MPR-rokotteesta eilen TV1:llä, katsoitteko?
Itse en HARMI vaan pystynyt katsomaan kun olin kaupungilla ja muistin sen vasta siellä, mutta eilen 7 aikaan illalla tuli ohjelma jossa käsiteltiin MPR-rokotetta ja äiti kertoi lapsestaan kuinka muuttui rokotuksen jälkeen..tuli autistiseksi. oli kuulemma aika kauheeta kuunneltavaa ja katottavaa.. nyt oon tullu entistä vakuuttuneemmaks siitä että sitä en anna. Pidän rokotetta paljon suurempana riskinä ku sitä että lapsi saa kyseiset taudit, sitäpaitsi rokotteen tehokin on kyseenalainen. eräänkin tuttuni tyttölapsi muuttui persoonallisuudeltaan tosi paljon rokotteen jälkeen. Jos on niitä, jotka saa rokotteesta autismin, kuinka paljon on niitä siltä väliltä tapauksia? ADHD, ym.. mutta kaikki tekee oman valintansa, minä en edes harkitse. Jos tytöt haluavat lapsia isompana, voivat ottaa sen sitä ennen, näin eräs kaverinikin teki joka ei saanut mpr:ää lapsena. Haittoja vähätellään aina ja jokapaikassa, todellisuus ei ole ihmisten tiedossa, ei ees lääkärien. Luin yhen kirjan joka valaisi paljon, miksi rokotteista voi kaikkea tulla..huhhuijaa..
Kommentit (145)
mirri80:
..mutta juuri hivin kaltaista tautia: lueppa jälleen kerran Yves Delatten kirja:Rokotukset, sieltä löytyy tarkka viruksen nimikin..
Minusta on vain hyvä asia, että rokotukset herättävät
_asiallista_ keskustelua. Tällainen propaganda ei kuitenkaan
edistä yhtään rokotuskriittistä ajattelua kenelläkään.
Kehitysmaiden ihmisten myrkyttäminen " HIVin kaltaisella
taudilla" (?) tai muut rokotusten salaliittoteoriat vievät
uskottavuuden koko tärkeältä aiheelta.
Toki rokotuksilla voi olla haittavaikutuksia ja riskejä löytyy
puolin ja toisin. Järkevä vanhempi ottaakin selvää
mahdollisista haitoista - ja hyödyistä - rokotusten suhteen.
Nimittäin myös oikeita, puolueettomia tutkimustuloksia
aiheesta löytyy!
Vaikka rokotusten suhteen ei saisikaan ajatella ns.
sinisilmäisesti etenkään jos oma lapsi on allerginen tms.,
ja kehitettävää löytyy rokotusohjelmassa ja rokotteissa
varmasti aina, niin silti rokotusten hyödyt suhteessa haittoihin
ovat kiistatta suuremmat - jopa Suomessa. Mutta nimenomaan
rokotuksia kaivattaisiin enemmän kehitysmaihin!
Täällä Suomessa ei liene niin vaarallista, vaikka jättäisikin
lapsensa rokottamatta, mutta kehitysmaissa se on usein
kuolemaksi. Siellä ei ihmisillä ole varaa rokotuksiin,
eikä heillä ole edes tietoa niistä - kaikenlaisia epämääräisiä
taikauskomuksia liikkuu paljon.
Minusta on todella arveluttavaa, että kirjoitellaan " HIV leviää
rokotteiden avulla" -tyylisiä väitteitä tuosta vain, kun
Afrikassa ja Aasiassa niin rokotuksilla niin helposti eliminoitavat
sairaudet tappavat jatkuvasti lapsia, samoin kuin HIVikin!
Saadaanpa länsimaille taas yksi hyvä tekosyy olla tukematta
kehitysmaiden rokotusohjelmia ja ola viemättä enää
rokotuksia kehitysmaihin, kun se onkin " pahasta eikä hyvästä" .
On jo tarpeeksi julmaa, että kehitysmaiden ihmiset eivät
saa HIViin/AIDSiin tarvitsemaansa lääkitystä, vaan he
kuolevat halveksittuina. Nimittäin niin hyviä HIV/AIDS-lääkkeitä
on jo jonkin aikaa ollut olemassa, että nämä lääkkeet
mahdollistavat HIV-positiiviselle pitkän ja (lähes) normaalin
ja täysipainoisen elämän. HIV/AIDS-lääkkeet ovat kuitenkin niin
kalliita, ettei köyhillä afrikkalaisilla ja aasialaisilla ole niihin
varaa edes unissaan.
Rokotusten vastustaminen kehitysmaissa HIV-uskomusten
avulla on törkeää piittaamattomuutta ja välinpitämättömyyttä
kolmannen maailman ongelmia kohtaan. :(
Sanottakoon nyt vielä, että ei se opus pelkästään herran omiin tutkimuksiin nojaa, vaan kirjassa viitataan 110 eri lähdeteokseen.
(eivät ne hiv- väitteetkään nyt ihan tuulesta temmattuja ole!)
Yves Delatte on juuri tällainen riippumaton biologi/tutkija, jolla ei ole suurta lääkefirmaa takana rahoittamassa tutkimuksia tai julkaisuja. Aika paljonhan se vaatii pötäkkää levittää joku julkaisu suuren yleisön tietoisuuteen... Hänen tutkimustensa vaikuttimina ei siis näin ollen ole raha.
Tiedän, että ihmisten on vaikea kuulla ja ymmärtää tällaisia vaihtoehtoisia juttuja(varsinkin kun ne pahimmassa tapauksessa romuttavat pohjaa koko terveydenhuoltojärjestelmältä :( ), mutta miksi teilaatte koko aiheen edes perehtymättä ensin kritiikkiin? (tässä tapauksessa siis tosiaa kannattaisi lukea tuo kirja) Toivonkin siis, että lukekaa tuo Rokotukset- kirja ja argumentoikaa sitten :)
Professori Leon Gregoraki (lääketieteen tohtori, Ateenan Medical Schoolin professori, Ateenan Sotiria- tutkimuskeskuksen johtaja, saanut useita palkintoja Academy&Science of Medicinestä, Nobelin palkintoehdokas)
kirjoitti Scientific Monographissa( jo v.1955 ) Syöpien syyt ja niiden parannuskeinot:
" Organismimme on pidettävä niin kauan kuin mahdollista puhtaina kaikista saasteista. Itse asiassa olemme luomassa itsellemme sairauksia ja kuljemme kohti laajalle levinnyttä syöpäisyyttä ja laajalle levinneitä henkisiä sairauksia lääkkeiden väärinkäytöllä, rokotteiden väärinkäytöllä ja kemoterapian väärinkäytöllä. Meidän on saatettava syövät aiemmalle matalalle esiintymistasolleen lopettamalla lääkkeiden, säteilyttämisen, antibioottejen, rokotteiden väärinkäyttö, jotka kaikki ovat mikrobisia myrkkyjä."
Sille kun sitä ei yksinkertaisesti kyetty diagnosoimaan?
ja muissa länsimaissa voi lapsen jättää rokottamatta vain, koska suurin osa lapsista on rokotettuja.
shangsa:
Professori Leon Gregoraki (lääketieteen tohtori, Ateenan Medical Schoolin professori, Ateenan Sotiria- tutkimuskeskuksen johtaja, saanut useita palkintoja Academy&Science of Medicinestä, Nobelin palkintoehdokas)
kirjoitti Scientific Monographissa( jo v.1955 ) Syöpien syyt ja niiden parannuskeinot:" Organismimme on pidettävä niin kauan kuin mahdollista puhtaina kaikista saasteista. Itse asiassa olemme luomassa itsellemme sairauksia ja kuljemme kohti laajalle levinnyttä syöpäisyyttä ja laajalle levinneitä henkisiä sairauksia lääkkeiden väärinkäytöllä, rokotteiden väärinkäytöllä ja kemoterapian väärinkäytöllä. Meidän on saatettava syövät aiemmalle matalalle esiintymistasolleen lopettamalla lääkkeiden, säteilyttämisen, antibioottejen, rokotteiden väärinkäyttö, jotka kaikki ovat mikrobisia myrkkyjä."
En nyt oikeastaan ymmärrä, miten tälläinen liittyy rokotuskysymykseen suomalaisessa yhteiskunnassa ja nykyaikaiseen rokotusongelmaan.
Ihan itsestäänselvää on se, että elimistölle ylimääräinen kuormitus on pahasta. Hienoa olisi päästä eroon mikrobisista myrkyistä, mutta hei, realiteetit mukaan! Ei niistä valitettavasti eroon noin vain päästä ja rokotusongelmakaan ei ratkea sillä, että rokotukset lakataan kokonaan, asia ei ihan niin yksiselitteinen ole. (Vai onko?)
Mielestäni Sinulinnulla oli erittäin hyviä pohdintoja edellisessä kirjoituksessaan.
En ole tuota rokotuskirjaa lukenut, mutta toivon, että voitaisiin jatkaa keskustelua aiheesta kuitenkin. Ja asialliseen sävyyn, tarkoitus ei ole puolustaa rokotuksia tai vastustaa niitä vaan pohtia ongelmaa avoimesti ja asiallisesti.
...juuri niin shangsa, lukekaa ensin se kirja.. jos sitä jostakin vielä saa..ei ihme että on loppuunmyyty monin paikoin!
..tuntuu vaan niin hullulta et ihmiset ei edes halua lukea mitään mistä voi saada lisätietoa..
Olis kiva tietää, kuinka moni tähän keskusteluun osallistuneista on ITSE rokotettu MPR:llä. Mua ei ole, koska ehdin sairastaa kaikki kolme tautia ennen tuota rokotusten aloittamista. Ja ihan ilman mitään jälkitauteja.
shangsa:
" Meidän on saatettava syövät aiemmalle matalalle esiintymistasolleen lopettamalla lääkkeiden, säteilyttämisen, antibioottejen, rokotteiden väärinkäyttö, jotka kaikki ovat mikrobisia myrkkyjä."
Niin? Tässähän puhuttiin vain väärinkäytöstä, ei käytöstä yleensä. Sinänsä kyllä ymmärrän hänen pointtinsa. Syövät ovat pääosin vanhenevan väestön sairaus ja mitä parempi terveydentaso yhteiskunnassa on, sitä vanhemmaksi ihmiset elävät. Ja sitä useammat sairastuvat syöpiin. Lopettamalla rokotukset kokonaan saisimme kyllä romautettua keskimääräistä elinikää roimasti alaspäin, mikä samalla vähentäisi syöpiä. Itse kuitenkin otan mieluummin sen riskin, että sairastun syöpään (joiden hoitokeinot muuten jatkuvasti kehittyvät, ajoissa havaittu syöpä pystytään yleensä hoitamaan), kuin että kuolen nuorena siksi, etten ole saanut rokotuksia...
Mutta olen kyllä siis ihan samaa mieltä siitä, että väärinkäyttö on lopetettava. Parempi Suomessakin seurata sitä virallista rokotusohjelmaa eikä ottaa turhia rokotuksia sen ulkopuolelta ilman syytä...
zeri:
Sille kun sitä ei yksinkertaisesti kyetty diagnosoimaan?
Katos vaan, hyvä kun huomautit, oli menneet vuosiluvut sekaisin, tai iski se tilapäinen lukihäiriö tai jotain... siis silloin vuonna 1955 tri. B. Duperrat Pariisin Saint Louisin sairaalasta kirjoitti Medical Press- julkaisussa " Rokotteet laukaisevat räjähdysmäisesti leukemiaa"
Se prof. Gregorakin Lainaus on paljon, paljon tuoreempi ;)
Ootko ikinä kuunaan päivänä nähny syöpäpotilaan loppua? Minä valitsisin esim tuberkuloosin tänäpäivänä mieluummin kuin syövän, tosin tubipotilaana olisin riski myös läheisilleni mitä ei syöpäpotilas ole.
Liioittelua se että syöpä saadaan hoidettua jos havaitaan varhain, sitä kun on niin monenlaista.
Bombus:
shangsa:" Meidän on saatettava syövät aiemmalle matalalle esiintymistasolleen lopettamalla lääkkeiden, säteilyttämisen, antibioottejen, rokotteiden väärinkäyttö, jotka kaikki ovat mikrobisia myrkkyjä."
Niin? Tässähän puhuttiin vain väärinkäytöstä, ei käytöstä yleensä. Sinänsä kyllä ymmärrän hänen pointtinsa. Syövät ovat pääosin vanhenevan väestön sairaus ja mitä parempi terveydentaso yhteiskunnassa on, sitä vanhemmaksi ihmiset elävät. Ja sitä useammat sairastuvat syöpiin. Lopettamalla rokotukset kokonaan saisimme kyllä romautettua keskimääräistä elinikää roimasti alaspäin, mikä samalla vähentäisi syöpiä. Itse kuitenkin otan mieluummin sen riskin, että sairastun syöpään (joiden hoitokeinot muuten jatkuvasti kehittyvät, ajoissa havaittu syöpä pystytään yleensä hoitamaan), kuin että kuolen nuorena siksi, etten ole saanut rokotuksia...
Mutta olen kyllä siis ihan samaa mieltä siitä, että väärinkäyttö on lopetettava. Parempi Suomessakin seurata sitä virallista rokotusohjelmaa eikä ottaa turhia rokotuksia sen ulkopuolelta ilman syytä...
Käsittääkseni Gregoraki(vai mikä sen proffan nimi nyt oli ) tarkoitti juuri massarokotuksia väärinkäyttönä. Siis sitä että istutetaan laajamittaisesti ihmiselle vieraita kiihokkeitta soluihin--> laajamittainen syöpien lisääntyminen. Huomasithan artikkelin otsikon, josta lainaus oli: " Syöpien syyt ja niiden parannuskeinot"
Mistä lähtien syöpä on ollut vanhenevan väestön sairaus??Perusteluja kaipaisin kyllä tuohon... Syöpiähän on vaikka minkälaisia, eikä mikään niistä(tietääkseni) johdu ikääntymisestä... mutta se todettakoon, että syöpä(etenkin leukemia) tapauksia on r a p o r t o i t u johtuvan rokotteista (etenkin isorokko- ja keltakuumerokotuksista) paitsi aikuisilla myös lapsilla ja vauvoilla :,(
Itse en ymmärrä tällaista kuolisin mielummin siihen kuin siihen arvottamista....
http://www.luontaisnetti.fi/laakkeet_rokotteet_rokotuksialapsille.htm
toooosi yksinkertaisesti selitetty näitä juttuja.
Olisi mukava lukea asiallista juttua rokotuksista, mutta ei viitsi arvuutella sitä, mikä juttu on totta ja mikä silkkaa propagandaa.
Miipuh:
Olisi mukava lukea asiallista juttua rokotuksista, mutta ei viitsi arvuutella sitä, mikä juttu on totta ja mikä silkkaa propagandaa.
Mikä edellisen viestin linkissä ' uskallanko rokottaa lapseni' oli mielestäsi propagandaa? Minkä takia sinun mielestäsi rokotuksista haitoista levitettäisiin propagandaa?
... siis rokotusten haitoista ;)
Entä polio? ihan vain parina esimerkkinä mainittakoon.
Suhtaudun itsekin tietyllä varauksella rokotteisiin mutta nimenomaan asioista selvää ottaneena tullut siihen tulokseen että rokotteiden mahdolliset riskit ovat paljon pienemmät ja harvinaisemmat kuin jos ei rokotteita olisi.
Rokotteet voi ottaa lapsellensa hitaampaan tahtiin (esim meillä ei kumpikaan ole vielä Mpr rokotetta saanut enkä tiedä milloin sen saavat), valita soluttomia vaihtoehtoja (vaikka nythän esim pdt on automaattisesti soluton toisin kuin 3v10kk esikoiseni vauva-aikaan jolloin sen itse kustansimme).
Järjen käyttä on sallittua myös tässä asiassa, tuskin kukaan haluaa maailmanlaajuisia epidemioita takaisin kiusaksemme, vai?
En lukenut sitä rokotusinfon juttua, mutta aiemmin olen lukenut sieltä tekstiä, ja uskottavuus meni, aiemmassa viestissäni kerroin syynkin tähän eli sen, että rokotusten kerrotiin laskevan älykkyystasoakin, mitä väitettä en todellakaan noin vain niele.
Olen aikoinani ollut sokean hurahtanut luontaisjuttuihin ja nykyään pidän mieleellään kriittisen silmän auki. Rokotusaihe on meilläkin ajankohtainen ja kaipaan faktapohjaista tietoa rokotuksista.
Jos jokin lähde on kerran tarjonnut epäluotettavaa tietoa, en jaksa enää ko. lähdettä käyttää tiedon hakuun. Siitä syystä, että muuten täytyy olla propagandansuodatusfiltteri liian isolla teholla jatkuvaan. Mielummin lukee jotain, minkä tietää pääasiallisesti luottetavaksi tietolähteeksi. Jos ymmärrät.
Kysyit vielä miksi rokotuksia vastaan levitettäisiin propagandaa.
No syitä tähän on hyvin monia.
Toiset vastutavat lääketeollisuutta henkeen ja vereen eikä heillä ole väliä, onko lääketeollisuutta vastutava teksti faktapohjaista vaiko ei. Jotkut ovat löytäneet totuutensa rokottamattomuudesta ja heille se on ainoa oikea totuus. Silloinkin sanoma saattaa jäädä hieman mustavalkoiseksi ja yksipuoliseksi. Jopa erilaiset uskonnot ja maailmakatsomukset vaikuttavat tälläisiin asioihin.
Eli kyllä ihan oikeasti propagandaa löytyy myös rokotuksia vastaan ihan samoin kuin niiden puolestakin.
Mulla tuli hetkellinen lukihäiriö...luin että itse olen...ja se oliki seuraavaan lauseeseen viittaava.=)