inssiä tehä ku lapsettomuuspoli on parin viikon päästä syyslomalla. Kiva. Eli kuukauden päästä palaillaan kehiin.
Eilen kp35 testasin negaa ja tänäaamuna menkat jo tulikin ,eli ei onnistunut tämäkään kerta. Yksi olisi vielä jäljellä ja nyt pitäs päättää tehdäänkö se heti tähän kiertoon. Lääkäri ehdotti että tehtäisiin nyt ,mut en tiedä. Toisaalta sitä haluaisi jättää tuon viimesen yrityksen myöhempään ja yrittää tässä välissä luomuna tai jotain hormoneja käyttäen. Toisaalta taas voisi olla hyvä tehdä se nyt ja antaa sit asian olla. Stressi kun vähenisi voisi tulosta luomunakin syntyä...ehkä ajan kanssa. Täytyy vielä keskustella lääkärin kanssa ,mitä vielä olisi tehtävissä...olisiko sittenkin vielä mahdollisuus tehdä useampi kun tämä yksi inssi. Ekalla kerralla kun onnistuttiin raskautumaan ,vaikka kesken menikin ,niin ainakin on tieto siitä ,että inssillä me voitaisiin onnistua. Miksi siis niitä ei voisi tehdä useampaa??? Johonkin tietysti on raja vedettävä ,mutta tiedän pareja joille on tehty seitsemänkin inssiä ,kertaakaan siinä onnistumatta. Siksi järkeeni ei menekkään se et hoidot pitäisi lopettaa nyt kun yksi plussa on niillä kuitenkin saatu.
mijora:
Eilen kp35 testasin negaa ja tänäaamuna menkat jo tulikin ,eli ei onnistunut tämäkään kerta. Yksi olisi vielä jäljellä ja nyt pitäs päättää tehdäänkö se heti tähän kiertoon. Lääkäri ehdotti että tehtäisiin nyt ,mut en tiedä. Toisaalta sitä haluaisi jättää tuon viimesen yrityksen myöhempään ja yrittää tässä välissä luomuna tai jotain hormoneja käyttäen. Toisaalta taas voisi olla hyvä tehdä se nyt ja antaa sit asian olla. Stressi kun vähenisi voisi tulosta luomunakin syntyä...ehkä ajan kanssa. Täytyy vielä keskustella lääkärin kanssa ,mitä vielä olisi tehtävissä...olisiko sittenkin vielä mahdollisuus tehdä useampi kun tämä yksi inssi. Ekalla kerralla kun onnistuttiin raskautumaan ,vaikka kesken menikin ,niin ainakin on tieto siitä ,että inssillä me voitaisiin onnistua. Miksi siis niitä ei voisi tehdä useampaa??? Johonkin tietysti on raja vedettävä ,mutta tiedän pareja joille on tehty seitsemänkin inssiä ,kertaakaan siinä onnistumatta. Siksi järkeeni ei menekkään se et hoidot pitäisi lopettaa nyt kun yksi plussa on niillä kuitenkin saatu.
Oletko jo Mijora päättänyt menetkö heti inssiin vai pidätkö hieman taukoa? Muistelin tässä omaa " vauhdikasta" inssi toimenpidettä jolloin tämä mun gyne ainakin oli ehdottomasti sitä mieltä, että jos tämä inssi ei onnistu niin seuraava tehtäisiin heti perään ilman taukoa. Suunnittelin nimittäin laparoskopiaan menoa ja päivä olisi sattunut mahdollisen oviksen aikaan. Tämä gyne pyysi heti siirtämään ajan (helpompaa yksityisellä puolella) ettei tule taukoa. Näin ainakin muistelin hänen sanoneen.
Itseäni täällä jännittää aivan uskomattoman paljon, oli pakko tilata alkuraskauden ultra kun mieleni täyttää jatkuva pelko onko kaikki ok. No perjantaina sitten tiedän enemmän....
Maahinen: tuli tällainen mieleen tuosta lapsettomuuspolin syyslomasta, jos et halua pitää taukoa niin onnistuisiko yksityiselle meno yhden kerran? Se ei mielestäni olisi mikään ongelma??
Emina
nyt vaan gynelle selvittämään, että onko joku tulehdus tms.