Uusi tutkimus: Melkein PUOLET sähköauton ostajista katuvat päätöstään
Kommentit (10)
yllättävän harva, tai vain harva haluaa myöntää että kokee tulleensa huijatuksi. Ikuinen voittaminen ja muiden nöyryyttämiset kun ovat siinä kulttuurissa tärkeitä arvoja. oma nöyryytys.. no moni leikkaa mielummin jalat irti ku myöntää että ois tullut nöyryytettyksi ja nurjerretuksi ja huijatuksi
Tässä pitää kuitenkin muistaa se, että USAssa ei ole tätä meidän järkyttävää co2 autoveroa ja siellä on myös halpaa polttoainetta.
Jenkit ovat maailmankuuluja tyhmyydestään. Luottokortti vinkuu, jälkikäteen itketään ja lakimiehet lihovat.
Kun haluaa jankata jostain niin pitää etsiä siihen sopiva uutinen niin usein se on ulkomailta mitä ei voi verrata Suomeen.
Paljon käytetystä saa? Kuka ostaa? Miten akut kuluu? Paljon ne maksaa?
paljon arvo laskee jos ostaa uuden, 3 vuodessa, ajaa 10000 vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva joskus lukea noita juttuja ihan Suomen kielellä.
Kysely: Lähes puolet yhdysvaltalaisista sähköautoilijoista katuu hankintaansa
Uuden McKinsey & Co:n kyselyn mukaan lähes puolet yhdysvaltalaisista sähköautojen omistajista haluaisi palata takaisin polttomoottoriautoihin. Kyselyyn osallistui sähköautoilijoita yhdeksästä maasta, ja se paljasti merkittävää tyytymättömyyttä erityisesti Yhdysvalloissa.
Yhdysvalloissa 46 % sähköautojen omistajista ilmaisi halunsa vaihtaa takaisin polttomoottoriautoihin. Muissa tutkituissa maissa tyytymättömyys oli vähäisempää, mutta silti huomattavaa keskimäärin 29 % kaikista vastaajista halusi palata perinteisiin autoihin.
Tärkeimmät syyt tyytymättömyyteen olivat:
1. Latausinfrastruktuurin puute
2. Korkeat hankinta- ja ylläpitokustannukset
3. Pitkien matkojen suunnittelun vaikeus
4. Kotilatauksen mahdottomuus
Nykyinen taloustilanne vaikuttaa myös kuluttajien päätöksiin. Korkea inflaatio ja elinkustannusten nousu saavat monet harkitsemaan edullisempiin autoihin siirtymistä riippumatta käyttövoimasta.
Vaikka globaalisti sähköautojen kysynnän ennustetaan kasvavan noin 30 miljoonaan myytyyn autoon vuodessa vuoteen 2027 mennessä, Yhdysvalloissa kysyntä on tasaantunut ja saattaa jopa laskea lähitulevaisuudessa.
Positiivista kehitystä on nähtävissä Fordin sähköautojen myynnissä, erityisesti sähköisten pickup-mallien ja E-Transit-pakettiautojen osalta. Ford on kuitenkin edelleen kaukana markkinajohtaja Teslasta, joka myy seitsemän kertaa enemmän sähköautoja Yhdysvalloissa.
Sähköautojen yleistymisen haasteena on edelleen niiden korkea hinta. Teslan kaltaiset premium-merkit houkuttelevat hyvätuloisia ostajia, mutta tavallisille kuluttajille sähköauto on usein liian kallis vaihtoehto nykyisessä taloustilanteessa.
Avioliittoseksi oli kaikkien kalleinta seksiä. Sitä kadun, en muuta.
Moni ei ole ymmärtänyt, että sähköauto vie autoilun kehitystä taaksepäin. Pm- autolla ei tarvinnut välittää jatkuvista tankkauksista, saatoi ajaa 1000km ja tankata 2-3 minuutissa ja jatkaa matkaa. Ei tarvinnut talvella palella, kun ei tarvinnut säästää sähköä.
Sähköauto ei ole aina valmis lähtöön. Jos tuli lähtö bongaamaan harvinaista jalohaikaraa Kuusamoon, eipä siltä istumalta lähetäkkään. Patterivehje oli latauksessa. Martin diesel-autolla sitten lähettiin.
Ois kiva joskus lukea noita juttuja ihan Suomen kielellä.