Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea outoa olet säästänyt ajatellen että jos vaikka joskus tarvitsee?

Vierailija
11.06.2010 |

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilöö sitten minunkin edestäni pikkuroinaa autotallin kaappeihin ja laatikoihin. Tosin tietää yllättävän hyvin mitä niissä on ja on usein löytänytkin jotakin tarpeellista kätköistään.

Ex-mieheni on samanlainen säästäjä (miksi minulle sattuu tämän asian suhteen samanlaiset ukot?) ja vahvasti näyttää eskoinen perineen taipumuksen isältään.

Vierailija
22/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jatkan samaa perinnettä. Nyt käyn taas kerran läpi ullakon aarteita, jotain päätyy roskiin, suurin osa vain inventoidaan. Tämä työ tulee tehdä 30 vuoden välein eli jokainen miniä vuorollaan kapuaa ylös ullakolle ja ryhtyy toimeen.

Kesän loppuun mennessä olen toivottavasti päässyt 1930-luvun kaavakirjoihin asti. Ja tutustumaan sen ajan muodin kuosituksiin. Siinä ohessa olen ihaileva 6 erilaista kirjoituspöytää, noin 19 nojatuolia ja viittä kirjahyllyä.

Omituisia säilytettyjä asioita ovat tuuliviiri, sota-aikainen verenvuodon tyrehdyttämiseen tarkoitettu paksu side (käyttämätön) sekä säkillinen päreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans jemmaan vaikka mitä ja mies motkottaa kun kaikki pitää säilyttää. Kun sitten joskus urheasti olisin valmis luopumaan jostain, usein mies sitten haluaakin säilyttää ko. tavaran! Mutta minun hamstraus on vielä järkevän rajoissa verrattuna äitiini, hän säästää KAIKEN! Esim. uusien vaatteiden hintalaput, jogurttipurkit, kaikki muropakettia isommat pahvilaatikot jne. Kerran keittiön kaapista löytyi 163 kpl raejuustopurkin kantta (kirkkaita muovisia)! Terveisiä tutuille, tuo on jo legenda kavereideni keskuudessa...

Vierailija
24/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muoviset vitamiinipurkit ovat käteviä. Ne ovat kestävän tuntuisia ja oman testin mukaan vesitiiviitä. Niitä olenkin sitten säästänyt jo kolmisenkymmentä. Enää tarvitsisi vaan keksiä se, mitä niillä voisi tehdä..

Näin kaupassa muistipelin, jossa oli pieniä purkkejä joita helistelemällä piti löytää parit. Peli oli vaan niin hirveen hintanen, eli aloin juuri keräämään vitamiinipurkkeja (pitää olla kaikki samanlaisia) ja täyttelen niitä sitten kuivilla herneillä, siemenillä, pähkinöillä yms.

Vierailija
25/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josko vielä joskus hankitttaisiin yksi lapsi lisää

Vierailija
26/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedättehän ne narut, joita on esim. hameissa, jotka on tarkoitettu henkariin ripustamiseen... niitä on nykyään usein myös trikoopaitojen kauluksissa... Mulla on niitä minigrip-pussillinen säästössä! Puolustuksekseni voin sanoa, että olen kerran myös käyttänyt paria sellaista virkkaamani laukun koristeena... ;)Minulta löytyy myös kaikenlaista muuta pikkusälää, jota voisi käyttää käsitöissä, nappeja ym.

Vierailija
27/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso kaula-aukko, on sellainen satiininauna ommeltu olkapäihin kiinni ja sen avulla vaate pysyy henkarissa niin ettei putoa. Minä leikkan sen nauhan ja otan talteen ajatellen, että ompelen sen vaikka koukuksi johonkin pyyhkeeseen ;) ovat niin kauniin värisiäkin ;) ikinä en ole vielä ommellut...

Vierailija
28/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedättehän ne narut, joita on esim. hameissa, jotka on tarkoitettu henkariin ripustamiseen... niitä on nykyään usein myös trikoopaitojen kauluksissa... Mulla on niitä minigrip-pussillinen säästössä! Puolustuksekseni voin sanoa, että olen kerran myös käyttänyt paria sellaista virkkaamani laukun koristeena... ;)Minulta löytyy myös kaikenlaista muuta pikkusälää, jota voisi käyttää käsitöissä, nappeja ym.

Vierailija
29/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- varanappeja

- kankaita, kiva kuosisia rikkiläisiä vaatteita

- tyhjiä piltti-purkkeja

- kannellisia pahvilaatikoita

- kaikkea pientä söpöä josta voi askarrella

- jäätelötikkuja (teen näistä listat omatekemään muumitaloon :) -sitten joskus)

- vaihtelevasti isoja raejuusto- jogurtti ym. purkkeja askartelutarkoitukseen

- vanhoja laskuja

- kukkapurkkeja (nyt lajittelin ison kasan kirppikselle)

Onhan näitä...

Vierailija
30/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on minun nimeni ja osoitteeni painettuna. Niitä voi sitten liimailla eri paikkoihin ja nimikoida tavaroitaan kun lähtee esim reissuun ;)

Vierailija
31/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säästössä kaikki, mitä olen koskaan saanut. Siis lähestulkoon. Mulla on kaikki koulukirjanikin säästössä ja on sentään käyty myös lukio, kauppaopisto, teku, teknillinen yliopisto. Siis kaikki materiaali säästössä. Aapisesta alkaen.

Kaikki vaatteet säästössä vauvasta alkaen mulla. Teinivaatteet täyttää paljon tilaa, vaikkeivät mahdu päälle läheskään. (Josko tyttäreni aikoinaan käyttäisi tai laihdutan)

Muistoesineet säästössä isovanhempien työkaluja myöten. Me hukumme tavaraan

Aku ankat vuodesta 1970, taskukirjat alusta vuoteen 1998 asti. Täällä on kaaos, apua.

Vierailija
32/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne minipienet hakaneulat, joilla joidenkin vaatteiden tuotelaput ovat kiinni? Ne pitää ehdottomasti säästää, jos vaikka joskus tulisi jotain minipientä kiinnitettävää.

Vierailija
33/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne minipienet hakaneulat, joilla joidenkin vaatteiden tuotelaput ovat kiinni? Ne pitää ehdottomasti säästää, jos vaikka joskus tulisi jotain minipientä kiinnitettävää.

Olen monesti niillä kiinnittänyt esim. rintsikoiden olkaimet paidan sisälle jos meinaavat liikaa pilkistellä :)

Vierailija
34/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka tilaisikin jotain myöhemmin

Vierailija
35/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti niillä kiinnittänyt esim. rintsikoiden olkaimet paidan sisälle jos meinaavat liikaa pilkistellä :)

Vierailija
36/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhessä kaapissa ainakin 6 kpl ollu jo monta vuotta... En ole keksinyt käyttöä...

Jemmaan myös kuvalehtiä, en raaski heittää pois, vaikka en koskaan niitä vanhoja luekaan.

Vierailija
37/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ei ole sitä avaamiseen tarkoitettua pientä pidikettä lainkaan. Olin tosi onnellinen, kun löysin tuon kirpputorilta! (myyjät varmasti pitivät minua kahjona:)

Vierailija
38/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittäjä, mutta tänään kun meinasin heitää meidän 4 vuotiaan pieniä vaatteita pois, niin mun 7-v otti ne haltuunsa ja sanoi säästävänsä omille lapsilleen!

Vierailija
39/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilön ne purkkiin. Jos vaikka joskus tarvitsisi johonkin toiseen vaatteeseen...

Vierailija
40/54 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säästössä housujen lahkeiden ylimääräiset osat (lyhennyksen jälkeen), jos joskus tarttee paikata vaatteita (en ole ikinä paikannut), vetoketjuviallisia vaatteita monta kassillista (en osaa vaihtaa vetoketjua mutta en pysty heittämään ehjää vaatetta pois), jumalaton määrä koriste-esineitä, joita vihaan, mutta en saa vaan heitettyä pois, purkillinen ehtyneitä tusseja (en tiedä, miksi en heitä niitä pois), kassikaupalla liian pieniä vaatteita, joihin en ole mahtunut viiteen vuoteen jne.

Mies on pahempi. Ei koskaan siivoa laatikoita tai papereita ja heittää kaiken niihin laatikoihin. Tavaraa on sitten ihan älyttömästi. Säästää vanhoja johtoja, tietokoneen osia, ihan kaikkea. Ei heitä juuri koskaan mitään pois. Rikkinäisiä sukkia ja kalsareita vaikka kuinka paljon. :)

Kun muutettiin, heitin salaa pois tavaroita, kun ei anna munkaan heittää pois (esim. niitä koriste-esineitä, sain ne kerran jo melkein roskikseen, kun mies tuli pelastamaan ne). Silti vaikka muutettiin kolme kertaa isompaan taloon kuin meidän edellinen, on joka huone täynnä tavaraa.

Ja mikä pahinta: esikoinen ei anna heittää edes rikkinäisiä lelujaan pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan