Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt mä vähän avaudun noista sossuista

Vierailija
10.06.2010 |

perkele!!!! ottaa päähän. hain niiltä toimeentulo tukea ja lisäks avustusta pesukoneeseen ja huonekaluihin. joo huone kaluihin en saa mitään ksoka ei ole mun ensi asunto. Ollaan siis miehen kanssa erottu ja mulla ei ole edes sohvaa. pesukoneen saan jos maksan sen itse ja sitten vien sinne kuitin. sain niiltä jotkut huikeet 400 euroa. olen jo siis sen sohvan tilannut ja se maksaa just tuon 400. asumistuki mulle maksetaan tässä kuussa takautuvasti ja ne perkeleet perii sen. joo ihan oikeinhan ne toimii mutta silti vituttaa enemmän kun pientä sikaa. ei kukaan haluais käydä maksaa mun sohvaa?

itse pitää maksaa vuokra vielä noista hiukeista rahoista eli tuloja tässä kuussa se 1200 uokraan menee 530 niin että millakhän mä sen sohvan maksan. ei ne kanssa ymmärrä mitään... oli vaan pakko purkaa itteäni

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä kirppareiltskin kattellu, mutta asun pienellä paikka kunnalla ja täällä on 2 kirpparia ja sanokaa että olen pinnallinen mutta tahdon etdtä kotini on kaunis ja en halua siis mitään romua ja 70luvun sohvaa. muutoin lähes kaikki kodissani onkin kirpparilta. huuto netistäkin kattelin, mutta tosiaan kaikki tuntuu aina olevan jossain helsingissä ja millas minä niitä nyt lähden hakemaan? joo ja en nyt tosissani meinannut että jonkun muun se sohva pitäis maksaa...

Ihan oikeesti! Olet aikuinen nyt ja vastuussamyös lapsestasi!!!

Vierailija
42/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jo nelikymppinen kahden lapsen eronnut äiti. Ex vei sohvan ja siihen suostuin - olin valmis suostumaan mihin tahansa kunhan vain lähtisi

Nyt olen ostanut vanhan puisen sohvan johon olen ompelemassa uusia tyynyjä.

Mutta melkein vuoden olen ollut ilman sohvaa - ei se mitään. Onhan meillä sängyt ja ruokaa jääkaapissa. Asuntoni on iso ja en vain ole saanut sitä myytyä. Harmittaa. Liian kallis yksin minun tuloille. Mutta se elämä vain menee välillä niin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

min kyllä menisin tihin jos vaan johonkin pääsis. kaikkea mahdollista olen kyllä hakenut. en siis tosiaan halua olla mikään sossu pummi, mutta kun muuta madollisuutta EI OLE! vai pitäiskö jättää vuokrat yms laskut maksamatta etti vaan tarvii mennä sossuun?

joo ja ei ollut provo, enkä siis tosiaan olettanut että joku nyt kipasee ja sen sohvan ihan tosissaan maksaa.

Vierailija
44/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nyt johonkin järkevämpään, kuten siihen pyykinpesukoneeseen käyttänyt nuo rahat.

Ei meilläkään ole sohvaa ja hyvin pärjätään ilmankin. Eikö sitä sohvan tilausta voisi peruuttaa tai palauttaa sen sohvan.

Vierailija
45/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä ei. Sohvaan on ihan turha hakea sossusta rahaa. Sohva kun ei ole välttämätön. Huonekaluja sossu myöntää yleensä vain pitkäaikaisille toimeentulotuen saajille. Heillekin vain tarpeellista harkinnalla (sänky, ruokapöytä jne). Summa on pieni, ei sillä yleensä uutta osteta, jos ei ole varaa laittaa itse lisää.

Ole iloinen, että sait pesukoneen. Se ei ole itsestäänselvyys.

Ihmisillä on merkillinen mielikuva sossusta. Moni luulee, että sieltä saa melkein mitä vain. Harva on oikeasti perillä, mitä myönnetään. Miksi?

Vierailija
46/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on niin kulahtaneita noi kirpparin ja huutonetin sohvat. Kaikenlisäksi maksavat maltaita. Etkö voisi ostaa osamaksulla sohvaa?

Vierailija
47/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ois muutama ylimääräinen sohva yläkerrassa :) voisin luopua niistä parilla kympillä.

Vierailija
48/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..perheemme bruttotulot ovat yli 10.000 €/kk.

Vierailija
49/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa, niin sitten ei tehdä hankintoja. Ei sitä omaa kotia hetkessä saa valmiiksi, vaan pitää säästää ja tehdä kompromisseja omien rahavarojen mukaan.

Tällaisien luusereiden takiako me maksetaan jättiveroja?????????????????

Vierailija
50/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sunlaisten takia kaikki inhoo yksinhuoltajavanhempia.

Arvaa mitä, mä oon kans yksinhuoltaja, ja käyn töissä. Ja mäkin oon kato joutunut kalustaan mun kodin omilla rahoilla, ja juurikin sen takia ollaan oltu jo puoli vuotta ilman sohvaa. Pikkuhiljaa sitä säästän, kun jouduin ostaan jo muita huonekaluja. Pesukone hajoaa päivänä minä hyvänsä, hyvä että käyttää uskallan enää kun pitää niin kauheaa ääntä. Mutta kun sitäkin pikkuhiljaa säästellään, eikä käydä ruinaamassa muiden työllä ansaitsemia rahoja että ostakaa mulle pesukone ja sohva. Yäk vielä kerran sua. Ota ittees niskasta kiinni, tai lähde meneen täältä. Sunlaisia kukaan kaipaa. Sori nyt vaan mut oli pakko avautua.

Vierailija
51/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koe että olen ruinannut esim. tuohon pesukoneeseen rahaa, sillä taloyhtiössä ei ole pesulaa joten eikö jokaisella ole oikeus puhtauteen eli tässä tapauksessa puhtaisiin vaatteisiin. sitten valitettais että kaltoin kohtelen lastani etten anna hänelle puhtautta. Joo en edelleenkään oleta että kukaan olis mulle mitään sohvaa maksanu (siis teistä). ajattelin että ehkä sossut sen olis voinut maksaa kun mä jotenkin näen sen melko pakollisena vai seistakä sitä pitää tai sitten istua lattialla ja sitten olla selkä paskana, jäädä vähän sairaseläkkeelle(pahimmassa tapauksessa) ja sitten taas elellä teijän verorahoilla!? Ihan yhtä lailla minäkin niitä veroja maksan äitiyspäivärahastani ja opintotuestani(sitten taas syksyllä).

Ja vielä kerran menisin kyllä töihin mutta

A) minulla on 6kk ikänen lapsi joten jos laittaisin hänet hoitoon niin olisin paska äiti kun en ole lapsen kanssa kotona ja lapsen voisinkin kyllä laittaa hoitoon mutta...

B) olen laittanut nyt 17 työhakemusta niin kesätöihin kuin sitten muihinkin paikkoihin täällä kotipuolessa ja lähikunnissa ja lisäksi vielä avoimia hakemuksia kauppoihin yms. mutta ei ole mitän kuulunut. minulla kun ei ole tuota työkokemusta. ja sillehän en mitään voi!!!

ja ihan tosi; eikö mulla oikeesti ole oikeutta hakea sossusta rahaa kun saan tukia kuussa n.750 euroa(tässä ei vielä asumislisää kun ei oo tullu päätöstä) ja siitä menee vuokraan 530(en löytänyt halvempaa asuntoa, anteeksi). ja mitä nyt menee sähköön puhelimeen yms. eli mun pitäis siis olla täysin ilman rahaa etten tuhlaa kenekään muiden verorahoja. Menkää pimeesti töihin tai lopettakaa työnteko jos ette haluu veroja maksaa ja toivottavasti ette ikinä joudu itse työttömäksi tms. jos noin paljon tälläisiä "sossupummeja" vihaatte!

Vierailija
52/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sohvia 160 euron hintaan. Aika kalliin sohvan tilasit rahattomana:D

Vierailija
53/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii näkyi olevan mutta ne on sellaisella plaza kankaalla joka ei montaa istumista kestä on siis todella ohutta ja tuo minkä tilasin niin oli kuitenkin kotimainen ja kangas oli laadukas että loppupeleissä se tulee halvemmaksi. mutta sen nyt ei ole niin väliksi koska olen sossu pummi joka elää muiden rahoilla ei vaan oo omia millä elää...

Vierailija
54/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvakalusto ja töissä silti kuljetaan. On ollut vain muuta menoa niin paljon, ettei ole ollut varaa ostaa laatusohvaa:D

Kyllä on yksinhuoltaja hieno ja vaativa. Ei ihme, että ukko lemppas sut pihalle.

Vierailija
55/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.huuto.net

voit ostaa tarvitsemiasi tavaroita JA myydä tarpeettomaksi käynyttä!

Vierailija
56/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen lapsen kanssa pieni kaksio riittäisi hyvin.

Vierailija
57/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tietoinen huuto netistä(jos olisit lukenu koko ketjun niin tietäisit) mutta ei meillä päin oikein oo mitään sohvii sielä myynnissä. ja juuh asun kaksiossa 40 neliötä. pitäsikö olla vielä pienempi? eis sitä kaksiota paljon pienempään tilaan saa, mutta en sitten ole arkkitehti....

Vierailija
58/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvakalusto ja töissä silti kuljetaan. On ollut vain muuta menoa niin paljon, ettei ole ollut varaa ostaa laatusohvaa:D Kyllä on yksinhuoltaja hieno ja vaativa. Ei ihme, että ukko lemppas sut pihalle.

ei muuten lempnnu ukko pihalle vaan meni toisinpäin.... mutta sinähän sen nyt tiedät taas paremmin...

Vierailija
59/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ostaa tai vastaanottaa vanhan sohvan.

Oikein hyvän sohvan saa esim. kahdesta nuorisolaverista. Kulmittain ja päälle kauniit kankaat/päiväpeitot ja selkänojiksi tyynyjä.

Patjat voi sitten käyttää myöhemmin vieraspatjoina ja tyynyille on aina käyttöä.

Minä laitoin tuollaisen mökille, Ikeasta saa hyviä sänkypeittoja a 9 euroa, laverit oli ilmaiset ja patjat ostin halvalla Jyskistä. Tyynynpäällisiä saa näppärästi vanhoista huiveista tai muista kierrätyskankaista. Tai ne voi virkata jätelangoista.

Vierailija
60/60 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin saa joka kuukausi sellaisen kivan jutun nimeltäään palkka. Oletko koskaan kuullut siitä? Sillä sitten voi ostaa sohvan tai muuta kivaa.

(siis voi &%#?, tällaisten ihmisten elättämiseenkö mun verovarat menee!?)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi