Ensimmäinen IUI takana, löytyykö muista piinailijoita?
Tehtiin sitten ensimmäinen IUI maanantaina joka tehtiinkin melkoisella tahdilla, että olin aivan pyörryksissä. Nimittäin aloitin clomi kierron 3-7 ja menin seuranta ultraan kp 12 jossa oikealta löytyi yksi follikkeli kokoa 24 mm ja ovis näytti plussaa. Gyne ehdotti inseminaatiota samana päivänä. En ollut osannut odottaa ollenkaan toimenpidettä ja nyt olen aivan ymmälläni toivoen tietenkin että toimenpide toisi toivotun lopputuloksen. Yritän tosin laittaa jäitä hattuun etten putoaisi taas korkealta. Varsinainen yrityshän meillä alkoi 09/03, tosin välissä on taukoa johtuen työpaikan vaihdoksesta ym.
Kommentit (80)
emina76: Kyselit miten meillä ensimmäinen inseminaatio meni...
Kaikki mun mielestä ja lääkärin mielestä ihan hyvin. Vähän se nippasi, mutta ei verrattavissa munatorvienaukiolotutkimukseen, se tuntui erittäin epämiellyttävältä ja sattui!
Muo on mietityttänyt yks asia, että onko sillä mitään väliä, kun munarakkula oli jo ehtinyt puhkeamaan ennen inssiä. Lääkäri sanoi ettei, mutta olis ollut kuitenkin parempi, että siitiöt olisi valmiina odottamassa munasolua, kun se lähtee " reissun päälle" ;) Mitä mieltä te muut olette ja onko muilla rakkula ehtinyt puhjeta ennen inssiä???
Piinaillaan, piinaillaa:)
Meillä kävi ihan samalailla, että oli jo ovis ehtiny olemaan. Mä tunsinkin sen jo edellisenä iltana, ja nyt toivonkin lähinnä että se on ollu vielä elossa sillon kun siittiöt on laitettu matkaan. Lääkäri oli kyllä aika optimistinen, kun meillä oli aika paljon siittiöitä siihen vaadittavaan määrään nähden. Tosin eihän se lääkärikään sitä tiedä oliko se munis elossa vai ei.. :/
Mutta ei auta muu ku odottaa ja yrittää olla ajattelematta. En tosin oo vielä löytänyt sitä off-nappulaa mistään..
Palaamisiin!
Elli
Toivotaan nyt, että ne meidän munikset olisivat oikein vastaanottavia:)
Ja kaikille muillekin paljon zemppiä kehiin...
Mun eka inssi on perjantaina, jos kaikki ok. Klomit napsittu kp 3-7, pistetty Puregonit kp 8-9 ja kp 10 oli ultra. Molemmilta puolilta löytyi follikkeli kokoa 14½ ja 15½mm. Huomenna pistän Pregnylin ja perjantaina toivotaan parasta.
Teitä selvästi jänskättää.. Pian pääsee ittekki piinaileen. Pitkiin aikoihin kun ei oo paljo piinailtavaa ollutkaan.
Yritys aloitettu 4/03, keväällä oli muutama kuukausi tosin taukoa.
Yritin eilen jo päästä laittaan viestiä, mutta meidän yhteys kotona tökki ja pahasti....
Cid ja Mijora: Olette molemmat kokoneet todella kovia aikoja, omat vastoinkäymiset tuntuvat pieniltä rinnallanne. Voimia jaksamiseen! Mutta jokaisella meillä on kuitenkin ongelmia saman asian kanssa eli nyt nostetaan liput korkealle kanssasisaret.
Mijorallahan on tänään Inssi ja huomenna Maahisella eli nyt kaikki peukut pystyyn!! Kertokaahan sitten kuinka meni.
Taidankin Elli ruveta popsimaan vielä lisäksi tuota Foolihappoa, jos vaikka olisi vaikutusta =)
Vielä tuosta kun mietitte onko myöhäistä jos munarakkula on jo puhjennut, olen jostain lukenut että kestää useamman tunnin ennenkuin on myöhäistä eli tytöt olette olleet aivan varmasti ajoissa!
Höh....mun kaikki oireet on tipotiessään....miten muilla?
Palaillaan taas!
Emina
Ja maahinen, mukaan mahtuu piinistelemään! Ja muutenkin ;)
Musta vähän tuntuu että ei oo tärpännyt tällä(kään) kierrolla. Eihän mulla ollu ees käytössä mitään pillereitä niinku kaikilla muilla näyttää olleen.. Ja sitäpaitsi ei oo mitään oireitakaan, tosin en tiiä oikein voisko niitä vielä ollakaan??!!
Eli masista pukkaa tähän suuntaan, ei voi mitään..
Elli
.. pms-oireet tekee tuloaan. Kiukuttaa joka asia ja mahassa menkkamaisia oireita (lieviä) aina sillon tällön. Lisäksi tuo masis vielä.. valkovuoto on lisääntynyt jonku verran..
Tiedän, nää kaikki voi olla myös raskausoireita.. Mutta en halua ajatella niin :D Koska sitten tulen kovaa ja korkealta.
Pitäis vaan malttaa pitää näppinsä erossa niistä testeistä! Ajattelin testata sitten ihan oikeasti ens viikon loppupuolella.. tai jotain..
Elli
Moikka siis kaikille! Mulla on jännä tunne alavatsassa tai aika tutun tuntuinen.. Eli todella paljon menkkamainen olo, mutta paljon lievenpänä. Tuskin tämä mitään raskautta tai kiinnittymistä on, koska inssihän oli vasta tiistaina, mutta " juilii" kuiteskin. Mitäs muut tytöt, onko mitään tuntemuksia tai muuten vain jotain ajatuksia mielessä. Olis kiva kuulla..
Inssi meni hyvin ja nyt sit virallisesti pp1.
Lääkäri heitti uuden diaknoosin mulle ,kipuileva kohtu.
Ai mitäkö tarkoittaa? Hän sanoi ,että kun on useampi synnytys takana ja ikä alkaa painaa (olen30) niin joillakin voi alkaa kohtu kipuilla.
Tällaiset kohdut kuulemma huonosti pitävät raskautta yllä jos sellainen jollain ilveellä ensin saadaan alkamaan. Tämäkö syynä keskenmenoihin??? Oliko tämä vaan lääkärin oma " heitto" asiasta kun historiani tietää ,vai onko asia todella näin. En ehtinyt paljon kysellä kun sillä oli niin kamala kiire. Hoitaja vaan sanoi ,että nämä on näitä E.S:sän omia diaknooseja. Mitään oireita mulla ei ole...no tietysti kovat oviskivut ja tärinäarkuutta ovisaikaan ,eli silloinhan kohtu kipuilee ,mutta niin varmaan monella muullakin kierron puolivälissä.
Eilen kyllä kipuili ja pahemman kerran kun se lekuri teki sitä tutkimusta ,hän sanoi tarkoituksella olevansa kovakourainen ,että huomaa kipuileeko kohtu...tietysti se tässä kierronvaiheessa tekee kipeää kun hormonit on popsittu ja kaikki käy ylikierroksilla.
No katsotaan mitä tuleman pitää...tulisi nyt ensin se plussa sieltä niin sit voisi alkaa murehtia muuta.
Pitkä kaks viikkoo edessä ,ennen kun piina aika on ohi tänään vielä normaali olotila ,mutta kyllä se jossainvaiheessa alkaa hermoja kiristää ,etenkin jos oireita ilmaantuu. Mulla kun on voimakkaat pms-oireet normaalistikkin ja samojahan ne on kun raskausoireet...ei tiedä kumpaa ovat...ärsyttävää.
Toivotaan nyt kovasti, että moni meistä plussaa ja et ne plussat kestävät loppuun asti:):):)
Totta, plussia saisi tälle porukalle sataa ja paljon!
Omalta kohdallani olen melkein heittämässä pyyhettä kehään, valkovuoto lisääntynyt, alavatsa turvoksissa eli taas varmoja menkkaoireita, tosin sellaista kunnon joulimista ei ole vielä ilmennyt. Maanantainahan tulee pari viikkoa täyteen inssistä. Mitenkähän tässä hermot kestää sinne saakka, yleensä tuhru alkaa jo pari päivää ennen kunnon vuotoa. AAARGH!!
Emina
Mulla oli sitte inssi tänään. Simpat oli ok ja mulla kaks munasolua vastaanottamassa treffejä. Eivät olleet vielä irronneet. Toimenpide oli helppo ja nopea! Nyt tsemppiä kaikille!!!
Täällä melkoista menkkamaista jomotusta ollut koko viikonlopun, mutta ei ainakaan vielä menkat alkaneet! Pari viikkoa tuli siis täyteen inssistä.
Miten muilla oireet?
Terkuin,
Emina
Mites Emina, millon meinasit testata?
Mä en sitten pitänyt näppejäni erossa niistä testeistä ja testailin jo tänään. Ja kyllähän sen tuloksen tietää.. Mulla tulee siis keskiviikkona täyteen kaks viikkoa. Jotenkin on sellaset fiilarit muutenkin että ei oo tärpänny.. Ja sekös masentaa.
Mutta toivottavasti te muut plussaatte!! Maahisella ainakin oli melkosen hyvät mahikset, jopa kaksosiin :)
Jep, täytyy jatkaa.
Elli
olo on ollut sellainen, että saattais ehkä mahdollisesti voida jotakin olla, mutta järki sanoo, että ei ole
tyhmyyksissäni lietson itseäni kaikkiin mahdollisiin tunnetiloihin ja väsyn itsekin itseeni
AV:lla oli yks päivä kirjotusta siitä, että ovistestillä voisi seurata mahdollisen raskauden alkamista jo ennen Hcg-testin tuloksia, ja sittenpä olen testannut LH:ta aamuisin kahtena päivänä, eikä se testi juurikaan siihen reagoi
helpompaa on olla kun tietää, että kyllä tai ei, mutta ehkä on minulle todella raastavaa
Lauantaina oli kyllä sellasta menkkamaista jomotusta, luulin että tulee housuun justiinsa. Lisäksi on näitä tyypillisiä pms-oireita kuten itkuherkkyyttä, kiukuttelua jne. Eli eiköhän ne menkat sieltä viimeistään perjantaina tule, mulla kun pms alkaa noin viikkoa aikasemmin.
Täällä hermoja kiristää ja vasta pp4 ,kuinka tässä taas kestää selväjärkisenä. Olotila eikä mieli ole yhtään positiivinen ,niin kuin ei varmaan tämän inssin tuloskaan. Salaa toivon plussaa ja alitajunnassa panikoin negaa. Rinnat kipenee kipenemistään ja aamulla oli jo pahaolo (mulla pms:sää) nämä oireet ja näitä pitää kärsiä vielä monta päivää. Johtus edes raskaudesta niin kärsisin ilomielin ,vaikka mitkä kolotukset ja yökkimiset.
Olen normaalisti maailman pitkäpinnaisin ihminen ,mutta nyt palaa käämit ihan pikkuasioista ja perhe saa kärsiä. Toivottavasti ei tule avioeroa ennen kun piina-aika on ohi:):):)
Onneksi mies on ymmärtäväinen eikä ota itseensä minun hormonipuuskia ,joten ei tuosta erostakaan taida olla pelkoa.
Väsymys on valtaisa ,johtunee kuitenkin kiireestä töissä.
Kuulumisiin...oireilemisiin ,koitetaan kestää kasassa!
Arvatkaa pari kertaa olenko juossut vessassa katsomassa joko lorahti?!! Juu ja kyllä täälläkin mies joutuu kärsimään mun kiukkupuuskista, välillä ei kerkiä sanomaan edes koko asiaa kun jo sähähdän =/ Tosin tuntuu ymmärtävän tilanteen..... =)
Sitten vielä toinen juttu joka tuli tässä aamupäivällä eteen....mun työpaikassa tuli yks hyvä avoin paikka hakuun ja tietäisin sopivani siihen pestiin kuin nakutettu ja niin monet työkaverit painostavat hakemaan sitä paikkaa....enhän mä tietenkään ole työkavereille kertonu meidän tilannetta ja nyt en tiedä mitä sanoisin niille?! Kääk!!
Mä yritän hillitä itseni huomiseen testin kanssa ellei sitten tänään jo lorahda!!
ps.nyt aamupäivällä ei oo ollu liiemmin menkkaoireita...
Mä toivon niin, että me kaikki saatas se plussa!!!
Emina
Eihän sun mahdollinen raskaus saa/voi siihen vaikuttaa saatko sen paikan vaiko et. Pidät vaan omana tietonas että yritätte raskautua. Jos sulta kysytään haastattelussa (jos semmonen on) että mites lasten laita niin ei siihen oo pakko vastata. Sitäpaitsi se on laitonta kysyä sitä. Minä henkilökohtaisesti valehtelin päin naamaa työhaastattelussa kun kysyttiin mahdollisesta tulevasta perheestä, sanoin vaan että ei oo lähitulevaisuudessa ajankohtainen. Heh, niinkö ei näytä olevankaan :/
Yksi hyvä ystävä haki myös vakipaikkaa työpaikan sisällä jo silloin kun oli raskaana. Maha alkoi jo näkyä, mutta hän sai sen kuitenkin piilotettua jotenkin ja sai sen paikan! Uskoi kyllä itekki että jos olis sanonu niin ei varmaan olis saanu sitä, koskapa joutui melkein heti sitten paikan saatuaan jäämään äitiyslomalle.
Mutta ilman muuta eiku hakemaan vaan!! Ja vaikka se tärppäiskin nyt, et oo ilmoitusvelvollinen samantien.
Sori sekava teksti, yritän kiireessä rustata!
Ja vähänkö muakin jännittää se sun huominen testi! Harmikseni pääsen koneelle vasta iltapäivällä näkemään sun tuloksen!
Mutta ei muuta ku tsemppiä!
Elli
Kieltämättä houkutus on suuri siis sen paikan haun suhteen. Mullahan on tällä hetkellä vakituinen paikka, mutta tämä avoin paikka olisi ns. ylennys. Mulla vaan on itselläni sellainen tunne etten uskaltaisi muutamaan kuukauteen edes yrittää vauvaa jos paikan saisin. Tässähän on ihan nuppi sekaisin!!
Eikös ne voi pistää postimerkin takapuoleen jos koeajalla tulee raskaaksi?
Emina
Samoin mijoralle, ei sullakaan oo helppoa ollu! Toivottavasi onni kääntyy nyt sitten!!
Eminalle siitä foolihappojutskasta, syön samoja vitamiineja ku sä ja lisäksi möllerin omega 3 +foolihappo-kapseleita. Mulla on nimittäin todella epäsäännölliset ruokailuajat (johtuu kaksvuorotyöstä) ja vielä oon aika huono syömään, enkä varsinkaan syö terveellisesti. Usein töissä on niin kiire että ei ehdi syömään juuri mitään. Vaikka pitäishän sitä se aika jostain ottaa!! Toivottavasti näistä vitamiineista on jotain hyötyä, korvais ees hiukan sitä vihannesten sisältämää foolihappoa.. En nim syö niitä juuri ollenkaan.
Pistelehän kuulumisia, ja muutkin saa kirjotella :)
Elli