Se iloinen joukkoitsemurhatapahtuma homeopaattisten lääkkeiden yliannostuksella sitten epäonnistui.
Kommentit (28)
Siitä saattoi tulla joku karmea kirous, joka tappaa osallistujat mystisiin tauteihin ja tapaturmiin yksi kerrallaan monien vuosien kuluessa...
Siitä saattoi tulla joku karmea kirous, joka tappaa osallistujat mystisiin tauteihin ja tapaturmiin yksi kerrallaan monien vuosien kuluessa...
jättää niiden skepsisläisten juomaveteen muistijälkiä. ;)
Vaikka en usko kuolleiden kanssa puhumiseenkaan - en silti osallistui myöskään spiritistiseen uskontoon.
Koska se, etten johonkin itse usko ei tarkoita, etteikö se voi olla mahdollista. En siis leikkisi tulella.
Eihän homeopaatitkaan sano, että homeopaattisilla aineilla voisi ketään tappaa. Vaikka söisi kilon homeopaattista arsenikkia. Homeopatian tehtävänä on laittaa elimistö jotenkin tasapainoon - jos se onnistuu, miksi ei epätasapainokin sitten olisi mahdollista saada aikaan?
En minä haluaisi mennä tuollaiseen kokeiluun ja huomata, että nukun sen jälkeen huonommin, tai saan ensi talvena kaikki flunssat tai jotain...
En myöskään koskaan menisi lääkeainekokeiluun, jossa testataan hormoneja. Kiva, jos saisi ne sekaisin.
Vaikka en usko kuolleiden kanssa puhumiseenkaan - en silti osallistui myöskään spiritistiseen uskontoon.
Koska se, etten johonkin itse usko ei tarkoita, etteikö se voi olla mahdollista. En siis leikkisi tulella.
Eihän homeopaatitkaan sano, että homeopaattisilla aineilla voisi ketään tappaa. Vaikka söisi kilon homeopaattista arsenikkia. Homeopatian tehtävänä on laittaa elimistö jotenkin tasapainoon - jos se onnistuu, miksi ei epätasapainokin sitten olisi mahdollista saada aikaan?
En minä haluaisi mennä tuollaiseen kokeiluun ja huomata, että nukun sen jälkeen huonommin, tai saan ensi talvena kaikki flunssat tai jotain...
En myöskään koskaan menisi lääkeainekokeiluun, jossa testataan hormoneja. Kiva, jos saisi ne sekaisin.
todettu vaikuttavan yhtään pisaraa enempää kuin lumelääkkeiden. Ja homeopaattiset lääkkeet ovat 100% vettä. Yhtä ainoaa "vaikuttavan aineen" molekyyliä ei homeopaattisessa lääkkeessä ole, se on tuhansia kertoja todennettu fakta.
Tiedätkö edes miten homeopaattiset "lääkkeet" valmistetaan?
Hormonit aiheuttavat ihmisessä vahvoja todennettavissa olevia reaktioita (esim. kasvattavat miehelle rinnat), sen sijaan koska homeopaattinen "lääke" on vain vettä, se poistaa janoa. Ei muuta.
mitä ihminen uskaltaa tehdä ja mitä ei, vaikka ei asiaan uskoisikaan.
Olen ennenkin ilmoittautunut tällä palstalla, kun on puhuttu homeopatiasta. Olen itse käyttänyt homeopatiaa 12 vuotta. Olen kääntänyt kaikki lähisukulaiseni homeopatiauskovaiksiksi. Myös ne, jotka minulle vuosi tolkulla ilkkuivat.
Minulla ei siis ole ainoastaan yhtä esimerkkiä siitä, että homeopatia on toiminut. Minulla on niitä satoja. En ole ns hörhö, en usko homeopatiaan joka paikassa, ja minulla on omat tapani sitä käyttää. Mutta kun näkee salaman iskevän sata kertaa yhteen ja samaan paikkaan, niin tiedän mistä puhun, enkä ala siitä kenenkään kanssa väittelemään.
todettu vaikuttavan yhtään pisaraa enempää kuin lumelääkkeiden. Ja homeopaattiset lääkkeet ovat 100% vettä. Yhtä ainoaa "vaikuttavan aineen" molekyyliä ei homeopaattisessa lääkkeessä ole, se on tuhansia kertoja todennettu fakta.Tiedätkö edes miten homeopaattiset "lääkkeet" valmistetaan?
Olen ennenkin ilmoittautunut tällä palstalla, kun on puhuttu homeopatiasta. Olen itse käyttänyt homeopatiaa 12 vuotta. Olen kääntänyt kaikki lähisukulaiseni homeopatiauskovaiksiksi. Myös ne, jotka minulle vuosi tolkulla ilkkuivat.
Minulla ei siis ole ainoastaan yhtä esimerkkiä siitä, että homeopatia on toiminut. Minulla on niitä satoja. En ole ns hörhö, en usko homeopatiaan joka paikassa, ja minulla on omat tapani sitä käyttää. Mutta kun näkee salaman iskevän sata kertaa yhteen ja samaan paikkaan, niin tiedän mistä puhun, enkä ala siitä kenenkään kanssa väittelemään.
todettu vaikuttavan yhtään pisaraa enempää kuin lumelääkkeiden. Ja homeopaattiset lääkkeet ovat 100% vettä. Yhtä ainoaa "vaikuttavan aineen" molekyyliä ei homeopaattisessa lääkkeessä ole, se on tuhansia kertoja todennettu fakta.Tiedätkö edes miten homeopaattiset "lääkkeet" valmistetaan?
vesi jota on ravisteltu ja laimennettu vedellä tarpeeksi parantaa sairauksia? Okei. Olisiko näyttöä vaikutusmekanismeista? Vai oletko näitä "Tädillä oli aivosyöpä ja sitten se söi homeopaattista auringonkukkauutetta ja sit se parani"-tyyppejä?
Oikeastaan kyllä ihan tykkään homeopatiasta: se pitää osan luulosairaista poissa terveyskeskusjonoista työllistämässä homeopaatteja.
Kun näen, mitä se tekee, miten voisin olla uskomatta siihen? Järkeni kyllä ymmärtää, ettei homeopatia voi toimia. Mutta mitä tehdä, kun käytäntö näyttää toista? (btw. eikä mehiläisen pitäisi pystyä lentämän ja se lentää silti).
En minä menisi homeopaatin vastaanotolle parantamaan aivokasvainta. Kyllä minä lääkärin luoksen menisin.
Ja kun minulla on päänsärkyä, niin otan kyllä buranan.
Mutta en mahda sille mitään, kun mieheni saa vatsataudin - ja kun hän saa vatsataudin hän käy oksentamassa 17 kertaa, koska vatsa kramppaa (ja hän on 45 vuotias ja tämä on ollut aina sama asia hänen elämässään - niin homeopaattinen arsenikki on ainoa, jolla sen oksentamisen saa loppumaan heti ensimmäisen kerran jälkeen. Ei, ei se tautia paranna, mutta sekin helpottaa, ettei tarvitse yrjötä 16 muuta kertaa.
Ja minkä minä mahdan sille, että homeopaattnen yskänlääke on ainoa, joka lopettaa yskimisen? Lapsia kun on, niin yskä on tuttu vieras. Olen antanut hyvin usein ensin apteekin yskänlääkettä, mutta yskä on vain jatkunut. Ja kun annan homeopaattista yskänlääkettä, niin sitä ei tarvitse antaa kuin 1-2 kertaa, niin yskä loppuu siihen ja loppuyön voi nukkua.
Minulle on aivan sama, onko se placebo-efekti vai mikä, joka parantaa. Sen kuintekin haluaisin tietää, miksi vain tällä homeopaattisella yskänllääkkellä on kyky tuottaa placebo-efekti lapselleni? Miksi apteekin yskälääke ei sitä anna?
vesi jota on ravisteltu ja laimennettu vedellä tarpeeksi parantaa sairauksia? Okei. Olisiko näyttöä vaikutusmekanismeista? Vai oletko näitä "Tädillä oli aivosyöpä ja sitten se söi homeopaattista auringonkukkauutetta ja sit se parani"-tyyppejä?Oikeastaan kyllä ihan tykkään homeopatiasta: se pitää osan luulosairaista poissa terveyskeskusjonoista työllistämässä homeopaatteja.
Mutta taas tänään on todistettu että "lääkevesi" ei toimi, muutenhan nuo skepsisläiset olisivat saaneet yliannostuksen.
Koska homeopatian filosofia ei toimi samoin kuin koululääketieteen. Kun otat homeopaattista lääkettä, on aivan sama, otatko yhden pillerin vai sata pilleriä. Kaikki asiaan perehtyneet tietävät tämän.
Järkeni ei tosin pysty tätäkään selitämään...
Mutta taas tänään on todistettu että "lääkevesi" ei toimi, muutenhan nuo skepsisläiset olisivat saaneet yliannostuksen.
mitä ihminen uskaltaa tehdä ja mitä ei, vaikka ei asiaan uskoisikaan. Olen ennenkin ilmoittautunut tällä palstalla, kun on puhuttu homeopatiasta. Olen itse käyttänyt homeopatiaa 12 vuotta. Olen kääntänyt kaikki lähisukulaiseni homeopatiauskovaiksiksi. Myös ne, jotka minulle vuosi tolkulla ilkkuivat. Minulla ei siis ole ainoastaan yhtä esimerkkiä siitä, että homeopatia on toiminut. Minulla on niitä satoja. En ole ns hörhö, en usko homeopatiaan joka paikassa, ja minulla on omat tapani sitä käyttää. Mutta kun näkee salaman iskevän sata kertaa yhteen ja samaan paikkaan, niin tiedän mistä puhun, enkä ala siitä kenenkään kanssa väittelemään.
Vaikka en usko kuolleiden kanssa puhumiseenkaan - en silti osallistui myöskään spiritistiseen uskontoon. Koska se, etten johonkin itse usko ei tarkoita, etteikö se voi olla mahdollista. En siis leikkisi tulella. Eihän homeopaatitkaan sano, että homeopaattisilla aineilla voisi ketään tappaa. Vaikka söisi kilon homeopaattista arsenikkia. Homeopatian tehtävänä on laittaa elimistö jotenkin tasapainoon - jos se onnistuu, miksi ei epätasapainokin sitten olisi mahdollista saada aikaan? En minä haluaisi mennä tuollaiseen kokeiluun ja huomata, että nukun sen jälkeen huonommin, tai saan ensi talvena kaikki flunssat tai jotain... En myöskään koskaan menisi lääkeainekokeiluun, jossa testataan hormoneja. Kiva, jos saisi ne sekaisin.
todettu vaikuttavan yhtään pisaraa enempää kuin lumelääkkeiden. Ja homeopaattiset lääkkeet ovat 100% vettä. Yhtä ainoaa "vaikuttavan aineen" molekyyliä ei homeopaattisessa lääkkeessä ole, se on tuhansia kertoja todennettu fakta. Tiedätkö edes miten homeopaattiset "lääkkeet" valmistetaan?
vesi jota on ravisteltu ja laimennettu vedellä tarpeeksi parantaa sairauksia? Okei. Olisiko näyttöä vaikutusmekanismeista? Vai oletko näitä "Tädillä oli aivosyöpä ja sitten se söi homeopaattista auringonkukkauutetta ja sit se parani"-tyyppejä? Oikeastaan kyllä ihan tykkään homeopatiasta: se pitää osan luulosairaista poissa terveyskeskusjonoista työllistämässä homeopaatteja.
Mäkin olen omin silmin todistanut, kuinka lapsuudesta asti vaikeasti atooppinen ja allerginen ystäväni parani molemmista vyöhyketerapian ja astngajoogan yhdistelmällä puolen vuoden aikana. Mutta ehkä sekin aiemmin huvikseen leikki tukehtuvaa pähkinöitä syödessään, ja myöhemmin pystyi niitä syömään.
Ja vielä jännempää oli se, että kun molempiin tuli kunnolla taukoa, alkoi oireet hiipiä takaisin, ja sitten kun taas "ryhdistäytyi", alkoi oireet taas hävitä.
itsekin olen käynyt vyöhiksessä, ja monia kiputiloja on parantunut (mm. plantaarifaskiitti, jota hoidettiin aiemmin turhaan kortisonipistoksilla). Vauvakin pääsi vatsakivuistaan vyöhiksessä.
Kaverin 9-v pojan korvatulehduskierre katkesi viiden antibioottikuurin jälkeen valkosipulikapseleilla.
Koululääketieteellä on paikkansa, mutta ymmärrän hyvin miksi ihmiset kääntyvät luontaishoitojen &- tuotteiden puoleen kun virallisesta lääketieteestä ei ole apua. Esim. setäni pitäisi syödä koko loppuelämänsä kortisonituotteita krooniseen tulehdustilaan, mutta oireet pysyvät poissa myös eräällä luotaistuotteella.
Kumman itse mieluummin valitsisit? Kortisonin, jolla on pitkään käytettynä aika ikäviä sivuvaikutuksia, vai ( hitto kun en muista mitä se oli) luontaistuotteen, jolla oikein annosteltuna ei ole sivu- tai haittavaikutuksia? Ja tuossakin tapauksessa on kokeiltu luontaistuotteiden lopettamista, ja oireet palasivat.
Kumpi on tyhmempi, se joka kärsii koska ei halua "humpuukiin" uskoa, vai se, joka kokeilee ja kenties saa avun?
koska kyseessä on huuhaa. Ja tuohon yskänlääkejuttuun: käsikauppatavarana myytävät yskänlääkkeet eivät toimi. Pitää olla vahva keskushermostovaikutus ennen kuin toimii, toisin sanoen reseptillä saatavat cocillana tai codesan comp. sitä paitsi yskä lähtee yskimällä. Homeopatiaan voi uskoa vain jos uskoo muutenkin yliluonnolliseen. Muuten= miksi homeopatia toimii vain kokemusperäisesti ihmisillä jotka aiheeseen uskovat, kun taas valvotuissa testiolosuhteissa sillä ei ole havaittu mitään vaikutuksia? Ettei vain olisi, että kroppa parantaa sairauden niistä vesitipoista huolimatta.
vyöhyketerapiassa ärsytetään akupisteitä ja akupunktiolla käsittääkseni on ihan todennettuja tuloksia saatu aikaan valvotuissa testiolosuhteissa.
luontaistuotteilla voisi olla positiivisia terveysvaikutuksia. Väitän vain, että homeopatialla ei niitä ole. On eri asia syödä jotain kapseleita joissa oikeasti on jotain (niistäkin valtaosa lienee aikamoista rahastusta toki) kuin vesitippoja.
Todella vahvoja eli pitkälle laimennettuja homeopaattisia valmisteita saa määrätä vain kunnolla koulutettu homeopaatti! Niillä olisikin ollut hengenlähtö lähellä!
Kuten sanoin, niin minulle on aivan yksi ja sama, mihin teho perustuu. JOs se auttaa, se riittää. Jos lapseni lopettaa sillä yöllisen yskänsä ja minä saan jatkaa uniani, niin minun ei tarvitse todistella sitä kellekään.
Minun käsittääkseni homeopatian tieteellinen todistettavuus on vaikeaa siksi, että esim. yskään on olemassa 30 eri parantavaa ainetta. Riippuu ihmisestä, riippuu yskän tyypistä, riippuu taudin kokonaiskuvasta, mikä niistä 30 aineesta on se oikea. Joka ihmisellä oikea lääkeaine on eri (ja siksi homeopaatilla ja homeopaatilla on eroa. Jyvät erottuvat akanoista helposti).
Miten tällaista voi edes tieteellisesti tutkia?
Olen samaa mieltä ylläkirjoittavan kanssa, että minusta on käsittämätöntä, että joku on niin skeptikko, ettei kokeile vaihtoehtohoitoa. Ihmiset menevät vaikka urologin kaiveltaviksi sen sijaan, että kokeilisivat ensin apua jostain muualta. Oli se sitten akupunktio tai kiinalainen lääketiede tai homeopatia.
koska kyseessä on huuhaa. Ja tuohon yskänlääkejuttuun: käsikauppatavarana myytävät yskänlääkkeet eivät toimi. Pitää olla vahva keskushermostovaikutus ennen kuin toimii, toisin sanoen reseptillä saatavat cocillana tai codesan comp. sitä paitsi yskä lähtee yskimällä. Homeopatiaan voi uskoa vain jos uskoo muutenkin yliluonnolliseen. Muuten= miksi homeopatia toimii vain kokemusperäisesti ihmisillä jotka aiheeseen uskovat, kun taas valvotuissa testiolosuhteissa sillä ei ole havaittu mitään vaikutuksia? Ettei vain olisi, että kroppa parantaa sairauden niistä vesitipoista huolimatta.
mutta eihän se ole kuin kraanavettä ja sokeria.
Mikä paranee vedellä ja sokerilla, paranee homeopatialla.
Mahtaa niitä homeopaattisilla "lääke"tehtailla naurattaa: asiakkaat aivan ilmaiseksi vaahtoavat lääketeollisuuden voitoista -huomaamatta, että varsinainen kusetus onkin omassa homeopaattisesssa purkissa.
Todella vahvoja eli pitkälle laimennettuja homeopaattisia valmisteita saa määrätä vain kunnolla koulutettu homeopaatti! Niillä olisikin ollut hengenlähtö lähellä!
Tämä oli päivän paras. Eli se noiden juoma vesi oli liian vähän vettä? Mikä taho valvoo sitä, että "pitkälle laimennettuja" homeopaattisia vesiä jakaa vain "koulutettu homeopaatti"? Ei kukaan. Missä on se tutkimus jossa noilla litkuilla todistettaisiin olevan jotakin vaikutusta johonkin suuntaan? Siis puolueeton tutkimus?
Minä odotan.
Kuten sanoin, niin minulle on aivan yksi ja sama, mihin teho perustuu. JOs se auttaa, se riittää. Jos lapseni lopettaa sillä yöllisen yskänsä ja minä saan jatkaa uniani, niin minun ei tarvitse todistella sitä kellekään.
Minun käsittääkseni homeopatian tieteellinen todistettavuus on vaikeaa siksi, että esim. yskään on olemassa 30 eri parantavaa ainetta. Riippuu ihmisestä, riippuu yskän tyypistä, riippuu taudin kokonaiskuvasta, mikä niistä 30 aineesta on se oikea. Joka ihmisellä oikea lääkeaine on eri (ja siksi homeopaatilla ja homeopaatilla on eroa. Jyvät erottuvat akanoista helposti).
Miten tällaista voi edes tieteellisesti tutkia?Olen samaa mieltä ylläkirjoittavan kanssa, että minusta on käsittämätöntä, että joku on niin skeptikko, ettei kokeile vaihtoehtohoitoa. Ihmiset menevät vaikka urologin kaiveltaviksi sen sijaan, että kokeilisivat ensin apua jostain muualta. Oli se sitten akupunktio tai kiinalainen lääketiede tai homeopatia.
Koska vaikkapa eturauhasvaivoissa ja virtsatieongelmissa niillä homeopaattisilla "lääkkeillä" voisi ollakin vaikutusta... kunhan niitä juotaisiin vähintään pari litraa päivässä. Kyseisissä vaivoissa kun vesi on hyvästä. =DDD
Mutta ei skepsisläisillä. :D
* Sukeltaa kuhnekylpyyn parantaakseen sähköallergiansa *