Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä hänen ei kuulu maksaa

Vierailija
10.06.2010 |

lapsen turvaistuimesta yhtään, sillä minä saan lapsilisät.

Olemme puolittaneet kaikki menot. Ja nyt oli auton turvaistuimen vuoro menoissa.

Mies väittää, että minun kuuluu maksaa se kokonaan... Hän tienaa 500 euroa enemmään kk kuin minä ja silti maksan puolet kaikista talouteemme kohdistuvista menoista sekä kaikki omat kuluni.

Mitä mieltä ootte? Onko kohtuutonta maksattaa hänelle 100 euroa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittää nyt käyttää sua hyväksi.

Vai eikö hän aio enää ikinä liikkua autolla teidän kanssa, tuleeko hän omalla autollaan perässä, vai jääkö kotiin? Sillä eihän hän voi hyötyä turvaistuimesta, kun ei ole sen maksamiseenkaan osallistunut.

Vierailija
22/30 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUomenna uusi päivä, nyt meen nukku, et jaksaa painaa taas duunii.

Eiköhän se asia siitä suttaanu. Mä vaan otin niin paljon pulttii, että... Kun ei jaksais kaikkee esim. tätä elatusvelvollisuutta selittää rautalangaasta..

Näytän nää teiän vastaukset miehelle aamiaispöydässä ;)

Kiitos naiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö perhe ole yhteinen yritys!!!

Vierailija
24/30 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvia tai faktaa murskaantuneista lapsista ilman turvaistuinta ja sano, että et oikeastaan halua maksaa moista hökötystä, joten jätetään ostamatta.

Vierailija
25/30 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan ne lapsilisät, niin muuttakaa systeemiä niin, että se on reilu molemmille: Alkakaa maksamaan kaikesta tulojen suhteessa. Silloin ne lapsilisät voidaan jakaa kummallekin tai laittaa vaikka säästöön lapsen opiskeluja varten.

Avioliitossa todellakin molempien kuuluu maksaa tulojensa mukaan. Muut järjestelyt voi olla sopivia muihin kimppa-asumisiin, seurusteluaikaan, aikaan ennen lapsia, jne. Mutta avioliitossa menee noin.

Vierailija
26/30 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elättämästä miestä vauvan rahoilla!

Vierailija
27/30 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on kertakaikkisen itsekäs ja ajattelematon. Perheessä ei pitäisi ajatella omaa hyväänsä, vaan koko perheen yhteistä hyvää.

Kyllä mies voi vielä kehittyä, kun väännät rautalangasta :)

Vierailija
28/30 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei punnita ruokaa. Meillä ns ruokabudjetti, joka on sama joka viikolle. Jos menee yli, minä maksan.

Auto on minun käytössä ja samalla ainut kulkuväline lapsen kanssa liikkumiseen, jollei oteta polkupyörää huomioon.

Miehen autossa on vaan 2 penkkii, joten koko perheen matkatkin tehdään mun autolla.

joka kerta kun lähdette perheen kesken johonkin sun autolla

Vierailija
29/30 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mua on aina ihmetyttänyt tuo rahojen pennilleen laskeminen ja kituuttaminen ja kiukuttelu kun ei voida olla 100% varmoja et molemmat on maksaneet pennilleen saman summan kuukauden kuluista.

Mulla on takana kaksi avoliittoa, ja molemmissa on alusta asti ollut käytössä loistava taktiikka välttää rahahuolet:

Avataan uusi tili, lasketaan molempien nettotuloista tietty prosentti, olkoon vaikka 50% joka laitetaan kuukausittain sinne yhteiselle tilille. Tällöin ei ole tuloerolla merkitystä, kun molemmilta menee tasan puolet palkasta. Sieltä yhteiseltä tililtä sitten maksetaan kaikki elämisen menot, eli yhteiset asiat, vuokrat/lyhennykset, sähkö, vakuutukset, tv-luvat ja ruuat jne... Omilta tileiltä omat laskut, eli puhelin, omat hankinnat jne.

Kerran vuodessa katsotaan paljonko yhteisellä tilillä on ylimääräistä, ja niillä rahoilla tehdään vaikka etelänmatka tai hommataan kotiin jotain kivaa yhteistä. Eikä tarvi netissä itkeä rahaongelmia ja pihiä miestä. Se on simppeliiiii....

Vierailija
30/30 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkoja eikä vaan sun omia... Eli tarvisit miehelt hyvitystä siitä ;-)

Oliskohan teidän kuule mietittävä koko systeemi uusiksi. Perheessä jaetaan vastuut ja tuotot.

Ehdotan että molemmille tietty, yhtä suuri summa joka kuukaus omalle tilille ja loppu palkka, lapsilisät ym. perheen yhteisiin menoihin. Yhteisiä menoja on mm. nettiliittymä, liikenne (autot, bussiliput fillarit), ruoka, kaikki lasten hankinnat, kotiin liittyvät menot. Eli oikeastaan kaikki paitsi ehkä omat vaatteet, harrastukset ja vapaa-aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän