Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen IUI takana, löytyykö muista piinailijoita?

14.09.2005 |

Tehtiin sitten ensimmäinen IUI maanantaina joka tehtiinkin melkoisella tahdilla, että olin aivan pyörryksissä. Nimittäin aloitin clomi kierron 3-7 ja menin seuranta ultraan kp 12 jossa oikealta löytyi yksi follikkeli kokoa 24 mm ja ovis näytti plussaa. Gyne ehdotti inseminaatiota samana päivänä. En ollut osannut odottaa ollenkaan toimenpidettä ja nyt olen aivan ymmälläni toivoen tietenkin että toimenpide toisi toivotun lopputuloksen. Yritän tosin laittaa jäitä hattuun etten putoaisi taas korkealta. Varsinainen yrityshän meillä alkoi 09/03, tosin välissä on taukoa johtuen työpaikan vaihdoksesta ym.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen inssi takana, eli PIINAviikot käsillä. Varmaan nyt sitten ymmärrän oikein oikeasti mitä käsitteellä piinailu tarkotetaan. :)

Saa nähdä, meillä tehtiin luomukiertoon tää eka. Ovis oli eilen, gyne vahvisti sen ultralla. Toivottavasti se munis nyt on jaksanu siellä elellä! Samoin ne simpat jotka tuntuu leikkivän vaan piiri pieni pyörii-leikkiä, osaavat perille. Onneksi niitä kuitenkin oli paljon!

Ei muuta ku piinistellään! Mites muuten sulla, tuntuko inssi? Mulla kyllä nipisteli aika ilkeästi, mutta kaiketi oon siihen tottunu jo menkkojen muodossa.

Plussataan nyt sitten molemmat, joohan!?!

Elli

Vierailija
2/80 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että joku on samassa tilanteessa, samoilla päivillä menossa!! Kieltämättä olotila on ihan outo, IUI:sta oli ollut puhetta gynen kanssa, mutta näin äkkiseltään oli mulle melkoinen yllätys. Itse toimenpide ei ollut kivulias pientä nipistystä lukuunottamatta. Nauratti lähinnä tämä nopea päätös inssistä. Mies oli kotona yövuoron jälkeen nukkumassa kun soitin että nyt tarvittaisiin hieman " tavaraa" toimenpidettä varten =) siinä sitten kurvaillin edestakaisin gynen ja kodin väliä =)

Mites sulla oireet ? Mulla on rintoja nipistellyt ja alavatsa hieman turvoksissa, mutta en edes uskalla toivoa mitään koska voi johtua mistä vaan.....

Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan, että enemmän onnistumisia olisi 2-3 yrityskerralla?? Mutta eikös me muuteta tilastoja!! =)

Emina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sen sijaan en meinannu saada nukuttua viime yönä ollenkaan. Varsinkin kun ajattelin koko ajan että siellä se munis on nyt irronnu eikä kukaan oo sitä vastaanottamassa.

Mutta sepä taiski olla ovela ja mennä vastaan niitä maisemia kattelevia simppoja -no joo, oli miten oli nyt sitten pitää joka päivä elää ihan normaalia elämää..niinku se kätilö siellä sano. Ihan varmaan se meikäläisellä onnistuu..

Mäki oon kuullu tuosta että onnistumisprosentti on huono ekalla kerralla, mutta plussiakin tapahtuu joten ei kyllä anneta periksi ennen ku oolveissit saa virittää pikkuhousuihin!

Palataan!

Elli

Vierailija
4/80 |
14.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo varmaan arvasitkin etten ollut julkisella puolella nopean toiminnan johdosta vaan yksityisellä. Kustannukset ovat omaa luokkaansa, täytyy katsoa miten jatkossa käy.

Laparoskopia olisi edessäpäin (olen jonossa Kätilöopistolle)...ongelmana on kierron ajoittainen epäsäännöllisyys ja ilmeisesti en ovuloi aina joka kierrossa. Vasemmassa munatorvessa SSG:ssä havaittiin tukosta, mutta oikealla tuntui menevän hyvin kauttakulkua. Miehen simpat pitäisi olla ihan hyvä.

Vierailija
5/80 |
15.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Emina!

Meki ollaan yksityisellä. Joo, kustannukset tosiaan on omaa luokkaansa, mutta musta tuntu jo tarpeeksi vaikealta lähtä ylipäätäänsä näihin hoitoihin että jos olisin vielä jonottamaan joutunut niin olisin varmaan jänistänyt.

Tulostelin justiinsa msn:ltä piinailijan pyhät lupaukset, täytyy laittaa jääkaapin oveen.

Hassun hauskaa ja r e n t o u t t a v a a loppuviikkoa.. ei mietitä, eihän?

Elli

Vierailija
6/80 |
16.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on....onneks mulla on tulevat päivät melkoista menoa ympäriinsä joten en toivon mukaan kerkeä hirveästi asiaa hermoilemaan. Tosin pientä jännitystä toi kun kuulin eilen puhelimitse, että tuttavaperheen lapsi oli tullut ilmeisesti vihurirokkoon ja minä rupesin panikoimaan olenko kaikki rokotukset saanut.....jos vaikka olisi tärpännyt eka inssi! Onneksi sain selvitettyä vanhasta kouluajan terkkarista että olin rokotukseni tätä vastaan saanut *huokaus*.... Mukavaa viikonloppua !!

Vierailija
7/80 |
19.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan, mitäs kuuluupi? Miten on piinailut menny..?! Täällä yritetään päivä kerrallaan olla miettimättä miltä mahassa tuntuu, jokohan olis rinnat kipeenä jne jne..

Voi kamala, en uskalla etes ajatella mitä piinaa se ens viikko tuo tullessaan. Yritän tietty parhaani mukaan varautua siihen negaan niin ei tippuis kaikista korkeimmalta pallilta. En oo laskenu ees millon päivänä pitäis menkkojen alkaa, enkä taida sitä tehdäkään. Parempi ku tietää vaan sinne päin..

Jepulis, kerrohan kuulumiset!

Elli

Vierailija
8/80 |
19.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Meillä on eka inssi ensi kuussa. Jännittää! Mitä siinä oikein tapahtuu vaihe vaiheelta? Milloin miestä tarvitaan?

KIITOS!

Vierailija
9/80 |
19.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas...ja kyllä ajatukset karkailevat tuon tuosta ensi viikkoon. Oireina on melkeinpä ollut ainoastaan nippailut alavatsassa, mutta rintoja ei ole aristellut pariin päivään ollenkaan ja siitäkös olen harmissani =/ Testiä en ole ajatellut ostaa vasta jos ei ensi viikon keskiviikkoon mennessä menkat ole alkaneet. En millään haluaisi taas katsoa ainoastaan yhtä viivaa testissä....mutta miten ihmeessä sitä jaksaa sinne ensi viikkoon? Tosin alaselän jomotusta on välillä ollut.... olikos se?.....tosin voi johtua vaikka mistä. Milloinkas olit Elli ajatellut testata jos puna-armeija ei hyökkää? Kertoilehan kuulumisia/oireita!! =)

Heippa myös Unnalle, tässä vähän esimakua tulevasta: Kun olette aamulla toimittanut miehesi siemennesteet labraan ne pestään jonka jälkeen varsinainen operaatio alkaa. Ohut muovikatetri viedään kohtuonteloon ja ruiskuttamalla pestyt siittiöt ohjataan suoraan kohtuun.Operaatio ei ollut kivulias, ainoastaan pieni nipistys ja sillä siisti.Sen jälkeen voi olla aivan normaalisti. Itselläni on ollut " ainoastaan" clomit 3-7 ja follikkeli oli kasvanut 24 mm kun inssi tehtiin. Liian suuria toiveita muiden kokemusten perusteella ei ekaa inssiin kannata laittaa, mutta kyllähän niitä välillä tältäkin palstalta on löytynyt. Pidetään sulle peukkuja tulevaan inssiin!!

Vierailija
10/80 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ihanaa te jo piinaatte ,minä vielä kuumeisesti odotan ovista saapuvaksi. Tänään kp16 ja ovisoireita alkaa olla ,viivat vaan ei vielä tikkuun tulleet ,jospa huomenna ,eli inssi sit torstaina.

Jos kolman kerta toden sanoisi??? Ekalla inssillä viime lokakuussa plussa tuli ,vaan niin tuli pettymyskin km rv8+2. Toinen inssi negaa heinäkuussa. Kaksi yritystä vielä jäljellä ,sit on meidän osalta hoidot loppu ,sekundoja kun ollaan. Yksityisellä tietysti olisi mahdollisuus vielä yrittää ,mutta ei kiitos.

Vierailija
11/80 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan vaan, pianhan sinäkin olet meidän kanssa piinailemassa, pidetään peukkuja sun inssiin....

Ikävää kun olet joutunut kokemaan km:n, osaan vain kuvitella kuinka raskas tuo kokemus on. Mutta yritetään pitää mieli positiivisena jos se vaikka toisi meille kaikille plussan! Itse kuulin juuri serkun vauvauutisen ja täytyy myöntää, että kirpaisi syvältä vaikka iloinen olenkin heidän puolestaan, toivo omaan plussaan tässä kierrossa senkun lisääntyi. Mutta nuo oireet vaan tuppaavat johonkin karkaavan =/

Emina

Vierailija
12/80 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan toivotuksesta. Keskenmeno on aina rankka juttu ja mulla niitä on kolme takana ,kaksi ennen inssejä ja kolmas inssin kanssa. Eteenpäin silti mennään ,vaikka keskenmenot kaivertavat mieltä aina aika ajoin.

Huomista odotan kun kuuta nousevaa ,saisi ne viivat siinä tikussa kyllä aamulla komeilla ,että ehdittäisiin käydä ennen viikonloppua.

Vierailija
13/80 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla että olet joutunut kokemaan keskenmenoja ja vielä useamman kerran. Onko sinulle osattu sanoa syytä inssien epäonnistumiseen ja keskenmenoihin? Itse olen kärsinyt menkkojen epäsäännöllisyydestä ja näin ollen en ovuloi joka kierrossa. Nyt clomien avustuksella oviksen olisi tiennyt ilman testiäkin. Laparoskopia on edessäpäin, todennäköisesti vasen munatorvi on hieman tukossa. Kuitenkin nyt seurantaultrassa löydettiin oikealta 24mm follikkeli ja gyne ehdotti heti inssiä johon en ollut yhtään varautunut. Hyvin tämä kuitenkin meni.

Emina

Vierailija
14/80 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka tätä yrityskertaa, kun on ollut pakko olla tauolla kaikkien surullisten tapahtumien vuoksi

nyt kuitenkin mieli korkealla, ekasta tuskin onnistuu, mutta yrittäminen tuo iloa jo itsessään

Vierailija
15/80 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen tavallaan " uusi" palstalla, en ole lukenut aiemmin sinun menneisyyttä hoitojen ym. suhteen, jaksatko kertoa omista kokemuksestasi? Mulla tosiaan myös eka inssi takana ja mitä palstalla on ollut kokemuksia, vaikuttaa siltä, että ekan inssin tuloksissa ole ollut hurraamista....

Emina

Vierailija
16/80 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon!

En oo tohtinu vielä laskea, millon päivänä ne menkat olis myöhässä.. Taidan tehdä sen nyt, hetkinen.. Taitaa mennä lokakuun ekaan päivään kutakuinkin, eli oireita pitäis sitten olla ens viikolla loppuviikosta. Jaiks, alko hirveesti jännittämään. Täytyy vaan popsia sitä foolihappoa nyt oikein urakalla, josko se sieltä se plussa sitten tulis..

Ai kamala, mulla on varmaan kädessä jännetupintulehdus kun on niin kipeä, joten taidan lopetella tän kirjottelemisen tänään tähän.

Palataanpa asiaan ja kertokaahan kaikki aika ajoin kuulumisia!

Jännittävää viikkoa, huiks!

Elli

Vierailija
17/80 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tehtiin myös minulle ihka ensimmäinen inssi. Ensiksi piikittelin gonal-f:ää ja tikuttelin ovista, sitten puregon piikki eilen ja tänään jännitettiin inseminaatiota. Perjantaina aloitan luget aamuin illoin kaksi viikkoa, ellei menkat ala sitä ennen. Nyt jännitetään ja tietenkin toivotaan sitä plussaa:)

Vierailija
18/80 |
20.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että meitä löytyy näinkin paljon, mukava lukea muiden piinailijoiden kuulumisia, oireita....

Tuli mieleeni kysyä mitä vitamiineja te muut popsitte? Itse olen tämän kierron syönyt Multitabsin Special 2 +:n kahdesti päivässä. Jostakin olen lukenut tämän olleen hyväksi raskautumisessa eli 1 tabletti aamuin illoin.Purkissahan lukeekin raskaana oleville ja raskautta yrittäville. Foolihappohan on myös suuri puheenaihe yritysvaiheessa, mutta paljonkohan sitä pitäisi vuorokaudessa nauttia? Tarvitseeko vielä erikseen nauttia tämän Multitabsin lisäksi?? Elli jotain mainitsi Foolihappo jutusta??

Bluebird: kuis inssi meni, oliko mielestäsi kivulias toimenpide? Pidetään peukkuja että nyt tärppäis!

Palaillaan!!

Emina

Vierailija
19/80 |
21.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emina76:

Koska olen tavallaan " uusi" palstalla, en ole lukenut aiemmin sinun menneisyyttä hoitojen ym. suhteen, jaksatko kertoa omista kokemuksestasi? Mulla tosiaan myös eka inssi takana ja mitä palstalla on ollut kokemuksia, vaikuttaa siltä, että ekan inssin tuloksissa ole ollut hurraamista....

Emina

puolisolla ei siittiöitä, itselläni sairastettu kohdunkaulan syöpä (parantunut), tukkeutunut toinen munatorvi ja hyytymistekijässä vikaa, hoitoihin hakeuduttu ensimmäistä kertaa vuonna 1997 ja vuonna 2003 syntynyt terve lapsi (eli olen sekunda), 2005 syntynyt lapsi hätäsectiolla, joka menehtyi.

Vierailija
20/80 |
21.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenojen syy on mysteeri ,epäillään kuitenkin sairastamaani verisuonitulehdusta ,josko se olisi näiden takana. Minussa ei pahempaa vikaa ,miehessä ei mitään vikaa ja onhan meillä 3 luomulasta tosin kuopus jo 8v ,eli aikaa on kulunut. Raskautuminen ei ole käynyt kädenkäänteessä ,joten siksi inssiä ehdotettiin meille. En voi sanoa miksi viime inssi ei onnistunut ,kun ekalla plussa kuitenkin tuli ,vaikka kesken menikin. Oliko ajoituksessa jotain vai mikä ,ovista tikutin silloinkin mut eipä onnistunut. Tosin taitaa olla ihan yhtä hyvät mahdollisuudet luomuna tulla raskaaksi kun inssillä ,siis normaalisti.

Mulla tällä inssillä yritetään päästä nopeammin tulokseen ,kun jossain vaiheessa oli epäilystä siitäkin ,että siittiöt eivät pääsisi ihan normaalisti perille.

Mutta tärkeimpään, ovistikut näyttää kahta viivaa ja huomenna on inssi.

Clomit on takana ja ilmeisesti nyt käytetään irrotuspiikkiä varmistamaan oikea ajoitus. Ylihuomenna sit piinaillaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi