Olen laihtunut vajaan 4kk aikana 13kg, miksei eräs ystäväni
Kommentit (44)
En oikeastaan edes huomannut ennen kuin hän sanoi. Piti sitten todeta, että juu, kyllä on laihduttu! Jotenkin kiusallista miettiä ystävän painoa. Minulla ei ole koskaan ollut ylipainoa enkä ole miettinyt laihdutusjuttuja. En kehtaa kommentoida kavereiden painoasioita. Kiva, jos saavat ylimääräiset kilot laihdutettua!
ja nyt 137kg, eroa ei ehkä huomaa.
monikaan ole asiasta maininnut :) eipä silti en ole mainintaa kaivannutkaan...
monikaan ole asiasta maininnut :) eipä silti en ole mainintaa kaivannutkaan...
Tuo mm kirjoja laihdutuksesta, lehdestä leikattuja artikkeleita jne
Minä sitten vuosi sitten sain itseni niskasta kiinni ja laihdutin 15 kg Anoppi ei tietenkään sitä huomannut.
Lihavuutta huomataan ja sitä moititaan. Voisi myös kehua.
Mää tiedän itsestäni, että kiinnitän toisten kiloihin tosi vähän huomiota. Ihmisten pitää oikeasti laihtua/lihoa 20-30 kg että huomaan mitään. Johtuu varmaan siitä, että meidän suvussa on pelottavan paljon painolla humpaajia, tätejä, joiden paino vaihtelee vuodesta toiseen jopa kymmeniä kiloja sen mukaan, että onko ollut tiukka kuri vai päässyt "vähän ryöväämään". Mää olen lopettanut makkaroiden rekisteröimisen jo vuosia sitten.
mutta itse jättäisin kommentoimatta siitä syystä, että mulla olis sellainen olo, jos jotenkin mainitsisin asiasta niin ystävä ajattelisi, ettei ole kelvannut minulle tukevampana. Yli 10 kg:n laihduttaminenhan tarkoittaa jo ihan merkittävää ylipainoa.
Eri asia on ne ystävät, jotka laihduttaa kesän/syksyn/talven/kevään tullen jonkun 2 tai 3 kiloa. Nille kommentoinkin.
Olen aina ollut hoikka, en omista edes vaakaa. En vaan yksinkertaisesti kiinnita huomiota toisten painoihin eika dietit tms aiheet kiinnosta mua yhtaan. Joskus oon huomannut etta ihminen nayttaa jotenki vahan erilaiselta, mutta en oo tajunnut etta on lihonnut/laihtunut.
Musta on lisaksi epakorrektia kommentoida toisen painoa.
Mä laihdutin 12 kiloa muutamassa kuukaudessa. Ennen oli bmi 24, nyt noin 21. Ei siis yhtään ylipainoa missään vaiheessa.
Jotkut kommentoi, useimmat ei. Luulen, että toisten mielestä painon kommentointi suuntaan tai toiseen on epäkorrektia. Itsekin kommentoisin vain läheiselle kaverille, en esim. työpaikalla vieraamalle.
Yli 10 kg:n laihduttaminenhan tarkoittaa jo ihan merkittävää ylipainoa.
Ja pari miestäkin. Ei mua loukannut mitenkään, olihan se ihanaa hoikistua. Yksi ainoa tyyppi ei sanonut mitään ja se nainen on maailman itsekkäin ja kateellisin tapaus. Sitä varmaan otti päähän, koska alkoi muutenkin kiukuta kaikesta mulle sen jälkeen. Oli itse hoikka, mutta brassaili aina sillä, että kaikki muut oli pullukoita. Sitä jotenkin ärsytti, että aloin "uhata" sen kroppaa.
Olen aina ollut hoikka, en omista edes vaakaa. En vaan yksinkertaisesti kiinnita huomiota toisten painoihin eika dietit tms aiheet kiinnosta mua yhtaan. Joskus oon huomannut etta ihminen nayttaa jotenki vahan erilaiselta, mutta en oo tajunnut etta on lihonnut/laihtunut.
Musta on lisaksi epakorrektia kommentoida toisen painoa.
saisi tapahtua jotain tosi dramaattista, että huomaisin eron. Yksi työtuttu jota näen muutaman kuukauden välein laihtui parikymmentä. Huomasin sen vasta kun joku mainitsi. En ollut vain ajatellut asiaa ollenkaan, kun en kiinnitä ihmisten painoon sillä tavalla huomiota.
Mulle kävi kerran niin että tuttava jota olin nähnyt lähes päivittäin laihtui 12 kg enkä mä huomannut mitään. Olisin tietenkin huomannut eron jos olisin nähnyt ennen ja jälkeen -kuvat, mutta en mä vain kiinnittänyt asiaan mitään huomiota.
kovin paljoa. Enemmän merkkaa henkinen pääoma. En ole huomannut laihtumisia saati raskaana olemisia (paitsi sitten kun olin itse raskaana).
Mikä ero siinä muuten on, että -15kg laihtumisesta saisi sanoa, mutta saman kilomäärän lisääntymisestä ei?
mutta mitä sitten pitäisi sanoa? Ajattelee varmasti ihan itsekseen että olet laihtunut eikä pidä ääneen mainintaa tarpeellisena. Miksi sanoa ääneen itsestään selviä asioita? ("Olet käynyt kampaajalla"/"Sulla on uusi paita"/"Oletpa ruskettunut"/"Oletpa laihtunut")
mutta itse jättäisin kommentoimatta siitä syystä, että mulla olis sellainen olo, jos jotenkin mainitsisin asiasta niin ystävä ajattelisi, ettei ole kelvannut minulle tukevampana. Yli 10 kg:n laihduttaminenhan tarkoittaa jo ihan merkittävää ylipainoa.
Eri asia on ne ystävät, jotka laihduttaa kesän/syksyn/talven/kevään tullen jonkun 2 tai 3 kiloa. Nille kommentoinkin.
Mä painoin 70kg ja tavoite on 60kg. Vielä 3 kiloa matkaa. Silloinkin, kun painoin enemmän mulle kommentoitiin, että olen hoikka ja hyvännäköinen eikä tarttis laihduttaa. Itseäni häiritsivät, kun vaatteet alkoivat kiristää. Nyt on hyvä olo taas, mutta tuon pienen makkaran haluan vielä pois vyötäröltä ;o)
Niin ja luulen ap:n ystävän huomanneen kilojen karisemisen, mutta ehkä ei uskalla kommentoida, kun ei tiedä miten. Tai sitten on kateellinen :o)
Joskus mielessäni ihmettelen, kuinka joku ihminen näyttää jotenkin erilaiselta. En viitsi mainita asiasta, varsinkaan jollen saa päähäni mitä hänelle on tapahtunut. Olisi noloa onnitella laihtumisesta, jos toinen olisikin värjännyt tukkansa...
pudottaa n 800kcal päivittäisistä syömisistä?? Mulle jäisi "syötävää" vain 600 kalorin verran päivälle, eihän sillä selviä!?
pelkää että ajattelet ystävän pitäneen sinua ennen läskinä...