Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen IUI takana, löytyykö muista piinailijoita?

14.09.2005 |

Tehtiin sitten ensimmäinen IUI maanantaina joka tehtiinkin melkoisella tahdilla, että olin aivan pyörryksissä. Nimittäin aloitin clomi kierron 3-7 ja menin seuranta ultraan kp 12 jossa oikealta löytyi yksi follikkeli kokoa 24 mm ja ovis näytti plussaa. Gyne ehdotti inseminaatiota samana päivänä. En ollut osannut odottaa ollenkaan toimenpidettä ja nyt olen aivan ymmälläni toivoen tietenkin että toimenpide toisi toivotun lopputuloksen. Yritän tosin laittaa jäitä hattuun etten putoaisi taas korkealta. Varsinainen yrityshän meillä alkoi 09/03, tosin välissä on taukoa johtuen työpaikan vaihdoksesta ym.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta se raskaus ei kyllä siihen voi olla syynä ellei sun työsopimuksessa ole kohtaa ettet saa tulla raskaaksi koejalla tms. En oo kyllä sellaseen pykälään koskaan vielä törmänny joten se tuskin on ihan laillinen/mahdollinen.

Vitsi nää asiat on aina niin vaikeita, kun haluis kuitenkin sen työn mutta sitten siinä on kuitenkin se iso mutta.. Ja sitten saattaa tuntua siltä että pettää työnantajansa jos heti " pamahtaa paksuksi" kun on paremman paikan saanu. Naisen osa ei oo helppo töissäkään.. :/

Tsemppiä päätöksen tekoon, kysy mitä mieltä sun miehes on. Ne kun ajattelee putkiaivoilla, niin niille päätöksen tekeminen on helpompaa :D

Elli

Vierailija
42/80 |
26.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ne sais etes kysyä onko raskaana tai aikooko raskautua piakkoin. Jos raskaus on syynä potkuihin, sulla on oikeus korvauksiin. Se on nimittäin laitonta. Tottakai haet sitä paikkaa. Varmasti harmittaa myöhemmin, jos et hae. Näistä vauvajutuistakaanhan kun ei koskaan tiedä. Hoidoissa voi oikeesti mennä kauankin. Mut jos ja kun vaikka nyt plussaatkin, haet tietysti paikkaa!!!!!!

Omaa napaa. pp3 ja aivan tavallinen olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten malttanut olla testaamatta eilen illalla, vaikka vakaasti olin päättänyt odottaa ainakin tiistaihin.

Tunne oli sanoin kuvaamaton, kun testiin ilmestyi nopeasti erittäin vahva plussa, siinä kädet täristen tuijotin sitä testiä luullen, että tulos vielä katoaa. Mies meinasi tukehtua kahvíinsa, kun näki ilmeeni tuloksen jälkeen. Kyllä tätä on odotettu!!

Kyllä se on nyt pakko uskoa vielä tämän aamuisen testin jälkeen, että raskaana ollaan, vaikka olotila onkin hyvin epätodellinen.

Nyt toivon hartaasti, että kaikki menisi hyvin.

Nyt pidän kaikille peukkuja, että plussa myös ilmestyisi teille kaikille!!

ps. olin aivan varma, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä, oli nimittäin aivan normaalit menkkaoireet, mutta näinkin onnellisesti voi siis käydä, älkää siis luopuko toivosta vielä!!!

Onnellinen,

Emina

Vierailija
44/80 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea matkaan

Vierailija
45/80 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että kaikki menee hyvin ja varmasti meneekin, miksei menis?! Meinasitko hakea sitä työpaikkaa?

Ja mitä oireita..?? Onko juilimista vielä mahassa, pahoinvointia jne.

Tahtoo tietää! :)

Elli

Vierailija
46/80 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä " menkkaoireet" jatkuu edelleen. Rinnat tosin eivät ole arat ollenkaan, jonka kuvittelin olevan se ensimmäinen varsinainen raskausoire. Hyvin pientä etovaa oloa aamulla, jota tosin ilmennyt muulloinkin. Hajuaisti tosin tuntuu hieman parantuneen.

Koskas Elli testaat, huomennako?? Mua jännittää sun puolesta ja tottakai kaikkien muidenkin puolesta, joten kertokaahan kuulumisianne!!

Niin siitä työpaikasta en osaa sanoa vielä varmaksi. Onneks on perjantaihin asti aikaa.... tosin itseni tuntien en pystyisi salaamaan tätä raskautta, saisivat itse päättää ottavatko vai eivätkö.

Emina

Vierailija
47/80 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Eminalle plussasta;)

Monesko piinä päivä sulla oli kun testasit??

Vähän omaa napaa: Mulla nyt menossa pp7 ja kp 25. Välillä edelleen on kovinkin menkkamaisia oireita mahassa ja pinna jotenkin helvetin kireällä:( Eli eiköhän lähi päivinä lurahda....

Vierailija
48/80 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan clomit aiheuttaa sen, että kierto lyhenee. Eli plussasin kp26, tasan kaksi viikkoa inssistä.

Heh, tuosta pinnan kireydestä taisin jo aiemminkin mainita, että pinna on ollut täälläkin hyvin kireällä ja olin melkein 100% varma, että menkat alkaa millä hetkellä hyvänsä, jonka vuoksi juoksin maanantaina useamman kerran vessassa tarkistamassa joko on alkanut. Viikonloppuhan meni myös ihan " menkkaoireista" kärsiessä, joka sitten osoittautuikin aivan joksikin muuksi =)

Älä nyt bluebird luovuta vielä, yllätyksiä näköjään voi tapahtua!! Koska ajattelit testata?

Terkuin,

Emina

Vierailija
49/80 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..En vielä luovuta:) En uskalla vielä miettiä testailua.. Pelottaa jotenkin, että sieltä tulee se tuttu nega. Kannattaako odottaa se pari viikkoa inssistä, ennen kuin testaa??

Toi on kyllä hurjan hieno juttu, siis tuo sinun plussa!! Se tuo aina itsellekin toivoa, että kyllä se mahdollista on meille kaikille:)) Kaikille muille piiiitkäää pinnaa ja kärsivällisyyttä. Perästä tullaan! Vai mitä tytöt;)

Vierailija
50/80 |
27.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, nimittäin se valtava pettymys jonka jatkuva nega toi mukanaan. Sen vuoksi en meinannut ensin uskoa silmiäni tuloksen tultua, kädet täristen epäilin viivan katoavan....

Kyllä mulla on sellanen tunne, että plussia tulee vielä lisää tästä ketjusta, minä vaan ensimmäisenä aloitin =)

ps.eikös se kannata odottaa pari viikkoa oviksesta ennenkuin testaa....maltahan siis vielä vähän aikaa =)

Emina

Vierailija
51/80 |
28.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tänään erittäin epämiellyttävä vaiva. Muo on sattunut aikapaljon munasarjoihin, kun oon yskinyt..(mulla järkky flunssa..). Kuulostaako vähän omituiselta?? Mä ajattelin eka, et olis alavatsan lihakset, mutta kyllä selvästi tuntuu munasarjoissa. Joituu ihan käsillä painamaan vatsasta, ettei sattuis niin paljoa. Puhuin tänään hyvän ystäväni kanssa ja hän heitti ilmaan endometrioosin, mutta mulle ei kyllä koskaan lääkärissä olla sanallakaan mitään tuollaista puhuttu. Tiedä sitä sitten. Kaikenlaisia oireita sitä ilmaantuukin;)

Emina: Yritän ainakin kovasti pitää pintani ja testailla vasta ens ti, jollei menkat ole alkaneet ennen sitä. Silloin on 2vko:a inssistä:)

Vierailija
52/80 |
28.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tänään erittäin epämiellyttävä vaiva. Muo on sattunut aikapaljon munasarjoihin, kun oon yskinyt..(mulla järkky flunssa..). Kuulostaako vähän omituiselta?? Mä ajattelin eka, et olis alavatsan lihakset, mutta kyllä selvästi tuntuu munasarjoissa. Joituu ihan käsillä painamaan vatsasta, ettei sattuis niin paljoa. Puhuin tänään hyvän ystäväni kanssa ja hän heitti ilmaan endometrioosin, mutta mulle ei kyllä koskaan lääkärissä olla sanallakaan mitään tuollaista puhuttu. Tiedä sitä sitten. Kaikenlaisia oireita sitä ilmaantuukin;)

Emina: Yritän ainakin kovasti pitää pintani ja testailla vasta ens ti, jollei menkat ole alkaneet ennen sitä. Silloin on 2vko:a inssistä:)

Bluebirdin vaivaan liittyen mulla on kokemusta tuosta munasarjojen kivusta menkkojen aikana (yleensä vuotoa ollut jo pari päivää), välillä tuntui kuin joku repisi niistä...eli tiedän mitä joudut kärsimään. Tosin välillä tuntuu nytkin kuin olisi sama vaiva!!

Nyt en muista oletko käynyt laparoskopiassa? Siinähän tuo endo tulee esiin ja pystytään mahdollsesti vähän poistamaankin. Mutta älä ala sitä murehtimaan, kerrot tästä seuraavan kerran gynellesi.

Mä pidän sulle peukkuja ens tiistaille, jospa tämä uusi vaiva enteilisi jotain hyvää =)

Onko Elli jo testannut ??!!

Emina

Vierailija
53/80 |
29.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hienoo että joku on plussannut. Onnea kovasti Emina!

Täällä koitetaan kestää hereillä pp7 vasta ,oireita pukkaa oksettaa ja hajut tökkii pahemman kerran. Kuuluu kyllä pms-oireisiin mulla mut nää on vaan paljon kovempia (voi johtua hormoneistakin) toivottavasti kuitenkin jostain ihan muusta. Väsymys on sanoin kuvaamatonta ja aikas usein viluttaa ,normaalisti olen oikea hikilinko.

Huomaatteko yritän etsiä oireille tarkoitusta ja senhän kaikki tietää mitä tarkoitusta:):):)

Ei auta kun odotella mitä tuleman pitää...zzzzz nyt meen kyl vaakatasoon ja vedän viltin korviin...zzzzz.....kuulumisiin!

mijora

Vierailija
54/80 |
29.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mijora:

Siis hienoo että joku on plussannut. Onnea kovasti Emina!

Täällä koitetaan kestää hereillä pp7 vasta ,oireita pukkaa oksettaa ja hajut tökkii pahemman kerran. Kuuluu kyllä pms-oireisiin mulla mut nää on vaan paljon kovempia (voi johtua hormoneistakin) toivottavasti kuitenkin jostain ihan muusta. Väsymys on sanoin kuvaamatonta ja aikas usein viluttaa ,normaalisti olen oikea hikilinko.

Huomaatteko yritän etsiä oireille tarkoitusta ja senhän kaikki tietää mitä tarkoitusta:):):)

Ei auta kun odotella mitä tuleman pitää...zzzzz nyt meen kyl vaakatasoon ja vedän viltin korviin...zzzzz.....kuulumisiin!

mijora

Ihanaa Mijora, kuulostaa lupaavalta!! Mua rupes jännittämään sun puolesta, ei noin selkeät oireet voi johtua muusta kuin.....

Emina

Vierailija
55/80 |
29.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin pms oireista ja ne voivat olla ja ovatkin usein juuri tällaisia.

Niin että ei tässä uskalla vetää mitää johtopäätöksiä kun ei tiedä kumpaa nämä oireet ovat. Aika voimakkaathan nuo yökötykset nyt ovat ,mut kroppa voi huijata se ei olis eka kerta. Pahoinvionti kyllä on kuulunut minulla raskauksiin ihan ensiviikoista asti ,joten ihan täpinöissä täällä odottelen testipäivää kierto tulee täyteen 8.10 jos ei vuoto ala yritän pari päivää kestää nahoissani ja testata sitten (arvaa vaan onnistuuko):):):)

Vierailija
56/80 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mijora:

Minä kärsin pms oireista ja ne voivat olla ja ovatkin usein juuri tällaisia.

Niin että ei tässä uskalla vetää mitää johtopäätöksiä kun ei tiedä kumpaa nämä oireet ovat. Aika voimakkaathan nuo yökötykset nyt ovat ,mut kroppa voi huijata se ei olis eka kerta. Pahoinvionti kyllä on kuulunut minulla raskauksiin ihan ensiviikoista asti ,joten ihan täpinöissä täällä odottelen testipäivää kierto tulee täyteen 8.10 jos ei vuoto ala yritän pari päivää kestää nahoissani ja testata sitten (arvaa vaan onnistuuko):):):)

Tsemppiä sulle Mijora!! Yritä sinnitellä ensi viikonlopulle saakka jottei tule turhia pettymyksiä. Koita keksiä jotakin mukavaa puuhaa viikonlopulle, että saat ajatukset hetkeksi muualle!! =)

Emina

Vierailija
57/80 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä plussaa meille suoda ei. Tänään kp 24 ja menkkojen pitäis alkaa viimeistään huomenna, ellei tänään sitten jo lorahda. Pieniä oireita siihen suuntaan on kyllä ollut. Toivon kyllä että jos raskaana en ole niin ainakin sitten alkaisivat ajallaan etteivät taas joudu hukkateille.

Mä en oikeesti tiiä montako miinusta tässä enää kestää. Mehän ollaan vasta hoitojen alkutaipaleella, eli monta mahdollisuutta on vielä olemassa mutta kuitenkin. Nyt kun tähän hoitorumbaan on mukaan lähdetty, nega tuntuu aina yhdeltä askeleelta siihen suuntaan että biologista lasta ei meille ehkä koskaan suoda.

No, ehkäpä sitä sitten jonain kauniina päivänä plussa läjähtää tauluun, tällä hetkellä en siihen kyllä usko.

Toivotaan että oon ainut negalainen tässä pinossa.

Elli

Vierailija
58/80 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elli77:

Eipä sitä plussaa meille suoda ei. Tänään kp 24 ja menkkojen pitäis alkaa viimeistään huomenna, ellei tänään sitten jo lorahda. Pieniä oireita siihen suuntaan on kyllä ollut. Toivon kyllä että jos raskaana en ole niin ainakin sitten alkaisivat ajallaan etteivät taas joudu hukkateille.

Mä en oikeesti tiiä montako miinusta tässä enää kestää. Mehän ollaan vasta hoitojen alkutaipaleella, eli monta mahdollisuutta on vielä olemassa mutta kuitenkin. Nyt kun tähän hoitorumbaan on mukaan lähdetty, nega tuntuu aina yhdeltä askeleelta siihen suuntaan että biologista lasta ei meille ehkä koskaan suoda.

No, ehkäpä sitä sitten jonain kauniina päivänä plussa läjähtää tauluun, tällä hetkellä en siihen kyllä usko.

Toivotaan että oon ainut negalainen tässä pinossa.

Elli

Voi Elli, älä vielä luovu toivosta. Tällä kertaa ei välttämättä onnistu, mutta tulevaisuudessa voi odottaa yllätys.

Tiedän tunteen, kun kerta toisensa jälkeen katsoo negatiivista testiä,

siinä ei paljon toisten lohduttelut auta ja väkisinkin iskee pelko ettei sitä omaa lasta koskaan tule saamaan. Mutta jostain sitä aina löysi aina vielä pienen toivon kipinän ja uskon tulevaan.....

Mutta jos yritetään löytää vielä pientä toivoa tästä kierrosta niin oma kokemukseni tämän viikon alussa oli aivan menkkamainen ja olin siis melkeinpä 100% varma menkkojen alkamisesta, mutta kuinka kävikään? Sullahan oli inssissä hyvä tilanne kaikin puolin, simppoja löytyi paljon ja hyvin?! Eli onneksi tämän suhteen sulla on hyvä tilanne.

Voimahali sulle Elli!

Emina

Vierailija
59/80 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä huomenna (pp11) Aconin herkän testin, sen jälkeen, jos on negaa (niin kuin varmaan kyllä on näillä PMS oireilla) niin täytyy varmaan mennä gynelle, jos lie tulehdus tai virtsis.

Vierailija
60/80 |
30.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pp 10 ja alkaa olla jo ahdistunut olo. Tekis mieli testata, mutta toisaalta oon 100% varma, että nega pamahtaa:( Ja sen jälkeen taas mieli maassa. Toisaalta olen samaa mieltä, kuin joku joka kirjoitti, että jos nyt testais, niin menkatkin alkais välittömästi. Sitten ei tarvis ainakaan miettiä, että ollakko vaiko ei:) No kai se on vain päivä kerrallaan mentävä eteen päin ja toivottava parasta mahdollista vaihtoehtoa, vaikka se välillä tuntuukin niin vaikealta. Oireita ei ole muuta kuin menkkamaiset juilimiset alavatsassa ja kamalat finnit leuassa, että ei varmaan täti kaukana ole. Lugeja laitan aamuin illoin ja nyt huomaan, että en meinaa millään enää saada laitettua. Tuntuu kuin kohdunnupukka olis niin alhaalla, et on vaikea työtää luge-pallura tarpeeksi syvälle.. Onko muilla ollut tälläista. Kuulukohan jotenkin menkkojen alkamiseen??? Oon varmaan pikkasen tyhmä, mutta en tiedä:) Toivottavasti kukaan ei alkanut oksentaa, mutta yritin kirjoittaa mahdollisimman siististi;)

Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan