Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea outoa olet säästänyt ajatellen että jos vaikka joskus tarvitsee?

Vierailija
11.06.2010 |

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö tehdä nauhoilla ja käytetyillä papereilla.

No lahjranaruista saa hyviä naruja lasten autoihin että voivat vetää niitä perässä ja pehmoeläinten talutusnaruja.

Lahjapaperista nätti palanen, lahjanaru kulmaan ja lapset juoksevat pitkin pihaa hienojen leijojen kanssa.

Käytettyä lahjapaperia ja teippiä ja eskarista tullutta lasta odottaa pienempien sisarusten tekemä lahjaläjä (pikkuautoja, muovielämiä ym lasten leluja paketoituna). Yleensä isommalla on hauskaa kun arvailee mitä minkäkin näköisessä paketissa voisi olla.

Muutenkin lapset askartelevat noista + pahvilaatikoista ym. vaikka mitä kivaa.

Ja kuten ylläolevasta voi arvata niin meillä säästellään vaikka mitä.

Vierailija
2/54 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. lasipurkkeja, matonkuteita, ja lääkeruiskuja (siis niitä lasten muovisia panadol-ruiskuja)

Sitten päätin luopua turhasta. Nyt ei ole säästössä mitään. Vapauttavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

papereilla paketoin, päällystän laatikoita ja askartelen esim. kortteja. Narua menee milloin mihinkin.

Säästän myös esim. ne muovinauhat joilla leluja sidotaan kiinni pahvipakkauksiin. Olen niillä korjannut yhden pyykkitelineen, sitä käytettiin korjauksen jälkeen vielä n. 10 v ennen kuin hajosi lopullisesti.

Säästän myös loppuunpalaneiden kynttiöiden jämät ja tiputtelen ne palasina kipoissa oleviin kynttilöihin (ts. esim. tuikkukynttilöihin)...

Mitä teet nauhoilla ja käytetyil papereilla?

Vierailija
4/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

brio ym merkkileuluja

puuleluja

steinernukkeja

100 barbiteta

100 brazia

Vierailija
5/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomasin, että kauppakuittien takapuolelle saa hyvin kirjoitettua vaikka seuraavan päivän ostoslistan, en voi enää heittää kuitteja pois. Toisaalta, nythän ei tarvitse ostaa muistilappuja.

Vierailija
6/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säästössä hirveästi lankoja ja kankaita, anopilta olen saanut niitä vielä lisää. Napit kerään myös talteen.

Sit mulla on tallessa kaksi pinnasängyn patjaa, askartelua ja käsitöitä varten. :)

Säilytän myös vaatteita ajalta jolloin olin 25kg kevyempi kuin nyt. Elättelen vielä toiveita laihtumisesta...

Vierailija
7/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappani käytti viimeisinä elinvuosinaan erilaisia poikkilakanoita ja "istuinalustoja", siis tuollaisia vaipan tyyppisiä juttuja.

Papan kuoltua (16 v sitten) ajattelin että voisin johonkin noita suojia käyttää, mutta eipä niitä juurikaan ole tullut käytettyä.

Vaipanvaihtoalustana niitä pari kertaa käytin, mutta kun ne ovat kovin rumia. Kerran laitoin sellaisen pepun alle kun lähdin synnyttämään ja lapsivettä tihkui.

Jotenkin kuvittelin että niitä voisi käyttää askartelussa tai jos vaikkapa lapsilla olisi yökastelua, mutta eipä ole ollut. Maalaushommissa niitä olisi myös voinut suojata lattiaa tai huonekaluja, mutta enpä niitä silloin muistanut.

Vierailija
8/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on minun nimeni ja osoitteeni painettuna. Niitä voi sitten liimailla eri paikkoihin ja nimikoida tavaroitaan kun lähtee esim reissuun ;)

Onko tullut kovastikkin käytettyä :D ? Sama vika rahikaisella, en vaan oo ikinä näitä sillon muistanut kun olisivat olleet tarpeen.

Olin leikellyt konvehtirasian,sen pohjan missä namut on, palasiksi ja laittanut kaappiin, ihmettelin kovasti että mitä v* näillä oli tarkoitus tehdä. Luultavasti jääpalasia. Säästän lehtien vuosikertoja, niissä on hyviä juttuja joihin voi joskus palata uudestaan. Niin varmaan. Vaatehuone tursuaa tavaroita, vaatteita, asusteita yms. jotka ei sovi minulle, mutta hyvä kuntoisia kun ovat, en roskiinkaan raaski heittää. Kerta kaikkiaan mistään ei haluaisi luopua. Aika säälittävää. Joskus löysin vaatteen mitä en muistanut omistavani (useinkin käy näin), mietin joutaiskohan tästä luopumaan, tulin siihen tulokseen että jos en ole sitä kaivannut, niin eiköhän se silloin pois jouda. Jossain esiteltiin tällainen romutreenari tjn. joka auttoi ihmistä heittämään turhat tavarat pois (kierrätys, roskis). Olisi käyttöä!

Vierailija
9/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista vaatteiesta talteen otettu. Olemme vaatteiden loppukäyttäjiä eli olen ottanut vastaan varsin kulahtaneita vaatteita, joista ei ole enää eteenpäin annettavaksi.

Jätskitikkujakin otin joskus askartelua varten.

Vierailija
11/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso kaula-aukko, on sellainen satiininauna ommeltu olkapäihin kiinni ja sen avulla vaate pysyy henkarissa niin ettei putoa. Minä leikkan sen nauhan ja otan talteen ajatellen, että ompelen sen vaikka koukuksi johonkin pyyhkeeseen ;) ovat niin kauniin värisiäkin ;) ikinä en ole vielä ommellut...

Vierailija
12/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paneteltiin siitä että kaapeista löytyi paljon dödöpurkkeja. No niin on mullakin vessan kaappi täynnä niitä kun nehän on vissiin jotain ongelmajätettä tai ei ainakaan poltettaviin saa laittaa? En ole muistanut/jaksanut/viitsinyt niitä sitten erikseen kiikuttaa metallinkeräykseen.

Vierailija
13/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä kun luulin että olen hamsteri ja säästän kaikkea älytöntä, mutta mä oon tosi lievästä päästä.

Eli säästössä on puoli vaatekaapillista vaatteita jotka eivät oikein enää sovi mulle. On verhoja säästössä edellisestä asunnosta jossa oli täysin eri kokoiset ikkunat kun nykyisessä.

Roskiin en minäkään osaa heittää käyttökelpoista tavaraa. Mutta jos voin tipauttaa tavarat vaikka Fidan laatikkoon tai myydä huutonetissä tai kirpparilla, niin kyllä lähtee!

Vierailija
14/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parittomia villsukkia - tein niistä keppihevosia

nappeja - keppihevosille silmät

lasten risoja vaatteita - rättejä joilla voi pestä esim ulkokalusteita tai muuta enemmän likaista

risoja sukkia - kengänkiillotukseen

piene hakaneulat joilla uusissa vaatteissa on laput kiinni - paidan napituksen kiinnitys ettei rintsikat näy napitusten välistä

kahvipusseja - niistä voi ommella ostoskasseja tai pannunalusia esim myyjäisiin tai kirpparille

Vierailija
15/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkasin joskus talteen koko sivun "julisteita" joissa oli erilaisia kokoelmia esim "suomalaisia järvikaloja" tai "perhosia suomesta" "chilejä" ymsyms. Ajattelin että niistä saa hienoja sisustustauluja, muten ole saanut aikaiseksi tehdä...

Vierailija
16/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin noi vitamiinipurkit! =)

Vierailija
17/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin halunnut säästää pyykkitelineen josta oli jalka poikki, mutta mies heitti sen kylmästi pois. Olin ihan varma, että sille voisi keksiä vielä jotain käyttöä tai vaikka ripustaa katosta tms. Tyhjiä mehukattipulloja, niitä isoja tiivistepulluoja olen myös säästänyt, jos niistä saisi jotain askarreltua, mutta viime siivouksen yhteydessä nekin piti heittää pois. Kaikkia nappeja, kuminauhoja sun muita säilön tuolla kaapissa myös "jos joskus tarvitsee", vaikkei niitä kyllä kovin usein tai paljoa ainakaan tarvitse. Onhan näitä..

Vierailija
18/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mies! Säilöö vanhaa monitoimikonetta vuodelta kivi ja luolamies, härveli painaa ainakin 50kg :-) Monasti olen nauranut tälle.

Vierailija
19/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle askarteluun, niitä on tankovaatekaapin koko alaosa täynnä. Kaksivuotiaani ei ole yhtään kiinnostunut askartelusta, mutta ajattelen, että kyllä se sitten joskus.

Keittiön muutenkin täysistä kaapeista löytyy ainakin 30 lasipurkkia. Samoin siellä on hirveä määrä paperikasseja, joille ei myöskään ole käyttöä. Veisin ne kaikki kierrätykseen, mutta asun maassa, jossa moista käytäntöä ei ole. Mutta tuntuu pahalta viedä niitä normaaliroskikseen...

Vierailija
20/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vintille kertynyt, on mm. täyspuiset upeat peilipariovet. Ne on vaan sattumalta liian korkeat meidän taloon. Olen varma, että joskus ne vielä löytää paikkansa jostain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän