Uudet sukulaiset: kälyt / langot - aina juhlaa?
Olen miettinyt, miten perhedynamiikka voi muuttua, jos läheiset sisarukset löytävät kumppanit. Uudet puolisothan voivat muuttaa perheen rytmiä ja esim. juhlapyhien viettoa ja yhteisiä tapoja aika lailla.
Miten tulet toimeen kälysi / lankosi kanssa?
Onko esim. veljesi vaimo muuttanut perheenne juhlarutiineja, laittaako hän muista piittaamatta esim. mökillä "hyrskyn myrskyn" vai sopeutuuko hän nöyränä perheenne elämään?
Onko lankosi tyranni, joka käskyttää puolta sukua ja mitä mahtavin tyyppi!?
Asia kiinnostaa, sillä oma mieheni sopeutui perheeseemme todella hyvin, mitään erimielisyyksiä oikeastaan mistään ei ole ollut. Juhlapyhät on ollut helppo sopia, samoin kanssakäyminen koko perheen ja suvun kanssa on mennyt muitta mutkitta.
Nyt taas veljeni tyttöystävä, josta pian tulee kihlattu, on hyvin erilainen ja nuorena ihmisenä aika lailla omatahtoinen, ei oikein sopeudu ja aina pitäisi asiat tehdä hänen tavallaan ja tyylillään; muiden mielipiteistä viis. Yritän tässä tasapainoilla niin, että kaikki olisivat tyytyväisiä... :) Vinkkejä?
Kommentit (23)
Ei kannata syyttää veljen vaimoa jos veli itse ei pidä yhteyttä.
eihän tässä nyt siitä ollu kyse!
Jos veli ei pidä yhteyttä eikä halua viettää tiettyjä juhlia lapsuuden perheensä kanssa ei siitä voi veljen vaimoa syyttää. Veljen itsensä asia on pitää yhteyksiä ei sen vaimon.
Meillä ainakin miehellä on oma pää ja tahto, en minä hänen perhesuhteistaan määrää! :O Veljen oma moka, jos on nysvä.
Uusi on oikein mukava ja vanhakin on pysynyt ystäväpiirissä, koska on yhden lapsemme kummi. Tapaamme säännöllisesti.
Jos veli ei pidä yhteyttä eikä halua viettää tiettyjä juhlia lapsuuden perheensä kanssa ei siitä voi veljen vaimoa syyttää. Veljen itsensä asia on pitää yhteyksiä ei sen vaimon.