Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea outoa olet säästänyt ajatellen että jos vaikka joskus tarvitsee?

Vierailija
11.06.2010 |

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilön ne purkkiin. Jos vaikka joskus tarvitsisi johonkin toiseen vaatteeseen...

Mut ihan shokkilöytö oli kerran kylppärin kaappia siivotessa... :D Tajusin vasta, ku esittelin miehelle siistiä järjestystä ja sitä, miten kaikelle on paikkansa: "Tähän koriin kaikki pesupallot." WTF?!? Pesupallot? Ja niitä siinä korissa oli jo 11... :D

Vierailija
42/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muoviset vitamiinipurkit ovat käteviä. Ne ovat kestävän tuntuisia ja oman testin mukaan vesitiiviitä. Niitä olenkin sitten säästänyt jo kolmisenkymmentä.

Enää tarvitsisi vaan keksiä se, mitä niillä voisi tehdä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pitää aina säästää, jos vaikka tarvitsee itse lähettää jotain... ikinä en kyllä lähettele mitään

Vierailija
44/54 |
16.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että mun mies on hamsteri pahimmasta päästä, mutta tuntuukin olevan suht lievä tapaus. Mies kyllä kerää kaikkea - siis kaikkea (rahoja, puukkoja, koriste-esineitä, elektroniikkaa, avaimenperiä, kyniä ym. krääsää) - pahimpana postimerkit, jotka otetaan talteen JOKA kirjeestä poikkeuksetta (siis kaikki ihan kotimaiset tavismerkitkin, joita on painettu kymmeniätuhansia kappaleita, ilman virhepainatusta, erikoista leimaa, mitään erityistä). Kai tuo on filatelistien piirissä ihan normaalia, mutta en vaan voi ymmärtää. Enkä ainakaan sitä, että vastaavaa "leikettä" ostetaan pahvilaatikkokaupalla huutiksesta lisää. Mä oon raivannut sen laatikoille ja aarrerasioille kaappitilaa, puolet vaatehuoneesta ja verkkokomerosta, on ostettu sälälle säilytyskoreja kirjahyllyyn, you name it. Ja aina vaan kasvaa kasat pöytätasoilla ja pursuaa ulos kaapeista. Säännöllisin väliajoin meillä huudetaan, kun on pakko saada esim. lasten talvivaatteet kaivettua vaatehuoneesta ja pitäis mahtua sinne aarteiden sekaan... Argh.

Itse oon onneksi tosi hyvä raivaamaan ja järjestämään, ei tähän taloon kahta hamsteria mahtuiskaan. En tosin heitä kamaa roskiin vaan vien Uffille tai myyn itse kirppiksellä tai annan kavereille. Mutta mun oma pahe on ompelu- ja käsityötarvikkeet. Niitä on kyllä vaan yks pienehkö kaapillinen (vs. miehen kymmenen kaapillista), mutta silti... jos ajattelee että ehkä kerran vuodessa ompelen jotain, niin suhteettoman paljon on kankaita, lankoja ja nappeja jemmassa. Just säilöin muovipussillisen rikkinäisiä tai kulahtaneita vaatteita, joissa sattui olemaan ehkämahdollisestijoskuskäyttökelpoinen kivanvärinen kangas josta vois saada vaikka muutaman barbinmekon, jos siis tytöt joskus ens vuosikymmenellä innostuu leikkimään barbeilla... Liekö tää nyt sit yhtään järkevämpää kuin ne mainitut postimerkit :D :D :D

Vierailija
45/54 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin muuten kerään talteen ne vaatteiden ripustusnauhat, ainakin kivanväriset. Oon peräti käyttänyt niitä joskus esim. joidenkin kutsukorttien askarteluun. Ja esikoisen ekat saparot, sellaset haituvat, solmin noilla ohkaisilla naruilla :)

Mun yks tuttu tekee kierrätyskoruja esim. klemmareista, verhonipsuista ja legopalikoista. Tokihan kaikelle aina käyttöä löytyy, pitää vaan testata luovuutensa rajat :D

Vierailija
46/54 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain niksi-Pirkassa suositeltiin noita purkkeja eväsbanaanin koteloksi. Ja mahtuiskohan niihin palloja (vrt. tennispallotuubi). Siis jos lapsella on vaikka paljon pieniä palloja. *pohtii*

Vierailija
47/54 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomasin, että kauppakuittien takapuolelle saa hyvin kirjoitettua vaikka seuraavan päivän ostoslistan, en voi enää heittää kuitteja pois. Toisaalta, nythän ei tarvitse ostaa muistilappuja.

mulla on pakkomielle kuiteista, säästän ne. Otan talteen napit vaatteista, rikkinäiset sukat parsittan(siis pitäisi), kuvalehdet säilytän kunnes ne on luettu.

Säilytän kaikki ruokareseptit.

Säilytin kerran vuosia kukkapaperikääreitä.

Säilytän teepussia, sitä voi käyttää uudestaan(kun väriä kerran tulee).

Kysytääs niin päin että mitä en säilytä...

Vierailija
48/54 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

langanpatkiä just pohdittiin mitä varten..? ja roskiin meni:)

Vierailija
49/54 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja säilytän myös hyviä isoja, paksuja postituskuoria ja myös ne pehmomuovit.

Sekä lelupakkaukset ohjeineen.

Vierailija
50/54 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne voi laittaa puu- tai metallikepin sisälle, työntää sen molempien katki menneiden osien sisälle ja näin saa taas telineen korjattua. Vähän ilmastointiteippiä avuksi tarvittaessa :)

Vierailija
51/54 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappiin kurkkaamalla

*saatujen lahjojen lahjapapereita ja pussukoita (silti ostan aina uutta lahjoja varten...)

*postipaketteja ja postituskuoria (en kyllä postita mitään säännöllisesti)

*tapettirullia (ja joo eihän meillä edes ole omaa kotia tai tapettiseiniä, varmaan aion askarrella joskus)

*kuminauhoja (näitä muuten joskus jopa käytän)

*nappeja

*pienet nuppineulat kauluspaidoista

*esitteitä, asioista ja sairauksista

*vaatteita, omia ja lasten (pieniä kummatkin)

*vanhemmalta lapselta oli säästössä vauvanlusikoita (avaamattomissa paketeissa) ja tuttipullot

Vierailija
52/54 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis säästettynä Ihan Jokainen Vaate joka niillä on joskus ollut. Ja meillä on aika paljon lastenvaatteita.

En kerta kaikkiaan pysty luopumaan niistä. Jopa polvista puhkikuluneita farkkuja oon säästänyt - jos niistä tekis joskus jotain. Tein juuri poikkeuksen ja heitin nyyhkien kahdet leggingsit roskiin. Toiset on täynnä jotain likaa joka ei lähteny ollenkan pesussa (+ ovat olleet pienet jo pari vuotta), toiset p****stä revenneet ja polvesta puhki.

Järkyttävän vaikea luopua lastenvaatteista - miksi & mikä neuvoksi??

Vierailija
53/54 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lasten. Kulahtaneet ja ikävät...

Hyvä minä!

t.edellinen

Vierailija
54/54 |
17.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän myös lahjapapaerit ja nauhat. Sekä ne ilmaisjoulukortit jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi