nyt mä vähän avaudun noista sossuista
perkele!!!! ottaa päähän. hain niiltä toimeentulo tukea ja lisäks avustusta pesukoneeseen ja huonekaluihin. joo huone kaluihin en saa mitään ksoka ei ole mun ensi asunto. Ollaan siis miehen kanssa erottu ja mulla ei ole edes sohvaa. pesukoneen saan jos maksan sen itse ja sitten vien sinne kuitin. sain niiltä jotkut huikeet 400 euroa. olen jo siis sen sohvan tilannut ja se maksaa just tuon 400. asumistuki mulle maksetaan tässä kuussa takautuvasti ja ne perkeleet perii sen. joo ihan oikeinhan ne toimii mutta silti vituttaa enemmän kun pientä sikaa. ei kukaan haluais käydä maksaa mun sohvaa?
itse pitää maksaa vuokra vielä noista hiukeista rahoista eli tuloja tässä kuussa se 1200 uokraan menee 530 niin että millakhän mä sen sohvan maksan. ei ne kanssa ymmärrä mitään... oli vaan pakko purkaa itteäni
Kommentit (60)
sohvan puutteeseen ei kuole.. sä voit tehdä vaikka villapuseroista ittelles pesäkolon ja kutsua sitä sohvaksi.
miksi ihmeessä olet TILANNUT sohvan? upo-uuden?? olisit hakenut kirpparilta tai etsinyt ilmaista.
ilman sossun apua?
Ite käyn kokopäivätöissä ja käteenjäävä palkkani on 1530 egee. Siitä maksan 810 euroa vuokraa. Ei hirveesti ole eroa sulle vuokran jälkeen jäävään osuuteen, vai mitä? Oman pesukoneeni jouduin kyllä ostamaan osamaksulla, sohvani on kirpputorilta.
Kannattaa ensin säästää ja ostaa vasta sitten.
Me "tavalliset työssäkäyvät" säästämme rahaa ja maksamme ihan itse sohvamme ja pesukoneemme. Mukavampaahan se kyllä olisi, jos muut maksaisi. Mitä pitäisi tehdä, että tämä onnistuisi? Vinkkejä?
mut semmosta se on... -.- sun varmaan ois pitänyt kirpparilta hankkia joku rikkinäinen sohva!
Kirpputoreilta löytyy takuuvarmasti hyväkuntoisia sohvia paljon halvemmalla.
Me "tavalliset työssäkäyvät" säästämme rahaa ja maksamme ihan itse sohvamme ja pesukoneemme. Mukavampaahan se kyllä olisi, jos muut maksaisi. Mitä pitäisi tehdä, että tämä onnistuisi? Vinkkejä?
ilman että ensin varmistat, että saat siihen tukea?
Ei perustoimeentulon pidäkään kustannella ihmisille uusia huonekaluja ja kodinkoneita. Niitä saa kierrätyskeskuksesta ja netin huutokaupasta käytettynä halvalla ja hyväkuntoisiakin.
oikeasti, vähän olet nolo tapaus.
tulisi pieneen mieleenikään ostaa uutta sohvaa, kun käytettynäkin saa. Ei kyllä ole tullut mieleen mennä sossuunkaan mankumaan uutta sohvaa. Ilmeisesti mulla on paha asennevika.
olen kyllä kirppareiltskin kattellu, mutta asun pienellä paikka kunnalla ja täällä on 2 kirpparia ja sanokaa että olen pinnallinen mutta tahdon etdtä kotini on kaunis ja en halua siis mitään romua ja 70luvun sohvaa. muutoin lähes kaikki kodissani onkin kirpparilta. huuto netistäkin kattelin, mutta tosiaan kaikki tuntuu aina olevan jossain helsingissä ja millas minä niitä nyt lähden hakemaan? joo ja en nyt tosissani meinannut että jonkun muun se sohva pitäis maksaa...
mun tulot on 990€/kk siitä maksan asuntolainaa 250€, sähkölaskun 80€, vesilaskun 40€, puhelimen/netin/vakuutuksen/lääkkeet/autonkulut = 340€
lapsia on kaksi kotona ja minä...
maksuihin siis menee 710€ ja ruokaan koko kuukaudeksi jää 280€ ja hyvin pärjätään
Miksi hitossa meet tilaan uuden sohvan? oisit hakenut vaikka joltain kirppikseltä tai katellut lehtien myydään/annetaan ilmoja tosi hyviä sohvia saa melkeen ilmaiseksi tai jopa ilmaiseksi. Mä oon oppinut että mitään ei kannata uutena hommata.
Niin ja todellakin käytetty kelpaa!!! ja en menisi "mankumaan" ellei olisi pakko, mutta on mahdotonta elättää lasta kun kuussa saa tukia n.750 eli sillon on pakko kääntyä sos.huollon puoleen. olen sitten nolo taikka en niin pakko se lapsi on ruokkia.
Jos ei ole rahaa, niin sitten ei tehdä hankintoja. Ei sitä omaa kotia hetkessä saa valmiiksi, vaan pitää säästää ja tehdä kompromisseja omien rahavarojen mukaan.
Joo siis olen käynyt tämän paikka kunnan KAHDELLA kirpparilla ja toinen niistä on kierrätyskeskus, josta olen ostanut ruokailuryhmäni ja jotain muuta tavaraa, mutta tulkaa ite tänne tuppukylään ja koittakaa ostaa jostain käytetty sohva! joo varmasti löytyy lehdistä jos asuis jossain hesassa taikka muussa isossa paikkaa mutta meidän paikallis lehdessä nyt lähinnä krrotaan siitä kuinka naapurin sika oli kuollut!
Että voisi käydä naapurikunnassa?
Ja btw. Lopeta nirsoilu. Itsekin asun pienellä paikkakunnalla ja on 1 kirppis! Niin vain kun en ollut liian valikoiva, väliaikaisesti ostin sieltä sohvan. Töitä kun sain, vaihtui sohvakin parempaan.
kyllä menisin varmasti tihin kun vaan pääsis. ilman työkokemust aja koulutusta se on jokseenkin vaikeaa. olen sisi ylioopilas ja nyt amk kesken(ihan vaan ettei kukaan ehdi sanoo mitään) ja ilmeisesti kyllä ne sun verorahat menee tähän. täytyy toivoa että et itse joudu koskaan työttömksi:) tai ettei lapsesi sairastu ja joudu käyttämään kunnallisia terveyspalveluja koska myös niihin menee sun verorahat.
joo kiitos ja anteeksi kaikille! koska olen köyhä niin kotini on myös pakko näyttää siltä?
ap
Jokaisella koti näyttää tasan siltä, mihin omat rahkeet riittävät.
Me asutaan tuppukylässä, jossa asuu meitin kanssa noin 8000 ihmistä. Sänky on vissiin ainoa huonekalu, joka on ostettu kaupasta uutena! EIKÄ koti silti näytä kirpputorilta. Joo, vaatii vaivannäköä, mutta tarviiks kaikki saada just nyt heti?
Mitään ei ole, eikä edes parempi tuloinen puoliso anna huonekaluja mukaan.
Mekin, työssäkäyvät ihmiset ollaan ostettu huonekaluja Huutonetistä. Ei maksa hyvä sohva siellä 400 euroa.
:DD